Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum. |
31-03-10, 12:24
|
#16
|
Stage 4
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
referitor la tensiune pe care o va suporta axul, eu sper ca o va suporta intrucit este chiar axul de la compresorul pe care il voi pune in locul celui originar micut,altfel spus axul nou este unu cu mult mai gros ...ce am uitat sa mai spun este ca aceste compresor nou(melcul de aluminiu) pe care il voi monta in locul celui micut original este unul de utilaj are 17cm diametru cu elicea pe masura (7,5cm diametru)care are 18 paleti comparativ cu 12 cit are una obisnuita,acum singura treaba care ma nelinisteste pe mine este durabilitatea lagarelor (si acelea tot originale)care daca nu le voi sesiza la timp uzura vor incepe ca oricea turbina uzata sa frece cu paletii de compresorul din aluminiu stricind astfel frumusete de paleti ce in trecut putea comprima cu aer admisia unei fadrome ..(nu stiu exact de la ce fel de utilaj provine compresorul dar este unul ff mare) ...acum nu spun ca eu fac treaba mai buna decit Master Tuner dar vreau sa spun pe acelasi principiu fac si eu upgrade-ul acesta chiar mai radical(cu doua rinduri de paleti faţa de unul pe compresor) care va fii numai pt mine nu pt comercializare sau profit ...stiti voi dupa deviza 'fiecare se descurca cum poate'..in rest om traii si om vedea pe viitor cum va mai fi treaba
|
|
|
31-03-10, 14:14
|
#17
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Nici Mastertuner nu face turbine pe genunchi.
In turbina se intampla mai multe chestii decat invartit elice si facut presiune.
Pe ce motor vrei sa o pui si de ce vrei sa faci un hibrid si nu pui un OEM mai mare?
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies
The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
|
|
|
01-04-10, 01:59
|
#18
|
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Quote:
Originally Posted by catalliin
referitor la tensiune pe care o va suporta axul, eu sper ca o va suporta intrucit este chiar axul de la compresorul pe care il voi pune in locul celui originar micut,altfel spus axul nou este unu cu mult mai gros ...ce am uitat sa mai spun este ca aceste compresor nou(melcul de aluminiu) pe care il voi monta in locul celui micut original este unul de utilaj are 17cm diametru cu elicea pe masura (7,5cm diametru)care are 18 paleti comparativ cu 12 cit are una obisnuita,acum singura treaba care ma nelinisteste pe mine este durabilitatea lagarelor (si acelea tot originale)care daca nu le voi sesiza la timp uzura vor incepe ca oricea turbina uzata sa frece cu paletii de compresorul din aluminiu stricind astfel frumusete de paleti ce in trecut putea comprima cu aer admisia unei fadrome ..(nu stiu exact de la ce fel de utilaj provine compresorul dar este unul ff mare) ...acum nu spun ca eu fac treaba mai buna decit Master Tuner dar vreau sa spun pe acelasi principiu fac si eu upgrade-ul acesta chiar mai radical(cu doua rinduri de paleti faţa de unul pe compresor) care va fii numai pt mine nu pt comercializare sau profit ...stiti voi dupa deviza 'fiecare se descurca cum poate'..in rest om traii si om vedea pe viitor cum va mai fi treaba
|
Pune un ax gros de planetara si 4 rinduri de europaleti, si motorul de fadroma sa il invirta daca tot vrei sa faci ceva grav, ce dracu te incurci cu jumatati de masura, te vad om serios...
|
|
|
04-04-10, 12:07
|
#19
|
Stage 4
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
ce sa-i faci daca am doua maini pe care stiu sa le mai si folosesc si nu sunt asa precum majoritatea 'intelectualilore' cu doua maini stingi si alea frinte ca sa dau repede fuga si sa arunc cu banii pe la toti smecherii care fac tuninng si upgrade-uri si hibride si alte balarii dinacelea care le plac naivilor sa auda inainte sa caşte buzunarul,ca doar deh !..'tonţi sunt aia care dau nu cei care cer'.. nu?
|
|
|
04-04-10, 12:24
|
#20
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Eh.
Turbina e una din piesele care trebuie gandita si calculata de un om cu pregatire.
Si nici aluia nu prea ii iese intotdeauna
Sa nu uiti sa faci un film cand o pornesti !
|
|
|
04-04-10, 19:39
|
#21
|
Stage 4
Join Date: Jan 2006
Posts: 293
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Quote:
Originally Posted by catalliin
...pentru o mai buna lamurire am uitat sa mentionet faptul ca acel ministrung este unul folosit in ceasornicarie cu functi multiple printre care si cea de echilibrat axele pieselor tip 'balansoar' care necesita o mare precizie ...si probabil imi vei spune ca tot nu poate fii la fel de eficient precum cele moderne computerizate cu afisaje electrocine speciale pt echilibrat turbinele ...da! poate fi adevarat ..insa daca stau sa ma gindesc ca turbina respectiva datorita faptului ca va avea doua rinduri de paleti ce vor functiona sincron pe acelasi ax vor baga presiune cel putin dubla si chiar mai mult la acelasi debit si asta la jumatate sau mai putin din turatia necesara unei turbine normale cu doar o singura elice pe axul compresorului ...concluzia este ca nu va fi o problema asta ca nu poate fi echilibrata ULTRPERFECT ca una facuta de fabrica care pt realizarea unei presiuni sa zicem de 1 bar este necesar 100.000 rpm ,pe cind dracia pe care o am eu va baga aceeasi presiune la acelasi debit la doar 35-40.000rmp cu mentiunea ca acel compresor de care zic eu este mult mai mare decit cele folosite pt autoturime ,la care mai adaug si faptul ca la el se vor imvirti doua elicii sincron in loc de una singura
|
Oare cum ai ajuns tu la concluzia ca baga presiune mai mare, nu prea inteleg... Poate volumu de aer va fi mai mare...oricum tot sistemu se ingreuneaza si va urca mai greu in ture (forta de frecare, masele...) asta presupunand ca reusesti sa faci "lipiturile" pe care vrei...
__________________
|
|
|
04-04-10, 20:23
|
#22
|
Stage 4
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of: [SKODA]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Fara suparare dar ce incerci tu sa faci mie unu mi se pare mestesugarie. Nu cred ca te va tine nici macar 100 km turbina si sa-ti explic de ce. Masele in miscare pe care le implica proiectul tau sunt prea mari. Felul cum vrei tu sa lipesti cele 2 randuri de paleti este dubios si nu cred ca o sa reziste. Parerea mea e ca fie o sa rupi axul fie nu-ti tin lagarele si o sa o dai repede pe ulei. Si nu in ultimul rand, daca proiecul ar fii unul rentabil nu crezi ca ar fii fost adoptat de mai mult timp de companii consacrate? Pe ce masina vrei sa montezi turbo? Chiar fa-i un film la pornire
|
|
|
04-04-10, 23:41
|
#23
|
Stage 4
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
referitor la nedumerirea lui @MaxX_82 ...pai treaba cu doua rinduri de elicii de presiune pe ax (fiecare in compartimente separate) chiar creeaza presiune mai mare 'aproape dubla'la aceeasi turatie chestiune de fizica aerodinamica imagineza-ti ca un singur compresor (melcul de aluminiu)cu acelasi diametru pe evacuare dar cu doua elemente de presiune in loc de una ,sau exemplu mai poate fi turbinele de avion cu mai multe rinduri de elicii pe acelasi ax care functioneaz sincron(in acelasi timp) sau chiar turbina de la aspirator in care vei vedea ca,contine(aproape la toate aspiratoarele)cite 2 rinduri de elicii ,incearca sa scoti una din ele afara si vei vedea ca baga mai putina presiune .... si spuneam ca poate baga 'aproape dublu'presiune pt ca in realitate se mai pierde totusi si acolo din potential prin consumarea unei energii in plus la turbina pt greutatea suplimentara de citeva grame a celei de-a doua elicii ,plus frecarea cu aerul a acesteia, astfel ca va creea o presiune 'aproape dubla' excluzind binenteles minusul de ...sa spune un sfert din potentialul unei singure elicii pe compresor....iar referitor la uzura lagarelor practi se va reduce la jumatate tinind cont ca turatia va fi aproape injumatatita pe turbina cu doua elicii pe compresor necesare scoaterii aceleiasi presiuni pe care o scotea inainte cu o singura elicie dar la turatie dubla deci tinem cont totusi de teoria *mai putina frecare mai putina uzura* la care mai completez si faptul ca lagarele vor fi mai mari cu suprafete de frecare mai mare comparativ cu cele originare...iar noii paleti de pe turbina de gaze faţa de cei vechi sunt totusi ceva mai mari si mai multi ca numar binenteles facindu-se largirea locasului in prealabil pe turbina de gaze pt a intra perfect ,folosidu-se astfel mult mai eficient potentialul de energie al gazelor ce pun in miscare turbina .... acum daca vreti o 'comfesiune' pot spune ca totusi m-am consultat si eu inainte cu citiva ingineri ce lucreaza in domeniul turbomecanicii
Last edited by catalliin; 05-04-10 at 00:04.
|
|
|
05-04-10, 12:52
|
#24
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
inginerii aia din domeniul turbomecanicii au uitat sa te invete exact cum lucreaza treptele unui compresor de la un motor de avion(turbo-propulsor sau reactor)
va rog nu-l suparati pe catalin,la inceput facea turbine electrice
"
terminai si treaba cu turbina electrica si m-am comvins de un lucru ....alea de se gasesc de cumparat in magazin sunt ''varza'' abea ajunge turbina asta pe care am facuto eu sa clinteasca acul de la barometru pe la 0.1 bar asta daca este bateria destul de incarcata in rest ce-mi place la ea este volumul de aier pe care-l scoate daca stai cu faţa pe la juma de metru de ea in timp ce functioneaza iti fîlfîie falcile si in scurt timp ajunge sa te usture ochii rau de tot iar de restrictionat aerul nici vorba...insa ceea ce spunea cineva ca aceale care se gasec in comert (feon)cu un motoras asa micut si o turbina prapadita pe care o are sa scoata atit de mult chiar nu are cum ,eu as fi curios sa aud pe cineva ca le-a probat sa vada ce presiune scoae cu un ceas barometru ,eu pot dovedii oricind ,dar feonurile acelea le-a verificat cineva presiunea?...nu spun ca n-o baga si alea aier sau o ajuta cumva la admisia de aier dar cit?... si mai ales nu cumva restrictioneaza aierul in admisie la o turatie mai mare? ,am inteles ca alea ar scoate max 9-10 caluti in plus la masina ....pai daca este asa a mea inseamna ca scoate de 20 ori mai mult .... "
daca doreste cineva pot da linkul de pe alt forum pe privat,ca sa nu se considere ca vreau sa fac reclama forumului...
eu zic sa nu va bateti capul,degeaba incercati sa-i explicati concret ce si cum,el stie una si buna,si avand in spate o idee doua de teorie vede lucrurile exact cum vrea el
nu zic nu,felicitari pentru ca are chef si timp de hibridizat turbinici,dar pana la a iesi o turbina superioara celei(sau celor) din care a fost "facuta" este o cale foarte lunga...
|
|
|
05-04-10, 15:08
|
#25
|
Stage 4
Join Date: Jan 2006
Posts: 293
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Quote:
Originally Posted by catalliin
referitor la nedumerirea lui @MaxX_82 ...pai treaba cu doua rinduri de elicii de presiune pe ax (fiecare in compartimente separate) chiar creeaza presiune mai mare 'aproape dubla'la aceeasi turatie chestiune de fizica aerodinamica imagineza-ti ca un singur compresor (melcul de aluminiu)cu acelasi diametru pe evacuare dar cu doua elemente de presiune in loc de una ,sau exemplu mai poate fi turbinele de avion cu mai multe rinduri de elicii pe acelasi ax care functioneaz sincron(in acelasi timp) sau chiar turbina de la aspirator in care vei vedea ca,contine(aproape la toate aspiratoarele)cite 2 rinduri de elicii ,incearca sa scoti una din ele afara si vei vedea ca baga mai putina presiune .... si spuneam ca poate baga 'aproape dublu'presiune pt ca in realitate se mai pierde totusi si acolo din potential prin consumarea unei energii in plus la turbina pt greutatea suplimentara de citeva grame a celei de-a doua elicii ,plus frecarea cu aerul a acesteia, astfel ca va creea o presiune 'aproape dubla' excluzind binenteles minusul de ...sa spune un sfert din potentialul unei singure elicii pe compresor....iar referitor la uzura lagarelor practi se va reduce la jumatate tinind cont ca turatia va fi aproape injumatatita pe turbina cu doua elicii pe compresor necesare scoaterii aceleiasi presiuni pe care o scotea inainte cu o singura elicie dar la turatie dubla deci tinem cont totusi de teoria *mai putina frecare mai putina uzura* la care mai completez si faptul ca lagarele vor fi mai mari cu suprafete de frecare mai mare comparativ cu cele originare...iar noii paleti de pe turbina de gaze faţa de cei vechi sunt totusi ceva mai mari si mai multi ca numar binenteles facindu-se largirea locasului in prealabil pe turbina de gaze pt a intra perfect ,folosidu-se astfel mult mai eficient potentialul de energie al gazelor ce pun in miscare turbina .... acum daca vreti o 'comfesiune' pot spune ca totusi m-am consultat si eu inainte cu citiva ingineri ce lucreaza in domeniul turbomecanicii
|
Turbinele folosite la avioane sunt in asa fel construite incat sa comprime aerul (asta se face prin mai multe sa le zicem elici aflate pe axul principal, mai multi melci cum ar veni, directia in care patrunde aerul este alta fata de cea folosita la turbinele de la automobile), se injecteaza combustibilul, datorita temperaturii ridicate rezultate din procesul de ardere are loc un proces de expansiune, volumul creste si gazele ajung sa fie comprimate iar, si evacuate printr-o duza cu diametru reglabil, diametru care este oricum mai mic decat diametrul prin care intra aerul, asa se obtine o presiune mai mare (sper sa se inteleaga ce am vrut eu sa zic). Comparatia pe care ai facuto nu cred ca e cea mai fericita.
La turbina ta melcul nou, ma gandesc ca il vei adauga in paralel cu cel deja existent. Presupunand ca rezolvi problema cu ungerea, carcasa si unirea canalelor de aer, gandeste-te la fluxul de aer care rezulta...daca nu cumva la un moment dat o va lua in sens invers (surge parca ii zice)...
Daca totusi am inteles eu gresit si vrei sa lipesti la propriu paletele respective (ma intreb prin ce procedeu?) gandeste te ca dispunerea si profilul fiecarei palete este calculat si studiat aerodinamic, nu se aplica regula mai multe palete presiune mai mare. Nu cred ca vrei sa compari un aspirator cu o turbina de genu asta...
|
|
|
05-04-10, 15:43
|
#26
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
sa nu spuneti ca nu v-am avertizat
|
|
|
05-04-10, 15:49
|
#27
|
Stage 4
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
stiu Max ai dreptate cu turbinele de avion la felul lor constructiv si felul cum functioneaza insa ma refeream per ansamblu la ele ,ca nivel general si anume ca si alea au sa le zice 'elicii' mai multe la numar ce functioneaza sincron pt o eficacitate mai mare si tot de acelasi lucru (mai multe elicii pe ax) se folosesc si aspiratoarele la turbinele lor mentionind binenteles faptul ca sunt totusi diferit ca si constructie si au scopuri tot diferite ...desi eu sunt comvins 90% ca proiectul asta ar da roade ramine totusi la terminare ca practica sa comfirme teoria ,eu nu vroiam sa comving pe nimeni de randamentul acestui tip de modificare a turbinei ,ci plecasem initial de la simpla remarca ca nu stiam ca mai sunt si firme care fac asemenea modificari/hibridizari (nu neaparat ca in cazul meu) .......iar tu Iulika mare drac esti tot hienuta parsiva ai ramas cum spune unu care nu-ti comvine ceva hap ai si sarit la muscat ....crezi cumva ca un om in putinul lui timp liber pe care il are daca mai experimenteaza cite ceva pt a se comvinge de unele lucruri este chiar atit de tragic????....
Last edited by catalliin; 05-04-10 at 15:52.
|
|
|
05-04-10, 16:56
|
#28
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Doamne fereste n-am spus ca e ceva tragic in asta,dureros este faptul ca nu intelegi ca ce ai facut tu este o strutocamila cu 2 picioare
ce n-ai inteles tu din hibridizarea turbinelor este faptul ca nu se pun doua elici de compresor una peste alta ca sa faci presiune de lucru la jumatate din turatia "nominala" sa-i spunem...fiindca nu ai cum,chit ca pui 3 compresoare unu langa celalalt,si asta pentru masa lor adunata o sa fie prea mare ca sarcina pentru partea de actionare(turbina de gaze) si n-o sa o invarta suficient de repede ca sa faca presiune ,intelegi?
da un google si vezi ce inseamna o turbina hibrid care sa aiba si avantaje,si mai ales care sunt avanjatele ei
|
|
|
05-04-10, 19:58
|
#29
|
Stage 4
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of: [SKODA]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Eu zic ca degeaba pui 2 elici pe compresor. In primul rand tre sa modifici carcasa compresorului, adica melcul, in al doilea rand randamentul va fii poate chiar mai mic si asta pt ca elicea de deasupra o va anula pe cea de dedesupt, v-a ingreuna si dezechilibra tot ansamblu. Respect pt ambitia de a face ceva dar mai analizeaza teoria si (in cazul turbinelor auto) mai ales practica. Iar principiul si felul cum comprima aerul o turbina de avion este altul fata de cea de motor.
Iulica te salut si te astept pe la cabinet sa-mi povestesti cu turbinele electrice. Tare mult ma distrau cei care sperau ca fac ceva cu ele si care mai ales dadeau bani pe ele.
|
|
|
06-04-10, 13:07
|
#30
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Vorbim la cabinet,abia m-am facut bine
propun ca pentru lamurirea situatiei,si daca nu e secret de stat sa ne prezinte catalin poze cu hibridul facut de el
|
|
|
|
|