Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 11-04-08, 01:27   #16
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

poate
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 11-04-08, 02:18   #17
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

1) bov are rolul de a elibera presiunea dintre calpeta de admisie si turbina,

afectata este turbina care se invarte al o turatie destul de mare si deodata este infranta de aerul care n umai are unde sa se duca

in cazul asta e logic parerea mea sa punem bov-ul langa turbina

2) presiunea f mare dinainte de clapeta si vacumul de dupa clapeta creaza o tensiune f mare asupra clapetei, daca e vreun element sensibil pe acolo ceva ar putea sa cedeze (am auzit ca ar fi masini care ar avea anumite piese pe acolo din plastic....)

in cazul asta daca vrem sa protejam clapeta ar fi bine sa punem bov-ul langa clapeta

3) daca turbina e reglata sa merga la presiuni destul de mari, cand se creaza varful de presiune in traseul dintre turbina si clapeta de admisie, poate sa cedeze vreun furtun colier......

in cazul asta locul BOV-ului cred ca e irelevant (hai sa fiu carcotas ar merge in infipt la jumatea intercoolerului)

4) sunetul

oriunde e pusa cred ca suna la fel



in cazul lui mai mult ca sigur cu o sa aiba probleme cu clapeta sau cu traseele de aer, singurul lucru care il intereseaza cred ca e sunetul si poate turbina. ca nu cred eu ca merge cu peste un bar
200SX is offline   Reply With Quote
Old 11-04-08, 12:15   #18
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Avand in vedere ca sunt turbine cu pop-off incorporat ... Parca ar fi o idee sa il pui cat mai aproape de turbo . Avand in vedere ca se vand intercoolere cu flansa pt pop-off ... plm. Adevarul e undeva la mijloc. Mare atentie la electronica masinii. Unele masini cu debitmetru inainte de turbina nu reactioneaza tocmai placut la inlocuirea pop-off cu blow off .
__________________

RENAULT Clio RS 197

SMART ROADSTER

AUDI A3 SPORTBACK
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 11-04-08, 13:41   #19
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Deci daca ai debitmetru inainte de turbina, adica prin care nu se face presiune, ese bine sa pui pop-off? Eu asa am - imediat dupa filtru, ca la BMW si multe alte masini. Ce e de facut ca sa montez un bov sau pov, fara sa bulesc motorul? Adica daca nu bag bov se duce turbina, daca bag, se duce motorul, iar debitmetru pe traseul turbo iese din discutie.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 11-04-08, 14:27   #20
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
Deci daca ai debitmetru inainte de turbina, adica prin care nu se face presiune, ese bine sa pui pop-off? Eu asa am - imediat dupa filtru, ca la BMW si multe alte masini. Ce e de facut ca sa montez un bov sau pov, fara sa bulesc motorul? Adica daca nu bag bov se duce turbina, daca bag, se duce motorul, iar debitmetru pe traseul turbo iese din discutie.

Despre ce masina vorbim aici????
GTA is offline   Reply With Quote
Old 11-04-08, 14:33   #21
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Deci ... ca sa intelegi faza cu debitmetrul . La unele masini amestecul e dat de parametrii debitmetru - lambda . Asta inseamna ca debitmetrul tau va vedea intreaga cantitate de aer ce intra in admisie dar nu si pe cea eliberata de bov . Asta inseamna ca pt cateva secunde vei avea amestec bogat. Asa e electronica mea de exemplu doar ca pe mine nu ma deranjeaza sa mai am si amestec bogat din cand in cand , avand in vedere ca in setarile de acum eu sunt pe sarac (rau) .
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 11-04-08, 18:12   #22
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Nu stiu daca conteaza masina ca este problema universala treaba cu BOV-ul dupa debitmetru. Masina este cea din poze ca si setup - alfa romeo 1.8 turbo. In pozele atasate BOV-ul este asa cum se pare ca NU trebuie - inainte debitmetru, dupa care BOV..

Mersi Luciane de raspuns, stiam si eu de ce nu e bine si ce se poate intampla, insa nu am gasit solutia. Pop-of valva face altceva decat BOV-ul? E mai buna in astfel de cazuri?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	227
Size:	91.9 KB
ID:	509282   Click image for larger version

Name:	2.JPG
Views:	185
Size:	86.6 KB
ID:	509283  
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 11-04-08, 20:34   #23
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Eu am bov reglabil momentan . La urmatoarea masina voi pune pop-off . E mai sanatos .
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1189390782_1_FT1951_img_1807.jpg
Views:	203
Size:	105.8 KB
ID:	509407  

Last edited by Lucian; 11-04-08 at 20:37.
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 12-04-08, 13:12   #24
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
Nu stiu daca conteaza masina ca este problema universala treaba cu BOV-ul dupa debitmetru. Masina este cea din poze ca si setup - alfa romeo 1.8 turbo. In pozele atasate BOV-ul este asa cum se pare ca NU trebuie - inainte debitmetru, dupa care BOV..

Mersi Luciane de raspuns, stiam si eu de ce nu e bine si ce se poate intampla, insa nu am gasit solutia. Pop-of valva face altceva decat BOV-ul? E mai buna in astfel de cazuri?

In pozele atasate BOV-ul nu este inainte de debitmetru,de altfel ar fi complet inutila montarea lui inainte de debitmetru.In pozele atasate Bov-ul se afla montat destul de corect numai ca este foarte aproape de turbina.

Eu am motor turbo pe benzina,cu debitmetru, si nu am avut nici un fel de probleme cu masina dupa montarea BOV-ului.
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 12-04-08, 21:30   #25
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Ideea mentionata de Lucian era ca ar fi trebuit ca debitmetrul sa fie pe circuit, undeva dupa turbina. In pozele atasate acesta este inainte si nu tine cont de ce face BOV-ul. Rezulta benzina in continuare, aer putin, detonatie. Si totusi, asta din poza vad ca este pus asa. Poate detaliaza Lucian
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 12-04-08, 22:15   #26
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Nu vei avea detonatii din cauza BOV-ului...... cantitatea de aer eliberata de BOV nu este atat de mare incat sa afecteze foarte tare mersul motorului.Montarea debitmetrului dupa turbina nu este o solutie ideala.Dupa un anumit nr. de km orice turbina va baga odata cu aer si vapori de ulei in admisie(mai ales daca turbina are legatura cu recuperatorul de gaze).....vapori de ulei care daca nu vor distruge debitmetrul cu siguranta vor cauza decalibrarea acestuia.

In orice caz BOV-ul trebuie montat intre debitmetru si calpeta de acceleratie.Prin debitmetru aerul trebuie sa "curga" intr-o singura directie,dinspre exterior catre motor,daca montezi BOV-ul inainte de debitmetru risti ca o oarecare cantitate de aer sa circule in sens invers(la deschiderea BOV-ului).
GTA is offline   Reply With Quote
Old 13-04-08, 10:51   #27
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Eu raman la ideea ca un pop-off (recirc valve) e eficient si un BOV e pt sunet .
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 15-04-08, 11:49   #28
B11EAU

Stage 5
 
B11EAU's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 448
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Am citi topicul de 2 ori cap-coada... Ce nu reusesc sa inteleg este relevanta pozitionarii bov-ului! Este un circuit cu o curgere de gaze, luam spre exemplu un furtun prin care trece apa la o anumita presiune, are relevanta unde il spargi? Apa va tasni la fel pe oriunde!
La fel si in cazul de fata bov-ul va elibera aceeasi cantitate de gaze oriunde e pozitionat... Sau cel putin asa vad eu logic!
__________________
@ 2979 @ ...
B11EAU is offline   Reply With Quote
Old 15-04-08, 12:06   #29
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Quote:
Originally Posted by B11EAU View Post
Am citi topicul de 2 ori cap-coada... Ce nu reusesc sa inteleg este relevanta pozitionarii bov-ului! Este un circuit cu o curgere de gaze, luam spre exemplu un furtun prin care trece apa la o anumita presiune, are relevanta unde il spargi? Apa va tasni la fel pe oriunde!
La fel si in cazul de fata bov-ul va elibera aceeasi cantitate de gaze oriunde e pozitionat... Sau cel putin asa vad eu logic!
da si nu.
suna ciudat dar..............
blow off-ul ( ca si pop off-ul dar cu zgomot "interesant")se foloseste pt a anula lovitura (socul) incasata de rotorul (palele) turbinei la inchiderea clapetei de acceleratie.
de aceea se presupune ca pus langa turbina va fi mai eficient si va anula mai repede "lovitura".
__________________
Iadul era plin, asa ca .....................m-am intors , and is no replacement for displacement.
Go go go go
Audi =
Espero =
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 15-04-08, 14:14   #30
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Unde punem BOV-ul? Inainte sau dupa intercooler?

Si sa nu uitam de pressure loss din intercooler.
Lucian is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -