Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 11-08-10, 15:44   #16
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: ce trebuie pentru un compresor

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
teoretic cam orice motor merge supraalimentat,secretul este sa te opresti cu presiunea unde trebuie,ca sa nu fii nevoit sa schimbi internele in el
undeva la 0.3-0.4 bari pe motoarele mici este suficient de safe ca sa simti cresterea de putere,pe motoare mai mari cred ca se poate merge putin peste aceasta presiune,dar cu riscurile de rigoare
cam asta era idee. merita din punct de vedere financiar sa faci o astfel de investitie pentru rezultatul oferit?
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 11-08-10, 15:59   #17
Bogyciu

Stage 5
 
Bogyciu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,580
Default Re: ce trebuie pentru un compresor

Pai totul e pana rupi prina biela sau spargi primul piston, apoi (inevitabil) va trebui sa faci un up-grade pe capitolul asta, si tot asa pana cand ai sa ai o masina de care tu, ca si proprietar, vei fi foarte mandru. Acum sa fim seriosi, cati dintre noi nu si-ar dori un Matiz care sa dea fum unui Logan 16v? Banii se duc oricum, ori ca ii bagi in masina, bautura, haine, tigari sau pasarele... tre sa iti dai seama si care dintre acestea iti ofera cele mai mari satisfactii.
Bogyciu is offline   Reply With Quote
Old 11-08-10, 16:04   #18
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: ce trebuie pentru un compresor

asa cum spune si bogyciu merita sa bagi banii daca iti face placere...asta tine de persoana fiecaruia,si de cat e dispus sa bage bani in fiare...sunt unii care dau 3-400 de euro pe o pereche de sandale...merita?unii spun ca nu,cei care cumpara spun ca da...cine are dreptate?fiecare in felul lui :P
mai exact problema nu se pune "merita?" ci doar vrei sa faci ceva,sau nu,costurile le accepti fara sa comentezi
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 11-08-10, 16:12   #19
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: ce trebuie pentru un compresor

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
asa cum spune si bogyciu merita sa bagi banii daca iti face placere...asta tine de persoana fiecaruia,si de cat e dispus sa bage bani in fiare...sunt unii care dau 3-400 de euro pe o pereche de sandale...merita?unii spun ca nu,cei care cumpara spun ca da...cine are dreptate?fiecare in felul lui :P
mai exact problema nu se pune "merita?" ci doar vrei sa faci ceva,sau nu,costurile le accepti fara sa comentezi
da. dar daca ai dat 2500 pe masina si te duce investitia peste 2500 nu stiu cati ar considera rentabil...
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 11-08-10, 16:49   #20
valy91

Stage 3
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 134
Default Re: ce trebuie pentru un compresor

Quote:
Originally Posted by vacaroz View Post
da. dar daca ai dat 2500 pe masina si te duce investitia peste 2500 nu stiu cati ar considera rentabil...
Nu vreau sa fiu rautacios, dar zi-mi mie, dintre toti care sunt pe forum si au masini modificate (in special baietii de la drifturi), daca ar fi stiu cat ar fi bagat in masina, si cati ar fi vrut sa se lase, ar mai fi continuat? Nimeni nu se gandeste de la inceput ca baga peste pretul masini (acum depinde si ce masina ai). Incepi cu niste arcuri (100 euro), jante (200-300+++ euro) si cand vezi ca te fac alte masini, incepe nebunia de mii de euro... Asta e viata... Scuze de offtopic..
__________________
Rapin' on...
valy91 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-10, 16:59   #21
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: ce trebuie pentru un compresor

ai dreptate. su unii au plecat de la coaje de 1000 E cred
acum daca vrei ceva poti face si din lastun sau trabant. dar vorbind de masini speciale pentru competitie cred ca tii cont si coaja sa fie buna pt asa ceva. eu ma gandeam ca o persoana care vrea dor o putere in plus la masina lui, strict pt uz personal.
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 11-08-10, 17:11   #22
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: ce trebuie pentru un compresor

sunt destui care pentru placerea lor proprie si personala au adus o gramada de modificari si cheltuit multi bani...
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 11-08-10, 17:18   #23
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: ce trebuie pentru un compresor

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
sunt destui care pentru placerea lor proprie si personala au adus o gramada de modificari si cheltuit multi bani...
stiu ce spui. dar sa faci un motor din prima trebuiesc bani frumosi pentru asta. pe cand daca schimbi, un harc, o piliutza e altceva
poti investi 20000 iepuroi, dar daca dai cu tzaraita e ceva. pe cand sa dai dinrect 2000... au la corazon
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 01-09-10, 19:30   #24
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: ce trebuie pentru un compresor

uite o idee mai buna putin: zic eu. iei matale un motoras de swift gti 1.3 100 cp si il montezi pe masina. cu ceva adaptari, nu prea grele, se poate.

ai 100 cp, daca gasesti unul in stare buna, si in continuare potential destul de mare de tuning. daca pui turbo pe motorul actual, te plafonezi intr-o oarecare masura. ca sa mai imbunatatesti de acolo, trebuie sa bagi prea multi bani, care nu se justifica din pdv. al performantelor.

de asemenea, daca nu intentionezi sa o folosesti zi de zi, si daca nu tii prea mult la parerea "oamenilor legii", poti sa faci o schema cu motor de motocicleta si cu punte spate de damas. cunoscatorii stiu despre ce vorbesc. bani prea multi nu te costa, da iti tre un mecanic bun pt adaptarea transmisiei, flansa pt cardan, cardan custom etc.

rezultatul unui proiect asemanator se poate vedea aici https://www.youtube.com/watch?v=bS-omQzeSJc , pe langa faptul ca e prezentat pe forum pe undeva.

daca vrei neaparat tu compresor pe motorul actual, cred ca cel mai potrivit este de pe smart, cu un intercooler mic luat de pe un dieselache, de pe la o dezmembrare, racordurile, tubulatura custom, soft-ul custom si el.
presiunea maxima intr-un motor ca al meu (m13a , adica 1.3 16v dohc), fara a-mi afecta internele este undeva la 0.5-0.6. la tine e mai mica, datorita faptului ca ai sohc (un singur ax cu came), si ai 6v.

nu ma pricep la montat compresoare...in nici un fel...mai ales la masini in 3 pistoane. stiu doar teoria la pus turbo pe motoare mai mari putin decat al tau, ca sunt si eu interesat de subiect.
ti-am scris randurile de mai sus, in ideea de a-ti oferi o alternativa care , cel putin in opinia mea, este mai buna, desi mai putin originala decat ideea ta. mai buna, din pdv. al performantelor.

cheers si succes la proiect !
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Last edited by Bong; 01-09-10 at 19:32.
Bong is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -