Regulament de participare
1. INSCRIERI
- Inceperea înscrierilor : 16.04.2009, ora 12.00, prin e-mail sau fax:
SLATINA: preşedinte - ILIE BĂDIŢĂ; tel: 0745.531264 (
www.autoraliuolt.go.ro)
Serban Cristian; e-mail :
crys_sl@yahoo.com
CRAIOVA: e-mail:
raulllamboiu@yahoo.com , sau fax : 0251.510725; 0722.327762
(formularele de înscriere sunt în ANEXĂ )
- Inchiderea înscrierilor : 25.04.2009, ora 17.00
- Nr. Automobile admise: 80
- Taxă înscriere: 50 RON (doamne / domnişoare participante 25 RON)
- Plata taxelor de participare pentru sportiv şi echipă, se va face la Verificarea Administrativă.
Piloţii care nu trimit cererea de înscriere până pe 25.04.2009, ora 17.00, vor fi admişi în limita locurilor disponibile, cu plata unei supra taxe de 30% (15RON), până la începerea Verificării Administrative, sau 100% (50RON) după verificare.
2. VERIFICAREA ADMINISTRATIVĂ
parcare Hotel Romtimex – duminică 26.04.09 : ora 8.00 – 9.00
Participanţii trebuie să prezinte personal, următoarele documente :
- formularul de înscriere, în original
- dovada achitării taxei de înscriere
- carnet de legitimare club (dacă este cazul)
- permisul de conducere (original şi copie)
- certificatul de înmatriculare (original şi copie) – cu viză V.T.A. valabilă
- asigurare R.C.A. valabilă (chiar şi pentru 48 de ore; sau carte verde)
După Verificarea Administrativă, concurenţii vor primi « Fişa de Verificare Tehnică » (pretipărită dacă înscrierea s-a făcut pănă pe 25.04.09 – 17.00), cu menţionarea orei şi minutului de prezentare la Verificarea Tehnică, în parcul închis, cu automobilul de concurs ( max. 15 min de la finalizarea verificării administrative ).
După Verificarea Tehnică, automobilul rămăne în regim de parc închis.
Din acest moment, până la festivitatea de premiere sau orice situaţie prin care concurentul este eliminat din concurs (abandon tehnic, renunţare la continuarea cursei, indisciplină), concurentul se supune 100% programului impus de organizator. Pe tronsoanele de drum deschise circulaţiei publice, se supun în totalitate prescripţiilor Codului Rutier, calitatea de concurent înscris, ne diminuând nici o obligaţie legală.
3. Maşinile participanţilor trebuie sa aibă toate elementele de caroserie montate fără pericol de desprindere, cât şi sistemul de semnalizare si frânare în stare de funcţionare. Maşinile trebuie sa fie dotate cu extinctor.
4. In cazul în care se verifica prin sondaj corectitudinea informaţiilor din formular si se constata faptul ca puterea declarata a motorului este mai mică decât cea prevăzută in cartea tehnica a autoturismului se va proceda la descalificarea concurentului sau după caz la interzicerea dreptului de a mai participa la viitoarele etape.
5. O grupă se formează din minim două autoturisme, încadrarea într-una din grupe se face în funcţie de puterea motoarelor exprimate în Kw
6. Cursa de Accelerare (liniuţe)– se desfăşoară între două maşini, în paralel, pe o distanţă stabilită (402.33 m), linie dreaptă, cu startul de pe loc şi sosirea lansat.
In cazul în care un participant va anticipa startul, cursa se va repeta. In cazul în care acest lucru se repetă de 2 ori, concurentul în cauză va fi eliminat.
7. Cursele sunt de tip eliminatoriu, grupa fiind câştigată de pilotul care învinge în toate manşele
8. Cursele la liber se vor desfăşura în finalul etapei, între participanţii care îşi pot alege adversarul indiferent de încadrarea acestuia, însă sunt obligaţi să se înscrie în prealabil la organizator.
9. Desfăşurarea etapei:
a) Grupele de participare autoturisme in ordine crescătoare (A1, A, B, C, D, E, F, G)
b) Curse libere
10. Participanţii sunt obligaţi ca la întoarcerea la start să respecte regulile de circulaţie pe drumurile publice. Participanţii care încalcă aceste reguli vor fi sancţionaţi.
11. In timpul concursului in maşinile participante se vor afla doar piloţii.
12. Alte indicaţii vor fi date de către organizator la locul desfăşurării etapelor.
Grupe de participare
A1 75 cp D 166 cp-200 cp
A 76 cp-100 cp E 201 cp-250 cp
B 101 cp-130 cp F 251 cp-300 cp
C 131 cp-165 cp G 301 cp-350 cp şi peste
Liber: aici competitori se aleg între ei indiferent de clasa din care fac parte.
Menţiune : atunci când se stabilesc grupele, se ia in calcul puterea motorului ce echipează în acel moment autoturismul, iar în cazul unor intervenţii majore cum ar fi aplicarea unui turbo compresor, nitro, nos, sau schimbarea chiulasei de la 2 supape pe cilindru la mai multe rezultând un motor de alt tip, se aplică coeficienţi de corecţie, respectiv se reîncadrează noul motor.
Exemple de mod de calcul :
Pt. montare suplimentara de turbo - (puterea de fabrica) x 1,6 = puterea de clasa
Pt. compresor - (puterea de fabrica) x 1,3 = puterea de clasa
Pentru nitro, nos - (puterea de fabrica) x 1,4 = puterea de clasa
Pentru combinaţia acestor modificări, de exemplu turbo+NO2, se ia in calcul coeficientul mai mare, cel de turbo.
Folosirea unui bloc motor întâlnit pe mai multe modele, dar cu configuraţii diferite nu poate determina în mod direct clasa, clasa este determinată de configuraţia generală, nu doar de seria blocului motor.
Pentru schimbări de chiulasă:
Ex: (1.) motor Opel 115 CP, 8 valve - se schimba chiulasa şi se monteaza de 16v, rezultă motor de 136 sau 150 CP; (2.) motor de Vw 1,8 8 v de 90 CP se aplică 16v, rezultă clasa pt. motorul 1,8 de 16v adică 130cp; (3.) bloc motor de Dacia, dacă este montată chiulasa de Renault 5 Alpine, se va înscrie în clasa corectă a motorului Renault astfel echipat, care oferă cca 92 CP. Corecţiile sunt valabile si pentru alte tipuri de accesorii ale motorului.
Organizatorul, atunci când apar cazuri speciale, poate întruni o comisie tehnică şi indica clasa de participare putând da derogări sau extensii pentru mărirea clasei, când se impune.
Coeficienţi în funcţie de tracţiune şi arhitectură ( Cta)
Tracţiune spate 1,00
Tracţiune faţă 0,95
Motor central 1,10
Tracţiune 4x4 1,15
Puterea maşinii se înmulţeşte cu (Cta) şi rezultă puterea, după care se determină grupa de încadrare corectă.
acesta este regulamentul... cititil ..l'am pus aici ca sa vada toti...
PE MAIL VREAU SA IMI TIMETETI FORMULARUL DE INSCRIERE SI ADEZIUNEA>>>!!!!
Si insist asupra numerelor de concurs..fiecare masina trebuie sa aiba un numar pe ambele portiere fata ..cei care nu au unde sa isi faca sa ne anunte dinainte ca le facem noi contra cost 25 RON