sunteti varza, daca aveati putin bun simt, v-ati fi documentat pe
www.opel-calibra.info
X ray stie ce spune, la fel si cali nv6, iar acum va iau eu in primire. Dupa cum spunea Cali, motoarele stock de opel calibra au fost c20ne 8v 115 cp, c20xe 16v 150 cp, x20xev 16v 136 cp c25xe v6 170 cp, c20let 16v turbo 204 cp si daca stiu eu bine x25xev (ecotecu v6) tot de 170 cp.
Intr-adevar, let-urile pana in 94 au avut bord ca de 16v
cu 8k rpm si 280kmh plus inca o liniuta
iar cele peste 94 au bord cu max 7k rpm si kmh 260 (am una in garaj daca vreti) si cu capacu negru de la bujii, cel pana in 94 fiind rosu, fara cablu de kilometraj, viteza si-o ia din senzorul de abs stanga fata, la fel cu 4x4, nu are pinul J pe mufa de diagnoza, aceasta facandu-se doar prin tester (tot ce am zis aici e pt let-urile peste 94)
Iar pt noi astia, care avem calibre de 5-6 ani de zile, si citim pe WC manualu Haynes de calibra, cerem putin respect, iar inainte sa va dati destepti, macar CITITI macar un pic despre aceste motoare si masini, pana macar sa ajungeti ca noi.
macar stiati ca turbourile > 94 au fost echipate cu sound BOSE din fabrica, celelalte avand nokia sau blaupunkt ?
stiati ca, un EDS phase 3.5 sau 4
ajunge la 335 de cai ? lu ala ce bord ii pui
350 km/h si 13 k rpm ca la mazda rx8 ?
aflati si voi ca motoarele in 4 timpi de generatie veche , dispuse liniar, nu au cum sa aibe peste 8000-9000 rpm, din cauza multor angrenaje puse in miscare (vilbrochen,biele, 2 axe cu came, role distributie, pompa de apa,rola pt curea de accesorii). daca nu lipseati la ora de fizica, stiati chestia asta. studiati de asemenea motorul wankel, pus pe mazda rx 7 si rx 8, 1.3 rotativ, ce dezvolta 230 cp
apropo...la RAR daca te duci cu o masina tunata care are peste 100 de cai fata de stock, ce crezi, ca iti scriu aia toate modificarile in talon ? crezi ca daca te duci cu un opel care stock are 204 cai, tunat la EDS si acum are 320 cp, o sa-si dea seama retardu de la RAR cate modificari ai, si iti pune in talon 200 kw ?
si daca..ii pui turbo, reduci comprimarea motorului de la 11:1 la 9:1, cu o turbina in 0.4 bari, cat de mult crezi ca reduci viata motorului, avand in vedere ca motorul LET de pe turbo e varianta de SFI, putin modificata ?
luati si citit
www.max-boost.co.uk, si pm me sa va maidau un vraf de carti despre calibra