Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 01-02-12, 22:37   #16
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Anulare catalizator

Quote:
Originally Posted by al!n View Post
De ex eu la logan am pe 50mm fara catalizator, fara intermediara doar cu finala, tot pe 50mm e si finala.
Din fabrica are 45mm pana in intermediara si din intermediara in finala 42 sau 40 nu mai tin minte exact.
Acum depinde de la masina la masina cu cat maresti traseul, tii cont si de modificarile masinii, la ce o folosesti etc.
La masinile aspirate pe benzina nu prea e recomandat sa scoti intermediara!
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 22:42   #17
al!n

Stage 4
 
al!n's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
Default Re: Anulare catalizator

Stiam asta, exact ce spuneam mai sus ca tre putina contra presiune.Eu am scos-o in foavoarea sunetului.
al!n is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 22:58   #18
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Anulare catalizator

Quote:
Originally Posted by al!n View Post
Parerea mea e ca nu ai cum sa pierzi cuplu..ci doar il ai undeva mai sus in ture decat cu catalizator.

Pentru putina elasticitate pe turatii mari merita sa dai caalizatorul jos.
Quote:
Originally Posted by al!n View Post
Cand spui "pierzi cuplu" inseamna ca pierzi din relanti pana in limitare.Aici gresesc multi si d-asta se ajunge la astfel de discutii.
Quote:
Originally Posted by p_vio46 View Post
- pentru pierderea de cuplu la turații joase
cam asta am zis nu am zis că perzi detot cuplu , la ture joase pierzi. adică unde folosesti mai tot timpul masina.

Quote:
Originally Posted by adrian_rujan View Post
Si ce te ataci asa?Uite ca eu nu am pierdut cuplu si sincer nici nu vreau sa iti demostrez tie nimic!Dar ca chestie masinile de raliu si in general din categoria asta dc nu folosesc catalizator daca tot e asa benefic!Si pt cultura ta generala nu toate masinile au nevoie de contrapresiune pt a merge mai bine evacuarea(difera de la motor la motor)!
nu ma atac deloc, pt. că nu am de ce, dar ai fost sa zicem ironic la adresa tutror cand ai zis fraza ta de incheiere din post ul pe care l-am citat mai sus. În particular îți pot arăta prin dovezi (fișe dino) că am dreptate. nu trebuie să-mi demonstrezi mie minic, eu am invatat tot lucrad pe masina(am făcut si p ebenzină aspirat și pe turbo, si pe diesel, nu tastand. teoriile pot fi diferite in practica, de aceea am cerut sa pui o fișa dyno, dar nu trebuie să-mi arăți mie pentru a te convinge. ca o paranteză imi poti spune pe ce masinai ai făcut tu operatiunea? asta pentru mine nu vreau să intru in alte polemici. daca nu vrei sa spui aici poti să-mi dai un pm.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 23:00   #19
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Anulare catalizator

Quote:
Originally Posted by al!n View Post
Stiam asta, exact ce spuneam mai sus ca tre putina contra presiune.Eu am scos-o in foavoarea sunetului.
Eu iti recomand sa iti pui o intermediara sport si sa pui o finala rotunda asemanatoare cu cea intermediara la aspect si ai sa ai mai mult sunet decat ti-ai dori!(cu cat e mai mica finala cu atat face mai mult zgomot)
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 23:08   #20
al!n

Stage 4
 
al!n's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
Default Re: Anulare catalizator

p_vio46:Nu ma refeream la tine acolo.Am vazut ca te-ai exprimat corect.

adrian_rujan:dimensiunile sunt importante in cazul zgomotului si la tobele intermediare si la finale.
Ideea e ca cel putin pe logan, daca montezi o finala mica si intermediara tot mica sau deloc obtii un sunet distrosionat cu partaieli in frana de motor.Vad ca esti din pitesti, ne intalnim pe la finante cand o da caldura ca acu bate vanut p-acolo si povestim mai multe.
__________________
Logan 1.4mpi stock
al!n is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 23:09   #21
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Anulare catalizator

Ford Focus 2...1.6 benzina-schimbata galerie evacuare cu una cu diametrul mai mare si serpii mai lungi,eliminat catalizator,teva marita de la 50 la 55 si toba intermediara si finala direct-flow.
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 02-02-12, 17:43   #22
MITSU
Honda Driver

Stage 5
 
MITSU's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 808
Member of:
[Honda]
Default Re: Anulare catalizator

cica....

Cats suck power a little by slowing up the airflow. Catalysts are sadly a requirement on today's cars, there is a typical reduction of 1-4 bhp overall. To minimise this the catalysts are generally twice the bore size of the exhaust which makes up for most of the restriction.
__________________
ex : Mitsubishi Colt '87 - true car
curent : Honda Civic '00 - the one
MITSU is offline   Reply With Quote
Old 02-02-12, 19:29   #23
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Anulare catalizator

Quote:
Originally Posted by MITSU View Post
cica....

Cats suck power a little by slowing up the airflow. Catalysts are sadly a requirement on today's cars, there is a typical reduction of 1-4 bhp overall. To minimise this the catalysts are generally twice the bore size of the exhaust which makes up for most of the restriction.
daca am inteles eu bine(sper)catalizatorul misoreaza puterea motorului prin misorarea debitului de aer(presupun ca al gazelor din evacuare)
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 02-02-12, 19:45   #24
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Anulare catalizator

Sa inteleg ca nimeni nu isi face griji in legatura cu amestecul si cum va fi acesta afectat dupa inlaturarea catalizatorului?
Sau scoateti si sonda lambda de acolo ca sta in calea gazelor de evacuare?
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 02-02-12, 20:30   #25
ValyMk4
Honda Driver

Stage 4
 
ValyMk4's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 284
Member of:
[Honda]
Default Re: Anulare catalizator

Inca nu am reusit sa-l anulez din cauza gradelor cu minus )

Am mai vb cu un prieten ce are o masina cu motorizare exact ca a mea si mi-a zis ca: consumul nu i-a crescut decat cu 0.5/100 ,acceleratia s-a imbunatatit ceva ceva(se duce mai bine in ture) si sunetul e mai puternic acum dar nu foarte mult.

L-am intrebat si in legatura cu pierderea de cuplu si a spus ca nu a observat nimic
ValyMk4 is offline   Reply With Quote
Old 02-02-12, 21:08   #26
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Anulare catalizator

Daca nu ai decat o sonda inaintea catalizatorului poti sa il scoti fara grija,oricum probabil e cel original si nu isi mai face treaba de ceva timp.
Backpressure oricum vei avea pentru ca sistemul de evacuare stock este destul de restrictiv si calculat pentru rezultate optime.
Oricum caluti poti sa mai scoti , putini dar mai gasesti prin motor cativa.
Ideea e ca orice crestere de putere va veni cu o crestere de consum. Caii nu cad din cer.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 02-02-12, 21:22   #27
MITSU
Honda Driver

Stage 5
 
MITSU's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 808
Member of:
[Honda]
Default Re: Anulare catalizator

Quote:
Originally Posted by adrian_rujan View Post
daca am inteles eu bine(sper)catalizatorul misoreaza puterea motorului prin misorarea debitului de aer(presupun ca al gazelor din evacuare)
da , ai inteles bine. deci daca ai euro 3 si scoti cat-u ...ai euro 2 sau non euro

si apropo de ce s-a scris mai sus ....sonda este inaintea catalizatorului ( la honda ), presupun ca nu va fi afectata.
MITSU is offline   Reply With Quote
Old 03-02-12, 15:35   #28
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Anulare catalizator

Quote:
Originally Posted by ValyMk4 View Post
Salut . Ma gandesc de ceva timp sa scot catalizatorul si sa sudez teava in locul lui . Inainte de toate vreau sa va intreb cateva chestii.

1. Creste consumul ?
2. Se simte ceva putere in plus ?
3. Ce alte probleme pot aparea (inafara de itp si zgomot)
...............
Eu am o brosura de la Ford Sierra si sunt trecute acolo diverse informatii despre motorizarile care au fost pe masina respectiva.
-De exemplu, la motorul 2.0 dohc puterea era initial de 125 cp; in 1991 s-a pus catalizator euro1 si puterea a scazut la 120 cp, iar cand s-a pus catalizator euro2 motorul a scazut la 115 cp.
-Consumul dat in brosura este mai mic in varianta fara catalizator cu 0,2-0,5 l/100km (adica la 125 cp consumul e mai scazut decat la cele de 120-115 cp)...
-Si demarajul era mai bun cu aprox 0,3-0,5 sec (0-60mph: 9,1s fara cat, si 9,7s -sau 0-100km/h=10s- cu cat euro2).
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 03-02-12, 17:24   #29
ValyMk4
Honda Driver

Stage 4
 
ValyMk4's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 284
Member of:
[Honda]
Default Re: Anulare catalizator

Interesant ce ai scris capricosti Cand reusesc sa fac chestia asta voi posta aici care este rezultatul , numa sa dea putin caldura .
ValyMk4 is offline   Reply With Quote
Old 03-02-12, 18:32   #30
al!n

Stage 4
 
al!n's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
Default Re: Anulare catalizator

Faza cu nivelu de poluare e valabil si la Logan:
De ex 1.6mpi euro3- 90cp(cu rotunjire de catre producator),acceleratie 0-100 11.5sec>1.6mpi euro5 85cp(tot cu rotunjire) acceleratie 0-100 12.9sec(aproape cat 1.4mpi euro 3 care avea 13sec)

1.6 16v euro 4 105cp acceleratie 0-100 10.3sec>1.6 16v euro 5 105cp(ciudat aici, timpii sunt mai slabi dar puterea scrisa de ei e aceeasi) acceleratie 0-100 11.30(aproape cat 1.6mpi euro 3)
al!n is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -