Salutare tuturor. As avea si eu nevoie de un sfat pt un amic de-al meu. care are urs cu motor de pisica E36, 318is si vrea sa-si puna turbo. E util la acest motor asa ceva? Spuneti-mi cum se face? Ce pasi trebuie urmati? Cam care ar fi costurile? De unde pot gasi componente necesare? Va multumesc anticipat
Asta pentru ca nu prea are rost sa pui turbo pe 4 cil (aici vorbim de E30 nu de r5gtt-uri ca sa nu apara confuzii). Daca vrea turbo, M10 de 2l (cam singurul 4cil pe care cred ca merita sa pui turbo, iar motorul asta sigur nu-l mai gasesti asa usor) dar cele mai "la indemana" sa zic asa motoare: M20/M30. Oricum, M42 are 140 cai, daca vrea mai mult poate sa-l schimbe cu un M20B25 si are 172. Si-l ajunge si mai ieftin. Variante sunt tot inainte. Oricum diferenta de la 4 la 6 cilindri o s-o simta cu siguranta.
eu sincer cred ca cel mai bun motor de 4 cil,pe care sa pui turbo e un s14,indiferent ca e 2.0 sau 2.3 sau 2.5,e un motor care nu se compara cu un 2.5 m20 sau 2.5 m50,in primul rand pt simplu fapt ca e un M...,oricum si un 1.8 o sa fie grav,bafta
Asta pentru ca nu prea are rost sa pui turbo pe 4 cil (aici vorbim de E30 nu de r5gtt-uri ca sa nu apara confuzii). Daca vrea turbo, M10 de 2l (cam singurul 4cil pe care cred ca merita sa pui turbo, iar motorul asta sigur nu-l mai gasesti asa usor) dar cele mai "la indemana" sa zic asa motoare: M20/M30. Oricum, M42 are 140 cai, daca vrea mai mult poate sa-l schimbe cu un M20B25 si are 172. Si-l ajunge si mai ieftin. Variante sunt tot inainte. Oricum diferenta de la 4 la 6 cilindri o s-o simta cu siguranta.
esti chiar atat de sigur pe ceea ce spui tu? take a look: http://s90.photobucket.com/albums/k2...t=MVI_0383.flv in + toate motoarele IS au pistoanele forjate + alte piese...care pot fi solicitate pe o putere mare de unde si denumirea de IS (varianta sport).. daca as zice sa pui turbo pe un I obisnuit as intelege ce spui tu
esti chiar atat de sigur pe ceea ce spui tu? take a look: http://s90.photobucket.com/albums/k2...t=MVI_0383.flv in + toate motoarele IS au pistoanele forjate + alte piese...care pot fi solicitate pe o putere mare de unde si denumirea de IS (varianta sport).. daca as zice sa pui turbo pe un I obisnuit as intelege ce spui tu
Bine ca arati si tu motorul PPF in care au bagata mai mult de 15000 de iepuroi si toate internele schimbate...
In schimb sunt motoarele de autocross care fara restrictor au peste 700 de cai din 2 litri si 4 pistoane...
Noi la Chisinau "R.MOLDOVA" am construit un asemenea turbo project...si il avem in dezvoltare si in continuare! anexez si foto!Masina este construita pentru 402 metri! a fost modificat din 1.8 in 1.6 pentru a participa in clasa a 2-a...
si un demo "strain" cu posibilitatile acestui motor https://www.youtube.com/watch?v=9i_KSI8VvH0
__________________
BMW 318 IS TURBO COUPE 1997 Garrett XXXL NEW SETUP coming soon
----------------------------------------
Deci dupa ce spune-ti voi sa inteleg ca nu se merita sa pui turbo pe 318is? Dar din moment ce are din fabrica pistoane arbore si altele forjate e un mare plus pt turbo. E adevarat ca un motor de 2.5 24v e altceva...dar acolo pt turbo banuiesc ca trebuie bagati bani in altceva. Ideea e ca m-ar interesa sa iasa ceva cu turbo cu o investitie cat mai mica, dar in acelasi timp sa fie si fiabila masina(ma refer sa nu faca poc motoru dupa montarea turbo-ului in 1000 km). Ce ma sfatuiti?
Si ar mai fi o chestie... f importanta. Motoru M44 318is are un raport de compresie foarte mare 10:1 dak nu ma insel. O fi el forjat dar asa compresie trebuie mai mult ca sigur coborata. Comparand cu M50-ul care o are mult mai scazuta. Astept sfaturi si idei. Va multumesc