pacat ca pe asa forum auto se permit totusi threadurile de genul asta! nu sunt mandru ca imi expun punctele de vedere pe acest topic, dar asta e!
domnule ghici, pacat domnule. vorbesti numai prostii si esti prea ingamfat sa deschizi ochii la ce iti zic cativa pasionati in domeniu, care au cam mancat pe paine subiectul oltict(viva lasconett
).
cea mai mare problema in tot ce ai scris tu este aproximarea empirica a numarul de cai obtinuti. probabil ca in urma unor modificari de genul toba "sport" sau filtru "sport", motorul iti va da impresia de ceva mai multa putere. insa efectul real este pur placebo. si nu vorbesc din carti. chiar pot spune ca am testat si eu pana acum cateva filtre(nu ordinarii) si cateva modele de evacuare(nu doar toba finala), care supuse testului edificator, nu isi faceau simtita prezenta decat prin zgomot!
cu arborii cu came de inseli amarnic. daca ai studia nitel unghiurile de avans si intarziere ale arborilor cu came (1129 si 1299), vei observa rapid ca la turatii mici o parte din gazele de evacuare vor tinde sa iasa pe admisie, otravind amestecul, admisia si evacuarea neavand incrucisare(arborii de 1300). la arborii de 1129 exista o incurcisare de 2 RAC chiar inainte de PMS, deci avantaj 1129.
in al doilea rand arborii de 1129 datorita configuratiei au avantajul realizarii unei mai bune umpleri la turatii joase, inclusiv in zona turatiei de cuplu maxim, plus ca sunt ceva mai "agresive", tinand cont fisa motorului dupa care provin.
cu bujiile in 4 electrozi, ai dat-o din nou in bara. nu stiu ce fel de bujii se folosesc la piatra neamt, dar eu intotdeauna am fost dezamagit de cele cu 4 electrozi. prefer o bujie de firma(in nici un caz bosch), decat cine stie ce minuni. aaa, ca poti face o optimizare si cu ajutorul bujiilor? intr-adevar, poti opta ptr bujii ceva mai reci, dar asta numai in cazul modificarilor mai importante ale motorului. ca asta nu iti va da nici macar un sfert de cal, e cu totul altceva.
pe langa alte prostii scrise, ceea ce m-a frapat a fost usurinta descrierii metodelor de "dopare a combustibililor", fara probabil unui cat de mic studiu.
toluenul: o buna alternativa de crestere a cifrei octanice. impreuna cu xilenul au o foarte mare cifra octanica(114 RON toluenul si 117 RON xilenul). folosit in combinatii de peste 80%, restul de 20 % fiind benzina, rezultatele pot fi extraordinare dpdv al cifrei octanice.
sa se inteleaga de la inceput. cifra octanica mare nu inseamna putere mai mare. in nici un caz. este pur si simplu rezistenta combustibilului la auto-aprinderi, lucru extraordinar de important in cazul motoarelor impinse catre performanta.
cu cherosenul, draga ghici, ai dat-o in bara cat se poate de rau. cherosenul(sau petrol lampant, sau ulei de parafina), nu face subiectul unei discutii legate de motoare cu piston, el alimentand motoare cu reactie, nicidecum MAS.
problema spinoasa in cadrul acestei discutii despre mijloace alternative de dopare a motorului prin diversi carburanti se rezuma la puterea calorica a diferitilor pretendenti.
asa ca, metanolul, etanolul etc, fiind alcooli, au o mica putere calorica, dar o mare cifra octanica (123 RON metanol si 129 RON etanol), astfel incat avem o tendinta de reducere a puterii la un debit constant de alcooli, ca urmare a puterii calorifice reduse a acestora, comparativ cu benzina (la arderea metanolului se degaja o cantitate de energie cu circa 50% mai mica decat in cazul arderii unei cantitŕti echivalente de benzina, iar prin arderea etanolului rezulta doar 66% din energia degajata la arderea benzinei. dar asta nu inseamna in nici un caz ca motorul va tine 50 de km!!
colac peste pupaza, sa cresti performantele unui motor nu este asa o joaca, un lucru care il faci in 2-3 ore, de dragul a adauga 10-20 de cai batand din palme si etalandu-ti pseudo-cunostintele pe un forum.
in rest, mult noroc!