Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Curse de Accelerare - Liniute

Reply
 
Thread Tools
Old 25-10-09, 19:36   #46
wolverine

Stage 5
 
wolverine's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of:
[BMW]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Foarte important este sa-ti cunosti graficul de cuplu si de putere corect al masini.
Doar asa poti defini diagrama fierastrau pentru a putea obtine o eficienta la schibari si la start.
Startul este foarte mult influentat de suprafata de rulare si aderenta obtinuta.
Ideal este sa pui jos cuplul egal cu forta de frecare a anvelopei, sa nu patinezi deloc, iar motorul sa fie in zona de cuplu care permite proiectarea cu aderenta in turatie inalta.
cati dintre voi stiau ce a zis omu asta aici? asta e dovada ca e si o parte teoretica in treaba asta....aici vroiam sa ajung!...sper ca acu sa nu`mi mai sariti in cap.
P.S cred ca mai bine faci o fise dyno care costa cat un set de cauciucuri si o sa ajungi sa faci plecari mult mai bune intr`un timp mult mai scurt cu mai putina bataie de cap pentru masina...
wolverine is offline   Reply With Quote
Old 14-11-09, 19:56   #47
DOGY@Style

Stage 3
 
DOGY@Style's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 133
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Adevaru' e treaba cu plecarea perfecta nu poate fi redusa la teorie...tre' sa sti ce sa faci..la cat sa schimbi...si toate cele..da' practica face cat 90% din teorie. De ex..conteaza daca esti RWD...FWD sau AWD... la ce turatii ai cuplu' maxim...unde se spune ca e cel mai bine sa schimbi treapta de viteza. Cu turarea motorului pe loc..la 3-4 mii de ture...nu reprezinta o certitudine...aici aderenta si greutatea masini jucand un rol important. O masina supra-alimentata pleaca mult mai bine la turatii de 5...unde un ambreaj perfomant face diferenta. Am vazut ca s-a spus ar fi bine sa schimbi fara sa iei picioru' dupa acceleratie...indraznesc sa spun ca e o prostie...fara a avea un soft care sa iti permita sa faci chestia asta. Atunci cand se tine picioru' apasat pe acceleratie si se apasa ambreaju'...motoru' va intra in limita de turatie...iar dupa schimbarea treptei si ridicarea picioarului dupa ambreaj...va avea loc o patinare a ambreajului pana cand turatia cutiei se va egala cu cea a motorului....rezultand incalzirea ambreajului..si evantual pierderea aderentei intre placa de presiune si disc. Softu' desprea care vb... se numeste Lunch Control...si te ajuta atat la plecarea de pe loc...unde poate fi setat...de ex motoru sa intre in limita la 3 mii de ture..iar dupa plecare de pe loc..atunci cand se calca ambreaju' turatia morotului sa scada pana la turatia pefecta pt treapta a 2-a...si tot asa. Cine face schimbarea treptelor fara ridicarea piciorului dupa acceleratie trebuie sa stie ca pune o preiune mult prea mare pe ambreaj si pe cutia de viteze...si nu ar trebui sa se mira cand acestea vor ceda. Mult succes la practica!!!
DOGY@Style is offline   Reply With Quote
Old 23-11-09, 16:20   #48
ginnjuice

Stage 3
 
ginnjuice's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 82
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

multi se mira inca atunci cand prajesc ambreaju ))
ginnjuice is offline   Reply With Quote
Old 19-12-09, 20:25   #49
NightLifer
2 Roti

Stage 1
 
NightLifer's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 19
Member of:
[VW]
[2 Roti]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Eu unul nu cred ca exista o anumita turatie de plecare conteaza foarte mult si aderenta ... turatia difera depinde de suprafata de rulare
NightLifer is offline   Reply With Quote
Old 21-12-09, 15:40   #50
AlecsM
Dream Squad Member

Stage 5
 
AlecsM's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Dream Squad]
[4Rally]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

imi permit sa-mi spun si eu parerea ...intradevar n ai ce sa inveti pe forum ...dar daca sunt oameni cu ceva experienta si bine intentionati, poti "fura" 2-3 ponturi care-ti pot prinde bine ...

ca idee eu zic ca e bine sa se foloseasca frana de mana la plecare si sa se patineze usor ambreiajul (atentie USOR adik de cand simti ca incepe sa cupleze ...sa se miste masina, il mai ridici putin ...vorbim de lucruri fine, da?) si cand se pleaca se ridica ambreiajul total, se lasa frana de mana si acceleratia se dozeaza in functie de masina ...la unele o tii undeva la jumate astfel incat sa scartzaie rotile ft putin pe masura ce inaintezi la altele din lipsa de putere poti accelera maxim ...

acest trick cu frana de mana se explica prin faptul ca find cu ambreiajul cuplat la plecare nu mai exista socul din transmisie care face ca anvelopele sa rupa aderenta deci plecarea e mult mai curata ... pana la urma asta e ideea plecarii perfecte, a zis si sebastian cu alte cuvine ... trebuie sa fii cu aderenta rotilor la limita iar limita nu o poti cunoaste (pe asfalt uscat) decat atunci cand auzi scartzaitul de roti) ...uite o sa ti dau si ceva link uri cu filmari de plecare d'ale mele ....tractiune fata


minutul 1:27 -> https://www.youtube.com/watch?v=BWpoP6jA6bs
plecare cu ~300 CP -> https://www.youtube.com/watch?v=GqZVsrt2ros
plecare 4x4 ~ 350 CP -> https://www.youtube.com/watch?v=VOn0RxscbLQ



ATENTIE ! acest tip de plecare, trebuie folosit cu foarte multa atentie pentru ca poate distruge ambreiajul foarte usor ...fiind concentrat sa pleci la timp si tare...uiti de ambreiaj iar masina nu se misca pt ca e frana trasa

zicea cineva la un mom dat ca pleaca cu diesel ul din 4000 RPM si cineva il corecta spunandu i ca e suficient 3500 rpm ... mai fac si eu o corectare si ii spun ca ~2000 RPM la diesel e suficient pentru ca fiind diesel face mult cuplu => rupe aderenta ft usor => patinaj artistic pe loc => pierdere de timp !
__________________
AlecsM is offline   Reply With Quote
Old 23-12-09, 22:43   #51
Jeff

Stage 5
 
Jeff's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 888
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Doua mici corectii amicale, Alecs: la un Evo nu tii frana de mana trasa, altfel toata puterea merge pe puntea fata si spargi diferentialul la lansare (unii "stie"), iar la un turbodiesel se pleaca bine pe la 2800-3000 - daca pleci din 2000 pica in afara boostului si da in bot.
__________________
Romanian Dragracing Site
Jeff is offline   Reply With Quote
Old 24-12-09, 10:52   #52
negoitacata
2 Roti

Stage 5
 
negoitacata's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,727
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[Opel]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Plecarea perfecta se face pe strada..difera enorm de la o masina la alta....gume marimea lor cat de repede se incalzesc temperatura asfaltului..si altele...am vazut masini si diesel si benzina si cu turbo si fara turbo....de ex. 2 ursuleti unu pleaca din 3500 si pleaca foarte tare...altu din 2500-2800....tractiune fata..cam din jurul la 2000 de ture.....bmw automat plecare din 1600 de ture daca pleca mai tare lasa 2 m de cauciuc...sau audi 4x4 automat plecare din 1800 de ture...
negoitacata is offline   Reply With Quote
Old 25-12-09, 08:52   #53
AlecsM
Dream Squad Member

Stage 5
 
AlecsM's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Dream Squad]
[4Rally]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Quote:
Originally Posted by Jeff View Post
Doua mici corectii amicale, Alecs: la un Evo nu tii frana de mana trasa, altfel toata puterea merge pe puntea fata si spargi diferentialul la lansare (unii "stie"), iar la un turbodiesel se pleaca bine pe la 2800-3000 - daca pleci din 2000 pica in afara boostului si da in bot.
mda...am uitat sa specific, la 4x4 fara frana de mana ...adik eu n am plecat asa niciodata cu 4x4 . Eu la plecarea de 4x4 aduc ambreiajul fix acolo inainte sa cupleze si sa mi puna masina in miscare turez cat consider si dupa ridic ambreiajul...toate astea pentru a nu transmite un soc mare in transmisie

referitor la diesel... depinde de diesel ...daca la 4000 rpm deja schimbi ...eu am avut 1.9 dci cu aproximativ 200 CP si daca plecam mai sus de 2000 era inutil ..

Last edited by AlecsM; 25-12-09 at 08:56.
AlecsM is offline   Reply With Quote
Old 26-12-09, 11:16   #54
pturbo23

Stage 2
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 65
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Simplifici treaba cu o cutie SST gen evo10.
pturbo23 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-09, 16:34   #55
AlecsM
Dream Squad Member

Stage 5
 
AlecsM's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Dream Squad]
[4Rally]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Quote:
Originally Posted by pturbo23 View Post
Simplifici treaba cu o cutie SST gen evo10.
si unde mai e placerea ? ...trendul probabil ca este de a automatiza totul ...ti ai dori sa stai in dreapta in timp ce masina face ce i zici tu vocal ? ...eu NU
AlecsM is offline   Reply With Quote
Old 26-12-09, 17:26   #56
pturbo23

Stage 2
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 65
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Nostalgia ne cuprinde pe toti, insa electronica avanseaza pana in sufletul nostru.
Era frumos pe vremea cand un duel se rezolva cu sabia.
pturbo23 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-09, 17:39   #57
AlecsM
Dream Squad Member

Stage 5
 
AlecsM's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Dream Squad]
[4Rally]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Quote:
Originally Posted by pturbo23 View Post
Nostalgia ne cuprinde pe toti, insa electronica avanseaza pana in sufletul nostru.
Era frumos pe vremea cand un duel se rezolva cu sabia.
fiecare cu ce si doreste... eu nu pot sa sufar masinile sport automate X( ... btw daca ai evo x cu sst, te invit sa vedem care pleaca mai repede eu incerc cu un 4x4 manual
AlecsM is offline   Reply With Quote
Old 26-12-09, 17:41   #58
pturbo23

Stage 2
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 65
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Ai un 10 manual?
pturbo23 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-09, 17:49   #59
AlecsM
Dream Squad Member

Stage 5
 
AlecsM's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Dream Squad]
[4Rally]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

nope, altceva. Conteaza ?
AlecsM is offline   Reply With Quote
Old 26-12-09, 17:51   #60
pturbo23

Stage 2
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 65
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Pai daca nu vrei sa comparam mere cu pere?
pturbo23 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -