Salut!
Am sa scriu un post destul de lung, am citit in graba, cred ca am si scapat multe postrui, dar totusi sunt destul de intrigat de ceea ce am putut citi aici. Sincer, imi pare rau sa vad ca va place automobilismul dar ganditi ca microbistii!
Pentru toti cei care se plang ca li se aplica coeficientul de 1.7 pt ca au Turbo. Pai in primul rand cititi "niste regulamente" FIA(a se citi Federatia
INTERNATIONALA De Automobilism) si apoi plangeti-va! Sa zicem ca nu le cititi, mai ales ca e vorba de o cursa de sprint deci pe distanta foarte mica cei care au turbo chiar si cu cai mai putini sunt avantajati deoarece motoarele cu turbo au cuplul mult mai jos, NU ?!
Pentru ca Unii se plang ca se fac grupele dupa cmc si nu dupa CP. Pai daca s-ar face dupa CP vine cineva sa zica ca el are 3-4-500 de cai ? NU! Il poate
contesta cineva ? NU!! De ce nu? Pentru ca nu se pot masura! Ok, pe stand se pot ? Exista standuri in Romania ? Exista cineva dispus sa le puna la dispozitie doar pentru o cursa ? NU!!!
ZerO_CooL spunea sa se faca grupele in functie de timpii din calificari ? Asa, si ? Cine e boul care ar mai merge tare in calificari ? Sportivii, sau ma rog,
concurentii, pentru ca mare parte sunt concurenti de ocazie, nicidecum sportivi, trebuie motivati sa obtina timpi cat mai buni, nu mai prosti ca se se
incadreze intr-o grupa mai favorabila.
Tot legat de putere si grupe cineva spunea ceva de putere raportata la greutate. Probabil mai sunt si alte idei stralucitoare...asa ca in concluzie as vrea sa repet ce am scris mai sus: FIA! Adica competitia respecta niste norme internationale. Acele norme s-au facut dupa multi ani analiza. Intrebare? La MotoGP pomeneste cineva de cai putere ? NU! A fost clasa regina 500 CMC, plus 250, 125. Acum e MotoGP! La Superbike la fel. La motocros, mx1...etc.
Pentru AIA care vor sa se dea cu logan-uri diesel, turbo diesel (sau alte modele asemanatoare)? NU cumva aveti vreun logan pick-up sa il incarcati si cu ceva marfa sa faceti si un transport intre timp ? BAAAH ?! Pentru ce v-ati cumparat masina ? Vreti sa va dati la curse cu asa ceva? Nu sunteti intregi la cap! Pai cum sa fii intreg la cap daca vrei sa faci curse cu asa o masina ? Doar unul care nu e in toate mintile poate gandi asa ceva. Masina aia nu a fost nicio clipa gandita intr-o maniera sport (motorsport). Daca vrei sa te dai la curse, sau nici macar atat, daca vrei o masina sport ("semisport") nu iti iei asa o masina. ATENTIE, nu ii bag nicio vina acestei masini. E o masina excelenta pentru ceea ce a fost proiectata. Dar NU pentru curse. DECI: Voi nu sunteti normali! (asta sa o zic elegant). Iar pentru cei cu masini cat de cat sport, dar cu putere mai mica comparativ cu alt model din aceeasi grupa. NU va mai plangeti ca sunteti pusi cu masini mai tari. E un concurs! Castiga cel care e mai tare din categoria respectiva.
Legat de taxa:
Automobilismul prin definitie e un sport scump, exclusivist. AI bani te dai, n-ai te uiti. (Punct). Asa ca, daca ai bani platesti taxa si te dai. NU ai bani, nu platesti taxa si te uiti, in calitate de SPECTATOR. DE AIA intrarea specatorilor e libera (Gratis). SAU mai bine zis SI de aia. Dar intrarea e libera si pentru ca se incearca atragerea unui public cat mai numeros. Doar un numar mare de specatori poate atrage interesul sponsorilor. Sponsori baga bani intr-un
echipaj pentru a-si promova imaginea. Pai daca nu ai spectatori unde e promovarea ?
Pentru AIA care au facut niste calcule gen: benzina dus intors, plus mancare, suc (etc) ajung la 400...500 RON. PLUS taxa 100 RON. Pai ca sa te dai, in orice conditii, ai nevoie minim de o masina, chiar de o RABLA care tot costa cateva MII de roni. Si te mai uiti la 100 de RON ? Sa fim seriosi, PADUCHILOR!
Pentru morpheusmaster care a scris "Pacat ca tocmai la sibiu...posibil sa fie participare modica datorita locatiei (Mun. Sibiu) si taxei (100
RON....WTF????)....":
La SIBIU se organizeaza curse automobilistice an de an. DIn anii '95(cred ca si mai inainte 93) la SIBIU s-a organizat anual un CAMPIONAT de autocrossshow si apoi rallycros. Campionat care strangea in anii 98-2003, lunar aproape, 40-50 de masini. Masini, si piloti, din SIbiu, Cluj Brasov, Sinaia, Media, Mures, Bucuresti, Pitesti...si altele....
Participarea mica este doar pentru ca organizatorii limiteaza numarul de concurenti inscrisi. Anul trecut, de exemplu, la o coasta pe Cisnadioara s-au strans aproximativ 60 de concurenti. Din acestie vreo 20 au fost piloti licentiati. Restul de 40 au fost amatori din Sibiu. 60 de concurenti la o COASTA, unde totusi nu se inscriu toti "soferii", sunt unii care isi dau seama ca pe langa cai putere iti trebuie si un pic de curaj, mult talent, etc. Deci, daca la o coasta pe Cisnadioara au venit 60 de oameni, la o liniuta fac pariu cu orice pe oricat ca se puteau strange LEJER 120-150 de oameni.
Pt p0mpi: Stai linistit acolo in Bucuresti! Sunt si in SIBIU destule masini TARI. Sunt Ferrari, Lamborghini, Nissat 350 GT-R(nu stiu 100% daca e acest
model), sunt EVO, IMPREZA WRX si STI, CLIO RS, CIVIC Type R, etc.
Pt kimi care a scris acest post:
"Sibiu - capitala europeana
In cazul acesta te astepti ca oamenii sa fie mai dezghetati.." Si chiar sunt mai dezgetati! capitala europeana, Federatia INTERNATIONALA De
Automobilism(FIA): Vorbim deci despre Europa, despre ce se intampla in lume. O facem deci cu cap, dupa niste regulamente internationale! Nu ca in Bucuresti, ilegal, fara nicio norma de siguranta, protectie, ca din topor, cum va taie capul, cap care e inghetat, proabil. Al nostru, al sibienilor, e dezghetat!
Tot acest (dez)INGHETAT Ironic kimi a mai scris:
"stef2000@ daca tu gandesti ca liniutele sunt ptr masini sport, de curse, etc ce mai cauta grupa sub 1.3?? Oltcitul ti se pare o masina sport cu pretentii
???
Iti mai dau un exemplu: Camaro (masina sport nu poti sa contesti acest lucru) 5.7 aspirat 280 cai vs 997 TURBO
Cine crezi ca va castiga ??
cred ca oltcitul, nu ?? ".
Pai Olcit-ul pentru vremea ei a fost o masina sport. O masina care in Campionatul National De Raliuri, pe vremuri, batea Dacia 1310.
Iar in prezent, pentru clasa sub 1300 cmc pe acest link(
http://argent.fia.com/web/fia-public...-actuelles.pdf ) gasesti cateva masini cu
OMOLOGARE FIA cu cilindree sub 1300 cmc: Fiat Seicento Sporting 1108.3 cmc, Ford Ka 1298.5cmc, Skoda Félicia 1289.4 cmc si altele.
Bai inghetatule masina sport nu e echivalent cu cilindree mare!(de ex. Linkoln MKS are 4100 cmc. Are 270 de cai putere. si NU e masina sport)
CoCaine a scris:
"Nu va mai agitati degeaba,nu vedeti ca nici unul dintre organizatori nu a avut bunul simt sa posteze ceva?Nu se da nici o explicatie nimic..
DragosT uiti ca Romania nu este inca pregatita pentru aceste grupe"
Pai organizatorii poate au treaba nu sa isi piarda timpul ca 2-3 mai dezgehtati. Incearca sa faca totul cat mai bine pentru restul participantilor care, nah...is mai inghetati.
BuzzYBalL a scris:
"unii au impresia ca bani cresc in copac
io sunt de parere ca ar trebui taxati spectatori nu participanti care isi rup masinile pentru
deliciul publicului
sa facem un calcul simplu din Bucuresti pana la Sibiu sunt 280km x2 adik 600km cu invarteala de riguare ...+ mancare ,sucuri ,bere (fara alcol:lol) .
distractia asta duce undeva la 500 ron per msina dak se vine din Bucuresti ...
dak fiecare spectator ar plati cate 5ron in primul rand s-ar evita haousul de la craiova si melteni si tarani..... nu ar mai fi prezenti sa ne strice
concursul si sa faca misto de masinile participantilor fie ele puternice sau mai putin .....
Eu unul o sa zic pass acestui eveniment"
Foarte bine ca zici pass! NU avem nevoie de defilatori! Cei care se dau la liniute, raliuri sau orice alte competiti auto se dau in primul rand pentru EI!
La curse te dai pentru ceea ce simti tu ca pilot, nu sa te vada lumea. Dar ma rog, asa se face la voi, se merge cu masina incet pe bulevard sa te vada LUMEA.
Un rezumat al postului meu lung cred ca poate fi acesta:
1. Grupele se fac cum se fac pentru ca TREBUIE respectate niste norme
2. Taxa e mare, dar automobilismul e un sport scump
3. Spectatorii nu platesc taxa deoarece avem nevoie de ei, acest sport trebuie mediatizat cat mai mult, trebuie atras public pentru ca sponsorii sa fie
interesati sa isi promoveze imaginea aici si nu in alta parte(fotbal, etc)
4. Participantii se dau, in primul rand, pentru EI, nu ca sa faca specatcol pentru public
Imi cer scuze fata de toti cei care se simt jigniti pe NEDREPT de ceea ce am postat aici. Dar celorlalti NU!
Imi pare rau ca sunteti atatia liniutari care refuzati sa ganditi, va agitati ca sunteti nedreptatiti. Dar ganditi-va totusi, aceasta e o cursa LEGALA care trebuie sa se faca dupa niste norme. Sunt normele FIA.
Imi cer scuze pentru toate greselile de sintaxa, e destul de tarziu sa mai citesc odata ce am scris, sa corectez. O voi face, probabil, maine. Sunt sigur
insa ca veti intelege ceea ce e de inteles.
Noapte buna!