Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 30-01-12, 11:42   #1
ValyMk4
Honda Driver

Stage 4
 
ValyMk4's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 284
Member of:
[Honda]
Default Anulare catalizator

Salut . Ma gandesc de ceva timp sa scot catalizatorul si sa sudez teava in locul lui . Inainte de toate vreau sa va intreb cateva chestii.

1. Creste consumul ?
2. Se simte ceva putere in plus ?
3. Ce alte probleme pot aparea (inafara de itp si zgomot)

Precizez ca am doar 1 sonda si este situata chiar unde incepe evacuarea , deci nu are nici o legatura cu catalizatorul .

Masina este Honda Civic EG3 1.3 16v
ValyMk4 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-12, 18:15   #2
eclipse94

Stage 5
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 359
Member of:
[Mitsubishi]
Default Re: Anulare catalizator

sal, in primul rand nu se merita sa scoti doar catalizatorul si sa lasi celelalte intermediare daca ai , in al doilea rand daca il scoti o sa ai probleme cu zgomotul dar se rezolva cu o finala cu silencer , in al treilea rand nu creste consumul dar pierzi cuplu la turatii joase , daca o folosesti ca masina de oras ,de zi cu zi dupa parerea mea nu cred ca se merita , mai ales daca motorul este mic (parerea mea ) , numai bine
eclipse94 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-12, 19:32   #3
ValyMk4
Honda Driver

Stage 4
 
ValyMk4's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 284
Member of:
[Honda]
Default Re: Anulare catalizator

Daca scot si intermediara (am doar 1) o sa pornesc toate alarmele ). Sper doar sa nu-mi creasca consumul, atat .

Uite o poza cam cum arata a mea pe dedesupt .
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	img0002oi.jpg
Views:	2987
Size:	126.9 KB
ID:	2312278  
ValyMk4 is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 19:49   #4
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Anulare catalizator

Nu iti creste consumul daca nu apesi pedala mai mult ca inainte!
Zgomotul o sa fie umpic mai mare insa nu este deranjant!
Legat de pierderea de cuplu este o pare prostie!Castigi cativa cai din scoaterea catalizatorului deoarece gazele circula mai repede nu mai sunt restrictionate!Cati caii nu stiu sa iti spun exact insa iti spun sigur ca o sa simti diferenta!
Si de ITP nu iti face probleme,ii dai ceva omului si nici nu se mai uita la masina ta!

Pentru cei care vb doar din auzite le recomand sa tina pt ei ideile!
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 21:26   #5
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Anulare catalizator

Quote:
Originally Posted by ValyMk4 View Post
Salut . Ma gandesc de ceva timp sa scot catalizatorul si sa sudez teava in locul lui . Inainte de toate vreau sa va intreb cateva chestii.

1. Creste consumul ?
2. Se simte ceva putere in plus ?
3. Ce alte probleme pot aparea (inafara de itp si zgomot)

Precizez ca am doar 1 sonda si este situata chiar unde incepe evacuarea , deci nu are nici o legatura cu catalizatorul .

Masina este Honda Civic EG3 1.3 16v

+ pentru sunet si un pic de dinamica in ture inalte și cam atāt.
- pentru pierderea de cuplu la turații joase(avand și un motor mic chiar nu e rentabil), ITP of .
Se va tura mai ușor, va crește mai repede in ture.(de aici și creștere de consum daca īți va plăcea să mergi in ture mari)Consumul iti va crește doar daca schimbi tu stilul de condus și vrei sa auzi tot timpul un sunet mai puternic. Ideea că merge mai tare e mai mult o iliuzie , efectul placebo.

Quote:
Originally Posted by adrian_rujan View Post
Nu iti creste consumul daca nu apesi pedala mai mult ca inainte!
Zgomotul o sa fie umpic mai mare insa nu este deranjant!
Legat de pierderea de cuplu este o pare prostie!Castigi cativa cai din scoaterea catalizatorului deoarece gazele circula mai repede nu mai sunt restrictionate!Cati caii nu stiu sa iti spun exact insa iti spun sigur ca o sa simti diferenta!
Si de ITP nu iti face probleme,ii dai ceva omului si nici nu se mai uita la masina ta!

Pentru cei care vb doar din auzite le recomand sa tina pt ei ideile!

La afirmatia ta e clar cum se face tuning ul ...sau să zic mai bine -tunning- pentru cei ca tine, daca nu crezi in pierderea de cuplu, pune pe un dyno si ai sa te convingi, cai nu castigi prin simplu fapt ca ies gazele mai repede si se tureaza mai repede, nu faci decat sa eliberezi motorul, facāndu-l sa foloseasca toti caii lui nu altii in plus. mai īncearcă cu tuningul că nu ține la toți , iar dacă nici asta nu crezi vom atașa și fișe dino efectuate pe mașinile personale, īn diferite reglaje, să nu mai spui că e o mare prostie, iar pentru a mă contrazice te rog să pui tu niște fișe dyno să poți demonstra contrar. separat de discuția asta dacă īți faci traseu cap coadă țeavă poți să și pierzi (dacă nu iei īn calcul că mai ăți trebuie și contrapresiune) pe evacuare... etc. te aștept cu argumente solide, că "tunning" din ăsta cu n șpe mii de cai luați așa din scos catalizatoare să tot facem.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 21:35   #6
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Anulare catalizator

Si ce te ataci asa?Uite ca eu nu am pierdut cuplu si sincer nici nu vreau sa iti demostrez tie nimic!Dar ca chestie masinile de raliu si in general din categoria asta dc nu folosesc catalizator daca tot e asa benefic!Si pt cultura ta generala nu toate masinile au nevoie de contrapresiune pt a merge mai bine evacuarea(difera de la motor la motor)!
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 22:09   #7
al!n

Stage 4
 
al!n's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
Default Re: Anulare catalizator

Parerea mea e ca nu ai cum sa pierzi cuplu..ci doar il ai undeva mai sus in ture decat cu catalizator.
Legat de zgomot o sa devina mai barait, acum depinde f mult si de toba intermediara si finala.
Contrapresiune iti trebuie la orice masina de zi cu zi cu motor aspirat, nu poti face ceva f liber deoarece nu mergi continuu la peste 5000rpm si gandeste-te cum va fi cu 3-4persoane in masina sa urci o panta la turatie medie, mai ai si o axa mai agresiva si esti "pa"...trebuie sa gasesti un echilibru intre permisivitate si contrapresiune, echilibru asta il faci din diametrul traseului de evacuare, diametrul si lungimea fiecarei sectiuni a galeriei de evacuare(serpilor).Dar aici deja intram in alt film...

Pentru putina elasticitate pe turatii mari merita sa dai caalizatorul jos.

Last edited by al!n; 01-02-12 at 22:13.
al!n is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 22:12   #8
ValyMk4
Honda Driver

Stage 4
 
ValyMk4's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 284
Member of:
[Honda]
Default Re: Anulare catalizator

Exact asta imi doresc de la modificarea asta , un zvanc in ture mari acolo unde e nevoie(depasiri de ex).
ValyMk4 is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 22:17   #9
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Anulare catalizator

Nu a zis nimeni ca e bine sa pui teava goala sau sa pui 10 numere mai mari peste teava originala...insa daca ii pastrezi tobele(le inlocuiesti cu unele sport) nu pierzi cuplu daca renunti la catalizator!
Sunt curios daca poti vb mai bine cu o perna pe gura sau fara?

App.Masina mea avea catalizatorul legat de galeria de evacuare,deci serpi erau foarte scurti.Noua galerie are lungimea mult mai mare si normal ca motorul era mult mai elastic.

Last edited by adrian_rujan; 01-02-12 at 22:22.
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 22:19   #10
ValyMk4
Honda Driver

Stage 4
 
ValyMk4's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 284
Member of:
[Honda]
Default Re: Anulare catalizator

Inca o comparatie buna ar fi : Cum fugi cu un filtru la gura si cum fugi fara nimic

Sa dea putin caldura si il dau jos, voi pastra intermediara si finala sa nu pornesc toate alarmele .
ValyMk4 is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 22:23   #11
al!n

Stage 4
 
al!n's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
Default Re: Anulare catalizator

Cand spui "pierzi cuplu" inseamna ca pierzi din relanti pana in limitare.Aici gresesc multi si d-asta se ajunge la astfel de discutii.
al!n is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 22:24   #12
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Anulare catalizator

Quote:
Originally Posted by ValyMk4 View Post
Inca o comparatie buna ar fi : Cum fugi cu un filtru la gura si cum fugi fara nimic

Sa dea putin caldura si il dau jos, voi pastra intermediara si finala sa nu pornesc toate alarmele .
Nu prea e buna comparatia dintr-un singur punct de vedere pt ca o sa faci praf motorul din cauza prafului si a altor prosti din aer!
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 22:29   #13
adrian_rujan

Stage 4
 
adrian_rujan's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 224
Default Re: Anulare catalizator

Quote:
Originally Posted by al!n View Post
Cand spui "pierzi cuplu" inseamna ca pierzi din relanti pana in limitare.Aici gresesc multi si d-asta se ajunge la astfel de discutii.
E normal ca o masina sa piarda foarte mult din putere daca ea are teava originala pe 50 si u ii pui pe 70 si ii mai scoti si tobele!Eu sunt de parere ca la un motor mic-mediu e de ajuns sa cresti o singura masura(50-55),
Catalizatorul are un singur rol acela de a misora poluarea iar din motivul acesta constructorii sacrifica din puterea masini pt a fi in normele euro?
adrian_rujan is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 22:34   #14
al!n

Stage 4
 
al!n's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
Default Re: Anulare catalizator

De ex eu la logan am pe 50mm fara catalizator, fara intermediara doar cu finala, tot pe 50mm e si finala.
Din fabrica are 45mm pana in intermediara si din intermediara in finala 42 sau 40 nu mai tin minte exact.
Acum depinde de la masina la masina cu cat maresti traseul, tii cont si de modificarile masinii, la ce o folosesti etc.
al!n is offline   Reply With Quote
Old 01-02-12, 22:35   #15
ValyMk4
Honda Driver

Stage 4
 
ValyMk4's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 284
Member of:
[Honda]
Default Re: Anulare catalizator

Pot pune o teava de acelasi diametru si s-o prind in 2 coliere calumea ? Nu asi vrea s-o sudez inca ca poate nu voi fi multumit
ValyMk4 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -