Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Opel tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 24-01-09, 11:23   #1
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Motor 1.4 la reconditionat + Megasquirt

Am un Corsa A vechi, pe care o sa incep sa-l reconditionez intr-un timp nu prea departat.
M-am gandit sa incep cu motorul. Acum are motor de 1.2L pe carburator pe care vreau sa-l inlocuiesc cu un 1.4 injectie.
Dupa lungi cautari, am gasit un motor de 1.4 monopunct. Planul este sa-l modific si sa-l omologhez.






Planuri:
- injectie multipunct in loc de monopunct
- clapete individuale de acceleratie. Am gasit unele de gsxr 750 (parca, nu le am cu motocicletele) la 100 de euro pe care vreau sa le cumpar la salariu
- megasquirt pentru injectie si aprindere
- ford edis pentru aprindere
- comprimare chiulasa daca nu un turbo mic mic, nu m-am decis inca

Pentru inceput, as avea niste intrebari la cine se pricepe. Cat pot lua din chiulasa maxim si sa pastrez tipul de benzina 95, care este cresterea de putere in acest caz? La ce presiune merge pompa de benzina la motoarele monopunct? Pompa nu o am si trebuie s-o fac rost pentru omologare (apropo, are cineva de vanzare?), apoi o sa o schimb cu una de multipunct.

Last edited by cosmin_cosmin_1; 18-02-09 at 10:41.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-09, 20:51   #2
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)







cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-09, 16:09   #3
eu_nasu
Opel Driver

Stage 3
 
eu_nasu's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 114
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

cred ca era mai bine daca bagai 1.6
eu_nasu is offline   Reply With Quote
Old 30-01-09, 21:43   #4
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Nu il pot omologa.In plus, sunt interesat mai mult de ce pot invata lucrand pe motor decat ce performante obtin.

Last edited by cosmin_cosmin_1; 30-01-09 at 22:00.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 31-01-09, 23:24   #5
GTXR

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of:
[Opel]
[FORD]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Frumoasa achizitie ,niste clapete ca ale tale doresc sa-mi achizitionez si eu ,cat te-a dus cu totul si tine ti lea adus ,in lagatura cu planarea chiloasei nu o sa-ti spuna nimeni exact daca nu spui niste date de exemplu ce raport de compresie ai acum ? Cred ca pana la10:1- 10.5 :1 poti merge safe cu 95 fara sa-ti apara detonati
GTXR is offline   Reply With Quote
Old 01-02-09, 08:57   #6
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Clapetele m-au costat 100 de euro complete, le-am luat de la cineva care se ocupa cu dezmembrari moto. M-am interesat si am aflat ca chiulasa de 14cz e proiectata prost, cu porturile de admisie patrate. O chiulasa potrivita ar fi cea de 14 multipunct, adica c14se. Dar nu stiu daca o sa o gasesc prin dezmembrari. Iau in calcul si posibilitatea de a pune clapetele pe tigra si de a transforma motorul asta in turbo, cu o chiulasa de cielo (daca se potriveste) sau de opel 16se, care se gaseste mai usor in dezmembrari.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 01-02-09, 11:44   #7
GTXR

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of:
[Opel]
[FORD]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

E alegerea ta daca mergi pe aspirat sau turbo ,mie unul mi se pare cam micut 1.4 turbo+ ca mult mai mult de munca,in lagatura cu raportul de compresie Escortul meu are 10,3 din fabrica si e facut pt benzina de 95 ...
GTXR is offline   Reply With Quote
Old 07-02-09, 11:19   #8
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Cosmin:motorul C14NZ are raportul de comprimare de 9,4:1,iar C14SE-ul are 10:1,diferenta de raport este data de capul pistoanelor,la SE difera capul pistonului,este mai plin si de aceea ai si raportul mai mare.Cum ti-am zis,poti sa modifici daca vrei chiuloasa de NZ,ii modifici porturile,le maresti si le faci rotunde,la fel recomand si pt evacuare.Daca o comprimi 1mm vei avea cam 10,4:1 raportul de comprmare,va fi ok si vei putea merge cu benzina de 95 cifra octanica.Eu am avut cmprimata 1mm chiuloasa de SE insa aveam pistoanele de NZ,un raport de cmprimare final dupa modificarea chiuloasei,undeva pe la 10,2:1 si am mers fara nici o problema,cu benzina de 95,niciodata nu mi-a detonat sau chestii de genul acesta
__________________
VECTRA A TURBO 4X4 C20LET POWER
DACIA 1310 TURBO INJECTION CONVERTED

DVR'S GARAGE- https://www.facebook.com/profile.php?id=100009200577468
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 07-02-09, 14:16   #9
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Deocamdata studiez posibilitatea sa schimb chiulasa cu una de cielo 16v si sa merg pe turbo. Saptamana viitoare ar trebui sa-mi vina chip-ul de megasquirt si cablajul.
Am mai comandat un modul de aprindere EDIS 4 de ford pentru avans. Ca sa fie aprinderea completa, imi mai trebuie un senzor de volanta, bobina de inductie, ambele de pe ford si o roata cu 36-1 dinti.

salfkm, piesa la strung pentru motorasul de relanti inca nu e gata. o sa revin cu poze si cote cand o sa o faca.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-09, 16:09   #10
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Iti vei construi tu Megasquirtul?Sa inteleg ca ti-ai comandat doar placa aceea pe care trebuie sa legi tu firele si sa faci lipiturile de riguoare?Pana la urma vrei si clapete individuale si turbo?De ce ai ales acel modul de Ford si volanta cu senzorul de turatii tot de la Ford?Puteai sa folosesti delcoul electronic cum am eu la motor,volanta si senzorul de turatii pe care le am eu.Trebuia sa iti cumperi ceva rezistenta doar ca sa poti folosi delcoul acesta electronic,care se gaseste pe site-ul de unde ti-ai comandat MS-ul si costa 8$ daca bine imi amintesc.
Cred ca mai mult astept eu decat tine sa fie gata acea piesa

P.S:m-ai putea ajuta contra cost bineinteles si pe mine cu MS-ul daca mi-as comanda?
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 07-02-09, 16:25   #11
GTXR

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of:
[Opel]
[FORD]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Baieti nu prea ma pricep ,asa informativ ,la Escort daca trec pe carbratoare de motocicleta cum as putea sa fac cu aprinderea ,ma dispera cata electronica are in el ,sau daca imi pun clapete de acceleratie ca cele de mai sus cum as putea face sa anulez debitmetrul ?
Am vazut pe youtube https://www.youtube.com/watch?v=TBDgV...eature=related
GTXR is offline   Reply With Quote
Old 07-02-09, 16:37   #12
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Nu stiu cum sunt motoarele de la Ford dar,daca anulezi cumva debitmetrul vei avea nevoie de senzor MAP,pt ca tot ai nevoie de un senzor care sa masoare cantitatea de aer pe care o aspira motorul.Poti sa iti pui clapete individuale si sa construiesti o carcasa pe care sa legi debitmetrul de aer,dupa mine asa e cel mai simplu si nu te mai complici.Acel baiat din filmulet avea Megasquirt,care este ECU programabil,cu un astfel de ECU poti anula debimetrul si sa il inlocuiesti cu senzor MAP dar fara electronica programabila nu ai nici o sansa.Mai bine faci cum ti-am zis cu carcasa si lasi debitmetrul ca e cel mai usor
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 07-02-09, 16:40   #13
GTXR

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of:
[Opel]
[FORD]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Nu ma incanta ideea sa pun debitmetrul la loc restrictioneaza mult aerul...uite o poza ,in fine ,iar varianta cu carburatoare banuiesc ca e mai usoara .
Scuze de off Cosmin
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	fordzetecAFM.jpg
Views:	518
Size:	54.6 KB
ID:	784306  
GTXR is offline   Reply With Quote
Old 07-02-09, 17:05   #14
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

si la carburatoare e cam aceeasi treaba,daca le adaptezi pe acelea atunci va trebui sa inlocuiesti debitmetrul cu senzorul MAP de care iti ziceam,dar nu stiu cum poti modifica electronica pe a-l recunoaste
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 07-02-09, 21:41   #15
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Daca iti pui carburatoare, nu te mai intereseaza debitmetrul. Aprinderea o ai cu EDIS 4? Daca da, poti sa-ti cumperi un meagajolt si sa o cuplezi la aprinderea ce o ai din fabrica. Si iti programezi tu avansul cum vrei.

Aprindere cu EDIS vreau si eu sa fac pentru ca merge cu megasquirt si vreau sa scap de delco-ul original si sa pot programa cum vreau avansul. Am gasit modulul la numai 5 lire, transportul este 8 lire . Aici, pe EDIS + bobina mi s-au cerut minim 50 de euro. Despre acea rezistenta nu stiu nimic.
Chip-ul de megasquirt l-am luat de la magazin de electronice si este neprogramat. Trebuie sa mai construiesc un programator pentru el, sper sa imi reuseasca. Oricum, chiar daca l-as fi luat direct de pe diyautotune, deja programat, ar fi trebuit sa-l rescriu pentru ca vreau sa-i pun MS-Extra care are cateva functii in plus, printre care si aprinderea cu EDIS. Cablajul l-am comandat de EPSICOM din craiova. Restul pieselor se gasesc usor, in afara de senzorul de presiune (un fel de MAP, pe care ori nu-l gasesc in Ro, ori costa foarte mult la comanda). La inceput as incerca sa folosesc senzorul map original al masinii. Apropo, la turbo se preteaza senzorul original? Citeste si presiuni in boost?
Am considerat ca e mai ieftin sa-l construiesc eu. Apoi, asa cum am zis, scopul principal este unul didactic. Cand o sa incep sa am piesele si ceva rezultate palpabile, o sa scriu tot ce e de facut, pas cu pas, pentru construirea megasquirt-ului.
A inceput sa ma enerveze atitudinea secretoasa a unora, chiar si pe-aici, pe forum. N-ar "da din casa" pentru nimic in lume. Asa ca in limita timpului, banilor si a cat ma duce capul, o sa scriu tot ce pot despre megasquirt. La noi inca e un domeniu necunoscut pentru foarte multa lume si cred ca s-ar face un progres semnificativ in modificarea motoarelor daca ar incepe sa se miste lucrurile. Nu am pretentia sa invat pe nimeni, dar poate putin cate putin, cu contributii din partea fiecaruia, o sa reusim sa facem ceva.

Clapetele, pentru inceput o sa le montez pe motorul de tigra. Pentru el fac si piesa pt motorasul de relanti, azi am cumparat o galerie de admisie originala pe care o s-o tai si o sa-i adaptez clapetele. Sunt curios daca se simt cu ceva.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -