Re: Tips & Tricks !
einstein1984, dry sump este o idee buna, dar in acelasi timp nu e realizabila pentru majoritatea celor care doresc performante ridicate la un cost acceptabil. A nu avea ulei destul in baie este iarasi un risc, pentru ca risti ca in anumite situatii - curbe luate agresiv de exemplu - sa nu aiba pompa de ulei ce trage. Apropos tu ce masina ai ?
Solutia cea mai potrivita la probleme astea, si in acelasi timp si cea mai ieftina, este un windage tray + crank scraper. Nu stiu exact traducerea in romana, dar pe scurt windage tray e o tava care sta sub arborele cotit si care lasa uleiul sa se scurga in baie dar nu ii da voie sa stropeasca arborele.
Crank scraper e o piesa de obicei din teflon care se monteaza paralel cu arborele si care efectiv curata arborele de ulei rezidual, dandu-i voie sa se roteasca mai usor.
Amandoua la un loc sunt o combinatie foarte eficienta, oferind motorului cateva sute de rpm in plus in sarcina maxima.
__________________
Triumph Speed Four
Pontiac Grand Prix V6
Ford Thunderbird V8
|