Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Opel tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 15-03-05, 21:29   #1
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Tuning de firma de la Opel - Lotus Omega

Tuningul masinilor tip racing a inceput acolo unde se fac masinile: in curtea producatorilor. Masina Lotus Carlton / Omega este un exemplu bun al celor de la Opel. Au transformat o caroserie de Opel Omega intr-unul din cele mai rapide masini sedan din lume, si asta in 1991.

Motorul este de 3.6 litri, 6 cilindri in linie, cu 2 turbine Garret T25, cu 2 intercoolere. Mai precis, a rezultat din motorul bi-turbo o putere de 377 de cai putere si 568 Nm. Destul pentru a propulsa masina de 1.655 de kg in doar 5.1 s pana la 100 km/h si destul sa ajunga la 290 km/h cu aceeasi caroserie de limuzina Opel. Sfertul de mila in 13 s. Pe fata avea cele mai mari discuri de frana din acea vreme: 330 mm. Cutia era manuala, in 6 trepte.

Au fost produse din pacat doar 950, din care doar 510 erau cu volan pe stanga.

Eu unul cred ca este impresionant ce se putea face la acea vreme cu o masina de serie, daca era data pe mana unui producator de masini sportive - Lotus in acest caz. Dar totul se facea in uzina.

Acesta este adevaratul tuning cred eu, old school daca vreti, care dintr-o masina de familie facea una de curse.





Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 15-03-05, 22:48   #2
Soichiro
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Tuning de firma de la Opel - Lotus Omega

Quote:
Originally Posted by \"Hondarul\"

Motorul este de 3.6 litri, 6 cilindri in linie, cu 2 turbine Garret T25, cu 2 intercoolere. Mai precis, a rezultat din motorul bi-turbo o putere de 377 de cai putere si 568 Nm. Destul pentru a propulsa masina de 1.655 de kg in doar 5.1 s pana la 100 km/h si destul sa ajunga la 290 km/h cu aceeasi caroserie de limuzina Opel. Sfertul de mila in 13 s. Pe fata avea cele mai mari discuri de frana din acea vreme: 330 mm. Cutia era manuala, in 6 trepte.
Neimpresionant, sunt valori la care ajunge pana si un Sti doar putin \"eliberat\", fara prea mari modificari. In plus de asta, un NSX R sau chiar Type S cu 100cp mai putin si normal aspirat este in stare sa-i faca cu mana destul de des.
  Reply With Quote
Old 15-03-05, 23:33   #3
MadCow

Stage 5
 
MadCow's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 700
Member of:
[Opel]
Default a

tu nu pricepi ca masina aia a iesit in 91 p-atunci era fff puternica
mie imi place ffff mult e absolut superba. am inteles ca exista una si in RO
__________________
Opel Astra GTC OPC
MadCow is offline   Reply With Quote
Old 16-03-05, 00:56   #4
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

Quote:
Neimpresionant, sunt valori la care ajunge pana si un Sti doar putin \"eliberat\", fara prea mari modificari. In plus de asta, un NSX R sau chiar Type S cu 100cp mai putin si normal aspirat este in stare sa-i faca cu mana destul de des.
nu inteleg de ce postezi daca nu esti impresionat
eu sunt.
masina aia a fost facuta acum 14 ani. iar motorul ala garantat rezista cel putin dublu cat o chitzaitoare dea ta japoneza.
la orice ora mi-as dori asa ceva. o adevarata masina din toate punctele de vedere. nu numai 0-400m conteaza.
COObra is offline   Reply With Quote
Old 16-03-05, 11:44   #5
B 68 VLD

Stage 5
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 1,882
Default

Quote:
Neimpresionant, sunt valori la care ajunge pana si un Sti doar putin \"eliberat\", fara prea mari modificari. In plus de asta, un NSX R sau chiar Type S cu 100cp mai putin si normal aspirat este in stare sa-i faca cu mana destul de des.
In primul rand masina aia este din 91. Faci niste comparatii care nu-si au rostul. Dar oare de ce Enzo are 660cp si suta-n 3.7 sec si o locomotiva are 2000cp, nu trage nici un vagon si ia suta-n in 2min?

Prin acest topic s-ar putea demonstra ca opel-ul nu este o firma de ignorat. Poate unii dintre voi ati auzit de 2001 Opel Astra Coupe OPC X-Treme2001, care este adevarat este decat un concept dar este super super tare.
B 68 VLD is offline   Reply With Quote
Old 16-03-05, 13:56   #6
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: a

Quote:
Originally Posted by \"MadCow\"
tu nu pricepi ca masina aia a iesit in 91 p-atunci era fff puternica
mie imi place ffff mult e absolut superba. am inteles ca exista una si in RO
Chiar exista una la noi ??? Cam putin probabil daca au existat doar 900.

Soichiro vedea lumea altfel la 98 de ani si compara doar cu Honde, ceea ce ar fi bine, dar in ziua de azi, nu acum 14 ani, asa este...
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 16-03-05, 20:06   #7
bogdanRS

Stage 2
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 42
Member of:
[Insomnia]
Default

O masina asemanatoare a fost si Renault Safrane biturbo lansat in 1994(daca nu gresesc), in jur de 280cp, 3.0 v6 bi-turbo, transmisie 4x4.
Fabricata tot in numar mic de exemplare a fost fabricata cu ajutorul tunerului german hartge.
bogdanRS is offline   Reply With Quote
Old 16-03-05, 20:36   #8
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Tuning de firma de la Opel - Lotus Omega

Quote:
Originally Posted by \"Hondarul\"
Tuningul masinilor tip racing a inceput acolo unde se fac masinile: in curtea producatorilor. Masina Lotus Carlton / Omega este un exemplu bun al celor de la Opel. Au transformat o caroserie de Opel Omega intr-unul din cele mai rapide masini sedan din lume, si asta in 1991.

Motorul este de 3.6 litri, 6 cilindri in linie, cu 2 turbine Garret T25, cu 2 intercoolere. Mai precis, a rezultat din motorul bi-turbo o putere de 377 de cai putere si 568 Nm. Destul pentru a propulsa masina de 1.655 de kg in doar 5.1 s pana la 100 km/h si destul sa ajunga la 290 km/h cu aceeasi caroserie de limuzina Opel. Sfertul de mila in 13 s. Pe fata avea cele mai mari discuri de frana din acea vreme: 330 mm. Cutia era manuala, in 6 trepte.

Au fost produse din pacat doar 950, din care doar 510 erau cu volan pe stanga.

Eu unul cred ca este impresionant ce se putea face la acea vreme cu o masina de serie, daca era data pe mana unui producator de masini sportive - Lotus in acest caz. Dar totul se facea in uzina.

Acesta este adevaratul tuning cred eu, old school daca vreti, care dintr-o masina de familie facea una de curse.






Nu vreau sa va suparati ca va mai fac unele observatii insa informatia nu trebuie alterata.
OMEGA LOTUS nu este un OPEL este Lotus, faptul ca Lotus a primit acceptul sa cumpere caroseri de la VAUXAL(Opel-Anglia) este altceva.
Masina asta era marca LOTUS model Omega.Performantele sunt incontestabile acum cca 10 ani erau cel putin doua in Bucuresti.
Nu am condus nici una in schimb am vazut una la munca si putea bine de tot mai ales dupa 130km/h.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 17-03-05, 00:06   #9
synkro

Stage 5
 
synkro's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 968
Default Re: Tuning de firma de la Opel - Lotus Omega

Quote:
Originally Posted by \"SEBASTIAN\"
Nu vreau sa va suparati ca va mai fac unele observatii insa informatia nu trebuie alterata.
OMEGA LOTUS nu este un OPEL este Lotus, faptul ca Lotus a primit acceptul sa cumpere caroseri de la VAUXAL(Opel-Anglia) este altceva.
Masina asta era marca LOTUS model Omega.Performantele sunt incontestabile acum cca 10 ani erau cel putin doua in Bucuresti.
Nu am condus nici una in schimb am vazut una la munca si putea bine de tot mai ales dupa 130km/h.[/b]
cand s-a fabricat OPEL LOTUS OMEGA, atat Opel,cat si Lotus ,si alte firme,erau sub marca GM . a fost facuta in colaborare,din cate stiu eu nu a cumparat unu de la altul nimic...pur si simplu au pus motor de lotus elise (parca) pe caroserie de opel omega.

stiu sigur de una in bucuresti ,are GUV la nr,si de asemenea stiu ca omu nu o vinde ...super masina atat pt `91,cat si pt 2005
Attached Files
File Type: avi lotus_omega_vs._bmw_m5_181.avi (843.3 KB, 568 views)
__________________
Follow my e36 Project - Street Performance: https://facebook.com/e36snk
synkro is offline   Reply With Quote
Old 17-03-05, 07:16   #10
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Tuning de firma de la Opel - Lotus Omega

Quote:
Originally Posted by \"synkro\"
Quote:
Originally Posted by \"SEBASTIAN\"
Nu vreau sa va suparati ca va mai fac unele observatii insa informatia nu trebuie alterata.
OMEGA LOTUS nu este un OPEL este Lotus, faptul ca Lotus a primit acceptul sa cumpere caroseri de la VAUXAL(Opel-Anglia) este altceva.
Masina asta era marca LOTUS model Omega.Performantele sunt incontestabile acum cca 10 ani erau cel putin doua in Bucuresti.
Nu am condus nici una in schimb am vazut una la munca si putea bine de tot mai ales dupa 130km/h.[/b]
cand s-a fabricat OPEL LOTUS OMEGA, atat Opel,cat si Lotus ,si alte firme,erau sub marca GM . a fost facuta in colaborare,din cate stiu eu nu a cumparat unu de la altul nimic...pur si simplu au pus motor de lotus elise (parca) pe caroserie de opel omega.

stiu sigur de una in bucuresti ,are GUV la nr,si de asemenea stiu ca omu nu o vinde ...super masina atat pt `91,cat si pt 2005
Situatia expusa de tine este destul de reala in schimb masina se inmatricula doar sub brendul Lotus, iar daca s-a scris si Opel in acte a fost o scapare, doar la noi se mai scrie asa ceva.
Este oarecum similar cu BMW ALPINA, in acte marca e ALPINA este marca distincta chiar daca colaboreaza la maxim cu BMW. Nu e ca AMG la Mercedes.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 17-03-05, 08:37   #11
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default

Si motorul era de Esprit presupun... 3000 cmc DOHC transformat in 3.6 cmc, 6 in linie...

S-a pastrat marca Lotus si s-a adaugat modelul de la Opel, Omega.

Nu ne suparam ca nu avem de ce, mai ales daca observatiile sunt corecte si ne indruma pe drumul cel bun.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 17-03-05, 10:11   #12
ALXutz

Stage 5
 
ALXutz's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 448
Member of:
[ALFA ROMEO]
Default

Motorul nu cred ca putea fi de elise, pt ca elise nu cred ca exista in 91... Esprit e mai plauzibil
ALXutz is offline   Reply With Quote
Old 18-03-05, 07:05   #13
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default L E G A L R A C I N G


Este un motor special si nu e derivat din ceva de OPEL.
Nu este nici pe Elise motorul, cel de pe Omega Lotus a fost creat special pt aceasta masina.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 18-03-05, 07:44   #14
Bytzu
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bytzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 810
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Sebastian cam are dreptate, in parte.....elise alias project m1.11 n-are nimic de-a face, iar espritul are motor v6; tind sa cred ca acest motor este derivat din cel de 6 in linie de 3l sau 3.2, cel de pe senator, mai ales preparat Irmscher
__________________
BMW for ever
Ford for fun
Pejo for citymode
Bytzu is offline   Reply With Quote
Old 18-03-05, 08:16   #15
mara

Stage 4
 
mara's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 214
Default

Respect pt posesori acestor masini(si nunumai ,orice marca cu prestante asemanatoare).Eu stiu unul in curtea cuiva ,dar din pacate nu functioneaza. Mare, mare pacat! Incerc sa revin cu poze!
mara is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -