Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 18-04-06, 10:28   #1
magic

Stage 2
 
magic's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
Default compresor aer conditionat modificat

Sal, ar fi doar o idee si astept pareri,
Ce zicetzi de un compresor de a/c folosibil ca un compresor de aer ptr motor?
Piese necesare: compresor a/c, curea, butelie de presiune, conducte, un filtru aer, 4,6,8 (sau cati cilindrii aveti) electrovalve actzionabile pe comutator (ex. electrovalva de ajutor la pornire de la motoarele m10), pozitzia valvelor inainte (la distantza mica) de capul injectorului (ptr injectia in galeria de admisie, sau din chiuloasa), poate si injectori mai mari. Bineintzeles, folosibila aceasta idee la motoarele la care se poate pune, au, sau au avut a/c.
Parerea mea: teoretic ar imbunatatzi amestecul benzina/aer, astefel o combustie mai buna si un randament mai bun al motorului. Astept parerile voastre
magic is offline   Reply With Quote
Old 18-04-06, 15:50   #2
BASU

Stage 5
 
BASU's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,503
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Talking Re: compresor aer conditionat modificat

hmm...
vrei sa bagi aer rece in motor?
BASU is offline   Reply With Quote
Old 18-04-06, 17:52   #3
magic

Stage 2
 
magic's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
Default Re: compresor aer conditionat modificat

nope, nu la asta ma gandeam.. compresorul de a/c ruleaza freonul normal, ma intrebam daca se poate folosi compresorul de a/c ptr a creea o presiune constanta de aer descarbabila in galeria de admisie, inainte de supape, prin electrovave.
Compresorul trage pe o parte freonul, iar pe cealalta il pune in circulatie, in instalatie. Eu vreau sa traga aer, sa creeze preziune intr-o butelie, presiunea pe circuitul de intrare in butelie sa fie mentinuta de o supapa de sens, si descarcarea presiunii prin electrovalve. Nu stiu ce presiune poate genera un astfel de compresor de a/c, dar cred ca destul de mare, si compresorul e actionabil pe comutator, deci daca ar creea o presiune prea mare poate fi oprit... Eu unu am un ursulet cu m10 de 77kw si am compresorul in garaj ca mi s-a fisurat radiatorul de freon, si nu am stat sa caut alt radiator...
Avand in vedere posibilitatea montarii electrovalvelor f. aproape de capul injectoarelor, cred ca ar ajuta f. mult la creearea mai buna a amestecului. Nush... e o idee...
magic is offline   Reply With Quote
Old 18-04-06, 23:36   #4
ebh

Stage 3
 
ebh's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 140
Default Re: compresor aer conditionat modificat

in primul rand exista compresoare pt masina ta facute special si cu toata bataia de cap iesi mai ieftin...
in al 2 lea rand compresorul ala are un cfm foarte mic (asta in cazul in care merge cum ai spus tu, desi ma indoiesc) si in loc sa bage aer cu presiune in motor face exact opusul... se opune trecerii libere a aerului.
da' tu incearca daca vrei....
ebh is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 09:12   #5
magic

Stage 2
 
magic's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
Default Re: compresor aer conditionat modificat

Quote:
Originally Posted by ebh
in primul rand exista compresoare pt masina ta facute special si cu toata bataia de cap iesi mai ieftin...
in al 2 lea rand compresorul ala are un cfm foarte mic (asta in cazul in care merge cum ai spus tu, desi ma indoiesc) si in loc sa bage aer cu presiune in motor face exact opusul... se opune trecerii libere a aerului.
da' tu incearca daca vrei....
De opus nu se v-a opune, ptr ca admisia de aer normala a masinii ramane cum este, asta ar fi un surplus de aer in configuratia care am scris-o mai sus, iar diametrul electrovalvelor este destul de mic, si diuza este micuta (daca stii cum arata valva de ajutor la pornire rece, cu mufa albastra). Nu cred ca m-ash scoate mai ieftin ptr ca toate piesele care le-am precizat le am... Si montajul pot sa mi-l fac singur... Eu am fulia ptr motorul full, adik cu 3 canturi ptr curele, respectiv pompa apa cu alternator, pompa servo, compresor aer. Modificarile care le-ash aduce la motor sunt doar gaurile aditionale ptr electrovalve, care tre sa le dau in galeria de admisie exact la imbinarea cu chiuloasa, directionate spre capul injectoarelor (am injectoarele in chiuloasa, exact dupa imbinarea, spun asta ptr ca am vaz alte motoare m10 318i cu injectoarele in galeria de admisie). Asta ar fi o problema care mi-o pun, sa nu faca presiune mare compresorul, dar asta o voi verifica inainte sa ma apuc de modificari. Dar teoretic ash obtine un jet de aer sub presiune directionat direct in capul supapei de admisie, ce zicetzi, ar da ceva calutzi? sau nu? Eu vreau sa obtin ceva controlabil...
magic is offline   Reply With Quote
Old 25-04-06, 21:11   #6
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: compresor aer conditionat modificat

Sau nu. Debitul dat de compresorul de ac e extrem de mic fata de necesarul motorului (cateva sute de kilograme de aer pe ora). O sa obtii exact un fssssssssssss.
In plus compresorul de ac cred ca e cu pistonase, compresoarele de suparaalimentare sunt ori pompe volumice Roots sau Eaton-Roots sau masini centrifugale.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 25-04-06, 21:36   #7
magic

Stage 2
 
magic's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
Default Re: compresor aer conditionat modificat

oks, ms ptr raspuns, daia am si deschis subiectul, eram curios
Astept si alte pareri daca mai are altcineva
magic is offline   Reply With Quote
Old 28-04-06, 17:50   #8
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: compresor aer conditionat modificat

Am uitat sa mentionez ca freonul din compresor il si unge. daca il lasi sa mearga pe are o sa se gripeze urgent! Cauta un compresor Comprex pe la dezmembari. A fost pe Lancia si Fiat prin anii 80.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 28-04-06, 21:12   #9
magic

Stage 2
 
magic's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
Default Re: compresor aer conditionat modificat

Quote:
Originally Posted by einstein1984
Am uitat sa mentionez ca freonul din compresor il si unge. daca il lasi sa mearga pe are o sa se gripeze urgent! Cauta un compresor Comprex pe la dezmembari. A fost pe Lancia si Fiat prin anii 80.

Oricum are si el ulei in el (in momentul in care baga ulei in instalatzie, e dus), dar e adevarat ca vreonul il unge, de altfel freonul ca gaz e mai uleios. O sa caut Comprex, altele mai sti?
magic is offline   Reply With Quote
Old 28-04-06, 23:31   #10
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: compresor aer conditionat modificat

nu are nici un ulei in el.

nu vei obtine nici macar u fass daca vrei compresor ia unu de pe un mercedes sau un g60.

daca vrei sa te convingi ca duzele si compresoru de ac nu vor avea nici un efect da carcasa la filtru jos si pune mana pe admisie sa vezi cu ce forta trage motoru.(ca sa nu mai spun ca un compresor de ac nu va baga presiune niciodata)

si motoarele aspirate atmosferic au presiune sub presiunea atmosferica in admisie , deci iti trebuie ceva care sa faca mult peste ...
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 28-04-06, 23:51   #11
magic

Stage 2
 
magic's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
Default Re: compresor aer conditionat modificat

Quote:
Originally Posted by beck
nu are nici un ulei in el.

nu vei obtine nici macar u fass daca vrei compresor ia unu de pe un mercedes sau un g60.

daca vrei sa te convingi ca duzele si compresoru de ac nu vor avea nici un efect da carcasa la filtru jos si pune mana pe admisie sa vezi cu ce forta trage motoru.(ca sa nu mai spun ca un compresor de ac nu va baga presiune niciodata)

si motoarele aspirate atmosferic au presiune sub presiunea atmosferica in admisie , deci iti trebuie ceva care sa faca mult peste ...
stiu ce forta de admisie are motorul, ulei are in el, ptr ungerea interna (l-am schimbat odata acum multi ani), e adevarat, f. putzin aprox. 200ml, eu nu am gandit ce am scris mai sus ca o singura sursa de aer, vroiam sa fol ca un surplus care sa omogenizeze un pic amestecul (directia jetului de aer e indreptata direct in capul injectorui la o distantza de max 4cm, deci e o distantza mica), atat, nu vroiam sa creez o presiune constanta, stiam ca nu poate creea presiunea unui compresor conventional.
ms de pareri oricum
magic is offline   Reply With Quote
Old 29-04-06, 00:23   #12
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: compresor aer conditionat modificat

Quote:
Originally Posted by magic
stiu ce forta de admisie are motorul, ulei are in el, ptr ungerea interna (l-am schimbat odata acum multi ani), e adevarat, f. putzin aprox. 200ml, eu nu am gandit ce am scris mai sus ca o singura sursa de aer, vroiam sa fol ca un surplus care sa omogenizeze un pic amestecul (directia jetului de aer e indreptata direct in capul injectorui la o distantza de max 4cm, deci e o distantza mica), atat, nu vroiam sa creez o presiune constanta, stiam ca nu poate creea presiunea unui compresor conventional.
ms de pareri oricum

Pt. efect turbo nu ai nevoie de presiune ,ci de debit de aer,ceea ce compresorul de A/C nu face.Compresorul de A/C lucreaza la cca 7 bar.
Consulta parametri unui turbo sa te lamuresti ca teoria nu sta in picioare.Un turbo produce presiune mica cu debit mare (diferit in functie de litrajul motorului).
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 29-04-06, 12:02   #13
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: compresor aer conditionat modificat

Compresoarele de Mercedes sunt Eaton M45 (asta e bun pentru tine ca e pentru motorare in jur de 2 litri) sau M62 pentru 2.5-4 litri. Dar la sh cred ca face cam 500 $.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 18:45   #14
bz99bas

Stage 3
 
bz99bas's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 68
Default Re: compresor aer conditionat modificat

poti sa incerci dar nu o sa optii nimic bun
bz99bas is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 19:00   #15
magic

Stage 2
 
magic's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
Default Re: compresor aer conditionat modificat

cand voi avea ceva timp liber voi incerca si va voi anuntza aici sa va zic rezultatele , nu de alta dar sunt chiar f. curios.... deci mai repet...nu vreau un debit marit de aer, vreau o pulverizare eficienta, un regulator de pres de vreo 5-6 bari, sau aplic chestia cu "shaiba" la intrarea in regulator ... am unele idei, pise de stricat am... va voi anuntza rezultatele...
magic is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -