Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Curse de Accelerare - Liniute

Reply
 
Thread Tools
Old 31-08-09, 01:44   #16
wolverine

Stage 5
 
wolverine's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of:
[BMW]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

eu zic ca sunt masini care pleaca bine daca o ti constant in 4000 de ex...si masini care pleaca bine daca jonglezi cu acceleratia
wolverine is offline   Reply With Quote
Old 31-08-09, 20:01   #17
Vj_AlecS

Stage 5
 
Vj_AlecS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 917
Member of:
[Fiat]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

e greu sa dai o definitie perfecta pt o plecare perfecta.. depinde f mult de capacitatea motorului ,de putere si ff mult de anvelope si de asfalt... eu de exp. plec din 3000 ture si incerc sa o tin constant.. precizez ca nu prea am gume bune.. si schimb undeva la 6500-6600 si benzina se taie la 6800...
Vj_AlecS is offline   Reply With Quote
Old 01-09-09, 05:16   #18
EvLSant0S
BMW Driver

Stage 5
 
EvLSant0S's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 12,416
Member of:
[BMW]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

va luati masinile,va duceti intr-un loc sigur,si exersati plecari,astea nu-s chestii care se pot generaliza
asa ca nu mai pierdeti timpul
vreti plecare perfecta?
practice
nu faci plecari perfecte din forumuri in discutii generale, o masina nu pleaca la 3000 de ture cum pleaca alta(alt model si etc desigur)...
deci oarecum inutil topicul
fail ...
__________________
EvLSant0S is offline   Reply With Quote
Old 01-09-09, 05:17   #19
EvLSant0S
BMW Driver

Stage 5
 
EvLSant0S's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 12,416
Member of:
[BMW]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Quote:
Originally Posted by wolverine View Post
eu zic ca sunt masini care pleaca bine daca o ti constant in 4000 de ex...si masini care pleaca bine daca jonglezi cu acceleratia
si un tdi cu tractiune fatza pleaca bine si performant din 4000 de ture ?
EvLSant0S is offline   Reply With Quote
Old 01-09-09, 09:06   #20
wolverine

Stage 5
 
wolverine's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of:
[BMW]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Quote:
Originally Posted by EvLSant0S View Post
si un tdi cu tractiune fatza pleaca bine si performant din 4000 de ture ?
4000-4200, peugeout 307 1.6 HDI, ce`l mai bine pleaca in intervalu asta de turatii
wolverine is offline   Reply With Quote
Old 01-09-09, 09:11   #21
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

nu exista turatie standard pentru o plecare perfecta ... totul depinde de aderenta , greutatea masinii , genul de tractiune, puterea masinii .. samd.
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 01-09-09, 13:14   #22
demin2609
Renault Driver

Stage 5
 
demin2609's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 478
Member of:
[RENAULT]
Exclamation plecare ... de-ampu***

cu totii incercam sa imbunatatim timpii 0 - 100 km/h si desigur castigarea provocarii, prin incercari castigi experienta... daca nu ramai fara cutie/ambreiaj/motor!

fiecare masina este diferita, inclusiv la acelasi model se pot observa diferente... de aceea tunerii seriosi pun fiecare model pe dyno si de acolo pornesc cu modificarea parametriilor masinii/ motorului!


acum... motor 1.8 16v, cel din semnatura...

plecarea de pe loc - turata 4000 rpm si tinuta constant cateva secunde pana se rareste acel scart al rotirii rotilor in functie de aderenta la asfalt (de-asta e o masina cu tractiunea spate buna), iar patinarea rotilor trebuie sa fie cat mai mica posibil... (usor de zis... extrem de greu de facut).

in acest punct se apasa pedala jos de tot, turatia in prima treapta urca foarte repede la 6000 rpm, unde schimb treapta 2, (pe la 6250 rpm se plafoneaza).

in timpul schimbarii, pentru o buna plecare pe treapta 2, masina trebuie sa fie calcata maxim... si la fel si in treptele celelalte, 3 respectiv 4, pana la finis,

de ce calcata? ca atunci cand dai drumul la ambreiaj, sa te bage in scaun, cel putin la mine daca ridic si 1 cm piciorul de pe acceleratie la schimbare, nu mai da scart in treapta 2 (si 3), ceea ce se traduce prin pierdere putere, implicit forta de tractiune!

acum un rol important il are ambreiajul, sa nu fie uzat, sa nu aibe cursa lunga (ca la mine), te ajuta sa cuplezi imediat, schimbarea treptelor trebuie facuta rapid si precis, orice ezitare sau agatare a treptei in momentul schimbarii face diferenta unei curse castigate sau pierdute.

un lucru bun ar fi ca la masina sa ai cauciucuri moi, imbunatatesc aderenta la plecarea de pe loc.

aceste lucruri le-am observat, le-am ascultat si simtit, orice alt sfat este binevenit si trebuie luat in calcul.
__________________
live high, have fun.. and don't do anything stupid!
Instalatii GPL TOMASETTO fara butelie! 0764781647
demin2609 is offline   Reply With Quote
Old 04-09-09, 13:34   #23
Kaluvr6
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Kaluvr6's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,562
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

eu cred ca schimbatul fara sa iei piciorul din acceleratie e oarecum riscant. Mi`a zis si mecanicul si mai multe persoane plus ca risti sa ratezi treapta. Am incercat, intr`adevar castigi putin mai mult dar riscul sa ratezi treapta e mai mare, parerea mea. Si da e adevarat, nu exista o turatie standard la care toate masinile pleaca bine, stiu masini care pleaca bine in 2000 stiu masini care pleaca bine in 5000 etc. De ex cand aveam slicurile plecam bine in 6000 fara slicuri plecam in 3500. Asta pe un fel de asfalt. Pe alt asfalt trebuia sa schimb datele problemei asa ca si eu sunt de acord ca e oarecum inutil topicul.
__________________

VW Corrado VR6 - new engine

"I started out with nothing and I still got most of it left"
www.midnightracersvl.blogspot.com
http://forum.midnightracers.ro
Kaluvr6 is offline   Reply With Quote
Old 06-09-09, 18:36   #24
TOBA^

Vicepresedinte Anonymous MotorSport

Stage 5
 
TOBA^'s Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,688
Member of:
[Anonymous Motorsport ]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

nu imi vine sa cred ca in 2009 se mai intreaba asa ceva pe 4 tuning )))))))))
TOBA^ is offline   Reply With Quote
Old 06-09-09, 19:02   #25
wolverine

Stage 5
 
wolverine's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of:
[BMW]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

vai ce sa spun...
wolverine is offline   Reply With Quote
Old 06-09-09, 19:04   #26
bmw_motorsport

Stage 5
 
bmw_motorsport's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,320
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Quote:
Originally Posted by TOBA^ View Post
nu imi vine sa cred ca in 2009 se mai intreaba asa ceva pe 4 tuning )))))))))
"reisari" frate...."reisari"....e mai ieftin sa stea pe net cu o punga de seminte decat sa iasa pe strasse sa dea in ea...sa o incerce...sa o simta unde trage si cum trage...
plm.....sper sa fie doar criza asta de vina...ca altfel e grav cu generatia asta noua
__________________
new cali in town
bmw_motorsport is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 12:18   #27
Detman
Fiat Driver

Stage 5
 
Detman's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 3,228
Member of:
[Fiat]
[VW]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

nu e mai bine sa te documentezi putin in orice domeniu inainte sa faci o prostie? eu zic ca e bine sa intrebi daca nu stii. te documentezi si apoi pui in practica pana iti iese.
Detman is offline   Reply With Quote
Old 16-09-09, 11:12   #28
hellraiser

Stock
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Quote:
Originally Posted by EvLSant0S View Post
va luati masinile,va duceti intr-un loc sigur,si exersati plecari,astea nu-s chestii care se pot generaliza
asa ca nu mai pierdeti timpul
vreti plecare perfecta?
practice
nu faci plecari perfecte din forumuri in discutii generale, o masina nu pleaca la 3000 de ture cum pleaca alta(alt model si etc desigur)...
deci oarecum inutil topicul
fail ...

Yup - evlsantos graieste adevarul ^^ Doar citind pe forum, poate itzi vei imbunatati cunostiintele teoretice - atunci cand ai norocul sa 'crezi' intr-o teorie a unui poster care chiar stie ce spune.
In afara de 'practice' ca sa inveti sa pleci bine cu masina ta mai trebuie si $$$ - nu exista bun si ieftin... trebuie sa itzi asumi niste costuri (uneori destul de mari, depinde de masina) - iar daca nu ai fondurile necesare sa continui acel 'practice', nu prea potzi sa devii top la capitolul asta.


Ca idei general, in opinia mea:
- folosirea corecta a ambreiajului pentru a regulariza puterea pe care o pune motorul, jos, pe asfalt - ambreiajul este una dintre cele mai solicitate componente pentru plecari tari si trebuie vazut ca un 'consumabil' - asta in cazul in care nu te deranjeaza sa consideri consumabile alte componente, mult mai scumpe
- cauciucurile, evident cat mai noi si performante
- minim de scartait de roti - scartaitul e 'cool', intoarce lumea capul, dar absolut de evitat ... inseamna pierdere de timpi
- gazul folosit progresiv in coordonare cu ambreiajul - nu apesi cat poti pe el din prima - cu cat masina e mai puternica, cu atat scartaie mai frumos rotile si cu atat mai incet pleci
- acceptarea ideii ca daca ai 10 plecari perfecte, nu inseamna ca si a 11-a va fi - sunt atatia factori care influenteaza o plecare incat s-ar umple tot forumul daca ar fi luati in discutie.

Am un e39 m5 de vreo 3 ani - la inceput fiind super excitat de masina, m-am dat la ea un pic, si plecari tari de pe loc (ieseam de unul singur pe bucata aia dupa targul de masini pana inspre autostrada), si niste de derapaje controlate si am vazut pe pielea mea ce inseamna sa-tzi finantezi aceasta pasiune - mai avusesem experiente de acest gen pe masini bune dar nu de talia unui M5 - nici ca performanta nici ca si cost de intretinere...
Dupa ce mi-a trecut un pic (sincer nu prea imi mai convenea sa o omor si sa scot o droaie de bani din buzunar), am pus-o la punct si o folosesc ca daily driver si masina de concediu (autostrada e viata ei, acolo simti cu adevarat ce inseamna un m5). Ocazional mai plec tare de la un stop, dar nu mai sus de 2.5-3k rpm. Pleaca bine si de acolo si nu te gaureste asa rau la buzunare ^^

Concluzia mea - sunt un cunoscator al drag racingului? - nici vorba - poate daca investeam mai multi bani, puteam deveni destul de bun. Asa, pot spune ca plec decent, am o idee destul de buna despre ceea ce fac, dar m-am oprit la nivelul asta.
hellraiser is offline   Reply With Quote
Old 28-09-09, 21:55   #29
CT-82-PWR

Stage 5
 
CT-82-PWR's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 438
Member of:
[X-Team Racing Club]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Quote:
Originally Posted by wolverine View Post
4000-4200, peugeout 307 1.6 HDI, ce`l mai bine pleaca in intervalu asta de turatii
4000rpm la un diesel? adica in limitare aproape,parerea mea e ca cam mult si patinezi mult pe loc.
Un 3500rpm e suficient pentru un diesel.
CT-82-PWR is offline   Reply With Quote
Old 28-09-09, 22:03   #30
Dodo_998

Stage 5
 
Dodo_998's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,353
Default Re: Secretul unei plecari perfecte

Si daca uiti teoria care ai invatat-o pe forum?? Sau va luati notite?? Ar trebuii mutat la Divertisment
Dodo_998 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -