Azi mi-am facut putin de lucru,si anume am montat motorasele pentru reglajul electric la faruri,pe cea visinie am avut niste inginerii cacaocioase ,acum am dat la remat peste doua motorase de vw passat modelul de prin 92 parca,si cu putin talent s-au potrivit foarte bine si au o plaja de reglaj uriasa,de la un minim 2 metri in fata masinii pana la un maxim incat aproape sa vad mutrele soferilor care vin din fata(desigur nu le tin asa sus!) ; firele erau pregatite de cand am refacut instalatia,la fel si butonul deci treaba a mers ca pe roate,mai putin reglajul care l-am facut in ploiesti la o mica barfa cu baietii




Si daca tot sunt la capitolul poze,am facut 2 cadre si la termostat

Un mic tutorial pentru montarea a doua lame de flexiune,fara poze deocamdata dar cand o sa pun pe rjv doua lame de flexiune cred ca o sa fac si ceva poze!
1-se procura din comert una bucata lama de flexiune,orice natie,de oltcit sa fie;
2-se cauta tot in comert cele doua suruburi lungi care fixeaza suportul barei de torsiune,de lama de flexiune;
3-se ridica masina pe capre,se dau roatele jos,se scot suruburile de la amortizoare(de jos desigur!),se desfac suruburile de 6 de pe bratele inferioare,se desfac suruburile care tin bara de torsiune pe lama de flexiune,se scot barele de torsiune,se desface scutul lamei de flexiune,apoi se desfac suportii lamei de flexiune si implicit se scoate lama de flexiune de sub masina;
4-se scot cele doua "tampoane" de cauciuc de pe lama de flexiune,si se largeste la fiecare gaura astfel incat de la 10mm sa se ajunga la 20 de mm latime,eu am folosit un bomfraier cu panza scurta si ingusta,nu incercati cu flexul materialul se topeste foarte usor,se lipeste de panza si iese un rahat...merge taiat cu cuterul dar e risc mare sa scurtati degetele

5-se ia una din cele doua lame,si cu aparatul de sudura,sau flacara oxiacetlenica se largesc cele 4 gauri,pe latura dinspre centrul lamei,cam cu 4-5mm,apoi se curata bine partea de sus a acestei lame de flexiune,cu un flex cu smirlgher sau perie de sarma
6-cealalata lama de flexiune se curata pe partea de jos,la fel ca si prima;
7-se unge lama de flexiune cu gaurile largite pe partea curatata(sus) si se pune in contact cu cealalata lama de flexiune,dupa care se baga tampoanele peste ambele lame,se pun si suportii lamei de flexiune peste tampoane si hopa sus cu ea pe masina;inainte sa fie stransa definitiv se masoara sa fie "centrata"
8-se baga cate un cric sub fiecare brat inferior,si se masoara intre centrul axului planetarei si buza aripii o distanta de 40cm;
9-se monteaza barele de torsiune avand grija ca suportul barii de torsiune sa fiedaca se poate paralel pe lama de flexiune,sau la o distanta cat mai mica;
10-se strang suportii in lamele de flexiune,si se pune masina pe roti(fara amortizoare prinse jos) si se verifica daca sta dreapta,daca mai trebuie ridicata etc....
daca este nevoie (masina prea inalta sau prea joasa) atunci se mai regleaza putin pozitia barelor de torsiune pana se ajunge la inaltimea dorita ,dupa care se pun suruburile la amortizoare si cam asta ar fi
Un sfat,umblati cu unsoare peste tot,pe bara de torsiune,pe suruburi etc...