Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 09-04-04, 12:01   #1
disco3

Stage 5
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 347
Default Turbina sau Kompressor?

Care ar fi mai bine de instalat si de ce?
disco3 is offline   Reply With Quote
Old 09-04-04, 12:07   #2
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 936
Default

compresorul...este parerea mea...se instaleaza mai usor si actioneaza pe toata plaja de turatii....turbina intra in functiune numai de la anumite turatii si se instaleaza mai greu...performantele sunt aproximativ egale...
__________________
PAREREA MEA \\\"PROPRIE SI PERSONALA\\\"
TNos is offline   Reply With Quote
Old 17-04-04, 21:38   #3
DZ1

Stage 5
 
DZ1's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 814
Default

....
DZ1 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-04, 10:03   #4
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 936
Default

da DZ1 asa...dar el vrea sa il puna pe un porche 924 de 125 cai si la banii pe care ii are pt sistem...nu prea lua ceva super performant ...dar la aceeasi presiune,ca tu le stii pe astea mai bine ca mine,in special daca presiune de supraalimentare nu e prea mare pana in 0,5...nu sunt diferente mici de performanta?
TNos is offline   Reply With Quote
Old 18-04-04, 17:19   #5
DZ1

Stage 5
 
DZ1's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 814
Default

...
DZ1 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-04, 12:04   #6
BogdanCMS
Guest
 
Posts: n/a
Default

Eu zic ca compresorul e mai bun pt ca are randament mai bun la demaraj,pe cand turbo are lagul ala enervant,insa pe o distanta mai lunga turbo isi spune cuvantul.Insa am citit ca in ultimele motoare cu turbo care au iesit nu mai au lagul ala chiar asa de pronuntat.
  Reply With Quote
Old 20-04-04, 20:04   #7
DZ1

Stage 5
 
DZ1's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 814
Default

...
DZ1 is offline   Reply With Quote
Old 21-04-04, 04:03   #8
GSi

Stage 5
 
GSi's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 657
Member of:
[Midnight Racers]
Default

TNos, ai zis ca un compresor actioneaza pe toata plaja de turatii... insa el pierde la turatii mari pentru ca ii scade randamentul (stii ca factorul de umplere se deterioreaza odata cu cresterea turatiei), in timp ce turbina cu cat e turatia mai mare cu atat are randament mai bun, datorita cantitatii din ce in ce mai mari de gaze de evacuare care o actioneaza. Plus ca turbina e mai economica decat compresorul, tocmai pentru ca functioneaza decat la turatii mari, in mers normal nu prea intervine.
__________________
Opel Kadett GSi 2.0 87\'

I am kept in place by G-forces, not seatbelts.
GSi is offline   Reply With Quote
Old 21-04-04, 09:32   #9
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 936
Default

da mai GSi stiu...dar am spus doar ca functioneaza pe toata plaja de turatii si atat...nu m-am hazardat in alte chestii ...eu unul as alege compresor...dar asta as face eu...el merge la orice turatie dar este asa cumm spui tu ca ii scade randamentul la turatii mari...cea mai buna chestie ar fi un compresor plus o turbina pe masina si astfel ai scapa de toate grijile
TNos is offline   Reply With Quote
Old 26-04-04, 14:53   #10
KOMBAT

Stock
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 3
Default

Au iesit motoare cu 2 turbine - pt.a raspunde si la turati mici
KOMBAT is offline   Reply With Quote
Old 26-04-04, 19:52   #11
GSi

Stage 5
 
GSi's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 657
Member of:
[Midnight Racers]
Default

2 turbine se fac pentru a reduce turbo-lag-ul, pentru a imbunatati eficienta pe toata plaja de turatii se folosesc turbine cu mai multe stage-uri sau cu geometrie variabila.
GSi is offline   Reply With Quote
Old 26-04-04, 20:04   #12
BogdanCMS
Guest
 
Posts: n/a
Default

Gsi,pe a ta ai turbo?Daca nu,iti poti monta una,rezista motorul?La mine s-a oferit unul care cica se pricepe sa-mi monteze turbina(lool ),a zis ca e ushor si nu tb prea multe modificari.I-am zis s-o lase balta,ca e-n leasing.
  Reply With Quote
Old 26-04-04, 21:07   #13
GSi

Stage 5
 
GSi's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 657
Member of:
[Midnight Racers]
Default

N-am turbo, ca deja e prea comprimata pt asa ceva ... dar am pastrat pistoanele dinainte si chiulasa, ca poate imi pun turbo si tre sa scad compresia
GSi is offline   Reply With Quote
Old 27-04-04, 14:58   #14
quattro

Stage 2
 
quattro's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 38
Default

Compresor si turbo

2 suplimente cu avantaje si dezavantaje:
- compresorul e mai ieftin iar modificarile care trebuiesc facute la motor nu sint asa de mari. Deja de la relantii primesti forta necesara, cind pleci de pe loc. Se poate si in full gaz pleca dar de la un barem de 70% din turatia maxima se da la fund puterea. Oricum o varianta buna pt cei cu finantele limitate, si dorinta de ceva putere suplimentara.
- Turbo e mai scump. Modificarile de motor sint atit de complexe, ca daca nu se potriveste la parametri, faci motorul foarte repede varza. Tot ansamblul componente motor trebuie sa raspunda solicitarilor unui turbo. Montarea suplimentara a componentelor ( turbina, intercooler, furtune, racorduri, sisteme baypass, etc) cere o \"demolare\" fara sfirsit a compartimentului motor. Tot ce exista ca, garnituri si semeringuri, trebuiesc sa fie adaptate conditiilor de supra presiune.

daca tot se cauta sa se puna un turbo pe masina, mai bine te gindesti la 2 alternative sigure:
- cumpararea unui motor(masina) turbo, si atunci totul e din fabrica bibilit cum trebuie
-lasa sa monteze un tuner asa ceva pe masina ta( ceva costuri cam mari), care asaza sistemul pe cerintele si posibilitatile motorului.

Cit despre sistemul cu 2 turbine ( unul dintre ele e si renumitul TwinScroll) aici mai bine e bine sa nu va ginditi, caci numai piesele ajung in zona lui 5 000€ minim, fara montare.
quattro is offline   Reply With Quote
Old 28-04-04, 13:06   #15
HaZArD

Stage 2
 
HaZArD's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 31
Default

Turbinele si kompressoarele se moteaza numai pe carburatie sau merg si pe injectie????.....novice
HaZArD is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -