Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Masina mea Opel

Reply
 
Thread Tools
Old 31-10-11, 15:16   #31
GOLF 16v

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 121
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

Quote:
Originally Posted by bobby_gsi2 View Post
Eu am vrut "sa ma iau de tine" cand ai zis de distantiere.....dar nu vroiam sa nasc vreo poleminca. Cu distantiere dupa ce ca risti sa patesti ce ai patit tu.....nu ai eficienta nici pe franare.....nu cu mult.....dar avand in vedere ca nu erau asa mari sa zicem ca era ok.
Rotile vor patina si daca pui slick mai lat...pt ca nu ai lsd. Ca sa elimini "patinarea" nu te mai pune cu piciorul pe gaz decat dupa ce ai indreptat rotile...altfel te va scoate mereu in afara virajului. Daca tii cont de sfatul meu o sa vezi si diferenta in minus la timpi.....tu in loc sa inaintezi , bati pasul pe loc.
Nu conteaza viteza cu care intri in viraj....conteaza viteza cu care iesi din el
Sunt 2 nelamuriri: Ce e acela lsd?... si apoi cum vrei sa intri in viraj?? franan????????... Eu stiam ca inainte franezi, alegi trapta de viteze cu care treci prin viraj, si in momentul in care intri in viraj sau un pic inainte, unde ai luat piciorul de pe frana incepi sa accelerezi ca sa te traga in viarj, altfel zbori in exterior.... Corecteaza-ma daca gresesc.
GOLF 16v is offline   Reply With Quote
Old 31-10-11, 16:25   #32
Radu_print

Stage 5
 
Radu_print's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,058
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[2 Roti]
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

lsd = limited slip differential, mai pe romaneste autoblocant, si mai pe romaneste nu-ti "fluiera" niciodata numai o roata, in momentul in care incepe sa patineze automat transfera putere si la cealalta si trag deodata
la teoria virajelor nu ma bag, io consider ca-s mai multi factori de luat in considerare...
Radu_print is offline   Reply With Quote
Old 31-10-11, 16:54   #33
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

Quote:
Originally Posted by GOLF 16v View Post
Sunt 2 nelamuriri: Ce e acela lsd?... si apoi cum vrei sa intri in viraj?? franan????????... Eu stiam ca inainte franezi, alegi trapta de viteze cu care treci prin viraj, si in momentul in care intri in viraj sau un pic inainte, unde ai luat piciorul de pe frana incepi sa accelerezi ca sa te traga in viarj, altfel zbori in exterior.... Corecteaza-ma daca gresesc.
Aolo...daca ai pus in practica ce ai scris inseamna ca timpii sunt dezastruosi.....sau ma rog...e loc de mult mai bine. Ce ai expus tu este exact modul de abordare al tuturor reisarilor si "pilotilor". Recunosc ca si eu abordam tehnicile astea cand eram tinerel..... dar apoi s-a schimbat tot dupa anumite vizite si cascat gura.
In teorie..... ca practic nu pot sa iti arat tu tre sa faci dintr-un viraj o linie cat se poate de dreapta...ca sa zic asa. Am incercat sa desenez eu ceva..dar sper sa intelegi.
In principiu ce ai zis tu nu e chiar asa rau...dar trebuie corectat. Daca alegi trasa optima si franezi /accelerezi cand trebuie ala e un viraj luat corect. In principiu la un viraj de dreapta cum am desenat eu...tre sa ajungi din punctul a in punctul c...trecand prin b. Teorectic din punctul b piciorul tau tre sa fie pe acceleratie...poate chiar mai devereme....insa cum ai zis si tu...trebuie dozat....altfel bati pasul pe loc. Cand ai indreptat rotile poti sa ii dai linistit blana.

Cand e o succesiune de viraje stranse......de exemplu doua viraje....se "sacrifica" primul viraj pt al doilea....in sensul ca poti sa ai viteza mai mica in primul daca atunci cand ai iesit din al doilea ai viteza mare. Totul tine de viteza de iesirea din viraj....degeaba intrii tu intr-un ac de par cu 100....franezi pana la 20....si iesi din el cu 20....cand altul vine cu 80...franeaza mai putin..si iese din el cu 60 sa zicem.
Trsele si punctele de franare...precum si secrete de pilotaj gasesti pe net...te poti inspira de acolo. Tu mergand pe circuit...ar trebui sa cauti de circuit. Sa nu cumva sa cauti lectii de macadam
Sper ca m-am facut inteles.....
Attached Images
File Type: bmp untitled.bmp (720.1 KB, 81 views)
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 31-10-11, 18:02   #34
GOLF 16v

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 121
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

Multumesc frumos de informatii, cate ceva teoretic stiu, iar de practica, nu foarte multa, acesta e al 3 -lea trackday, dar incerc sa ma corectez, sa imbunatatesc fierul sau sa-l setez de o maniera diferita. La noapte descarc caseta de ieri ( nu e mare lucru si am sa fac o paralela cu trackdayul de acum 2 ani cu golful... Adevarul e ca nici eu n-am simtit ca am facut multe ture bune... dar din ce am vazut azi direct pe tv, intre mine si amicul meu n-am trecut nici unul sub 1min55sec, iar cu golful stiu sigur ca am un tur cu 1min49sec....(inregistrat pe camera) Diferenta, pentru 3250 metri e enorma. Pana la filmuletz mai las cateva fotografii
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSCF2758.JPG
Views:	180
Size:	1.43 MB
ID:	2206361   Click image for larger version

Name:	DSCF2760.JPG
Views:	87
Size:	1.46 MB
ID:	2206362   Click image for larger version

Name:	DSCF2764.JPG
Views:	115
Size:	1.46 MB
ID:	2206363  

Click image for larger version

Name:	CIMG2758.JPG
Views:	226
Size:	3.00 MB
ID:	2206364  
GOLF 16v is offline   Reply With Quote
Old 03-11-11, 18:40   #35
GOLF 16v

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 121
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

Azi am urcat un filmulet pe youtube cu imagini de la Track day.
Sper sa placa.... N-am cronometrat exact dar nu cred ca e nimic sub 1,55 minute.
https://www.youtube.com/watch?v=vWbVEPVX0vc.
Pentru comparatie (puteti face o paralela) trackdayul din 2009 cu Golful ...de la minutul 4,57 sunt 2 ture legate in 1,49,.....1,50..
https://www.youtube.com/watch?v=kZ-k4owcBzY
Concluzia e ca mai avem mult de munca sa modificam fieru anul acesta, sa-l facem cat de cat competitiv..
GOLF 16v is offline   Reply With Quote
Old 04-11-11, 23:30   #36
GOLF 16v

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 121
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

Un filmulet despre atmosfera de pe 30, din padock si mansele vazute de pe margine.
https://www.youtube.com/watch?v=Gq7P2SFCXDA
GOLF 16v is offline   Reply With Quote
Old 14-11-11, 17:11   #37
GOLF 16v

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 121
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

Deja ma gandesc la upgrad-uri....
Ma gandesc cum sa fac sa mai "scurtez" un pic treptele de viteza... Sa raman undeva la 185-190k/h viteza maxima
De aceea de cateva zile tot rup netu... ca sa fiu sigur de ceea ce caut....Rog pe cei care au mai avut de a face cu aceeasta problema, si au solutionat-o sa lase aici CUM au solutionat-o
M-am uitat pe diverse forumuri si pana la urma am tras urmatoarele concluzii .., care poate fii de ajutor pentru multi.
Prima ar fii ca ca nu orice cutie F16 , SCURTEAZA TREPTELE.
E clar ca cutia f20 este "Eterna" as putea spune pentru ceea ce vrem noi de la masina ( circuit )..
Clar este ca , cutiile de viteza f20 sunt in majoritate identice cu F16 privind vitezele maxime, f20 exceland prin fiabilitate si rezistenta...
Ceea ce difera sunt grupurile....Exista deasemenea o diferenta intre f16 cr si f16wr.
F16 cr sunt cele "scurte" (close ratio) iar c16wr sunt cele lungi (wide ratio)
http://www.opel-infos.de/getriebe/f16_5.html
http://www.opel-infos.de/getriebe/f20.html
Cel mai interesant pentru mine, si cred pentru oricine care incearca sa pregateasca un Kadett sau o Astra, pentru circuit, rally, sau viteza in coasta (traseu montan), fara sa apeleze la grupuri scurte aftermarket ar fii un F20, cu grupul de 4,19 de pe un f16wr ce s-a montat pe Kadett, benzina si diesel(furgoneta)... Grup, aproape imposibil de gasit, sau de pe Daewoo Nubira 1,6 16v (am vazut undeva pe un forum).Banuiesc ca in repertoriul Daewoo se mai gasesc cutii cu acest grup.
Cred ca cea mai buna solutie ar fii un f16cr cu grupul de 3,94, deasemenea destul de greu de gasit ( a fost pusa pe Kadett si Ascona--- vezi atachements)
Deasemenea banuiesc ca aceasta cutie F16cr cu grupul 394 se mai gaseste si pe cateva modele DAEWOO, dar nu stiu care anume (daca cineva este informat, poate raspunde la acest post).
Pe un forum spaniol cineva a facut si o tabla in excel pentru a verifica vitezele in diverse trepte in functie de rapoartele treptelor, grup si diametrul rotii.

Last edited by GOLF 16v; 14-11-11 at 17:19.
GOLF 16v is offline   Reply With Quote
Old 14-11-11, 17:33   #38
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

Avem aici pe forum un baietel care vinde o cutie folosita la coasta cu raport de 5,xx . 500 euro parca cere...si are si dintisori drepti......deci nici o carie . In cazul asta va trebui sa apelati si la o platforma ...asta in cazul o duceti pe rotitele ei pana la circuit.
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 14-11-11, 17:40   #39
GOLF 16v

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 121
Default

Quote:
Originally Posted by bobby_gsi2 View Post
Avem aici pe forum un baietel care vinde o cutie folosita la coasta cu raport de 5,xx . 500 euro parca cere...si are si dintisori drepti......deci nici o carie . In cazul asta va trebui sa apelati si la o platforma ...asta in cazul o duceti pe rotitele ei pana la circuit.
Grup scurt este cat spune omul ca cere pe ea, iar5,xx!!!!!!!!!!!!!. banuiesc ca viteza maxima e 160-170 asta daca o fac sa urce pana la 7200 de ture... Pentru mine e prea extrema ...Un grup scurt gasesc pe undeva pe la 570, aici
Aici o cutie de astra (indiferent de care ) este 80€ in dezmembrari ... Doar noroc sa am .... pana la urma merge si grupul de 3,72.

Deasemenea daca cineva cunoaste o modalitate de a calcula vitezele in functie de relatia grupului... sa posteze mesaj

Last edited by GJ 64 GAB; 15-11-11 at 10:02.
GOLF 16v is offline   Reply With Quote
Old 14-11-11, 17:59   #40
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

Nu e chiar extrema....... e chiar buna pt ce folosesti tu masina avand in vedere configuratia circuitului unde am vazut ca te dai. Mai ai varianta comenzii pe un site din italia a unei cutii "adevarate" insa costa numai vreo 16 000 euro
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 14-11-11, 18:00   #41
Radu_print

Stage 5
 
Radu_print's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,058
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[2 Roti]
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

eu am avut un f20 care nu-l puteam trece de 180 in treapta 5
aveam ~90 km/h pe gps in la 3000-3100 rpm
din pacate masina fiind pentru drumuri lungi, m-am scapat de ea.
am fost si la drag, si crede-ma era SCURTA!!!!
si era stock, da nu mai stiu ce raport final avea....
deci gasesti si f20, daca cauti
Radu_print is offline   Reply With Quote
Old 14-11-11, 18:04   #42
GOLF 16v

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 121
Default

Poate ca nu e... dar ...lipseste cascavalul.... iar apoi eu ajungeam sa franez in capatul liniei drepte de pe la 180.... iar hondele plecau din spatele meu la intrarea pe linie dreapta si ma depaseau in 100-150m, iar pana in capat nu taiau injectia, de fapt nimeni nu ajungea sa taie, si cred ca erau undeva la 195-200km/h (intr-a 6-a)

Quote:
Originally Posted by Radu_print View Post
eu am avut un f20 care nu-l puteam trece de 180 in treapta 5
aveam ~90 km/h pe gps in la 3000-3100 rpm
din pacate masina fiind pentru drumuri lungi, m-am scapat de ea.
am fost si la drag, si crede-ma era SCURTA!!!!
si era stock, da nu mai stiu ce raport final avea....
deci gasesti si f20, daca cauti
Cineva si-a bagat nasul acolo, este imposibil... nu exista f20 atat de scurt...Banuiesc ca avea ori grupul 394, ori mai mult ca sigur 419, CARE NU S-A PUS NICIODATA STOCK PE F20..... (priveste paginile din linkurile care le-am lasat mai sus , cu atentie)...
Dar... "nebanuite sunt caile Domnului"...

In foaia de calcul despre calculul vitezei in functie de grup si relatiile din cutie, pentru satbilirea vitezei , in primele randuri cere: diametro de la rueda (diametrul rotii)..... care trebuie pus in milimetri....
Aici..http://www.anvelopeweb.ro/help/dimensiuni, puteti afla diametrul rotii (in cm aici) punand dimensiunile cauciucului dumneavoastra.

Last edited by GJ 64 GAB; 15-11-11 at 10:01.
GOLF 16v is offline   Reply With Quote
Old 18-11-11, 18:40   #43
GOLF 16v

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 121
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

Las 3 scanari cu ceea ce este in stare aceasta foaie de calcul.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	img225 2.jpg
Views:	71
Size:	3.35 MB
ID:	2229203   Click image for larger version

Name:	img226 2.jpg
Views:	47
Size:	1.31 MB
ID:	2229204   Click image for larger version

Name:	img227 2.jpg
Views:	48
Size:	3.65 MB
ID:	2229205  


Last edited by GOLF 16v; 18-11-11 at 18:52.
GOLF 16v is offline   Reply With Quote
Old 19-11-11, 21:01   #44
Flow_Flexatu

Stage 5
 
Flow_Flexatu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 543
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

interesant proiect bafta in continuare cu modificarile app .. eu am F20 scurt modificat (raport final 4.11) pe masina...si rupe aderenta dar si consumu cu 50 lei fac 40 km si mi se aprinde bec'u rosu faza e ca 'cu asa cutie numa normal nu poti merge... pe viitor renunt la ea..dar acu nu am chef sa ma bag sub masina...
__________________

,,Pe strazi zboara masini tunate-n fiecare noapte,
De pe fiecare strada poti sa cumperi moarte.
Si curve bete-n discoteci pe mese
D-aia strainii spun c-avem cele mai frumoase fete
''
by Si$u
Flow_Flexatu is offline   Reply With Quote
Old 19-11-11, 21:13   #45
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing

Quote:
Originally Posted by Flow_Flexatu View Post
interesant proiect bafta in continuare cu modificarile app .. eu am F20 scurt modificat (raport final 4.11) pe masina...si rupe aderenta dar si consumu cu 50 lei fac 40 km si mi se aprinde bec'u rosu faza e ca 'cu asa cutie numa normal nu poti merge... pe viitor renunt la ea..dar acu nu am chef sa ma bag sub masina...
Iti dau eu f16 sa mergi normal , ca eu vreau consum din asta mare
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -