Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Masina mea Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 07-09-10, 21:53   #61
MRKXMI

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 407
Member of:
[FORD]
Exclamation Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

s-a terminat smecheria!
revin in curand cu detalii si poze, inclusiv dyno!
MRKXMI is offline   Reply With Quote
Old 07-09-10, 21:58   #62
eNorel

Stage 3
 
eNorel's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 126
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

asteptam detaliile , pozele si dyno
eNorel is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 00:07   #63
MRKXMI

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 407
Member of:
[FORD]
Exclamation Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

Dupa ce am facut o harta de 150.4 cai pe dyno (partial cu piese stoc), am spart un furtun.
Dadea fum grav si nu tragea mai deloc.

Partea buna e ca nu am vazut de prima data care era problema si am verificat turbina. Am descoperit ca avea joc axial imens si m-am bucurat ca nu am ajuns sa o sparg pentru a nu crea probleme in motor.

Asa am ajuns sa schimb turbo cu unul model nou, putin mai mic (pentru a evita lag-ul) pe admisie si mai mare pe evacuare si anume gtb1449vz. L-am montat pe galeria de evacuare standard care a fost putin marita si polishata pe interior. De asemenea am schimbat partial locul turbinei mai spre mijlocul motorului si am reusit sa montez si cover-ul standard.

Senzorul MAP standard nu poate controla decat 1.5 presiune in turbo, astfel chiar daca ii dadeam sub 1.2 pe harta controla turbina pana la un anumit moment, dupa care nu mai reusea sa faca nimic si ajungeam in 2.3, ceea ce era periculos pentru motor/ turbo. Am incercat cu un senzor de la WV 2.0 TDI caruia i-am montat un trimmer pentru a-i modifica tensiunea. Nu am reusit mare branza si astfel am decis sa montam un boost controller Forge UNOS pentru a limita turbina la 1.8-1.9.

Masina e gata partial, nu este terminata harta, merg cu multa motorina.
Trebuie sa schimb inca 3 furtune, 1 cot si sa confectionez alta teava pentru intercooler (aceasta de acum, standard, chiar si cu modificari a inceput sa dea ulei).

Sapatama asta sau saptamana viitoare ajung la dyno sa rezolv si cu harta. Atunci voi reveni cu poze.

Chiar si in conditiile actuale cu motorina multa pe harta de boost maxim (cu acceleratia la podea) si cu fum negru ca la balamuc pana intra turbina in 1.6-1.7 am facut din mers (de la 70 km/h pana la 140 km/h) Clio Sport model vechi cu evacuare si filtru sport si BMW 320D E90 de 163CP stoc (masina am facut-o si cu start de pe loc). Momentan datorita hartii nepotrivite stau cu un Moneo de 2.2 TDCI cu cip si sofer bun cot la cot.

Raspunde fantastic, iar lag-ul este mult mai mic decat cel standard. Consumul a scazut de la 7.8 la 7.4 in oras, viteza maxima a ajuns la 230,6 km/h pe GPS la 4800-4850 rotatii.

Last edited by MRKXMI; 13-09-10 at 00:10.
MRKXMI is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 09:30   #64
highboy_97
Ford Driver

Stage 4
 
highboy_97's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 268
Member of:
[FORD]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

salut!
daca vrei sa te compari cu o masina ca a ta doar cu soft si evacuare te astept la start
highboy_97 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 11:42   #65
MRKXMI

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 407
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

de indata ce este gata complet, cu cea mai mare placere
imi ziceau vali si dragos de tine

Last edited by MRKXMI; 13-09-10 at 11:50.
MRKXMI is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 12:00   #66
highboy_97
Ford Driver

Stage 4
 
highboy_97's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 268
Member of:
[FORD]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

hehe )
poai dupa ce o sa fie gata o sa fie cam trist pentru mine cred ) da incercam
highboy_97 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-10, 17:28   #67
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

Eu deja anticipez rezultatul care sigur va fi unidirectional (no offence)
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 19-10-10, 23:04   #68
MRKXMI

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 407
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

a venit si dyno
inca lucram la masina, se cauta un boost controller electronic pentru a optimiza cum trage masina

turbina momentan intra destul de jos, vrem sa modificam cativa parametrii sa intre pe la 2600-2700 rpm

se doreste ca masina sa traga si dincolo de 4700 rpm (pana la 5000 rpm sa fie in crestere)

se va modifica sistemul drive by wire pentru a crea alta diagrama de sensibilitate la apasare

in 2-3 saptamani montam un sistem progresiv controlabil de injectie cu metanol pentru a ajuta turbina pe turatii joase si pe turatii inalte, acest sistem va functiona constant, i se va schimba rezervorul pentru a avea o autonomie mai mare si va avea injectoarele modificate

Florin nu i-a dat peste 4750-4800 la testul de 167.5 cp, iar la testul de 150.1 cp s-a turat pana la 4950 rpm

se poate observa ca in jur de 4600 rpm cuplul a inceput sa creasca din nou, astfel amandoi consideram ca de la 3600-3700 pana la 4600-4700 exista un deficit de cuplu, care se va obtine cu noul sistem de injectie cu metanol

cu rosu - la 3000 incepe distractia
cu galben - ce se doreste sa se obtina
cu verde - partea unde ar trebui sa nu fie gaura de boost

ca sa concluzionez:
- montaj boost controller electronic (Greddy Profec)
- montaj wastegate mai mare (Greddy)
- montaj drive-by-wire remapper (o sa incercam unul setabil)
- injectie water/methanol

dupa toate modificarile mentionate masina va avea 180-190 cai, suficient pentru mine momentan
pentru cei care se intreaba: masina a devenit un proiect de tuning, nu mai conteaza fiabilitatea (momentan functioneaza ca si cum ar fi nou-nouta)
se utilizeaza NUMAI ulei Motul 5W-30
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC00407.JPG
Views:	302
Size:	4.84 MB
ID:	1702923  

Last edited by MRKXMI; 19-10-10 at 23:09.
MRKXMI is offline   Reply With Quote
Old 20-10-10, 10:29   #69
highboy_97
Ford Driver

Stage 4
 
highboy_97's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 268
Member of:
[FORD]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

esti gata? )
highboy_97 is offline   Reply With Quote
Old 20-10-10, 17:04   #70
MRKXMI

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 407
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

hehe mai am de bricolat acum
80% am obtinut, mai raman cei 20% pentru care trebuie sa transpiram
sincer masina este apta momentan, dar vreau mai mult pentru ca se poate mai mult in conditii de siguranta
MRKXMI is offline   Reply With Quote
Old 20-10-10, 17:05   #71
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

E o crestere considerabiala fata de stock, insa, sincer ma asteptam sa fie mai mare ....... curba puterii arata foarte bine, reglat si cuplul si situatia devine "periculoasa". Per total, ma uit la ce mai ai de cumparat/investit si ma gandesc ... daca .... atentie DACA, nu s-ar fi meritat investitia modificarilor pe un 2.0tdci.
PS: nu stiu cum stai pe sosea acum, insa in urma cu ceva vreme (nu stiu nici modificarile clare de atunci), masina se misca foarte bine.
__________________
Ford Mondeo MK3 DuratecHE --- BMW E46 FL 320D --- Daewoo Cielo Executive DOHC 16V
uita-te bine in oglinda, aparentele insala
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 20-10-10, 19:28   #72
NXdev

Stage 5
 
NXdev's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 3,273
Member of:
[Honda]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

Quote:
Originally Posted by MRKXMI View Post
a venit si dyno
inca lucram la masina, se cauta un boost controller electronic pentru a optimiza cum trage masina

turbina momentan intra destul de jos, vrem sa modificam cativa parametrii sa intre pe la 2600-2700 rpm

se doreste ca masina sa traga si dincolo de 4700 rpm (pana la 5000 rpm sa fie in crestere)

se va modifica sistemul drive by wire pentru a crea alta diagrama de sensibilitate la apasare

in 2-3 saptamani montam un sistem progresiv controlabil de injectie cu metanol pentru a ajuta turbina pe turatii joase si pe turatii inalte, acest sistem va functiona constant, i se va schimba rezervorul pentru a avea o autonomie mai mare si va avea injectoarele modificate

Florin nu i-a dat peste 4750-4800 la testul de 167.5 cp, iar la testul de 150.1 cp s-a turat pana la 4950 rpm

se poate observa ca in jur de 4600 rpm cuplul a inceput sa creasca din nou, astfel amandoi consideram ca de la 3600-3700 pana la 4600-4700 exista un deficit de cuplu, care se va obtine cu noul sistem de injectie cu metanol

cu rosu - la 3000 incepe distractia
cu galben - ce se doreste sa se obtina
cu verde - partea unde ar trebui sa nu fie gaura de boost

ca sa concluzionez:
- montaj boost controller electronic (Greddy Profec)
- montaj wastegate mai mare (Greddy)
- montaj drive-by-wire remapper (o sa incercam unul setabil)
- injectie water/methanol

dupa toate modificarile mentionate masina va avea 180-190 cai, suficient pentru mine momentan
pentru cei care se intreaba: masina a devenit un proiect de tuning, nu mai conteaza fiabilitatea (momentan functioneaza ca si cum ar fi nou-nouta)
se utilizeaza NUMAI ulei Motul 5W-30
Adevarul este ca sa terminat smecheria cu postul asta.Ce noroc pe voi cu diesel-urile ca aveti deja T-ul din fabrica.Masina arata foarte bine cu acel kit exterior...ceva mai rar intalnit.Ai de gand sa faci din aceasta masina una de drag?
NXdev is offline   Reply With Quote
Old 21-10-10, 01:26   #73
MRKXMI

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 407
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

sincer vreau un proiect pe o masina care si-o poate permite oricine, e departe de a fi un moft sau un exercitiu de imagine, insa sa ai un 1.6 diesel "obosit" si sa scoti din el cat se poate de mult, repet in conditii de siguranta, este pentru mine o provocare

am prieteni cu dezmembrari care ma bat la cap de aproape 2 ani sa-mi dea un 2.0 tdci, insa sunt incapatanat

probabil, ca de obicei, masina va ajunge intr-un punct cand voi renunta datorita faptului ca nu se va putea mai mult insa sunt departe de a fi obtinut tot ceea ce se poate obtine din acest 1.6 tdci

este in anglia un proiect functional de ceva timp de 230 de cai cu pistoane forjate (si alte modificari costisitoare) care poate fi folosita si este folosita ca masina de zi cu zi

eu personal, indiferent cati bani as avea nu vad utilitatea unei masini de 2.5-
3.0 cmc si peste in conditiile din Romania, nu contest fiabilitatea, nu contest plusul net de putere, insa mie imi place s-o "ard" mai student

masina nu a fost la curse si nu va merge la curse (decat cele spontane de la stop, pe distante scurte si in conditii totale de siguranta), nu imi asum riscuri inutile pentru ca am trecut prin suficiente accidente cand eram teribilist, iar credeti-ma teribilismul se plateste in final

dat fiind faptul ca timpul imi permite as vrea ca aceasta masina sa serveasca drept exemplu pentru alti doritori de un plus de putere dintr-un 1.6 tdci, as vrea sa devina o reteta la fel cum exista retete pentru grupul VAG, pentru BMW si alte masini care deja devin clasice printre tunerii autohtoni

pentru mine masinuta asta e un plus de culoare (chiar daca e gri), accept orice sfat, orice caterinca, orice observatie (fie ea pertinenta ori nu) si reiterez faptul ca e o provocare personala

viata e suficient de terna si stearsa, plina de stresul muncii, de stresul traficului, de politica, de manipulari ieftine, iar daca doar iti doresti sa strangi ramai cu stocuri de neajunsuri si regrete si deficit de cont curent fericire

imi doresc si va doresc sa va faceti si voi fordurile si sa zambim cu subanteles la stop!!!

si nu uitati sloganul Ford "Designed for living. Engineered to last."

Last edited by MRKXMI; 21-10-10 at 01:31.
MRKXMI is offline   Reply With Quote
Old 21-10-10, 17:06   #74
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

Mai mai ca era sa imi dea si lacrima citind postul , serios vorbind, FOARTE pertinent si la obiect, din punctul meu de vedere cam ai in totalitate dreptate, nu pot decat sa iti doresc spor la treaba, atentie cu electronica si injectoarele si sa ne vedem cat de curand la o intalnire FORD sa ne mai intindem la vorba.
Succes
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 22-10-10, 08:57   #75
MRKXMI

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 407
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Focus MK2 1.6 TDCI - NoLimit Tuning

hehe
multam fain domnu'
MRKXMI is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -