Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Opel tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 07-02-09, 23:50   #16
GTXR

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of:
[Opel]
[FORD]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Iti urez succes,eu unul o sa te urmares cu mare interes,in legatura cu clapele pe tigra bineinteles ca o sa se simta daca nu chiar binisor...Multa bafta.
PS:nu mai schimba astia odata taxa sa-mi pot imatricula si eu Escortul ,as vrea sa mio pun la punct distributie uleiuri tot , apriderea cred ca EDIS 4 o am din cate am vazut pe net...
GTXR is offline   Reply With Quote
Old 08-02-09, 08:43   #17
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Acuma am inteles cevrei sa faci Cosmine,in cazul acesta poti folosi un senzor MAP stock,acesta e bun pana la 1 bar,ma gandesc ca nu vrei sa mergi cu presiune mai mare de 1 bar in turbina,nu?Il poti folosi pe cel de la Opel,de la motorul de 1.4 daca il ai,daca nu,sa imi spui ca te ajut eu cu unul.Mie imi merge perfect,e drept ca am doar 0,5 bar dar e ok,nu imi face figuri.
Acuma nu ca vreau sa fiu rau,dar nu toata lumea este dispusa sa spuna ce a facut si cum a facut,asta referitor la ce ai zis tu cu "datul din casa" dar hai ca poate reusesti sa ii dai de cap si atunci se va schimba putin situatia asa cum ai zis si tu Sti cum e,fiecare face si zice ce vrea si cum considera el de cuviinta,daca cineva nu vrea sa zica ce a facut sau cum,parerea mea e ca nu il poti condamna,este alegerea lui.
Sti cumva daca gasesc pe la noi pe undeva un senzor care sa lucreze pe baza de presiune,incepand de la 0,1 bar de exemplu si sa imi actioneze ceva,injector,pompa etc ce o fi?Poate sti cumva sau ai vazut pe la vreun magazin de unde ti-ai luat si chipul.
Daca nu sunt indiscret,cam pe cand vrei sa te apuci de montat turbina si construit MS-ul?Un pret pt chip si cablaje imi poti spune?Mersi
__________________
VECTRA A TURBO 4X4 C20LET POWER
DACIA 1310 TURBO INJECTION CONVERTED

DVR'S GARAGE- https://www.facebook.com/profile.php?id=100009200577468
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 08-02-09, 22:47   #18
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Senzori map am chiar 2, cel de 1.4 si cel de la tigra pe care l-am cumparat nou.
Cablajul costa 30 de lei si e luat de la EPSICOM Craiova si are codul EP0142.

Chip-ul MC68HC908GP32CP este luat de la Metrafo, de la voi din Oradea, si costa vreo 60 de lei. Ambele preturi sunt fara taxele de transport. Chip-ul trebuia sa vina de saptamana trecuta, dar au fost niste incurcaturi la furnizori si intarzie o saptamana. Sper ca marti sa vina.
Nu pot sa lucrez decat prin weekend-uri, abia atunci am timp. Deci probabil o sa fie un proiect de durata.

Referitor la intrebarea cu injectorul suplimentar..
Ar fi cam 3 posibilitati:
Poti sa folosesti chiar senzorul map original, impreuna cu un circuit electronic suplimentar. Pe unul din cele 3 fire ai o tensiune proportionala cu presiunea citita de senzor. De acolo trebuie culeasa tensiunea.
1. Un circuit cu microcontroller ce-ti citeste valoarea data de senzorul MAP si in functie de el iti comanda injectorul. Circuitul il conectezi la calculator si iti setezi tu cand vrei sa intre injectorul suplimentar si cata benzina sa-ti dea. Avantajul ar fi ca poti sa-ti setezi mai multe trepte de injectie.
2. Folosesti un comparator de tensiune cu LM339 ca sa determini pragul cand sa intre injectorul suplimentar. Pragul ti-l selectezi manual cu ajutorul unui potentiometru. Si injectorul il comanzi cu un oscilator NE555. Avantajul este ca iesi foarte ieftin cu piesele (cred ca sub 10 lei), dar nu ai mai multe praguri de setat. Adica dupa ce iti intra in functiune, o sa ai acceasi cantitate de benzina si la 0.1 si la 0.5 boost.
3. Un contact mecanic care se activeaza la ce boost vrei. Dar si asa, nu poti conecta direct injectorul la baterie si sa-l tii continuu deschis, risti sa ti se incalzeasca si sa se arda. Tot o sa-ti trebuiasca un circuit cu NE555 sa ti-l comande in pulsuri (pwm). Contactul nu stiu cum sa-ti zic ca s-ar putea face, ai putea sa incerci sa desfaci un senzor de presiune de ulei si sa-i mai tai din arc (banuiesc ca in el are un arc si o bila care inchide un contact). Si tu vrei sa-ti deschida mai devreme, deci sa aiba un arc mai moale.

