Quote:
Originally Posted by WRT-SHARK
Bine, nu am timp acum sa despic firu de par in 4, citeste si tu AICI, sper se te lamureasca
|
http://auto.indiatimes.com/articlesh...,prtpage-1.cms
Peste tot se dau aceeasi formule de calcul.Daca nu da rezultatul exact poate ca unitatile de masura difera...cuplul de exemplu poate este exprimat in picioare in gard americane.
Ceea ce am vrut sa subliniez era interdependenta putere /cuplu / turatie si faptul ca standurile dyno masoara exclusiv cuplul la roata dupa care prin ecuatii si formule deduce puterea la roata si volanta de fiecare data la fel in functie de forta pe care senzorii au masurat-o tot prin formule de conversie a curentului electric in bytes de calculator si povestea continua la infinit pina la inevitabilul final APOCALIPSA.
1 hp is to 150 ft-lb. x 35.014 RPM as (X) hp is to 400 ft.lbs. at 5000 RPM
When we cross multiply (X) hp x (150 ft-lb. x 35.014 RPM) = 1hp x (400 ft-lb. x 5000 RPM)
(X) hp x (5252 ft-lb. RPM) = 1 hp x (2,000,000 ft.lbs. RPM)
Divide both sides by 5252 ft-lb RPM
(X) hp = 1 hp x 380.80
(X) hp = 380.80 hp
So, remember, h o r s e p o w e r = torque x rpm/5252.