Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning

Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum.

Reply
 
Thread Tools
Old 20-05-06, 17:10   #1
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default SMART 0.7 turbo cu OBD

Masina avea o modificare OBD autohtona si un filtru sport OK, in sensul ca nu scotea nimic in plus pe dyno fara el (asta e un dar al filtrelor sport la turbo benzina, in sensul ca la turbo benzina filtru face cea mai mare diferenta fata de celelalte tipuri de motoare, cei care citesc asta sa stie ca automat imi datoreaza 50 000 lei vechi, pe mine costandu-ma mult mai mult sa aflu, I mean it!). Proprietarul spune ca masina are 61 cp declarati. Noi am mai masurat inca un Smart AMG sau BRABUS care era si mai slab ca asta, desi ar trebui sa aiba peste 70 cp. Cei curiosi daca era BRABUS sau AMG si ce puteri au declarate sa caute pe web, ca sigur au mai mult timp ca mine pentru asta.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SMART 0.7 T CU OBD.JPG
Views:	438
Size:	148.7 KB
ID:	104096  
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81

Last edited by MasterTuner; 20-05-06 at 17:39.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 21-05-06, 21:15   #2
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Talking Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

Eu sunt posesorul "obiectului" in cauza.
Treaba e ca dupa remapare masina chiar se comporta mult mai bine decat una standard, eu doar am fost de ce mi-a aratat hartia.
Exista 2 posibiltati: ori standurile de test nu masoara foarte exact puterea masinii in cauza (nu ca ar avea standul vreo problema), ori remaparea a crescut doar cuplul masinii (care este mai mare decat cel standard cu aprox 20% si puterea mai putin.
Am discutat cu alte persoane care au avut mai multe remapari pe Smart si exista intr-adevar remapari care arata doar +3Bhp la roata dar masina se comporta mult mai bine datorita cuplului crescut.
O sa revin la stand cu o masina stock cu aceeasi motorizare sa vedem cat arata (in talon are 45Kw).
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 10:39   #3
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

Cea mai buna solutie este sa masori inainte si dupa aceeasi masina pe acelasi dyno. Si solutia cu o masina identica are +- o eroare datorata faptului ca 3 masini identice chiar noi au trei puteri diferite. Cat despre dyno, toate Daciile cu motor Renault dau 2-5 cp peste ce declara fabricantul pe acelasi dyno. Sa fie Renault mai modest decat Mercedes cu rezultatele lor? Sau faptul ca bat acum la F1?
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 13:26   #4
WRT-SHARK

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

Quote:
Originally Posted by bluey
ori remaparea a crescut doar cuplul masinii (care este mai mare decat cel standard cu aprox 20% si puterea mai putin.
Puterea = RPM x Cuplu / 5252
Explica te rog cum poate creste cuplul fara sa rezulte si o crestere de putere.
Sau la Flamingo se poate orice?
WRT-SHARK is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 15:59   #5
bad_boy2k

Stage 5
 
bad_boy2k's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 900
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

nu te supara.... da de unde ai scos formula asta?
bad_boy2k is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 16:02   #6
WRT-SHARK

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

Quote:
Originally Posted by bad_boy2k
nu te supara.... da de unde ai scos formula asta?
Stai linistit...nu am scos-o eu
WRT-SHARK is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 16:23   #7
bad_boy2k

Stage 5
 
bad_boy2k's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 900
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

serios... nu o stiu... explica si mie... ca nu inteleg. ca si puterea si cuplu sunt variabile.... si io stiam ca au maxime la turatii complet diferite
bad_boy2k is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 16:33   #8
WRT-SHARK

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

Quote:
Originally Posted by bad_boy2k
serios... nu o stiu... explica si mie... ca nu inteleg. ca si puterea si cuplu sunt variabile.... si io stiam ca au maxime la turatii complet diferite
Pai e simplu.. Motoarele dezvolta lucru mecanic, el este cel care pune rotile in miscare. Lucrul mecanic este o mărime scalară avānd ca unitate de măsură īn sistemul internaţional SI joule-ul (J) şi īn sistemul tehnic kilogram - forţă - metrul (kgf.m)
Puterea motorului exprimata in KW sau CP se calculeaza dupa formula de mai sus
WRT-SHARK is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 16:41   #9
bad_boy2k

Stage 5
 
bad_boy2k's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 900
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

nu mi-ai spus nimic nou... stiu si eu fizica, doar ca n-am auzit de formula aia...
adik la o turatie data, tu masori cuplul si aflii puterea,nu?
nu de alta, da mie nu-mi da. si motivul ar fi ca graficele nu sunt proportionale
__________________
It's the SOUND that simply amazes you...
<<SQ SYSTEM UNLOAD = 100%>>
sa pun si io rezultatele la EMMA aciulea?? neaa..
bad_boy2k is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 17:15   #10
WRT-SHARK

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

Bine, nu am timp acum sa despic firu de par in 4, citeste si tu AICI, sper se te lamureasca
WRT-SHARK is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 18:34   #11
bad_boy2k

Stage 5
 
bad_boy2k's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 900
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

poate sunt eu mai sceptic... dar
Quote:
Here's an interesting bit of trivia; below 5252 rpm any engine's torque number will always be higher than its horse-power number, and above 5252 rpm any engine's horse-power number will always be higher than its torque number. At 5252 rpm the horse-power and torque numbers will be exactly the same.
asta nu e adevarata nici daca stai in cap
bad_boy2k is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 18:44   #12
EVOLUTION8

Stage 5
 
EVOLUTION8's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,057
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

Este foarte corect ce a spus WRT shark.
Eu stiam putzin altfel formula,adika /7252.
EVOLUTION8 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 19:37   #13
ebh

Stage 3
 
ebh's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 140
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

pai si atunci de ce tractoarele au putere f mica si cuplu gigantic, daca formula e universal valabila?
ebh is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 19:40   #14
ebh

Stage 3
 
ebh's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 140
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

Quote:
Originally Posted by WRT-SHARK
Puterea = RPM x Cuplu / 5252
Explica te rog cum poate creste cuplul fara sa rezulte si o crestere de putere.
Sau la Flamingo se poate orice?
simplu... la turatia la care avem cuplu maxim nu avem putere maxima (si puterea de la acea turatie, desi mai mare decat initial, este totusi mai mica decat cea maxima). rezulta crestere de cuplu fara crestere de putere (la valori maxime, cum se masoara)
ebh is offline   Reply With Quote
Old 22-05-06, 20:41   #15
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: SMART 0.7 turbo cu OBD

Nu vad ce legatura are asta cu Flamingo? Sau vroiai sa evidentiezi faptul ca ma cunosti??? )
Eu doar am transcris ce mi-a spus un tip din Anglia care a avut mai multe remapari la o singura masina.
Si la cate Smarturi remapate sunt pe aici a trebuit sa il cred.
Eu nu vreau sa zic ca sunt nemultumit de remapare.Din contra sunt chiar foarte fericit cu ea.Numai ca sunt roman si eu si dupa ce am dat un banutz si mi s-a spus o cifra de 30% ,m-am dus si eu ca tot omu la dyno si ma asteptam macar la un 20%.
Oricum masina are multe variabile care pot influenta testul (zic eu) deci nu pot sa acuz pe nimeni de nimic.
Cert e ca acum masina trage in a 6a cum tragea inainte in a 5a si are un "push" intre 3000 si 4000 RPM pe care inainte nu il avea.
A si atinge viteza maxima si la deal in a 6a ceea ce inainte nu prea se intampla.
Deci tot respectul tipului care mi-a facut-o mai ales ca era si primul Smart remapat (s-ar putea sa ma insel aici) de el.

P.S. Ma mir ca n-ati inceput cu de-alea :" ce dom-le aia e masina, ce vrei sa o faci ferrari, ca acum ma bag sub ea si o rastorn!!!"
bluey is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -