Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 05-11-04, 00:11   #31
Bogdan_16v
Guest
 
Posts: n/a
Default

Mai, daca ma oftic, imi dezmembrez ventilatorul de pe birou, ca si-asa nu mai am nevoie de el, ca s-a facut frig, si-mi fac ditamai turbonatorul de va dau fum...
Vazusem si eu chestia asta mai demult, sub o alta denumire(Vortex parca) si chiar eram convins ca face ceva, insa m-am convins ca nu e decat o alta chichitza de marketing americana...
  Reply With Quote
Old 06-11-04, 00:30   #32
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default

curent turbionar........ amestec omogen,vartej........, cand eram mandru posesor de Dacia,am montat asa ceva
Intre carburator si garnitura era o piesa,din tabla zincata,care avea decupata,la dimensiunea camerei carburatorului un fel de....elice,lamele din tabla orientate in jos (in forma unei elice),care,logic,crea un vartej,in functie de puterea de absorbtie,iar amestecul era pulverizat direct in galerie,eliminand posibilitatea ca benzina sa se prelinga sub forma picaturilor.Efect? reducea consumul! Pret? 26.000.....lei!
Oare bat campii?
__________________

~~~~~~~~~ F o r d C a p r i ~~~~~~~~~
don't just get older...they just get faster
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-04, 04:04   #33
GSi

Stage 5
 
GSi's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 657
Member of:
[Midnight Racers]
Default

Nu mai credeti toate prostiile comerciale, aia nu e decat o porcarie, singurul \"merit\" care ii poate fi atribuit e ca obstructioneaza admisia aerului. Sincer ma asteptam la mai mult de la cateva persoane care au postat aici, care stiu cu ce se mananca un motor; in primul rand la ce traseu urmeaza aerul prin clapeta de acceleratie, galerii, chiulasa si supape, orice \"turbionare\" de la admisie ar avea efect fix zero, aerul schimbandu-si directia si viteza de cateva ori pana macar ajunge sa intre in contact cu combustibilul, ca sa nu mai vorbim de lungul drum pana in camera de ardere. In al 2-lea rand, turbionarea dauneaza fluxului de aer, producatorii se chinuie sa obtina turbulente zero pentru o curgere cat mai lina si rapida a aerului pana in motor si sistemul asta face exact pe dos. In al 3-lea rand, orice deviere a traseului de admisie duce la pierderi locale de presiune, care se reflecta intr-un factor de umplere mai mic al cilindrilor; cu cat turatia e mai mare, cu atat factorul de umplere e mai prost. Mai putin aer > mai putina benzina > mai putina putere. Daca ai pus porcaria fix in calea aerului, sugrumi motorul inutil.
Sistemele de injectie electronica au un control foarte precis al cantitatii de combustibil folosita pentru cantitatea de aer admisa, si acest raport e optimizat constant in timpul mersului; sa spui ca reduci consumul cu 24% e de-a dreptul penibil, din moment ce senzorul lambda de exemplu detecteaza un exces/o lipsa de combustibil de cateva procente fata de cat ar trebui sa fie la momentul respectiv, pastrand eficienta aproape de ideal. Daca vrei sa reduci consumul folosesti materiale cat mai usoare pentru piesele in miscare, incerci sa reduci la minim frecarile interne ale motorului, optimizezi traseele de admisie si evacuare (adica exact pe dos la ce face \"turbionator\") pentru pierderi minime, folosesti injectie secventiala sau mai nou injectie directa stratificata, etc.
__________________
Opel Kadett GSi 2.0 87\'

I am kept in place by G-forces, not seatbelts.
GSi is offline   Reply With Quote
Old 07-02-05, 12:01   #34
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"cla\"
forma ideala se poate obtine. ramane diferenta pana la cea perfecta! cred ca cei care au realizat turbonator au facut deja treaba asta. eu o sa incerc sa-mi fac acasa un \"turbonator\" si va tin la curent cu ce a iesit.
Ce se mai aude cu ghismo-ul tau ?? L-ai facut ori ba ???
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 07-02-05, 20:10   #35
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

Acum am citit despre aceast inventie revolutionara,m-a amuzat .

O sa radeti dar sunt o gramada de naivi, fara nici o cunostinta legata de hidraulica,care ar fi dispusi sa dea bani pe asa ceva.

Cum s-a mai spus, singurul lucru pe care il face, obstructioneaza circularea aerului. Are rol de limitator de turatie. La turatie mare, motorul nu mai poate sa traga aerul necesar.

Mai erau mai de mult niste baieti destepti care vroiau sa monteze coolere de PC pe admisie.Un gel de alimentare fortta, turbo.Acel motor electric nu trece de 10-12.000 RPM, pe cand o turbina lucreaza la 150.000 rpm.

Eu am auzit ca daca lipesti actibild cu NIKE pe luneta, ai 2 cai in plus! O fii adevarat?
__________________

www.rustans.ro
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 08-02-05, 01:04   #36
fisherman

Stock
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1
Default

Nu e adevarat!!!
Numai cele cu NOS si Alpine aduc CP!!
fisherman is offline   Reply With Quote
Old 08-02-05, 07:58   #37
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default

Pai astia zic ca o turbina baga cam 600 cfm (cubic feet/minute) iar asta a lor electrica cica ar baga 500 cfm...

Deci e vb tot de aer fortat, nu de curente turbionare si alte shituri... Dar cine stie, poate astia au reusit sa faca cu un motor electric o mini turbina care sa bage puterea asta.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 17-02-05, 13:15   #38
HolySoul

Stage 5
 
HolySoul's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 921
Member of:
[Crazy Drivers]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"codrin44\"
curent turbionar........ amestec omogen,vartej........, cand eram mandru posesor de Dacia,am montat asa ceva
Intre carburator si garnitura era o piesa,din tabla zincata,care avea decupata,la dimensiunea camerei carburatorului un fel de....elice,lamele din tabla orientate in jos (in forma unei elice),care,logic,crea un vartej,in functie de puterea de absorbtie,iar amestecul era pulverizat direct in galerie,eliminand posibilitatea ca benzina sa se prelinga sub forma picaturilor.Efect? reducea consumul! Pret? 26.000.....lei!
Oare bat campii?
ECONOMIZOR ... parca asa se chema ala de pe dacie ... si cred ca facea amestecul mult mai bine decat prostia asta .

Oricum la masinile pe injectie nu este aplicabila fiindca la ele amestecul se face din calculator , sonda lambda , depinde de mai multi factori , debitmetru aer , etc. Tare mi-e frica ca daca-mi pun pe masina imi stric vreo 2 piese .
__________________
VW Passat 1.9 TDI
Nissan 350Z
HolySoul is offline   Reply With Quote
Old 28-03-05, 16:24   #39
oache81

Stage 3
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 92
Default

Turbonatorul ala nu poate face nimic in plus atata timp cat nu exista o forta care sa impinga aerul in motor.Compresorul sau turbina imping mai mult aer in motor pentru ca sunt actionate de o curea sau de gazele de esapament deci de o forta exterioara.Practic aerul care intra si in cazul turbinei si al compresorului are acelasi volum dar este la presiuni mai mari decat presiunea normala.Presiunea = forta/suprafata.Cum la turbonator nu exista nici o forta atunci nici presiunea nu o sa fie mai mare.
__________________
C4 2.0 HDI Vtr Pack Rosu Lucifer
oache81 is offline   Reply With Quote
Old 28-03-05, 16:49   #40
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default

Se vrea a fi un compresor electric, ce e asa de greu de inteles ?? Nu face ca un turbo adevarat, dar cica impinge aerul cu presiune. Sa ne zica cineva care a cumparat, ca daca nu, spunem aici numai speculatii.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 28-03-05, 19:27   #41
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

nu dati banii pe prostii
luati turbine la copii

dupa mine nu e chiar imposibil sa faci un supercharger actionat electric, dar ganditiva ce implica acest lucru, angreanje de multiplicare a turatiei, turatia o multiplici da nu o faci chiar din nimik deci iti trebuie un motor electric care sa dezvolte ceva putere si o turatie destul de mare pt un astfel de motor , deci un aparat in toata regula nu o zbarnaitoare daia ca turbonatorul sau mai stiu eu ce ventilator.


OFFTOPIC http://liviup4.myblogsite.com/index.html
200SX is offline   Reply With Quote
Old 11-05-05, 00:50   #42
SFW
Audi Driver

Stage 5
 
SFW's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,901
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default

Ganditzi-va cum functioneaza o instalatie eoliana de producere a curentului electric. Aerul, vantul trece prin elice pe care o invarte etc etc ... curent. Vantul nu-si creste nicidecum intensitatea. Aerul deja vine cu putere ... iar in momentul in care da de \"Turbonator\" il invarte .... si parerea mea e ca ar incetini viteza aerului ... parca distanta cea mai scurta era linia dreapta nu spirala.

Si cat despre exprimare : mi-am luat un turbonator si cand am vazut rezultatele miraculoase am mai luat 2 pt fratii mei suna chair prea teleshoping. mult prea.
Imi deschid si eu firma de turbonatoare si ii scot pe baietzii cu chipuri de pe piatza ... da mi-e ca ma clientii dupa.
SFW is offline   Reply With Quote
Old 11-05-05, 11:14   #43
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default

Hai k ai inteles si tu de te-ai rupt... Este vorba de un compresor electric, nu mecanic. Adica impinge aerul printr-o elice speciala care zice ca baga nu stiu cati cm cubi de aer pe min, sub presiune, in galeria de admisie. Deci este activa, nu pasiva. Eu chiar cred ca face ceva tampenia asta. Teoretic este f posibil sa faci o turbina electrica, evident. Pe E-Bay au numai recomandari pozitive si de la cateva zeci de oameni, si pe E-Bay crede-ma ca Power Sellerii chiar au motive sa fie Power Seleri...
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 12-05-05, 14:25   #44
Adi2005

Stock
 
Join Date: May 2005
Posts: 1
Default

Salut! Eu sunt nou aici dar am vazut chestia despre care se vorbea. Cea care se pune sub carburator. In Cluj cel putin se gaseste de vanzare cu 17.000 lei. Este o tabla si are forma aproximativa a unui ventilator dar nu se misca. Singurul lucru pe care stiu ca il face e ca turbioneaza amestecul care vine de la carburator si scade foarte putin consumul. Dupa ce se monteaza trebuie reglat iar amestecul.
Adi2005 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-05, 19:26   #45
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default

Altul care nu a inteles nimic... Eu zic sa citesti despre ce e vorba.

O turbina electrica, nu mecanica, ce baga presiune mai mica decat una actionata prin gaze, de aici si randamentul mult mai scazut.

Ce e asa neclar ? Comparati o turbina electrica, pt 12 V, cu motor, angrenaje si alte tampenii cu o bucata de tabla. Misto !!!
Hondarul is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -