Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS |
08-04-08, 17:45
|
#1
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
Salut!
Am vazut poze cu masini pregatite serios la motor, printre altele, cu Blow-off valva pozitionata si inainte de intercooler si dupa intercooler. Adica imediat dupa turbo sau imediat inainte de galeria de admisie.
Conteaza? Are vreo influenta? Cum este mai bine?
|
|
|
08-04-08, 19:30
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
chiar la asta am gandit si eu...parerea mea ca inainte de intercooler e mai bine ca mai repede lasa presiunea afara, deci lasa sa roteasca turbina, nu incetineste. Ori cum punem, ceva forta trebue sa preseze aerul prin intercooler turboul.
Trebue incervat, 2 sudura si gara...
|
|
|
08-04-08, 21:58
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,682
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Nissan]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
eu la ce masini am vazut, am observat pozitionarea inainte de galeria de admisie, adica dupa intercooler. cred ca scopul la chestia asta ar fi ca in cazul in care se schimba treapta, BOV-ul intra in functiune, dar fiind un mecanism care se supune legilor fizicii, are oarecare intarziere, si astfel aerul are mai mult loc sa se comprime in intercooler si pe traseu, iar in motor sa nu intre o presiune de aer nedorita tocmai atunci cand pedala de acceleratie nu e apasata, si deci lipsind motorul de benzina, evitandu-se un amestec sarac in combustibil.....
__________________
got smoke, will travel
|
|
|
09-04-08, 21:44
|
#4
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Opel] [MERCEDES]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
Consider ca e cel mai bine sa fie montat cat mai aproape de clapeta de acceleratie fiindca in momentul inchiderii clapetei traseul se umple incepand de la aceasta spre turbina.Astfel BOV-ul isi face treaba mult mai prompt.
__________________
|
|
|
09-04-08, 22:05
|
#5
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of: [DAEWOO] [AUDI] [4Tuning International] [Fanatik MotorSport]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
Quote:
Originally Posted by GTA
Consider ca e cel mai bine sa fie montat cat mai aproape de clapeta de acceleratie fiindca in momentul inchiderii clapetei traseul se umple incepand de la aceasta spre turbina.Astfel BOV-ul isi face treaba mult mai prompt.
|
eu cred ca ar fi mai bine langa turbina deoarece se presupune ca eliberarea presiunii previne socul suportat de rotorul turbinei la inchiderea clapetei de acc.
dand presiunea chiar de la turbina afara presupun ca ar fi mai eficient bov.
insa pareri sunt multe si impartite in mod sigur.
__________________
Iadul era plin, asa ca .....................m-am intors , and is no replacement for displacement.
Go go go go
Audi =
Espero =
|
|
|
09-04-08, 22:18
|
#6
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Opel] [MERCEDES]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
Quote:
Originally Posted by Nemilosu
eu cred ca ar fi mai bine langa turbina deoarece se presupune ca eliberarea presiunii previne socul suportat de rotorul turbinei la inchiderea clapetei de acc.
dand presiunea chiar de la turbina afara presupun ca ar fi mai eficient bov.
insa pareri sunt multe si impartite in mod sigur.
|
Incearca o vedere de ansamblu a traseului si o sa vezi de ce consider eu ca e mai bine langa clapeta.Daca montezi BOV langa turbo,la deschiderea acestuia se va goli tot traseul pana la clapeta ......dupa inchiderea BOV-ului turbina va trebui sa "munceasca" suplimentar pentru a umple din nou acel traseu(lag)....si cum spuneam si in post-ul de mai sus,acea presiune care se formeaza la inchiderea clapetei se acumuleaza incepand de la clapeta spre turbo.
Pasii fenomenului ar arata cam asa:
1.se inchide clapeta.... 2.incepe acumularea presiunii.... 3.BOV-ul se deschide eliberand presiunea.
Astfel plecand de la ideea ca presiunea se acumuleaza incepand de la clapeta spre turbo,consider ca e mai bine ca presiunea sa fie eliberata prin punctul in care aceasta atinge valori maxime......cat mai aproape de clapeta.
|
|
|
10-04-08, 01:11
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
Quote:
Originally Posted by GTA
Incearca o vedere de ansamblu a traseului si o sa vezi de ce consider eu ca e mai bine langa clapeta.Daca montezi BOV langa turbo,la deschiderea acestuia se va goli tot traseul pana la clapeta ......dupa inchiderea BOV-ului turbina va trebui sa "munceasca" suplimentar pentru a umple din nou acel traseu(lag)....si cum spuneam si in post-ul de mai sus,acea presiune care se formeaza la inchiderea clapetei se acumuleaza incepand de la clapeta spre turbo.
Pasii fenomenului ar arata cam asa:
1.se inchide clapeta.... 2.incepe acumularea presiunii.... 3.BOV-ul se deschide eliberand presiunea.
Astfel plecand de la ideea ca presiunea se acumuleaza incepand de la clapeta spre turbo,consider ca e mai bine ca presiunea sa fie eliberata prin punctul in care aceasta atinge valori maxime......cat mai aproape de clapeta.
|
Poate ai dreptate, dupa cum vad eu, daca e direct dupa turbo si nu e supradimensionat (sa nu uitam ca si mareimea BOV-ului conteaza mult, asta trebue reglat si masurat pe baza de ce presiune lasa in retea) daca pui direct dupa turbo reactioneaza mai repede. Deci cand se inchide clapeta de acceleratie BOV se deschide si lasa aerul , presiunea facuta de compresor direct afara impreuna cu o parte a aerului din retea, dar ceva presiune ramne fiindca este impiedicat de intercuuler sa circule inapoi, mai ales ca este si inertia acesteia ce incearca sa continua drumul in galerie. Deci prin faptul ca las afara aerul direct dupa turbo asta nu va crea backpresure si nici nu este impiedicat de intercooler sa lase afara boost-ul, deci rotatoe acesteia contrinua pe un termen mai lung = LAG mai mic.
Dar asta e teoria, trebue incercat si vom vedea ce iese (la aceasi motor cu aceasi reglari evident)
|
|
|
10-04-08, 02:23
|
#8
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Opel] [MERCEDES]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
Probabil ca adevarul este undeva la mijloc....asa ca la fel de probabil ar trebui ca producatorii de intercoolere sa se gandeasca serios la fabricarea acestora cu BOV-uri incorporate.
Nu stiu de ce dar am o vaga impresie ca incercam sa reinventam roata.
|
|
|
10-04-08, 03:37
|
#9
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
io cred ca discutia e un pic cam inutila, credeti ca e asa sesizabial diferenta intre a-l pune inainte sau dupa? cu exceptia considerentelor de spatiu ?
luati 10 kituri specifice pentru diverse masini de al diversi producatori si vedeti care e pozitia in care e montat bov-ul si e posibil ca aia sa fi epozitia cea mai buna....
|
|
|
10-04-08, 08:54
|
#10
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
Nu e chiar inutila. Totusi este o canitate diferita de aer ce trebuie eliberata daca este inainte sau dupa, nu? Si nu e vorba de reinventat roata ci de o intrebare destul de logica, al carei raspuns sunt sigur ca nu este unul de genul NU CONTEAZA. Trebuie sa fie o solutie mai buna ca alta - inainte sau dupa. Doar cred ca nimeni nu a studiat problema sau sa o faca si inainte si dupa, cine stie...
Eu intreb ca urmeaza sa imi montez un BOV. Ma mir ca nimeni nu a mai intrebat pana acum. O sa-l pun eu si inainte si dupa ca va fi cu flansa T si usor de schimbat pozitia.
|
|
|
10-04-08, 20:17
|
#11
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
cantitatea de aer e fix aceiasi
|
|
|
10-04-08, 20:33
|
#12
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
Corect, m-am exprimat gresit. E diferit traseul pe care il face. Adica una e sa fie imediat inainte de admisie si alta e cand trece prin tevaraie, intercooler dupa care ies. Whatever... o las balta ca se pare ca tot aia este.
|
|
|
11-04-08, 00:26
|
#13
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Opel] [MERCEDES]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
Quote:
Originally Posted by Hondarul
Corect, m-am exprimat gresit. E diferit traseul pe care il face. Adica una e sa fie imediat inainte de admisie si alta e cand trece prin tevaraie, intercooler dupa care ies. Whatever... o las balta ca se pare ca tot aia este.
|
Eu sunt ferm convins ca varianta cea mai buna este "cat mai aproape de clapeta"....acum daca cineva are o alta parere nu pot decat sa o respect si sa merg mai departe.
@Hondarul Ai mai sus doua puncte de vedere total diferite,asa ca le poti analiza si astfel tragi o concluzie.Un raspuns exact la aceasta problema nu vei primi decat din partea unui expert si atunci poate numai dupa nenumarate teste.
|
|
|
11-04-08, 00:27
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
Una mare dupa turbo si una mica direct inainte de clapeta de acceleratie...
Asta rezolva probelma clar si nu are costuri exagerate...una mica de secound sau chinezie su una dupa turbo de foarte buna calitate...
|
|
|
11-04-08, 01:17
|
#15
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Opel] [MERCEDES]
|
Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?
Quote:
Originally Posted by Hexer
Una mare dupa turbo si una mica direct inainte de clapeta de acceleratie...
Asta rezolva probelma clar si nu are costuri exagerate...una mica de secound sau chinezie su una dupa turbo de foarte buna calitate...
|
Poate ne explici si De Ce????
|
|
|
|
|