Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini tunate

Reply
 
Thread Tools
Old 22-12-04, 17:59   #16
INSAne

Stage 2
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 44
Default

Sunt intr-o oarecare masura de acord cu BogdanCMS. Daca vrei masina economica, iei diesel. Daca vrei sport, benzina.

Si la un moment dat, tre sa inteleaga lumea ca nu se poate consum mic si putere mare. Ca sa pui la roti o putere sa zicem medie 200 de cai, tre sa consumi o anumita cantitate de benzina/motorina, si nu e 5%. Daca masina iti consuma 5%, inseamna pur si simplu ca ai calcat-o de vreo 50 de cai
INSAne is offline   Reply With Quote
Old 22-12-04, 19:48   #17
lolek

Stage 5
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 354
Default

iar discutia diesel vs. benzina?
n0namee intradevar poate cam exagerat ca masinile diesel se aud ca tractoarele, da mai sunt si exceptii am vazut un e-class era 2003 cand am vazut ce urat poate sa faca super urat prea urat clancanea ca naiba singura masina ca nu se aude mai deloc honda accord diesel pana acum e ok ca e noua da sa vedem mai incolo ... deci tot benzina e mai tare chiar daca nu are cuplu ala nesimtit ... PAREREA MEA
__________________
japonezaaaa
lolek is offline   Reply With Quote
Old 22-12-04, 20:07   #18
INSAne

Stage 2
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 44
Default

Am vazut si motoare pe benzina cu un cuplu nesimtit; ma refer in special la niscaiva v8-ri pe la 5-6l
INSAne is offline   Reply With Quote
Old 22-12-04, 22:51   #19
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default

Parca SLR-ul are peste 1000 nm...
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 22-12-04, 23:48   #20
ShinyG

Stage 3
 
ShinyG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 134
Default

Iar vechea cearta cu dieselurile... Pe toate forumurile cu masini acelasi lucru! Nu zic ca am ceva cu dieselurile, doar ca nu-mi plac si punct. Am mers cu destule masini si sincer, tot alea cu benzina mi-au plaut mai mult!

Modelu de fata este o alta gaselnita de marketing din categoria \"ce tare e TDI-u!\". Rog toti fanii acestui motor sa citeasca review-uri ale masinilor echipate cu aceste tipuri de motoare la mana a2a (masinile). Vor afla ca ele nu se preteaza DELOC mersului sportiv si ca turarea in mod indelungat a motorului duce la o uzura prematura a acestuia si a turbinei care, by the way, costa cam 2000 euro noua... Cum bine ziceau batranii: \"Orice distractie se plateste!\"

Niste raspunsuri
@andREI23: Daca crezi ca motorul Otto e o bataie de joc la adresa eficacitatii, de ce nu trimiti un mail la unul dintre producatorii neinsemnati de pe piata auto cum ar fi Ferrari, Lamborghini sau Porsche si poate ii convingi sa treaca la Dieseluri ca sunt mai eficiente... (sunt rautacios, dar la un post asa de categoric nu vad alt raspuns, sorry)

@n0namee: Hmmm.... Din cate citeam acum 1-2 luni in niste reviste de specialitate, motoarele diesel sunt mai putin poluante doar datorita faptului ca consuma mai putin. Niste studii aprofundate au aratat ca pe langa clasicele gaze de esapament cum ar fi CO sau NO mai produce si niste compusi chimici complecsi cancerigeni, lucru normal avand in vedere ca motorina este mai putin rafinata in procesul petrolier decat benzina. Asa ca la poluare cam tot acolo ajungi...


P.S. Am cam luat-o pe aratura si am uitat sa spun ca Seatul asta nu-mi place, indiferent de motorizare. Parerea mea e ca Walter Da Silva a venit la Seat si s-a apucat sa deseneze masini in stilul \"Alfa Romeo\" care l-a consacrat la firma cu acelasi nume, asa ca Seaturile mi se par masini din categoria \"copii ieftine\"!
__________________


The one and only!
ShinyG is offline   Reply With Quote
Old 23-12-04, 01:07   #21
Bogdan_16v
Guest
 
Posts: n/a
Default

Ce s-a repopulat topicul asta dintr-o data.
Ca sa raspund(BogdanCMS e fostul meu user)...
In primul rand, am fost tentat nu de mult sa iau modelul asta. Eu pt inca 2 luni am tot o Ibiza de genul asta, insa 1.4 de 100cp. Masina e bunicica, in sensul ca e destul de rigida si rezista la gropi. Motorul excelent, cutia sportiv etajata, destul de fasneata pt motorasul ei. Insa, la capitolul fiabiliitatii la diverse componente, cam vraiste.
Cum spuneam, ma indreptasem la un mom dat spre modelul asta. Zis si facut, am cautat preturi, dotari, performante, etc.(cu toate sentimentele \"de bine\" pe care le port pt diesel, insa incepusem sa iau in considerare costurile pe carburant). Si ce-am aflat? Ca acest model(ca de altfel si cel pe benzina de 180cp) costa nu mai mult nu mai putin de 19.800 E CIP(pt o masina de clasa MICA)!!! Cu dotari similare cu a mea, singura diferenta constand in jante pe 17\" fata de 15\", spoilere Cupra si tapiterie \"speciala\"(atentie, nu piele). Aaa, si motor mai puternic. In rest nimic.
Sincer, nici nu ma asteptam, fiind o masina sport nu te apuci s-o umpli de telefoane, navigatie si alte tampenii, Dar totusi, de la 13.600 la 19.800 doar pt un motor mai puternic cu 60cp, din care s-a scos si ultimul calut, ajungandu-se la limita in care iti garanteaza fiabilitatea(atentie, la motor a \"umblat\" divizia Seat Sport SA, care prepara si Toledo pt Campionatul de turisme) mi se pare enorm.
Plus ca, din lipsa de diesel mai puternic la reprezentanta, am testat putin atunci 2 Tdi-uri de 130cp si 150cp. Si am inceput sa testez alte dieseluri de la alte firme. Rezultatul(pt mine cel putin): dezastru la capitolul sportivitate ca feeling, consum enorm pt un diesel in oras, din ce am aflat consumabilile sunt enorm de scumpe, deci intretinerea te usuca(in general la diesel asa e), zgomotul nu mai zic(cel putin la relanti zici ca eram sofer pe camioneta). Plus ca dieselul, pe plan mondial, tinde sa egaleze pretul benzinei.
Deci, nema sportivitate, consum variabil in functie de greutatea talpii(pe scurt daca o calci, consuma), intretinere scumpa, carburant care tinde spre o rentabilitate din ce in ce mai scazuta ca pret.
Acum, fiecare e liber sa-si formuleze propria opinie, insa aceste masini sportive diesel nu sunt decat un compromis oferit europenilor, care efectiv sunt indobitociti de convingerea ca diesel-ul consuma putin indiferent de stilul de mers. Diesel-ul nu mai reprezinta interes decat in Europa, in rest pe plan mondial se intrevede un viitor stralucit motoarelor hibride benzina-electricitate, ale caror performante sunt destul de ridicate, iar autonomia lor le face si pe cele mai economice diesel-uri sa paleasca de rusine.
Cat despre masini cu adevarat sport, ele au fost, sunt si vor ramane cele pe benzina. O dovada vie reprezinta atat exemplele date de mai sus de ShinyG, cat si faimoasele sportive de strada japoneze. Ei de ce nu fac asemenea compromisuri, daca sunt asa de multe avantaje? Pt ca stiu ca nu s-ar merita. Daca ar fi fost asa, toate masinile de competitie ar fi trecut pe diesel, dar nu cred ca vreo echipa vrea sa se auto-ruineze si sa dea faliment intr-o saptamana.
Ca sa concluzionez, de curand a fost in Ziarul Financiar un articol interesant bazat pe studii economice, unde se spunea ca diesel-ul nu renteaza decat atunci cand ai de facut drumuri in afara orasului pe o distanta cumulata de mai mult de 20.000km pe an.
  Reply With Quote
Old 08-01-05, 07:35   #22
im570rm

Stage 5
 
im570rm's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 489
Default

Ma scuzati ca ma bag ca musca in lapte dar...sa va spun un lucru care mi s-a intamplat mie...
Ma duk la un dealer intr-o anumita tzara vest auropeana sa imi iau o masina(diesel) si mi-a zis ca are doar 2 dizeluri:
-o ibiza cupra TDI din 2003(modificat pana la 180 hp)
-leon tdi
Intai am facut un test drive cu Ibiza mi-a placut f mult cum mergea fugea de manca pamantul....ma rog nice car.
Mai avea un alfa romeo 147 gt (250 hp) si am dar o liniuta la stop la intrarea pe autobanda si ...stupoare....fara nici un fel de exagerare alfa avea o masina in front fata de ibiza dar dupa 150 pe km/h nu a inteles nimik....a ramas in spate ...ibiza avea un cuplu extraordinar...in viata mea nu am vazut asa ceva!!
Ash fi vrut sa o cumpar din pacate vroia putin peste 14000 pe ea si nu era de nasu meu...pana la urma mi-am luat leonul)

Si apropo de consum...dupa cum leonul meu costuma:
4.1 la 100 la ora
7.2 la 140
9.4 la 180
si doar 11.3 la 200 la ora
(cel putin asa arata computerul de bord)
Intradevar diesul nu e pt racing doar vroiam sa demonstrez ca nu e o masina puturoasa si poate da clasa la masini cu mai multi cai )
im570rm is offline   Reply With Quote
Old 10-01-05, 00:42   #23
Aki

Stage 4
 
Aki's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 224
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"im570rm\"
Mai avea un alfa romeo 147 gt (250 hp) si am dar o liniuta la stop la intrarea pe autobanda si ...stupoare....fara nici un fel de exagerare alfa avea o masina in front fata de ibiza dar dupa 150 pe km/h nu a inteles nimik....a ramas in spate ...ibiza avea un cuplu extraordinar...in viata mea nu am vazut asa ceva!!
Povesti de adormit copii...
Cum draku sa faca Ibitza aia de 180hp si TDI...alfa 147GT-ul?
Aki is offline   Reply With Quote
Old 10-01-05, 00:51   #24
polifem

Vicepresedinte Insomnia Racing

Stage 5
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 543
Member of:
[Moderators]
[Insomnia]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"im570rm\"
Ma scuzati ca ma bag ca musca in lapte dar...sa va spun un lucru care mi s-a intamplat mie...
Ma duk la un dealer intr-o anumita tzara vest auropeana sa imi iau o masina(diesel) si mi-a zis ca are doar 2 dizeluri:
-o ibiza cupra TDI din 2003(modificat pana la 180 hp)
-leon tdi
Intai am facut un test drive cu Ibiza mi-a placut f mult cum mergea fugea de manca pamantul....ma rog nice car.
Mai avea un alfa romeo 147 gt (250 hp) si am dar o liniuta la stop la intrarea pe autobanda si ...stupoare....fara nici un fel de exagerare alfa avea o masina in front fata de ibiza dar dupa 150 pe km/h nu a inteles nimik....a ramas in spate ...ibiza avea un cuplu extraordinar...in viata mea nu am vazut asa ceva!!
Ash fi vrut sa o cumpar din pacate vroia putin peste 14000 pe ea si nu era de nasu meu...pana la urma mi-am luat leonul)

Si apropo de consum...dupa cum leonul meu costuma:
4.1 la 100 la ora
7.2 la 140
9.4 la 180
si doar 11.3 la 200 la ora
(cel putin asa arata computerul de bord)
Intradevar diesul nu e pt racing doar vroiam sa demonstrez ca nu e o masina puturoasa si poate da clasa la masini cu mai multi cai )

hmmmmm ... nice story ...

nu vreau sa te contrazic aici ... dar pana mea ... din cate shtiu eu ... de obicei dealerii de mashini nu obishnuiesc sa vanda mashini \"modificate\" electronic ... nu le-ar conveni ... in plus ... reprezentantzii marcilor de mashini respective ar face un mare scandal deoarece le strica lor o anume strategie de marketing ...

din cum ai zis ... autobanda ... e clar una din tZarile germanice ... sa presupunem ca germania ... te asigur ca acolo nu itzi vor vinde mashini FLASH`uite sau Chip`uite ...

greseshti cand zici ca datorita cuplului ... ibitZa`u ... a luat'o inainte de abia dupa 150km/h ... daca ar fi fost sa faca alfa`u undeva ... se intampla pe primele viteze ... nu la sfarshit ... + diesel`u e un motor destul de greoi ... asha ca ... daca nu i-o fi cazut ibitzei motoru... nu prea imi dau seama cum s-a intamplat treaba ...

info quizz ... cine imi poate spune in ce an aparut Ipiza Cupra R TDI ... (2004 cumva?) ...

asha ca ... hmmmmmmmmmmmmmmm ...
__________________
polifem is offline   Reply With Quote
Old 10-01-05, 00:56   #25
polifem

Vicepresedinte Insomnia Racing

Stage 5
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 543
Member of:
[Moderators]
[Insomnia]
Default

Seat Leon 1.9 TDI (CWN) ... a lui ZYx pentru cunoscatori ... mashina de 150 de cai ... urcata pana la ... dumnezeu shtie... a facut Mazda RX8 ... nu e de mirare ... dar oricum ... nu dupa 150 km/h!!! cand deja se face simtZita diferentZa de greutate ... turele ... shi alte jmekerii
polifem is offline   Reply With Quote
Old 10-01-05, 01:06   #26
Bogdan_16v
Guest
 
Posts: n/a
Default

Chiar ca povesti de adormit copii, 147 GTA e o mica bestie, cea mai rapida la clasa compacta premium, V6, 0-100 6,2 sec oficial, in teste a scos si 5,7 sec, 6 viteze, rapoarte scurte, etc. Sunt de acord ca are cuplu bun, dar nu cu cuplul se castiga. In plus de asta, Ibiza Cupra R Tdi a aparut in primavara 2004, la salonul de la Geneva de anul trecut si-a facut intrarea: http://www.tuningnews.net/news/04031...za-cupra-r.php .
  Reply With Quote
Old 10-01-05, 17:37   #27
polifem

Vicepresedinte Insomnia Racing

Stage 5
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 543
Member of:
[Moderators]
[Insomnia]
Default

hehe ... my point exactly bogdane ... m-am amuzat shi eu cand am vazut asta!!!
polifem is offline   Reply With Quote
Old 12-01-05, 16:47   #28
CT-87-ADY

Stage 5
 
CT-87-ADY's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,687
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Super mashina... si k aspect , si k motor, DAR... mult prea scumpa pt. clasa ei!

mai bine BMW 120D 160CP, care e tot km acelashi pretz parca( in jur de 20.000eu)! Nu?
__________________
ChipTuning PROFESIONAL Via OBD pentru aproape orice autotursim 1998-2008. SuperCalitate. Super-Pret.
Diagnoza Computerizata AUDI/VW/Skoda/Seat.
!!!tester km!!!
CT-87-ADY is offline   Reply With Quote
Old 12-01-05, 19:32   #29
Bogdan_16v
Guest
 
Posts: n/a
Default

E extrem de scumpa, intr-adevar, pt clasa supermini, insa e mai rapida decat BMW 120D cu vreo 3 sutimi, si cunoastem cat de upgradabile sunt TDi-urile de la VAG.
  Reply With Quote
Old 12-01-05, 20:35   #30
CT-87-ADY

Stage 5
 
CT-87-ADY's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,687
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Bogdan_16v\"
E extrem de scumpa, intr-adevar, pt clasa supermini, insa e mai rapida decat BMW 120D cu vreo 3 sutimi, si cunoastem cat de upgradabile sunt TDi-urile de la VAG.
Da, asha este...
Dar Bmw este mai greu , mai mare, mai confortabil si toate astea deoarece este in alta clasa si anume clasa compacta!
Eu zic k si motoru` de la BMW este destul de bun...

Oricum imi place aspectu` la nebunie de la Ibiza asta si interior`u e marfa!
CT-87-ADY is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -