Chip tuningul pentru supernova nu iti aduce cine stie ce avantaje comparativ cu pretul care il are. Dar daca il combini cu ingredientele necesare cred ca va fi deadly.
Sa incepem cu inceputul: SN stock 75 cai putere la 5500 rpm, cuplu maxim 114 Nm. Desi daca aplici formula pentru cuplu, rezultatul ar fi de 83 de cai. Dar sa sarim peste asta.
Desi in manualul de reparatii ptr supernova scrie ca nu ai cum sa rectifici chiulasa, eu cred ca dupa cateva masuratori atente si grijulii o sa constati ca ai cum. Se pot honui si slefui gurile de admisie-evacuare din galerii pentru a le mari diametrul si pentru a opune cat mai mica rezistenta fluxului de amestec aer-carburant respectiv gaze arse. Schimbate injectoarele cu ceva cu debit mai mare (Cele de nubira 2 ar merge) si eventual daca vrei sa mergi la extrem, o pompa de benzina de presiune mai mare. Kit de admisie directa, chipul de putere, fise de silicon cu insertia de platina, bujii cu 4 electrozi de masa. Un sistem de evacuare sport - eu sunt fan Borla, le am pe masina de 4 ani si nu maraie nimic - asa ca un catback exhaust ar fi bun. Nu elimini catalizatorul, dar nu nici nu mai taie din bilutele motorului asa de rau. Suspensie sport, monroe dual-matic (2 amortizoare in unul, si gaz si ulei cu arc pe amortizor) coborata un picutz garda la sol, niste jante de bun gust, un body kit facut pe undeva ... care sa arate si bine ... si cam asta e. Daca vrei sa mergi mai departe se mai pot face foarte multe. De la usurat - echilibrat tot ce inseamna componenta in miscare a motorului, pana la micsorat raport compresie si adaugata o turbina de Renault 5 .. or sumthin`. Dar tinand cont ca un motor de SuperNova e vreo 1400 de euro nu stiu in ce masura se renteaza sa faci al doilea set de modificari. Cred ca motorul se poate duce pana la 100 - 110 cai fara cheltuieli prea mari. Si partea frumoasa a primului set de modificari e ca nu face motoru sa haleasca mult pana nu incepi sa dai in el.
|