Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci. |
30-01-12, 12:42
|
#1
|
Honda Driver
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 284
Member of: [Honda]
|
Anulare catalizator
Salut . Ma gandesc de ceva timp sa scot catalizatorul si sa sudez teava in locul lui . Inainte de toate vreau sa va intreb cateva chestii.
1. Creste consumul ?
2. Se simte ceva putere in plus ?
3. Ce alte probleme pot aparea (inafara de itp si zgomot)
Precizez ca am doar 1 sonda si este situata chiar unde incepe evacuarea , deci nu are nici o legatura cu catalizatorul .
Masina este Honda Civic EG3 1.3 16v
|
|
|
30-01-12, 19:15
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 359
Member of: [Mitsubishi]
|
Re: Anulare catalizator
sal, in primul rand nu se merita sa scoti doar catalizatorul si sa lasi celelalte intermediare daca ai , in al doilea rand daca il scoti o sa ai probleme cu zgomotul dar se rezolva cu o finala cu silencer , in al treilea rand nu creste consumul dar pierzi cuplu la turatii joase , daca o folosesti ca masina de oras ,de zi cu zi dupa parerea mea nu cred ca se merita , mai ales daca motorul este mic (parerea mea ) , numai bine
|
|
|
30-01-12, 20:32
|
#3
|
Honda Driver
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 284
Member of: [Honda]
|
Re: Anulare catalizator
Daca scot si intermediara (am doar 1) o sa pornesc toate alarmele ). Sper doar sa nu-mi creasca consumul, atat .
Uite o poza cam cum arata a mea pe dedesupt .
|
|
|
01-02-12, 20:49
|
#4
|
Stage 4
Join Date: Mar 2011
Posts: 215
|
Re: Anulare catalizator
Nu iti creste consumul daca nu apesi pedala mai mult ca inainte!
Zgomotul o sa fie umpic mai mare insa nu este deranjant!
Legat de pierderea de cuplu este o pare prostie!Castigi cativa cai din scoaterea catalizatorului deoarece gazele circula mai repede nu mai sunt restrictionate!Cati caii nu stiu sa iti spun exact insa iti spun sigur ca o sa simti diferenta!
Si de ITP nu iti face probleme,ii dai ceva omului si nici nu se mai uita la masina ta!
Pentru cei care vb doar din auzite le recomand sa tina pt ei ideile!
|
|
|
01-02-12, 22:26
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,678
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [RENAULT]
|
Re: Anulare catalizator
Quote:
Originally Posted by ValyMk4
Salut . Ma gandesc de ceva timp sa scot catalizatorul si sa sudez teava in locul lui . Inainte de toate vreau sa va intreb cateva chestii.
1. Creste consumul ?
2. Se simte ceva putere in plus ?
3. Ce alte probleme pot aparea (inafara de itp si zgomot)
Precizez ca am doar 1 sonda si este situata chiar unde incepe evacuarea , deci nu are nici o legatura cu catalizatorul .
Masina este Honda Civic EG3 1.3 16v
|
+ pentru sunet si un pic de dinamica in ture inalte și cam atāt.
- pentru pierderea de cuplu la turații joase(avand și un motor mic chiar nu e rentabil), ITP of .
Se va tura mai ușor, va crește mai repede in ture.(de aici și creștere de consum daca īți va plăcea să mergi in ture mari)Consumul iti va crește doar daca schimbi tu stilul de condus și vrei sa auzi tot timpul un sunet mai puternic. Ideea că merge mai tare e mai mult o iliuzie , efectul placebo.
Quote:
Originally Posted by adrian_rujan
Nu iti creste consumul daca nu apesi pedala mai mult ca inainte!
Zgomotul o sa fie umpic mai mare insa nu este deranjant!
Legat de pierderea de cuplu este o pare prostie!Castigi cativa cai din scoaterea catalizatorului deoarece gazele circula mai repede nu mai sunt restrictionate!Cati caii nu stiu sa iti spun exact insa iti spun sigur ca o sa simti diferenta!
Si de ITP nu iti face probleme,ii dai ceva omului si nici nu se mai uita la masina ta!
Pentru cei care vb doar din auzite le recomand sa tina pt ei ideile!
|
La afirmatia ta e clar cum se face tuning ul ...sau să zic mai bine -tunning- pentru cei ca tine, daca nu crezi in pierderea de cuplu, pune pe un dyno si ai sa te convingi, cai nu castigi prin simplu fapt ca ies gazele mai repede si se tureaza mai repede, nu faci decat sa eliberezi motorul, facāndu-l sa foloseasca toti caii lui nu altii in plus. mai īncearcă cu tuningul că nu ține la toți , iar dacă nici asta nu crezi vom atașa și fișe dino efectuate pe mașinile personale, īn diferite reglaje, să nu mai spui că e o mare prostie, iar pentru a mă contrazice te rog să pui tu niște fișe dyno să poți demonstra contrar. separat de discuția asta dacă īți faci traseu cap coadă țeavă poți să și pierzi (dacă nu iei īn calcul că mai ăți trebuie și contrapresiune) pe evacuare... etc. te aștept cu argumente solide, că "tunning" din ăsta cu n șpe mii de cai luați așa din scos catalizatoare să tot facem.
|
|
|
01-02-12, 22:35
|
#6
|
Stage 4
Join Date: Mar 2011
Posts: 215
|
Re: Anulare catalizator
Si ce te ataci asa?Uite ca eu nu am pierdut cuplu si sincer nici nu vreau sa iti demostrez tie nimic!Dar ca chestie masinile de raliu si in general din categoria asta dc nu folosesc catalizator daca tot e asa benefic!Si pt cultura ta generala nu toate masinile au nevoie de contrapresiune pt a merge mai bine evacuarea(difera de la motor la motor)!
|
|
|
01-02-12, 23:09
|
#7
|
Stage 4
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
|
Re: Anulare catalizator
Parerea mea e ca nu ai cum sa pierzi cuplu..ci doar il ai undeva mai sus in ture decat cu catalizator.
Legat de zgomot o sa devina mai barait, acum depinde f mult si de toba intermediara si finala.
Contrapresiune iti trebuie la orice masina de zi cu zi cu motor aspirat, nu poti face ceva f liber deoarece nu mergi continuu la peste 5000rpm si gandeste-te cum va fi cu 3-4persoane in masina sa urci o panta la turatie medie, mai ai si o axa mai agresiva si esti "pa"...trebuie sa gasesti un echilibru intre permisivitate si contrapresiune, echilibru asta il faci din diametrul traseului de evacuare, diametrul si lungimea fiecarei sectiuni a galeriei de evacuare(serpilor).Dar aici deja intram in alt film...
Pentru putina elasticitate pe turatii mari merita sa dai caalizatorul jos.
Last edited by al!n; 01-02-12 at 23:13.
|
|
|
01-02-12, 23:12
|
#8
|
Honda Driver
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 284
Member of: [Honda]
|
Re: Anulare catalizator
Exact asta imi doresc de la modificarea asta , un zvanc in ture mari acolo unde e nevoie(depasiri de ex).
|
|
|
01-02-12, 23:17
|
#9
|
Stage 4
Join Date: Mar 2011
Posts: 215
|
Re: Anulare catalizator
Nu a zis nimeni ca e bine sa pui teava goala sau sa pui 10 numere mai mari peste teava originala...insa daca ii pastrezi tobele(le inlocuiesti cu unele sport) nu pierzi cuplu daca renunti la catalizator!
Sunt curios daca poti vb mai bine cu o perna pe gura sau fara?
App.Masina mea avea catalizatorul legat de galeria de evacuare,deci serpi erau foarte scurti.Noua galerie are lungimea mult mai mare si normal ca motorul era mult mai elastic.
Last edited by adrian_rujan; 01-02-12 at 23:22.
|
|
|
01-02-12, 23:19
|
#10
|
Honda Driver
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 284
Member of: [Honda]
|
Re: Anulare catalizator
Inca o comparatie buna ar fi : Cum fugi cu un filtru la gura si cum fugi fara nimic
Sa dea putin caldura si il dau jos, voi pastra intermediara si finala sa nu pornesc toate alarmele .
|
|
|
01-02-12, 23:23
|
#11
|
Stage 4
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
|
Re: Anulare catalizator
Cand spui "pierzi cuplu" inseamna ca pierzi din relanti pana in limitare.Aici gresesc multi si d-asta se ajunge la astfel de discutii.
|
|
|
01-02-12, 23:24
|
#12
|
Stage 4
Join Date: Mar 2011
Posts: 215
|
Re: Anulare catalizator
Quote:
Originally Posted by ValyMk4
Inca o comparatie buna ar fi : Cum fugi cu un filtru la gura si cum fugi fara nimic
Sa dea putin caldura si il dau jos, voi pastra intermediara si finala sa nu pornesc toate alarmele .
|
Nu prea e buna comparatia dintr-un singur punct de vedere pt ca o sa faci praf motorul din cauza prafului si a altor prosti din aer!
|
|
|
01-02-12, 23:29
|
#13
|
Stage 4
Join Date: Mar 2011
Posts: 215
|
Re: Anulare catalizator
Quote:
Originally Posted by al!n
Cand spui "pierzi cuplu" inseamna ca pierzi din relanti pana in limitare.Aici gresesc multi si d-asta se ajunge la astfel de discutii.
|
E normal ca o masina sa piarda foarte mult din putere daca ea are teava originala pe 50 si u ii pui pe 70 si ii mai scoti si tobele!Eu sunt de parere ca la un motor mic-mediu e de ajuns sa cresti o singura masura(50-55),
Catalizatorul are un singur rol acela de a misora poluarea iar din motivul acesta constructorii sacrifica din puterea masini pt a fi in normele euro?
|
|
|
01-02-12, 23:34
|
#14
|
Stage 4
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
|
Re: Anulare catalizator
De ex eu la logan am pe 50mm fara catalizator, fara intermediara doar cu finala, tot pe 50mm e si finala.
Din fabrica are 45mm pana in intermediara si din intermediara in finala 42 sau 40 nu mai tin minte exact.
Acum depinde de la masina la masina cu cat maresti traseul, tii cont si de modificarile masinii, la ce o folosesti etc.
|
|
|
01-02-12, 23:35
|
#15
|
Honda Driver
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 284
Member of: [Honda]
|
Re: Anulare catalizator
Pot pune o teava de acelasi diametru si s-o prind in 2 coliere calumea ? Nu asi vrea s-o sudez inca ca poate nu voi fi multumit
|
|
|
|
|