Dintre toate posibilitatile, cea mai eleganta e prima, cea mai ieftina e a doua. Prima solutie te-ar costa cred sub 50 ron.
Eu aveam de mult timp in cap sa proiectez un astfel de circuit, dar in principal ma orientam spre un montaj care intervine inaintea injectoarelor originale si le tine deschise mai mult timp (cu o durata pe care ti-o alegi tu)
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 09-02-09, 16:49   #19
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Am inteles,mersi frumos pt explicatiile date Nu au fost scumpe firele pt instalatie,nici chipul.Nu am stiut ca este in Oradea firma de asa ceva
Spor la treaba iti doresc

Cu injectorul suplimentar am rezolvat azi,cu un senzor de presiune de ulei care deschide la 0,3 bar ,ceva releu nu stiu de care si ceva fire + legaturile aferente,nu stiu cum sunt facute ca un electrician mi-a facut toate legaturile,stiu ca injectorul nu este sub tensiune cand motorul e oprit(ceea ce m-ai sfatuit si tu,deci nu e legat direct pe baterie si ca deschide doar cand senzorul citeste mnim 0,3 bar
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 09-02-09, 18:11   #20
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Injectorul e comandat in pulsuri, daca tu il tii mult timp sub tensiune, o sa se incalzeasca bobinajul si o sa se arda. Teoretic. Practic, vezi pe parcurs. Din cate stiam, nu e recomandat sa tii mai mult de 1 minut un injector deschis continuu. Ce presiune ai bagat in el?
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-09, 13:20   #21
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Da stiu ca pe baza de impulsuri lucreaza,el primeste impuls de la senzorul de ulei si sta deschis cateva secunde,cat timp masina se tureaza de la 3000rpm pana la 6000rpm de exemplu,atat,apoi se inchide pana cand turbina face din nou presiune,dar iti dai seama ca nu sunt vreun obsedat din acela care sa mearga tot in 6000rpm cu treapta 1 si 2 doar pt a fi turat motorul Presiunea pe care o are injectorul cred ca e de 4 bari,parca atata stiu ca baga pompa maxim,l-am legat direct de la furtunul de tur al benzinei,i-am facut o ramificatie,dar inainte de regulatorul de presiune,tocmai pt a avea presiune cat mai mare
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 13:22   #22
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

In sfarsit a venit cablajul de megasquirt. O sa revin si cu poze. Chip-ul mai intarzie inca o saptamana. Deja o sa fie a treia.........
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 15:29   #23
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Chiar vroiam sa te rog sa pui niste poze cu cablajul acela,sunt foarte curios sa il vad cum arata.Pe langa acest cablaj,chipul care trebuie sa iti vina,ce anume mai ai nevoie pt a putea construi Megasquirtul?

P.S:cu piesa aceea pt motorasul de relanti inca nu sti nimica?
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:19   #24
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Imi mai trebuie mai multe piese electronice uzuale pentru megasquirt si un programator pentru chip-ul de ms, care si el e facut din piese comune. Asta daca folosesc senzorul meu map si nu trebuie sa-l cumpar pe cel recomandat de ei.

Dupa examenul de sambata ma intorc cu detalii
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-09, 13:18   #25
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Inteleg,sti sa imi spui cu aproximatie cam cat ar costa toate piesele pt a construi si programa Megasquirtul?Te intreb pt ca as avea ocazia sa cumpar unul putin folosit cu adaptare pt instalatia mea electrica,deci bolt on, la un pret bun si as vrea sa fac o comparatie.Mersi si bafta la examen
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 13-02-09, 15:32   #26
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

depinde de ce varianta de megasquirt vorbim. Eu o sa-mi construiesc pentru inceput MS1 cu pcb-ul v2.2. Fara senzorul map, incerc sa ma incadrez intre 150 si 200 de lei. Programarea nu e inclusa in pret,pentru ca n-o sa platesc pe nimeni sa o faca.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-09, 15:39   #27
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

Inteleg,cel de care iti ziceam eu este MS1 v3.0.De programat ti-l sti tu programa sau vei incerca sa ti-l programezi?
Nu stiu daca ma crezi dar sunt intr-o dilema foarte mare,sa dau banii pe cel de care iti spuneam(este o suma oricum mult mai mare fata de cat mi-ai spus tu) sau sa fac si eu ca tine,impreuna cu ajutorul tau bineinteles,asta daca esti dispus sa ma ajuti

De aceea te-am rugat daca o sa poti sa pui niste poze cu instalatia electrica care ti-ai cumparat-o si ce mai ai ca sa imi fac o idee sa vad ce si cum e ca sti ca la partea de fire sunt zero

Poti sa imi dai un sfat legat de ce sa fac cu MS-ul?
Mersi frumos
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 13-02-09, 18:31   #28
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

de programat o sa incerc eu sa-l programez, vad eu cum. Probabil o sa-mi fac un aparat, ceva, cu care "extrag" harta de pe un motor multipunct similar.
Cred ca ai inteles gresit la ce m-am referit prin "cablaj" Eu ma refer la placa pe care vor veni lipite piesele. In termeni populari se numeste "cablaj", in termeni tehnici "pcb".Adica o placa dreptunghiulara de aproximativ 10x15cm. Nu am cumparat firele pentru ca o sa folosesc instalatia electrica pe care o are deja motorul. Eventual o sa-i prelungesc/scurtez firele daca e nevoie.

Kit-ul pe care l-ai gasit tu ce contine si cat costa? Ce harti are?
Sigur ca varianta construita deja si testata e de preferat, dar eu m-am apucat de MS ca sa invat.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-09, 18:38   #29
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

MS-ul costa 350 de lire cu convertor facut ca sa se potriveasca direct pe instalatia mea electrica,deci numai conectez mufele de la instalatie si cu asta basta,nu trebuie sa tai fire,sa le adaptez si alte minuni de acest gen.El este programat pt un C20NE cu turbo,deci oricum ar trebui sa il reprogramez.Chiar nu stiu ce sa fac...........................De aceea iti cer parerea

P.S:am inteles acuma chestia cu "cablajul".Sorry,dar nu am stiut Mersi de lamurire.Asa invata omul
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 13-02-09, 19:40   #30
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)

350 de lire mi se pare un cost foarte mare.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -