Filtrele "sport" sunt jucării scumpe de plasat la guguștiuci riseri (riceri?).
Un filtru K&N, de exemplu, pierde rău dar grav de tot īn fața unuia stock, de hārtie, īn ceea ce privește suprafața elementului filtrant, eficiența filtrării conform ISO 5011 (99.95% ~
99.98% sau chiar mai bine la un filtru de hārtie bun - Mahle/Knecht, MANN, etc. - față de
96%~99% la sitele de pietriș; o filtrare de īntre 20 și 400 de ori mai proastă) mai ales pentru particulele mai mici din praful de test.
Iar īn ceea ce privește restricția unui filtru stock este ori minciună 100% ori exagerat peste orice limită posibilă a bunului simț.
Nicăieri nu vezi o reclamă K&N care să arate nimic mai mult decāt banalul gest de a monta un manometru pe carcasa filtrului de aer
și a compara caderea de presiune peste filtrul stock īn comparație cu cea peste filtrul lor īn timp ce mașina e testată pe dinamometru.
Pentru cei obsedați să mai cāștige 0.5 kW sau cine știe ce alt spor ce nici nu se aproprie de marja de eroare a dinamometrului sau e exclus să se datoreze variațiile condițiilor de test (presiune, temperatură, umiditate, temperatura uleiului, etc.) există filtre stock de calitate, cu pliuri mai multe și mai late.
Dai un bănuț īn plus pe Hengst, Mahle/Knecht sau Bosch și stai īn față.
Dar știți cum se zice:
A fool and his money are easily parted.