Cateva sfaturi pentru marit performantele Olcit-ului .
ATENTIE aceste modificari , in marea lor parte vor duce la reducerea drastica a vietii motorului , transmisiei si suspensiei :
1.Anularea tobelor de esapare si inlocuirea lor cu o teava cat mai groasa in diametru va ajuta sa castigati cu aproximatie 2 CP …… dezavantaje : creste consumul, nivel de zgomot ridicat , creste temperatura de functionare a motorului.
2.Anularea filtrului de aer si alimetarea libera a difuzoarelor carburatorului va ajuta sa castigati cu aproximatie 2CP…. Dezavantaje : reduce viata motorului cu aproximativ 50%
3.Pentru motoarele de 1,1 se pun axuri cu came de 1,3 si se va realiza o randamentizare a vitezei de functionare si deschiderilor la nivelul supapelor de aici se castiga cu aproximatie 1 CP
4.Anularea conductei ce incalzeste baza carburatorului va ajuta sa castigati cu aproximatie 2 CP dar va mari consumu si vor aparea probleme mari la pornirea la rece.
5.Inlocuirea apriderii pe delcou cu o aprindere electronica va ajuta sa castigati 0,5 CP.
6.Inlocuirea bujiilor cu un electrod cu bujii cu 4 electrozi si implicit cu o bobina de inductie mai puternica va ajuta sa castigati cu aproximatie 0,5 CP.
7.Supradimensionarea jiglorului’ de treapta 1 de la 100 la 125 *mai mult nu ca se ineaca* va ajuta sa castigati cu aproximatie 0.25 CP
8.Schimbarea raportului dintre treptele de carburatie astfel incat treapta a 2-a sa intre la mijlocul cursei treptei 1 va ajuta sa castigati cu aproximatie 5 CP intre 2000 si 3500 t/m.
9.Marirea presiunii aerului aspirat de difuzoarele carburatorului *cu ajutorul unei prize de aer de ex.* va ajuta sa castigati cu aproximatie 5 CP la viteza de peste 90 k/h.
10.Micsorearea garzii la sol prin reorientarea barelor de torsiune ajuta la micsorarea rezistentei aerodinamice la inaintare si implicit castigati la viteza maxima atinsa.
11.Echilibrarea rotilor si folosirea de cauciucuri indentice la toate rotzile duce la reducerea vibratiilor caroseriei si implicit la stabilitate si viteza maxima crescuta.
12.Dopingul combustibilului duce automat la cresterea performantelor cu aproximativ 10 CP dar nu se recomanda deoarece fiecare combustibil dopant va afecta grav masina:
- TOLUENU – altereaza toate garniturile si furtunele posibile in 24 ore.
- CARBUROLU – arede supapele si mareste periculos de mult temperatura de functionare a motorului in 5 minute.
- CHEROSENU – face autoexplozie de multe ori chiar inainte de a apuca supapa sa se inchida si omoara toata distributia si admisia in maxim 500 km.
- IMBUNATATITOARELE DE CIFRA OCTANICA – ard supapele si se ineaca motorul.
- METANOL , NITROMETAN …etc nici nu incercati motoru va tine maxim 50 km.
DECI cu foarte multa munca veti reusi sa mariti puterea cu 10 pana la 20 CP *depinde cate motoare aveti de rezerva* si veti reusi sa ridicati vitezometru chiar si mai mult de 180
FOARTE IMPORTANT : OLCITU ESTE UN FARAS CU 4 ROTI SI APROAPE ORICE DEFECTIUNE TEHNICA SURVENITA LA VITEZE MAI MARI DE 120 km/h VA DUCE APROAPE SIGUR LA DECESUL CEL PUTIN A PERSOANELOR DIN OLCIT. Cu cat veti merge mai repede cu olcitu cu atat vor scadea sansele de supravietuire in caz de accident !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!