Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Dacia tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 18-12-11, 18:29   #91
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Nu este corect sa fixezi motorul de chiulasa.
Fixarea se face de bloc prin suporti.
Am sa incerc sa fac cateva poze cand am sa merg la masina si se lucreaza la ea.
Pentru o mai buna tinuta de drum am preferat sa fixez foarte bine de jos blocul adica moaorul sa stea pe suporti si sa nu fie atarnat de ei.
La cutie a ramas suportul de Dacia iar pe spate la cutie ramane cel de Dacia ancorat putin altfel si inca unul pe care se aseaza cumva in consola.
In partea dreapta a masininii unde era suportul de motor suspendat acum nu am nimic dar voi monta un suport de motor de Subaru care sa preia din amplitudinea miscarii motorului in fata si in spate.
Pe fata exista doi suporti care stau pe cadrul motor, de fapt pe o traversa adaugata ... a fost ceva de munca acolo dar a iesit excelent.
Acum am sa-ti arat cateva schite facute rapid ca sa intelegi:
Bersou

La Logan grupul motopropulsor se fixeaza in tre locuri din care unul singur pe cadru si anume suportul din sapte de la cutia de viteze care se prinde pe partea inferioara a bersoului.
Ceilalti doi suporti de Dacia tin atarnat motorul si cutia cu cate un suport pe fiecare parte.
Eu am gaurit bersoul in trei locuri si am momtat suporti, locul de sprijin fiind aratat cu rosu:

Se vede clar ca pe cadrul motor am intervenit si am adaugat o traversa in fata, am castigat rigiditate si ca sa fie sigur are si doua contravantuiri spre fata.
In imaginea urmatoare se vad toate punctele de sustinere ale motorului.
- rosu este asezarea suportilor direct pe cadru motor.
- verde sunt punctele originale de Dacia pastrate
- iar mov reprezinta locul unde in locul suportului original de sus am sa leg un suport de Subaru pentru a limita si mai mult ruliul motorulului la accelerare si frana de motor.

Pentru cutia de viteze da-mi un mail cu cea pe care o ai si ce vrei sa faci si acem un proiect sa o adaptam.
Probabil ca solutia cea mai buna este sa-mi aduci cutiile sa vedem ce ne trebuie si ce avem ca sa putem realiza ce-ti doresti.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 18-12-11, 19:03   #92
RENAULTts

Stage 4
 
RENAULTts's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 229
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Ok. Multumesc de info. Ideea e urmatoarea: sa pun de pe un Volvo 440 turbo motorul + cutia (nu cred ca rezista cuplului cutia de logan 1.4 MPI) pe Logan, proiect ce-l aveam in plan de ceva vreme ... insa din motive financiare nu l-am putut realiza pana in prezent. Dupa ce iau compresia de la Volvo, sa vad daca se merita sa-l cumpar, iti dau un mail pentru detalii. Seara buna!
__________________
b18ft
RENAULTts is offline   Reply With Quote
Old 18-12-11, 19:08   #93
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Asta tu hotarasti. Pot sa-ti spun ca am vazut la cutii de Renault desfacute si de Volvo ... iar contrar celor spuse piesele din interior sunt in mare compatibile si lafel de rezistente.
Modulul dintilor, materialul de axe si pinioane este acelasi.
Daca ai nevoie de o cutie de viteze de genul asta la pret bun poti sa ma intrebi pentru ca am vazut cateva.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 08-01-12, 12:57   #94
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Pentru aprindere am sa folosesc 4 bobine separate ce vor fi comandate direct de ECU.
Este mai modern dar mai ales eficient. Fiecare cilindru cu bobina lui.
Scanteia joaca un rol primordial in economia functionarii motorului ajutand aprinderea si arderea.



SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-01-12, 14:38   #95
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Nu mai dureaza mult si motorul o sa fie pe masina.

- se vede caseta de directie mecanica
- se poate vedea si unul din suportii grupului motopropulsor(se fixeaza prin intermediul unui brat de lateralul cutiei de viteze).

- mai este de fixat alternatorul si de stabilit traseul curelei de accesorii.
- se vede inca un suport de grup moto propulsor, sub alternator(de data asta prins pe bloc)
Mai bine se vede in imaginea urmatoare:
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-01-12, 16:57   #96
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Pentru aprindere am sa folosesc 4 bobine separate ce vor fi comandate direct de ECU.
Este mai modern dar mai ales eficient. Fiecare cilindru cu bobina lui.
Scanteia joaca un rol primordial in economia functionarii motorului ajutand aprinderea si arderea.



Sa nu uiti sa ne spui si cati cai putere in plus dau cele 4 bobine
Si mai ales bolobocul de langa motor.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 12-01-12, 19:25   #97
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Amuntele legate de finete fac diferenta.
Foarte multa putere in plus nu vor aduce, maxim unul doi cai putere dar ma bazez pe ea in orice conditii.
Bolobocul, ce l-ai ochit, l-am folosit cu dublu rol de boloboc si dreptar,
pentru alinierea fuliilor de motor, pompa apa si alternator.
La asezarea motorului fiind un sistem de prindere nou a fost necesara alinierea lui in toate planurile inclusiv cu orizontala unde a juca un rol deosebit de important.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-01-12, 19:55   #98
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Ai putea incerca un sistem de alimentare a bobinelor la tensiune mai mare si in CA.E simplu de facut si ar insemna energie mai mare trimisa catre bujii.
E posibil ca cele 4 bobine sa aiba ceva avantaje sus in ture mai ales daca este impinsa limitarea mai sus.
Vei folosi 4 senzori pentru bobine cu efect hall sau senzorul de pozitie al motorului original e suficient?
Adica poza cu 4 bobine pe 2 profile de aluminiu e egala cu zero daca luam in calcul cat de complexa e toata modificarea si ce probleme apar pe parcurs.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.

Last edited by bluey; 12-01-12 at 19:59.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 13-01-12, 22:08   #99
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Sincronizarea se face cu ajutorul senzorului original de pozitie a arboreului 58 de dinti cu pauza trei.
Daca este necesar se mai poate monta in locul vechiului ruptor distribuitor asa zisul delco un senzor de pozitie pe capatul axei cu came. In principiu nu este necesar.
Aprinderea are sa d=fie comandata direct de ECU iar in ce priveste energia bobinelor te asigur ca pot da fara probleme scanteie si pe un motor de 4 cilindri de peste 500cp.
Unghiul dwell necesar realizarii unei bune incarcari este destul de mic dar din nou reglabil din ECU.
Partea de ECU si de setare electronica apartine partenerului meu Alexandru care are toate atuurile sa se exprime corect in practica cand este vorba de elecrtronica si programare. Nivelul lui de pregatire si bagajul de cunostinte acumulat il fac sa fie suveran chiar si cand e vorba de masina mea.
Se stie foarte bine ca bobinele sunt sensibile la temperatura, iar performantele lor sunt direct influentate de aceasta. Acesta este motivul pentru care bobinele au fos atarnate de doua profile de Al..
Profilele au rol de fixare, radiator si distantier fata de alta piesa producaroare de caldura. Iar daca se doreste eventual pot fi montate cu amortizoare antivibratie din cauciuc.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	03122011375.jpg
Views:	53
Size:	1.32 MB
ID:	2292870  
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 13-01-12, 22:26   #100
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Realizezi ca mai multe componente = mai multe posibilitati de defectiune.
Pe aia cu temperatura care ajunge sa influenteze serios bobina nu o stiam.
Si am vazut motoare cu bobinele indesate in chiulasa in capatul bujiilor
Daca ajung temperaturile la valori la care sa influenteze performantele bobinei deja cred ca e mult prea tarziu, ca doar nu monteaza nimeni bobina in galeria de evacuare.
Oricum o aprindere prost calculata va incalzi bobinele si fara influenta factorilor externi acestora.
Sper sa merite si sa dea randament modificarea ecu-ului pentru a comanda 4 bobine. Eu as fi facut-o mai clasic si mai putin complicat cu senzor hall pe vechiul distribuitor si comanda directa catre fiecare bobina prin circuit analogic fara sa mai implic ecu decat la comanda de on/off a aprinderii.
Dar sunt sigur ca Alexandru va lua cea mai buna decizie in acest sens.
Lucrurile iti apar mult mai clare cand stii exact ce trebuie sa faci si ai o privire de profesionist.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 13-01-12, 22:41   #101
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Vezi aici este diferenta noi nu carpim si nu modificam ECU.
Noi vom monta un ECU care poate comanda direct bobinele un bun exemplu ar fi Motec, Vipec, ECC1280...
Sunt constient de faptul ca nu trebuie sa-mi pierd timpul cu tine sa-ti explic care este avantajul unei asfel de aprinderi in comparatie, cu una clasica cu distribuitor mecanic. Setarea timpului de aprindere este putin mai avansata decat lasi tu sa se inteleaga, fiind o multime de factori care o pot influenta iar fara o comanda inteligenta ar semna cu o alta moarte in lumea motoarelor boost controlerul.
Nu am fi la prima abatere de acest gen, desi pe prima chiar s-a mediatizat putin:

https://forum.4tuning.ro/530-firme-pi...acingcode.html

Constuctia unui astfel de proiect se face in echipa, intr-un sistem bine organizat, fiecare avand rolului lui.
In mare organigrama arata cam asa:
- proprietarul - finantatorul
- directorul de proiect
- responabil de partea mecanica
- responsabil de partea electrica (sau daca vorbim de electromecanica le poate include pe ambele)
- responsabil elctronica si setare.
Daca exista o veriga slaba in acest lant proiectul nu este solid si rezultatele nu vor fi satisfacatoare.

Last edited by SEBASTIAN; 13-01-12 at 22:47.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 13-01-12, 23:12   #102
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Puteai sa spui ca pui un standalone
Chiar credeam ca faceti ceva deosebit nu ca folositi retete cumparate de la altii.

Oricum imi place ideea cu proiectul , constructia lui si lista de responsabili.
Daca esti constient ca nu trebuie sa iti pierzi timpul cu mine, de ce te obosesti sa mai postezi proiectele pe aici?
Pune-le in rama uimeste-te cat esti de inteligent si destept si ce proiecte deosebite ai facut.
Noi astia muritorii de rand mai punem intrebari, mai radem de temperatura bobinelor de inductie
Deh mai prosti si noi!
bluey is offline   Reply With Quote
Old 14-01-12, 04:30   #103
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Te rog frumos sa citesti inca odata fraza mea la care faci referire.
Ai sa vezi sensul acolo imediat si nu cred ca o parte din comentariul tau isi avea rostul aici.
Da un calculator de sine statator este solutia imbratisata.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 14-01-12, 18:18   #104
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

Printre discutii incercam sa si avansam cu lucrarea.
Acum motorul este pe masina! 14.01.2012


SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 11-03-12, 21:13   #105
SirNenea

Stage 5
 
SirNenea's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,079
Member of:
[Moderators]
[X-Team Racing Club]
[Observator 4tuning]
[DACIA]
Default Re: DACIA LOGAN 1.6MPI by RACINGCODE - VTM TIMP RECORD

se fac aproape 2 luni de cānd ai urcat motorul pe masina si nici o informație??? mai spune-ne și noua ce sa īntāmplat
SirNenea is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -