Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OLTCIT > Oltcit tuning

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 18-07-07, 15:53   #16
vali-tgm

Stage 5
 
vali-tgm's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,113
Member of:
[Moderators]
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

si eu am aflat de la niste "ingineri" ca la craiova s-au facut pe ascuns masini numite "olcituri".....si cica is belea frate.... dar cam toate s-au dus la Piatra Neamt.....of of ce incultura....
__________________
BMW E46 320i '99
vali-tgm is offline  
Old 18-07-07, 18:29   #17
pupa
4Rally

Stage 4
 
pupa's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 185
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

pacat ca pe asa forum auto se permit totusi threadurile de genul asta! nu sunt mandru ca imi expun punctele de vedere pe acest topic, dar asta e!
domnule ghici, pacat domnule. vorbesti numai prostii si esti prea ingamfat sa deschizi ochii la ce iti zic cativa pasionati in domeniu, care au cam mancat pe paine subiectul oltict(viva lasconett ).
cea mai mare problema in tot ce ai scris tu este aproximarea empirica a numarul de cai obtinuti. probabil ca in urma unor modificari de genul toba "sport" sau filtru "sport", motorul iti va da impresia de ceva mai multa putere. insa efectul real este pur placebo. si nu vorbesc din carti. chiar pot spune ca am testat si eu pana acum cateva filtre(nu ordinarii) si cateva modele de evacuare(nu doar toba finala), care supuse testului edificator, nu isi faceau simtita prezenta decat prin zgomot!
cu arborii cu came de inseli amarnic. daca ai studia nitel unghiurile de avans si intarziere ale arborilor cu came (1129 si 1299), vei observa rapid ca la turatii mici o parte din gazele de evacuare vor tinde sa iasa pe admisie, otravind amestecul, admisia si evacuarea neavand incrucisare(arborii de 1300). la arborii de 1129 exista o incurcisare de 2 RAC chiar inainte de PMS, deci avantaj 1129.
in al doilea rand arborii de 1129 datorita configuratiei au avantajul realizarii unei mai bune umpleri la turatii joase, inclusiv in zona turatiei de cuplu maxim, plus ca sunt ceva mai "agresive", tinand cont fisa motorului dupa care provin.
cu bujiile in 4 electrozi, ai dat-o din nou in bara. nu stiu ce fel de bujii se folosesc la piatra neamt, dar eu intotdeauna am fost dezamagit de cele cu 4 electrozi. prefer o bujie de firma(in nici un caz bosch), decat cine stie ce minuni. aaa, ca poti face o optimizare si cu ajutorul bujiilor? intr-adevar, poti opta ptr bujii ceva mai reci, dar asta numai in cazul modificarilor mai importante ale motorului. ca asta nu iti va da nici macar un sfert de cal, e cu totul altceva.
pe langa alte prostii scrise, ceea ce m-a frapat a fost usurinta descrierii metodelor de "dopare a combustibililor", fara probabil unui cat de mic studiu.
toluenul: o buna alternativa de crestere a cifrei octanice. impreuna cu xilenul au o foarte mare cifra octanica(114 RON toluenul si 117 RON xilenul). folosit in combinatii de peste 80%, restul de 20 % fiind benzina, rezultatele pot fi extraordinare dpdv al cifrei octanice.
sa se inteleaga de la inceput. cifra octanica mare nu inseamna putere mai mare. in nici un caz. este pur si simplu rezistenta combustibilului la auto-aprinderi, lucru extraordinar de important in cazul motoarelor impinse catre performanta.
cu cherosenul, draga ghici, ai dat-o in bara cat se poate de rau. cherosenul(sau petrol lampant, sau ulei de parafina), nu face subiectul unei discutii legate de motoare cu piston, el alimentand motoare cu reactie, nicidecum MAS.
problema spinoasa in cadrul acestei discutii despre mijloace alternative de dopare a motorului prin diversi carburanti se rezuma la puterea calorica a diferitilor pretendenti.
asa ca, metanolul, etanolul etc, fiind alcooli, au o mica putere calorica, dar o mare cifra octanica (123 RON metanol si 129 RON etanol), astfel incat avem o tendinta de reducere a puterii la un debit constant de alcooli, ca urmare a puterii calorifice reduse a acestora, comparativ cu benzina (la arderea metanolului se degaja o cantitate de energie cu circa 50% mai mica decat in cazul arderii unei cantitŕti echivalente de benzina, iar prin arderea etanolului rezulta doar 66% din energia degajata la arderea benzinei. dar asta nu inseamna in nici un caz ca motorul va tine 50 de km!!
colac peste pupaza, sa cresti performantele unui motor nu este asa o joaca, un lucru care il faci in 2-3 ore, de dragul a adauga 10-20 de cai batand din palme si etalandu-ti pseudo-cunostintele pe un forum.
in rest, mult noroc!
__________________



MG ZR TD 115

OLTCIT TURBO YBO
pupa is offline  
Old 18-07-07, 21:12   #18
GHICI

Stage 3
 
GHICI's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 125
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

Pe scurt :
1. Am pus cherosen 50% benzina 50% si dupa ce am oprit motoru si am scos cheile din contact .... motorul mergea in continuare ... parca mergea in 2 cilindri dar mergea...lam oprit bagand in viteza
2.Toluen am pus 75% si benzina 25% si se simte clar la demaraj si la toate dar mia mancat garniturile.
3.Restul modificarilor nu sunt citite prin carti sau pe forumuri sunt facute pe olciturile pe care le'am avut .
4.Cu mecanica....corect nu sunt cel mai bun mecanic..d.e fapt nici nu sunt mecanic .....eu am zis doar ce am facut si testat eu personal in decursul anilor si credema ca am cheltuit multi bani si timp sa testez diverse lucruri la olcit.
5.Cu tot respectul pentru toti pasionati si toti care sunt mecanici adevarati ... am trecut prin cateva olcituri ....adica conduc olcituri si umblu la ele de vreo 15 ani nu de ieri .
6.Tot ce am modificat la olcituri in decursul anilor am facuo impreuna si in urma multor discutii cu ingineri auto .... adica cu oameni cu facultate in domeniu motoarelor .
7.poate nu am dreptate in tot ce spun , poate nu stiu sa expun corect din punct de vedere mecanic unele treburi, poate unele sunt numai pareri de alea mele...greseli ...etc.....si pentru toate astea imi cer scuze fata de toata lumea ....dar totusi asi dori sa ma contrazica un specialist auto unu care sa aiba tot dreptu sa imi zica ca vb aiurea ....un om cu facultate in domeniu ...nu toti care sunt calificati "tamplari universali" au citit pe net unele lucruri si gata sunt cei mai buni ...... inca o data repet ...e posibil sa ma insel in multe directii si in multe subiecte mecanice ..... e normal nu am de unde sa le stiu pe toate .....si inca o data scuze daca am suparat pe cineva ...nu asta a fost intentia.....eu in prostia mea am zis ca poate pasiunea mea de atatia ani si toate experientele facute pe olcituri vor ajuta pe cineva .... deci sfaturi date bine intentionat de un prost ca mine care a incercat in prostia lui sa faca ce a putut si el la mintea lui de gaina ..... deci astept sfaturi .... ca la critici noi romani suntem cei mai tari .....sau de ce nu si critici dar de la persoane avizate ...nu de la "tamplari universali" .... no ofence ....cine se supara ... inseamna ca nu e in stare sa faca altceva decat sa critice si sa ia foc... pe mine atat ma dus capul asta de moldovean ingust la minte ....
GHICI is offline  
Old 18-07-07, 22:40   #19
Ja_Rule

Stage 5
 
Ja_Rule's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,622
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
[Oltcit]
[DACIA]
[Echipa de sprijin]
[Dacia Rally Team]
[VW]
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

draga chici intereseaza`te cine este tovarasu` Pupa ... poate te razgandesti in afirmatiile tale ... iar daca crezi ca "vorbeste din carti" afla ca Pupa este fericitu` posesor al unui oltcit turbo si a reusit asta dupa multe experimente ... parerea mea e ca daca ai trecut de cuvintele lui bogdan lascu, macar asculta`l pe pupa ...
P.S.: bine`ai venit printre noi Pupa
__________________
Berlină 1310 decocostârcită B 79 L E M ... Member of : Dacia Rally Team Motorsport ...
Regulamentul secţiunilor comerciale...Reguli generale pe forumul 4TuningRO...Feedback Dacia...Esenţial: scrieţi corect în limba română



"Suntem atât de răi incât ne ardem si intre noi"

Funerare auto (tractari)

0765.324.707 / 0765.948.147
Ja_Rule is offline  
Old 19-07-07, 00:20   #20
pupa
4Rally

Stage 4
 
pupa's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 185
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

bine v-am gasit baieti!
ghici, nu stiu de ce crezi tu ca toata lumea are ceva cu tine! pur si simplu vorbesti prostii, chiar daca zici ca ai vorbit cu mama inginerilor. oricine poate sa zica orice. dar esti pus in fata unor oameni care au facut una alta cu masina asta, deci audienta clar nu este impresionata asupra cifrelor tale, mai ales ca nu am vazut vreo fisa dyno care sa iti intareasca spusele!
eu doar incerc sa iti deschid ochii, folosindu-ma, poate, si din experienta mea cu aceasta masina pe care o indragim.
te inteleg ca ai folosit cherosen. dar nu cred ca intelegi tu ce este exact acest combustibil. este asemanator cu motorina nu cu benzina. si dupa cum ai observat pe pielea ta, nu face bine motoarelor prin scanteie.
probabil ca daca ai face rost de putin avgas, ai intelege diferenta intre benzina de aviatie(cea tot laudata de diversi oameni) si cherosen(petrol lampant, care nu se preteaza motoarelor cu piston!!!!!!!!!!!!).
nu stiu de unde si pana unde sunt eu un "tamplar universal", dar cert e ca esti sub un puternic efect placebo si ingamfarea in cazul tau atinge cote maxime. dar nu e problema. oamenii ca tine vin si pleaca...
pupa is offline  
Old 19-07-07, 00:34   #21
bogdanlascu

Stage 5
 
bogdanlascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 1,066
Member of:
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
[Oltcit]
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

mai nea ghici ,daca tu discuti cu mari ingineri in domeniul motoarelor ce rost mai are ca io si pupa care suntem 2 dintre fericiti posesori de oltcituri turbo sa ne racim destele pe tastatura?
nici io si nici pupa nu suntem ingineri in acest domeniu dar avem 2 oltcituri turbo care functioneaza si facute home made ,ce sa zic tu ramai cu inginerii tai si noi cu oltciturile noastre care au peste 100hp ,daca vei iti arat fisa dyno test,in rest numai bine si las-o mai moale cu aberatiile si inginerii mecanici de doi lei
__________________

oltcit 1.4 T
bogdanlascu is offline  
Old 19-07-07, 02:39   #22
DaViD TL
Echipa de sprijin

Stage 5
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 850
Member of:
[DACIA]
[Echipa de sprijin]
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

am si eu o intrebare ,poate parea prosteasca pentru unii poate nu ,insa intreb pentru ca sunt mai mic si mai needucat in ale motoarelor : motorul de oltcit poate sa fie ridicat la mai mult de 100 hp ?!? multumesc anticipat ,si sa nu radeti de mine va rog eu !!!
DaViD TL is offline  
Old 19-07-07, 08:41   #23
bogdanlascu

Stage 5
 
bogdanlascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 1,066
Member of:
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
[Oltcit]
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

la 0,6bari presiune furnizata de turbina ,masurati pe dyno test am scos 99,5hp,acum merg cu 1 bar ,citi hp are nu stiu dar cred ca undeva pe la 120 ,oricum sunt destui si 100 pt o masina ca oltcitu care este proiectata sa aibe 61,5 max
bogdanlascu is offline  
Old 19-07-07, 13:40   #24
GHICI

Stage 3
 
GHICI's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 125
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

ok datimi si mie un linc' sau orice informatii tehnice despre cum se poate pune turbo pe motoru de olcit sincer nu amincercat niciodata asa ceva si nici nu prea imi dau seama cum se poate corela turatia motorului cu turbina... va rog daca puteti sa imi aratati o schema ceva o poza sau sa imi explicati ar fi super ok ...si repet .... nu sunt mecani ....ce am tot zis pe aici e ceea ce ma dus pe mine mintea mea de om simplu si cam atat ....nu am sustinut niciodata si nu am sa sustin ca le stiu pe toate sau ca asi fi vreun pui de expert ...deci care aveti posibilitatea sa ma ajutati cu treaba asta cu turbo ar fi ok ....multumesc anticipat pentru intelegerea acordata
GHICI is offline  
Old 19-07-07, 15:38   #25
pupa
4Rally

Stage 4
 
pupa's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 185
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

inainte sa pornim la vreo discutie vis-a-vis de sistemele turbo, ar fi frumos ca intai sa citesti despre turbosuflantele actionate de gazele de evacuare, pentru ca este clar ca nu stii care este principiul de functionare.
uite aici gasesti cateva informatii necesare: http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm

p.s. citeste si tu macar o carte de motoare. nu tre sa fi inginer ca sa faci asta...(iar asta clar nu e o remarca rautacioasa)
pupa is offline  
Old 19-07-07, 16:02   #26
Grigoras Cristian

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 332
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

nu va mai suparati uameni atata.el nu se refera la OLTCIT.el se refera la olcit care e altceva,e un fel de dacie fara rugina asa. )=))
Grigoras Cristian is offline  
Old 19-07-07, 23:45   #27
bogdanlascu

Stage 5
 
bogdanlascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 1,066
Member of:
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
[Oltcit]
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

Quote:
Originally Posted by bogdanlascu View Post
https://forum.4tuning.ro/119-masina-mea-oltcit/18817-oltcit-12trs-94-vyp/page-34.html

daca foloseai functia search gaseai si de turbo si de 4 carburi si orice
undeva in topicul de mai sus o sa gasesti tot ce trebuie despre cum sa maresti cu adevarat performantele unui OLTCIT,nu ce balarii spui tu mai sus dar daca esti convins ca din ce spui tu castigi o,5hp de colo 1 de dincolo....exista dyno test care poate comfirma sau infirma
nea GHICI AI CITIT TOPICUL DE MAI SUS? dupa ce il citesti ,orice nelamurire ai iti expic adica noi baietii din spatele blocurilor cu toate ca nu stau la bloc
si inginerii de la tine de acolo spunele ca sunt varza
bogdanlascu is offline  
Old 20-07-07, 16:51   #28
GHICI

Stage 3
 
GHICI's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 125
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

stiu cum functioneaza turbo...nu stiu unde lai pus la olcit cum i asiguri ungerea ...etc
GHICI is offline  
Old 21-07-07, 00:44   #29
bogdanlascu

Stage 5
 
bogdanlascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 1,066
Member of:
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
[Oltcit]
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

Quote:
Originally Posted by bogdanlascu View Post
nea GHICI AI CITIT TOPICUL DE MAI SUS? dupa ce il citesti ,orice nelamurire ai iti expic adica noi baietii din spatele blocurilor cu toate ca nu stau la bloc
si inginerii de la tine de acolo spunele ca sunt varza
ia si citeste


https://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=18817&page=34
unde l-am pus ,cum l-am pus,ungerea,racirea cu apa a turbinei,traseul evacuarii.....................
bogdanlascu is offline  
Old 22-07-07, 17:21   #30
bodyspeed

Stage 5
 
bodyspeed's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 5,390
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Oltcit]
[4Rally]
[BMW]
[FOTO]
Default Re: Cum se pot mari performantele Olcitu'lui

Quote:
Originally Posted by bogdanlascu View Post
ca oltcitu care este proiectata sa aibe 61,5 max
asta la 5500 rpm..asa stiam ..si eu.. dar..o jumate de calut daca nu mai mult depinde de reglaje... de la banalul carb de 1.1 sau 1.3
__________________
carDesign
Magazin CarDesign 4Tuning
bodyspeed is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -