Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 17-05-11, 18:09   #406
SonyAD

Stage 2
 
SonyAD's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 32
Default Re: Blow Off Valve

Quote:
Originally Posted by cangri View Post
BOV pe turbo
fi how to Fake-BOV
https://www.youtube.com/watch?v=Z_fG_b65WiU
Arată destul de clar ce manevră ro coco e să pui așa ceva pe un motor aspirat.

Oricum, și pe turbodiesel e ro coco dar nu în halul ăla.

Pe un turbodiesel un tuning adevărat ar fi să anulezi EGR-ul și să elimini dozorul EGR (clapetă de restricție pt. aspirarea de gaze de eșapament în admisie).

Turbo diesel fără intercooler:



Turbo diesel cu intercooler:



Și nu pt. că ar oferi vreun spor real de performanță ci să nu mai recircule gaze de eșapament în admisie și motor.

Last edited by SonyAD; 17-05-11 at 18:17.
SonyAD is offline   Reply With Quote
Old 17-05-11, 20:25   #407
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Blow Off Valve

Ai grija ca piesa pe care tu o recomanzi pentru eliminare mai contine ceva in afara de valva EGR.
In acelasi corp cu valva EGR la foarte multe masini este bagata o clapeta pe care multi o confunda cu cea de acceleratie (dieselul nu detine clapeta de acceleratie).
Acea clapeta are rolul de a obtura admisia la oprirea motorului din cheie pentru:
1. o oprire fara scuturari a motorului , de aceea i se spune anti-shudder valve
2. asigura oprirea motorului diesel din cheie in cazul in care se rupe axul turbinei si uleiul ajunge in admisie (caz in care motorul se tureaza peste linia rosie si sta acolo pana se consuma tot uleiul).

Bineinteles ca se poate renunta si la acea clapeta dar nu este obligatoriu atata timp cat cu o simpla tabla se poate astupa iesirea din galerie catre EGR, sau intrarea in corpul valvei EGR.Dar trebuie intelese riscurile acestei operatiuni.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 17-05-11, 23:12   #408
SonyAD

Stage 2
 
SonyAD's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 32
Default Re: Blow Off Valve

Salut.

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Ai grija ca piesa pe care tu o recomanzi pentru eliminare mai contine ceva in afara de valva EGR.
Da dar nu la mașina mea.

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
In acelasi corp cu valva EGR la foarte multe masini este bagata o clapeta pe care multi o confunda cu cea de acceleratie (dieselul nu detine clapeta de acceleratie).
La mașina mea sunt 2 chestii diferite.

Am valva EGR



care este acționată vacuumatic de o electrovană



și am "dozorul de aer" (căruia eu îi zic dozor EGR tocmai pt. că unii nu fac diferența față de clapeta de accelerație de la benzinare)



de asemenea acționat de o electrovană pneumatică. Se vede în poză muștiucul pe care vine furtunul de vacuum.

Aici o diagramă



cu valva EGR (1), dozorul de aer (12), electrovanele (6) și diversele furtunuri și racorduri de vacuum.

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Acea clapeta are rolul de a obtura admisia la oprirea motorului din cheie pentru:
1. o oprire fara scuturari a motorului , de aceea i se spune anti-shudder valve
2. asigura oprirea motorului diesel din cheie in cazul in care se rupe axul turbinei si uleiul ajunge in admisie (caz in care motorul se tureaza peste linia rosie si sta acolo pana se consuma tot uleiul).
Într-adevăr, 2. e un motiv însemnat pt. a păstra dozorul dar după 31 mai 2004 nici nu l-au mai montat pe motorul meu.

Se vede în poza din postul anterior.

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Bineinteles ca se poate renunta si la acea clapeta dar nu este obligatoriu atata timp cat cu o simpla tabla se poate astupa iesirea din galerie catre EGR, sau intrarea in corpul valvei EGR.Dar trebuie intelese riscurile acestei operatiuni.
Ai dreptate dar rugina are putere, are putere!

Iar mecanicii români - meșteri mari, calfe și zidari, - nu vor să se bage la ban muncit din greu.

Așa că am anulat eu singur valva EGR și dozorul de aer deconectând electrovanele de la sursa de vacuum.

Dacă valva EGR o închide etanș au ba, Dumnezeu cu mila.

Last edited by SonyAD; 17-05-11 at 23:15.
SonyAD is offline   Reply With Quote
Old 18-05-11, 06:57   #409
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Blow Off Valve

Daca ne-ai spune si ce masina ai
O sa fac un topic special pentru montarea BOV pe diesel. Vad ca sunt multi care vor sunetul dar probabil nu stiu ce cilindree au masinile pe care il vor.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 18-05-11, 09:33   #410
SonyAD

Stage 2
 
SonyAD's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 32
Default Re: Blow Off Valve

206 2.0 HDi. Pe mine nu mă interesează așa ceva. Doar modificările practice, care au vreun folos serios.

https://www.youtube.com/watch?v=YTfvPIEtHJU

https://www.youtube.com/watch?v=uw_RO02DMUk

Last edited by SonyAD; 18-05-11 at 09:42.
SonyAD is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 17:35   #411
gabi boldeanu
Opel Driver

Stage 5
 
gabi boldeanu's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,097
Member of:
[DAEWOO]
[Opel]
[SKODA]
Default Re: Blow Off Valve

Baieti,am si eu o intrebare,nu ma pricep deloc,la ceea ce inseamna Blow Off,doar ca imi place la nebunie cum se aude cand trece pe langa mine o masina cu Blow Off ma inebuneste. Intrebarea mea eu imi pot pune,pe o Corsa C 2001,1.2 16V?
Va Multumesc
__________________
corsa C-ul meu
gabi boldeanu is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 17:41   #412
teddyb
Ford Driver

Stage 5
 
teddyb's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 907
Member of:
[FORD]
Default Re: Blow Off Valve

dar pt masini benzina cu compresor,exista ceva de genu blowoff??
teddyb is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 17:43   #413
alyon

Stage 4
 
alyon's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 227
Member of:
[SEAT]
Default Re: Blow Off Valve

nu cred,eu stiu ca blowofful se monteaza numai pe masinile cu turbina,salut
alyon is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 18:03   #414
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Blow Off Valve

eu cred ca se poate monta,singurul impediment ar fi daca acel compresor e chiar langa chiulasa,pe unde poti face o gaura in admisie sa pui flansa pentru bov,altfel daca ai intercooler este destul de simplu se monteaza ca si la o masina cu turbo
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 19:30   #415
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Blow Off Valve

masinile cu compresor au un bypass valve, neavand wastegate, mentinand vacuum si la ralanti sau pe decelerare (altfel ar fi boost mereu pe traseu, clapeta de accelerare fiind inchisa).

daca nu este pusa pe recirculare (din fabrica) si da in atmosfera, in mers se aude aproape ca un blow off.

http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve
__________________
Sablare si PowderCoating - reconditionari jante, etrieri, etc
Da-ne un like pe Facebook
https://srzpowdercoating.ro
https://www.facebook.com/SRZPowdercoatingCustoms

Last edited by elspa; 24-05-11 at 19:34.
elspa is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 20:10   #416
teddyb
Ford Driver

Stage 5
 
teddyb's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 907
Member of:
[FORD]
Default Re: Blow Off Valve

Am inteles...cred! pai si bov-ul pt compresor sau cum se poate face pt a da presiunea in atmosfera,unde pot gasii?!?poate afecta negativ in termeni de performanta scoaterea presiunii in afara?!?
teddyb is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 20:39   #417
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Blow Off Valve

Quote:
Originally Posted by elspa View Post
masinile cu compresor au un bypass valve, neavand wastegate, mentinand vacuum si la ralanti sau pe decelerare (altfel ar fi boost mereu pe traseu, clapeta de accelerare fiind inchisa).

daca nu este pusa pe recirculare (din fabrica) si da in atmosfera, in mers se aude aproape ca un blow off.

http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve
pai nu toate motoarele au vacum in decelerare sau relanti? poate n-am inteles eu bine ce vrei sa spui...nu o spun din rautate
http://samodshops.co.za/community/wp...ercharger0.jpg
daca este ca in poza asta,se poate pune bov-ul in locul tevii aleia nu?eu asa cred
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 22:01   #418
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Blow Off Valve

Toate motoarele cu turbo au vacuumul ala datorita wg.
Compresorul continua sa se invarta si pe decelerare dar valva aia da drumu` la presiune inapoi in admisie inainte de comp (ceva in genul supapelor de recirculare de pe 1.8T)
bluey is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 22:02   #419
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Blow Off Valve

compresorul face presiune mereu, right ?

cand motorul e la ralanti sau cand iei piciorul din gaz, automat clapeta este ori foarte putin deschisa ori inchisa complet.

in momentul ala compresorul care in continuare presiune, cu clapeta inchisa.

ca sa nu se intample treaba asta exista o valva care se deschide cand in galeria de admisie exista vacuum.

in linkul de pe wikipedia este explicat foarte frumos ce incerc eu sa explic aici
elspa is offline   Reply With Quote
Old 24-05-11, 22:05   #420
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Blow Off Valve

pai,si daca pui bov,intre compresor si clapeta,bovul e actionat de vacumul creat de motor cand sta la relanti sau e in frana de motor,si aerul iese prin el...ce e gresit in asta?
julaikos is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -