Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci. |
18-04-06, 10:28
|
#1
|
Stage 2
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
|
compresor aer conditionat modificat
Sal, ar fi doar o idee si astept pareri,
Ce zicetzi de un compresor de a/c folosibil ca un compresor de aer ptr motor?
Piese necesare: compresor a/c, curea, butelie de presiune, conducte, un filtru aer, 4,6,8 (sau cati cilindrii aveti) electrovalve actzionabile pe comutator (ex. electrovalva de ajutor la pornire de la motoarele m10), pozitzia valvelor inainte (la distantza mica) de capul injectorului (ptr injectia in galeria de admisie, sau din chiuloasa), poate si injectori mai mari. Bineintzeles, folosibila aceasta idee la motoarele la care se poate pune, au, sau au avut a/c.
Parerea mea: teoretic ar imbunatatzi amestecul benzina/aer, astefel o combustie mai buna si un randament mai bun al motorului. Astept parerile voastre
|
|
|
18-04-06, 15:50
|
#2
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,503
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: compresor aer conditionat modificat
hmm...
vrei sa bagi aer rece in motor?
|
|
|
18-04-06, 17:52
|
#3
|
Stage 2
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
|
Re: compresor aer conditionat modificat
 nope, nu la asta ma gandeam.. compresorul de a/c ruleaza freonul normal, ma intrebam daca se poate folosi compresorul de a/c ptr a creea o presiune constanta de aer descarbabila in galeria de admisie, inainte de supape, prin electrovave.
Compresorul trage pe o parte freonul, iar pe cealalta il pune in circulatie, in instalatie. Eu vreau sa traga aer, sa creeze preziune intr-o butelie, presiunea pe circuitul de intrare in butelie sa fie mentinuta de o supapa de sens, si descarcarea presiunii prin electrovalve. Nu stiu ce presiune poate genera un astfel de compresor de a/c, dar cred ca destul de mare, si compresorul e actionabil pe comutator, deci daca ar creea o presiune prea mare poate fi oprit... Eu unu am un ursulet cu m10 de 77kw si am compresorul in garaj ca mi s-a fisurat radiatorul de freon, si nu am stat sa caut alt radiator...
Avand in vedere posibilitatea montarii electrovalvelor f. aproape de capul injectoarelor, cred ca ar ajuta f. mult la creearea mai buna a amestecului. Nush... e o idee...
|
|
|
18-04-06, 23:36
|
#4
|
Stage 3
Join Date: Jul 2004
Posts: 140
|
Re: compresor aer conditionat modificat
in primul rand exista compresoare pt masina ta facute special si cu toata bataia de cap iesi mai ieftin...
in al 2 lea rand compresorul ala are un cfm foarte mic (asta in cazul in care merge cum ai spus tu, desi ma indoiesc) si in loc sa bage aer cu presiune in motor face exact opusul... se opune trecerii libere a aerului.
da' tu incearca daca vrei....
|
|
|
19-04-06, 09:12
|
#5
|
Stage 2
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
|
Re: compresor aer conditionat modificat
Quote:
Originally Posted by ebh
in primul rand exista compresoare pt masina ta facute special si cu toata bataia de cap iesi mai ieftin...
in al 2 lea rand compresorul ala are un cfm foarte mic (asta in cazul in care merge cum ai spus tu, desi ma indoiesc) si in loc sa bage aer cu presiune in motor face exact opusul... se opune trecerii libere a aerului.
da' tu incearca daca vrei....
|
De opus nu se v-a opune, ptr ca admisia de aer normala a masinii ramane cum este, asta ar fi un surplus de aer in configuratia care am scris-o mai sus, iar diametrul electrovalvelor este destul de mic, si diuza este micuta (daca stii cum arata valva de ajutor la pornire rece, cu mufa albastra). Nu cred ca m-ash scoate mai ieftin ptr ca toate piesele care le-am precizat le am... Si montajul pot sa mi-l fac singur... Eu am fulia ptr motorul full, adik cu 3 canturi ptr curele, respectiv pompa apa cu alternator, pompa servo, compresor aer. Modificarile care le-ash aduce la motor sunt doar gaurile aditionale ptr electrovalve, care tre sa le dau in galeria de admisie exact la imbinarea cu chiuloasa, directionate spre capul injectoarelor (am injectoarele in chiuloasa, exact dupa imbinarea, spun asta ptr ca am vaz alte motoare m10 318i cu injectoarele in galeria de admisie). Asta ar fi o problema care mi-o pun, sa nu faca presiune mare compresorul, dar asta o voi verifica inainte sa ma apuc de modificari. Dar teoretic ash obtine un jet de aer sub presiune directionat direct in capul supapei de admisie, ce zicetzi, ar da ceva calutzi? sau nu? Eu vreau sa obtin ceva controlabil...
|
|
|
25-04-06, 21:11
|
#6
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
|
Re: compresor aer conditionat modificat
Sau nu. Debitul dat de compresorul de ac e extrem de mic fata de necesarul motorului (cateva sute de kilograme de aer pe ora). O sa obtii exact un fssssssssssss.
In plus compresorul de ac cred ca e cu pistonase, compresoarele de suparaalimentare sunt ori pompe volumice Roots sau Eaton-Roots sau masini centrifugale.
|
|
|
25-04-06, 21:36
|
#7
|
Stage 2
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
|
Re: compresor aer conditionat modificat
oks, ms ptr raspuns, daia am si deschis subiectul, eram curios 
Astept si alte pareri daca mai are altcineva
|
|
|
28-04-06, 17:50
|
#8
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
|
Re: compresor aer conditionat modificat
Am uitat sa mentionez ca freonul din compresor il si unge. daca il lasi sa mearga pe are o sa se gripeze urgent! Cauta un compresor Comprex pe la dezmembari. A fost pe Lancia si Fiat prin anii 80.
|
|
|
28-04-06, 21:12
|
#9
|
Stage 2
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
|
Re: compresor aer conditionat modificat
Quote:
Originally Posted by einstein1984
Am uitat sa mentionez ca freonul din compresor il si unge. daca il lasi sa mearga pe are o sa se gripeze urgent! Cauta un compresor Comprex pe la dezmembari. A fost pe Lancia si Fiat prin anii 80.
|
Oricum are si el ulei in el (in momentul in care baga ulei in instalatzie, e dus), dar e adevarat ca vreonul il unge, de altfel freonul ca gaz e mai uleios. O sa caut Comprex, altele mai sti?
|
|
|
28-04-06, 23:31
|
#10
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
|
Re: compresor aer conditionat modificat
nu are nici un ulei in el.
nu vei obtine nici macar u fass daca vrei compresor ia unu de pe un mercedes sau un g60.
daca vrei sa te convingi ca duzele si compresoru de ac nu vor avea nici un efect da carcasa la filtru jos si pune mana pe admisie sa vezi cu ce forta trage motoru.(ca sa nu mai spun ca un compresor de ac nu va baga presiune niciodata)
si motoarele aspirate atmosferic au presiune sub presiunea atmosferica in admisie , deci iti trebuie ceva care sa faca mult peste ...
|
|
|
28-04-06, 23:51
|
#11
|
Stage 2
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
|
Re: compresor aer conditionat modificat
Quote:
Originally Posted by beck
nu are nici un ulei in el.
nu vei obtine nici macar u fass daca vrei compresor ia unu de pe un mercedes sau un g60.
daca vrei sa te convingi ca duzele si compresoru de ac nu vor avea nici un efect da carcasa la filtru jos si pune mana pe admisie sa vezi cu ce forta trage motoru.(ca sa nu mai spun ca un compresor de ac nu va baga presiune niciodata)
si motoarele aspirate atmosferic au presiune sub presiunea atmosferica in admisie , deci iti trebuie ceva care sa faca mult peste ...
|
stiu ce forta de admisie are motorul, ulei are in el, ptr ungerea interna (l-am schimbat odata acum multi ani), e adevarat, f. putzin aprox. 200ml, eu nu am gandit ce am scris mai sus ca o singura sursa de aer, vroiam sa fol ca un surplus care sa omogenizeze un pic amestecul (directia jetului de aer e indreptata direct in capul injectorui la o distantza de max 4cm, deci e o distantza mica), atat, nu vroiam sa creez o presiune constanta, stiam ca nu poate creea presiunea unui compresor conventional.
ms de pareri oricum
|
|
|
29-04-06, 00:23
|
#12
|
  Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: compresor aer conditionat modificat
Quote:
Originally Posted by magic
stiu ce forta de admisie are motorul, ulei are in el, ptr ungerea interna (l-am schimbat odata acum multi ani), e adevarat, f. putzin aprox. 200ml, eu nu am gandit ce am scris mai sus ca o singura sursa de aer, vroiam sa fol ca un surplus care sa omogenizeze un pic amestecul (directia jetului de aer e indreptata direct in capul injectorui la o distantza de max 4cm, deci e o distantza mica), atat, nu vroiam sa creez o presiune constanta, stiam ca nu poate creea presiunea unui compresor conventional.
ms de pareri oricum
|
Pt. efect turbo nu ai nevoie de presiune ,ci de debit de aer,ceea ce compresorul de A/C nu face.Compresorul de A/C lucreaza la cca 7 bar.
Consulta parametri unui turbo sa te lamuresti ca teoria nu sta in picioare.Un turbo produce presiune mica cu debit mare (diferit in functie de litrajul motorului).
|
|
|
29-04-06, 12:02
|
#13
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
|
Re: compresor aer conditionat modificat
Compresoarele de Mercedes sunt Eaton M45 (asta e bun pentru tine ca e pentru motorare in jur de 2 litri) sau M62 pentru 2.5-4 litri. Dar la sh cred ca face cam 500 $.
|
|
|
05-05-06, 18:45
|
#14
|
Stage 3
Join Date: Apr 2006
Posts: 68
|
Re: compresor aer conditionat modificat
poti sa incerci dar nu o sa optii nimic bun
|
|
|
05-05-06, 19:00
|
#15
|
Stage 2
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
|
Re: compresor aer conditionat modificat
cand voi avea ceva timp liber voi incerca si va voi anuntza aici sa va zic rezultatele  , nu de alta dar sunt chiar f. curios.... deci mai repet...nu vreau un debit marit de aer, vreau o pulverizare eficienta, un regulator de pres de vreo 5-6 bari, sau aplic chestia cu "shaiba" la intrarea in regulator  ... am unele idei, pise de stricat am... va voi anuntza rezultatele...
|
|
|
|
|