Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum. |
09-04-09, 10:30
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Masina a venit la noi cu un soft TCM. Clientul a vrut sa scoata peste 200 cp asa ca i-am recomandat o turbina hybrid. Aceasta e facuta in UK plecand de la o turbina originala noua made in Romania by Garrett, careia i se inlocuiesc toate piesele in miscare, asa incat sa poata asugura un debit si o presiune mai mare de aer pe compresor, si respectiv un debit mai mare si o presiune mai mica pe partea de evacuare. Capacul de compresor e strunjita apoi pe o masina CNC asa incat sa acomodeze o elice compresor mai mare, elicea de pe evacuare fiind usurata si avand "cut-back", adica o pelucrare speciala a profilului palei asa incat sa creasca debitul de aer. Tot ansamblu e apoi echilibrat foarte exact asa incat aceasta turbina sa poata rezista pana la 2.2 bar de boost chiar la 5 000 rpm ale motorului. Turbina originala de exemplu e reglata la 1.3 bar. Am pastrat tot traseul stock de evacuare inclusiv catalizatorul si i-am montat UNICHIP, rezultatul fiind 219 cp si 444 Nm, adica 56% putere mai mare. Cuplul l-am tinut sub control intrucat puteam trece usor de 500 Nm, ceea ce ar insemna prea mult pentru volanta bimasica, ambreiaj si aderenta, clientul nostru fiind un om linistit. Inca odata, masina e 100% stock, doar turbina hybrid si UNICHIP.
Aveti mai jos graficele cu masina stock, 3 teste ca sa vedeti cam ce gen de repetabilitate are dyno-ul nostru, al doilea e cu inainte versus dupa interventia noastra, al treilea e cu doua teste facute dupa suprapuse.
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
Last edited by MasterTuner; 09-04-09 at 20:31.
|
|
|
09-04-09, 12:45
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Mar 2004
Posts: 640
Member of: [Insomnia] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Chiar nu s-a putut face nimic cu acel overboost? De obicei se simte dar nu se vede pe dyno. Aici e invers, se vede pe dyno...
|
|
|
10-04-09, 08:39
|
#3
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of: [AUDI]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
si totusi back-pressure-ul pe evacuare nu e prea mare? chiar e ok cu evacuarea stock?
|
|
|
10-04-09, 15:54
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
What you see is what you get. Daca era nu se mai scoteau caii aia. La un SEAT Altea cu acelasi motoram scos 222 cp. I-am scos tot traseul de dupa turbina si am castigat un cal. Back pressure-ul de care vorbesti se poate si masura (culme, fiind o presiune se masoara cu... manometru), dai o gaura in evacuare imediat dupa turbina si masori, si daca ai 0.1 bar peste presiunea atmosferica incepi sa te sesizezi la o masina turbo, sau 0.05 la una aspirata. Ce e sub aceasta presiune sunt doar bani dati pentru brandul de evacuari, pentru sunet, pentru glorie, puntru tipsuri, pentru ce vreti voi, NU pentru putere. Dar asta nu opreste oamenii sa considere ca nu stiu ce brand de 1 500 E e OK, insa o turbina de aceeasi bani e scumpa, caci asta e marketingul si nivelul de cunostiinte. Oamenii ar fi oricand dispusi sa trimita bani pe un cont al unei firme cu un sit misto dintr-o tara si cu un nume de "rezonanta", iar daca nu iese apoi puterea inseamna ca dyno-ul nostru nu e bun...
Last edited by MasterTuner; 10-04-09 at 19:36.
|
|
|
13-04-09, 09:22
|
#5
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of: [AUDI]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
nu am zis ca o avacuare da cai, ci ca una mai mare poate ajuta turbina mai mare...
|
|
|
13-04-09, 15:34
|
#6
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Quote:
Originally Posted by MasterTuner
Tot ansamblu e apoi echilibrat foarte exact asa incat aceasta turbina sa poata rezista pana la 2.2 bar de boost chiar la 5 000 rpm ale motorului. Turbina originala de exemplu e reglata la 1.3 bar. .
|
Hibridul asta poate tine 2,2bar@5000Rpm adica poate furniza presiunea aia constant?
1.3 Bar pe turbina originala cu softul stock sau in varianta de 170cp la care ai pus tu graficul?
|
|
|
13-04-09, 18:46
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Hybridul rezista la 2.2 bar pana in 4 500 rpm si 2 bar la 5 000 rpm.
1.3 e presiunea stock, nu am verificat cat facea pentru 173 cp asa cum ajunsese la noi. Pentru puterea pe care am facut-o noi presiunea e 1.85 bar 2 500-4 500 rpm si 1.7 la 5 000 rpm.
|
|
|
23-06-09, 11:33
|
#8
|
Stage 2
Join Date: May 2009
Posts: 52
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
MasterTuner ma intereseaza o operatiune ca aceasta, as vrea sa stiu de la ce furnizor achizitionati turbinele hibirde - Turbio dynamics sau turbo technics? Ce garantie are lucrarea is cat costa turbina + manopera la voi + soft.
De asemenea am inteles ca pe 2.0TDi se potriveste intercoolerul de S3 e destul de plug and play, ajuta la ceva daca se monteaza si un astf4el de intercooler? De asemenea motoarele de 2.0 nu au radiator pentru ulei aveti vre-o solutie in acest sens?
Multumesc
|
|
|
24-06-09, 11:57
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Turbo Tehnics turbina costa 1 150 E si are garantie 1 an, merge la 2 bari pana la 5 000 rpm ale motorului fara probleme, in teste am facut si 2.5 bar, montajul e 400 RON, Unichip e 375 E cu selector si 3 harti, RACE, Street si ECO.
Noi putem sa-ti facem custom un radiator de ulei, ideea fiind foarte buna. Cu tot cu montaj, furtune, adaptoare filtru de ulei, eliminare racitor apa/ulei asa incat sa nu mai incalzeasca apa, te costa 400 E.
|
|
|
24-06-09, 12:00
|
#10
|
Stage 2
Join Date: May 2009
Posts: 52
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
MasterTuner multumesc de info, suna foarte bine oferta ta, as dorii sa stiu daca pentru un motor 2.0Tdi cu dsg 220cp cu turbina mentionata de tine este safe? Eu fac multi km cu masina si sincer nu ma intereseaza sa am un club maxim de peste 400NM asta se poate limita banuiesc ca din boost.
Multumesc.
|
|
|
30-03-10, 21:04
|
#11
|
Stage 4
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
..Exact asta fac si eu la o turbosuflanta de ceva timp in atelierul propriu ,insa nu stiam ca se numeste Hibrid,ci doar Upgrade....in fine treaba la mine este putin mai complicata in sensul ca pe linga inlocuirea compresorului (melcul de aluminiu)cu unul mai mare cu tot cu ax si paleti eu mai adaug inca un rind de paleti suplimentari ,adica pe acelasi ax (care va fii in prealabil mai lungit si centrat) se va mai adauga inca o elicie mai micuta si inca o camera de presiune mai mica atasata la admisia 'melcului' rezultind un fel de admisie mai lunga cu 5cm ,practic va fi un compresor cu doua rinduri de paleti pe ax pentru a creea presiune dubla ,iar cu elicea de gaze intradevar am inlocuit-o si pe aia cu una cu diametru mai mare si cu mai multi paleti facindu-i strunjirea turbinei pt un locaş mai mare ,in rest la o prima vedere totul arata ok nimic deosebit .........si eu credeam ca sunt singurul ciudat care face astfel de modificari
|
|
|
30-03-10, 21:52
|
#12
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Quote:
Originally Posted by catalliin
..Exact asta fac si eu la o turbosuflanta de ceva timp in atelierul propriu ,insa nu stiam ca se numeste Hibrid,ci doar Upgrade....in fine treaba la mine este putin mai complicata in sensul ca pe linga inlocuirea compresorului (melcul de aluminiu)cu unul mai mare cu tot cu ax si paleti eu mai adaug inca un rind de paleti suplimentari ,adica pe acelasi ax (care va fii in prealabil mai lungit si centrat) se va mai adauga inca o elicie mai micuta si inca o camera de presiune mai mica atasata la admisia 'melcului' rezultind un fel de admisie mai lunga cu 5cm ,practic va fi un compresor cu doua rinduri de paleti pe ax pentru a creea presiune dubla ,iar cu elicea de gaze intradevar am inlocuit-o si pe aia cu una cu diametru mai mare si cu mai multi paleti facindu-i strunjirea turbinei pt un locaş mai mare ,in rest la o prima vedere totul arata ok nimic deosebit .........si eu credeam ca sunt singurul ciudat care face astfel de modificari
|
Cum ziceai ca o echilibrezi ca nu am fost atent
|
|
|
30-03-10, 23:13
|
#13
|
Stage 4
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
la un ministrung pt prelucrat/retusat piese de mecanica fina...multumit
|
|
|
31-03-10, 00:11
|
#14
|
Stage 4
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Quote:
Originally Posted by catalliin
la un ministrung pt prelucrat/retusat piese de mecanica fina...multumit
|
...pentru o mai buna lamurire am uitat sa mentionet faptul ca acel ministrung este unul folosit in ceasornicarie cu functi multiple printre care si cea de echilibrat axele pieselor tip 'balansoar' care necesita o mare precizie ...si probabil imi vei spune ca tot nu poate fii la fel de eficient precum cele moderne computerizate cu afisaje electrocine speciale pt echilibrat turbinele ...da! poate fi adevarat ..insa daca stau sa ma gindesc ca turbina respectiva datorita faptului ca va avea doua rinduri de paleti ce vor functiona sincron pe acelasi ax vor baga presiune cel putin dubla si chiar mai mult la acelasi debit si asta la jumatate sau mai putin din turatia necesara unei turbine normale cu doar o singura elice pe axul compresorului ...concluzia este ca nu va fi o problema asta ca nu poate fi echilibrata ULTRPERFECT ca una facuta de fabrica care pt realizarea unei presiuni sa zicem de 1 bar este necesar 100.000 rpm ,pe cind dracia pe care o am eu va baga aceeasi presiune la acelasi debit la doar 35-40.000rmp cu mentiunea ca acel compresor de care zic eu este mult mai mare decit cele folosite pt autoturime ,la care mai adaug si faptul ca la el se vor imvirti doua elicii sincron in loc de una singura
|
|
|
31-03-10, 01:17
|
#15
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Chiptuning cu UNICHIP si turbo hybrid pe Skoda Octavia 2 2.0TDI 140 cp
Ai uitat de tensiunile generate in ax de diferenta de greutate turbina/compresor.
Oricum 40.000rpm sunt un fleac
Stiu hibrizi mult mai "comuni" facuti la firme care din asta traiesc de prin Anglia si Sua care au picat in primii 2000km.
|
|
|
|
|