Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 24-10-09, 01:24   #46
noyz

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 85
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

sper k dupa cele spuse de mine mai sus sa nu mai fiti in dubii deoarece vad ca nimeni nu a mai scris nimic.. chiar nu va mai intereseaza subiectul ?
noyz is offline   Reply With Quote
Old 26-10-09, 09:59   #47
tony_smar2

Stock
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 3
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

sincer eu cred k intai trebuiesc luate in calcul dimensiunile Ic ...stock sau marit...pierdera de presiune este mai mare de 0.1...aerul fierbinte are o presiune mai mare...iar cand se raceste presiunea mai scade...la partea cu montarii BOV sunt de acord cu GTA k trebuie montat cat mai aproape de clapeta...dak este montat cat mai aproape de turbo se pierde prea mult din presiunea de pe tubulatura si apare un turbo-lag mai mare...dak este montat langa clapeta pe tubulatura se pastreasa o anumita presiune ...mai mare sau mai mica depinde cum reglezi BOV ...
tony_smar2 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-09, 12:23   #48
mae

Stage 5
 
mae's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

din ce stiu eu bov se deschide la o anumita presiune si mentine presiunea in sistem la cat e reglata 0,5 bari sa zicem.

bov are 2 scopuri

1- sa protejeze turbina de socuri si surge
2 - sa dea voie turbinei sa posibilitatea sa isi mentina turatia o perioada mai mare.

practic ce face ea:
1)
tu accelerezi dupa care brusc iei piciorul de pe pedala in momentul ala debitul de aer scade foarte mult. si apare efectul numit " lovitura de berbec" si se creaza o unda de soc in sens invers care ajunge la un moment dat la turbina si practic turbina are un soc in care rotorul se incetineste foarte mult sau chiar in extrema sa se invarta invers.

ca si experiment - incercati cu un ventilator de mici dimensiuni sa de putere mica .pornitil si porma suflati in sens invers sensului in care sulfa ventilatorul. veti vedea ca ii vascadea turatia si la un moment dat se paote opri. asta fiind unda care se intoarce de la clapeta.

bov-ul asta face- da drumul la presiune pentru ca aceste efecte sa fie multdiminuate.


2)

exista o inertie a turbinei adica ea chiar daca nu mai accelerezi rotorul isi pastreaza turatia datorita inertie. asta inseamna ca el in continuare baga aer cu presiune desi nu mai este nevoie. bov-ul se deschide si elibereaza aceastra presiune.

bov- se regleaza sa se deschida la o anumita presiune adica in sistemul de admisie va tot timpul presiune . el doar protejeaza turbina si scade lagul turbine prin pastrarea unei turati cat mai mari a rotorului
mae is offline   Reply With Quote
Old 04-11-09, 12:53   #49
noyz

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 85
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Quote:
Originally Posted by mae View Post
din ce stiu eu bov se deschide la o anumita presiune si mentine presiunea in sistem la cat e reglata 0,5 bari sa zicem.
asta e wastegateul, nici nam mai citit restu.. k deja ai dato in bara de aici

Last edited by noyz; 04-11-09 at 12:58.
noyz is offline   Reply With Quote
Old 04-11-09, 14:06   #50
mae

Stage 5
 
mae's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve

si http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate
mae is offline   Reply With Quote
Old 04-11-09, 14:10   #51
noyz

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 85
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

stiu postul ala si pozele alea de mult timp.. da nu imi amintesc sa zica k regleaza presiunea kre o face turbina si k se deschide k sa pastreze aceasta presiune.

daca ce ai scris in rest in afara de propozitia aceea ai luat de p wiki.. e bine.
oricum aici se vorbea de pozitionarea valvei.

si k sa stii wastegateul e o valva mecanica interna sau externa - cea externa se poate regla din surub si se modifica presiunea maxima pe care o face turbina.
noyz is offline   Reply With Quote
Old 04-11-09, 15:14   #52
mae

Stage 5
 
mae's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

nu are rost sa ne certam au explicat baietii care stiu aici pe 4T. nu are rost sa reinceapa o discutie lipsei de cunostinte.


nu cred ca are o importanta prea mare pozitionarea. singura regula este ca trebuie sa fie pe circuitul de admisie al aerului dupa turbina.


raman la ideea ca bov regleaza presiunea din sistemul de admisie al aerului de dupa turbina.

apropo wastegate-ul regleaza turatia turbinei prin modificarea debitului de gaze iesite din motor (esapament) directionat catre turbina. si de multe ori se afla in corpul turbinei si practic obtureaza mai mult sau mai putin calea libera de evacuare
mae is offline   Reply With Quote
Old 14-11-09, 06:17   #53
Red91StangCT

Stage 1
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 20
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Merge sa o pui unde vrei, dupa intercooler sau inainte. Ar fii mai eficient sa o pui inainte de intercooler. Daca o pui inainte o sa lasa afara aieru care nu a fost racit, dupa intercooler o sa dai aieru racit afara. Asa se cheama "heat soak".

Am putut sa dau timingu inainte cu 4 grade total la mustang cind am pus valva inainte.

Pare rau pentru romaneste, nu am vorbit despre masini in romaneste de 16 anii.
Red91StangCT is offline   Reply With Quote
Old 16-11-09, 08:40   #54
mae

Stage 5
 
mae's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

cred ca cel mai important criteriu este cel despatiu disponibil si de posibilitatea de montaj. ca degeaba vrei tu sa il pui intr-un anumit loc dar este posibil sa nu il poti minta datorita spatiului. deci cred ca asta e un criteriu foarte inmportant
mae is offline   Reply With Quote
Old 18-11-09, 06:27   #55
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Quote:
Originally Posted by mae View Post
cred ca cel mai important criteriu este cel despatiu disponibil si de posibilitatea de montaj. ca degeaba vrei tu sa il pui intr-un anumit loc dar este posibil sa nu il poti minta datorita spatiului. deci cred ca asta e un criteriu foarte inmportant
"inmportant" este ca ne dai sfaturi de pe wikipedia...don`t do that.Daca ai ceva de spus fa-o la modul profesionist,daca nu...lasa-ne cu citate de pe alte site-uri.Orice neavizat poate da copy-paste si sa interpreteze acel text dupa bunul plac.

Vreau sa stiu cati din care-si dau cu parerea aici au cunostinte despre mecanica fluidelor,eu unul va spun sincer ca nu am,dar undeva mai devreme pe acest topic mi-am expus punctul de vedere si inca astept argumente contra ca sa dezvoltam subiectul.

PS.Mult succes in montarea BOV-ului celor care asteapta de ani de zile o concluzie la acest topic.
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 18-11-09, 09:03   #56
mae

Stage 5
 
mae's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

In cazul acesta cred ca curgerea fluidului (aerului) prin instalatia de admisie trebuie sa fie laminara.aceasta avand ce mai bun randament adica caderea de presiune intre intrare si iesirea din instalatie este cea mai mica. din pacate din turbina fluidul are o curgere turbulenta si devine laminara abia in intercooler. din acest motiv cred ca e posibil ca unii sa considere ca e mai bine ca BOV sa fie pus inainte de intercooler. un obstacol in calea curentului produce turbulente deci alte caderi de presiune. astfel BOV se pune in zona unde deja exista turbulenta.
daca gandim altfel unda de soc este invers sensului de curgere a fluidului- aceasta trebuie preluata cat mai devreme asta insemnand ca BOV trebuie pus in aval de intercooler dar asta strica regimul de curgere al fluidului.




offtopic
din pacate chestiile astea nu prea le-am citit le nici o wikipedia sau eu stiu alt site. din fericire pt mine am facut un an de zile mecanica fluidelor la facultate, am mai facut un an curusuri de tubine, si inca un an jumate cursuri de ventilatoare, pompe, compresoare. plus alte cursuri de valve, servovalve, distribuitoare, supape, si alte alea. Am lucrat in poriectarea de instalatii pneumatice iar acum lucrez in domeniul auto ( si nu sunt vazator sau consilier)
cand am dat linkuri mai sus in posturile anterioare am facut asta pt a nu scrie inca o data ce am scris o data. iar in wikipedia e explicat la un nivel minim. pe intelesul tuturor.

GTA -e bine ca ai dat tu raspunsul minune. si ai elucidat problema

Last edited by mae; 18-11-09 at 09:06.
mae is offline   Reply With Quote
Old 18-11-09, 19:30   #57
dagosh88
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
dagosh88's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

De ce devine laminara in intercooler? Nu cred ca scade chiar atat de mult viteza aerului pana acolo.
Si daca e sa ne referim la pierderi in mod normal cu cat viteza de curgere a fluidului este mai mica cu atat pierderile datorate turbulentelor sunt mai mici, eu as zice ca mai degraba ar fi pierderile mai mici in zona de dupa intercooler.
__________________
drive like a devil feel like a god
dagosh88 is offline   Reply With Quote
Old 19-11-09, 07:25   #58
mae

Stage 5
 
mae's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

cand iese din turbina iese in turbioni ( un fel de spirala) iar teoretic la o anumita distanta curentul se linistete si devine tranzitoriu iar apoi in intercooler tinde sa fie laminat. asta pentru ca in intercooler aerul este transportat prin mai multe conductei de diametru mai mic

era ceva de genul ca se calcula numarul lui reinolds care avea o valoare de prag. daca era sub prag era curgere laminara daca rezultatul era aproximativ cu Re. atunci era curgere tranzitorie iar daca depasea valoarea trecea la curgere turbulenta. iar acest calcule era in functie de viteza de curgere, vascozitate si diametrul tubului. si parca cu cat diamterul era mai mic cu atat valoarea lui Re este mai mica.
mae is offline   Reply With Quote
Old 20-11-09, 01:53   #59
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Concluzia este ca fiecare monteaza BOV in primul rand unde are loc si abia dupa ce a luat in calcul acest aspect,intervine si valoarea "unde vrea muschiul lui" in aceasta ecuatie.

Voi ati inceput sa debitati pe teme fizice dar ignorati total rolul acestui BOV.Rolul lui nu este sa elimine turbulente sau sa mentina o curgere laminara,nici sa faca vreo minune...rolul lui este pur si simplu sa elimine presiunea creeata de turbina din cauza inertiei compresorului,astfel ca aceasta presiune sa nu mai afecteze viteza de rotatie a respectivului compresor.

Tinand cont de acesti factori analizati acum care este pozitia ideala pentru a monta BOV avand in vedere ca traseul se umple incepand de la clapeta de acceleratie catre turbina,iar scopul final al BOV este de a mentine o turatie cat mai ridicata a compresorului turbinei pentru ca la deschiderea clapetei de acceleratie o cantitate cat mai mare de aer sa ajunga in camera de ardere in cel mai scurt timp.

Raman la ideea mea.Locul cel mai bun pentru a monta BOV este cat mai aproape de clapeta de acceleratie pentru ca:

-elimina unda de soc din faza incipienta(in momentul formarii)
-mentine directia de curgere a aerului
-mentine traseul de admisie plin,astfel la dechiderea clapetei aerul ajunge in cel mai scurt timp in camera de ardere.

PS.Astept argumente contra celor trei de mai sus.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 20-11-09, 19:00   #60
dagosh88
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
dagosh88's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

La fel zic si eu, cat mai aproape de clapeta.
1) Unda de suprapresiune se va opri la BOV
2) In general acolo este loc sa il montezi.
3) Fenomenul de heat soak nu este chiar atat de problematic, din ce ma gandesc eu la fel o sa se raceasca si urmatorul.
4) Traseul de admisie ar fi mai plin daca ar fi montat inainte de intercooler.
5) Directia de curgere nu se schimba, la fel cum nu se schimba nici la montarea inainte de intercooler.
dagosh88 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -