nu investesc o suma egala sau 1/2 din valoarea masini in asa zis "tuning" gen geamuri fumurii care nici macar nu sint fumurii ci doar o tipla mai scumpa sau mai ieftina.
nu sint un tinerel care vede masini prima oara in viata.
la citi bagati in superba Logan , mai bine faceti un calcul si luati o alta masina de serie care face mai mult si arata mai bine decit un logan de 6000-7000 euro + "imbunatatirile" care va costa inca 1-2000 mii... Si inca ceva ce voi nu reusiti sa intelegeti : cind testezi 2 masini , vezi Dacia aia de 1.4 contra Golf de 1.6... nu mai spune ca pierzi la o jumatate de masina. Valoarea unei masini nu consta in cit de repede parcurgi cu ea 1Km cu talpa la fund sau in faptul ca ajungi la suta in 7 sau xx secunde. Valoarea masinii se face pe total, de la design, acceleratie, cuplu ( o notiune ce lipseste total din vocabularul vostru sau o evitati deliberat), stabilitate in curbe, comfort, siguranta.. etc). Daca va luati dupa cit de bine sta Loganul la o liniuta...sanatate... testati in continuare...
Iar cu tuningul vostru..inca o data...e kitsch. Iar despre performanta Loganului ...vad ca tot ce stiti sa scrieti e ori de liniute ori de CP ... De cuplu ati auzit? Dar de cum trebuie sa folosesti treapta 2 sau daca ai noroc 3 ca sa urci un delusor penibil ? Sau asta nu conteaza la o masina? Faza cu Golfu' ...incearca testul Logan contra Golful respectiv pe un drum de munte, la deal si cu serpentine..si mai discutam. Si daca tot compari..ia un Golf din acelasi an
![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif)
)). Trebuie sa intelegeti o data si pt totdeauna ca o masina nu se compara cu altele doar la liniute. Masina merge la deal, masina are un comfort anume, o stabilitate, un cuplu specific, o cutie etajata cu cap sau nu, niste amortizoare eficiente sau nu... asta strict legat de asa zisul vostru tuning la motor, ca despre kitschul din afara nu mai zik nimic. Jenti de Clio...de ce oare? vrei sa para Renault? Mai lipseste sa pui o sigla de Renaul in loc de Dacia si sa fie kitschul complet. Si abtibildele de rigoare peste tot... ca deh, parca sintem la raliu. Iar apropo de valve, e penibil sa te lauzi cu 2 valve pe cilindru in conditiile in care orice masina respectabila are 4 valve..minim.
Hai sa ne uitam la pret acum sa ridem cu totii : deci..imi iau Logan 1.6, cu 90CP. Buuun...dau 8400 euro. Mai bag 1000 sau peste in tuning...si ce obtii ? 10000 euro pentru ce? Va las sa explicati avantajele
![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif)
)
Si acum un mic contra exemplu. Am avut acum citiva ani un Ford Escort, Diesel 1.6. Vechi de cind lumea, din 1983 toamna. Au aparut Loganurile pe strada..iar la vremea aia faceam naveta pe un drum destul de interesant, cu curbe multe si dealuri girla, diferenta de nivel, etc.etc. 60Km pe zi x 2. Tot ce pot sa va spun e ca la deal, cu cei jenanti 55CP ai masinii (care dupa 20 ani si doua seturi motor complete nu aveau cum sa mai fie 55) reuseam sa urc orice deal mai bine ca un Logan, reuseam sa am frine mult mai bune desi nu aveam ABS, reuseam sa stau in curbe incredibil (ce i drept Escortul e campion la asta) , aveam un comfort extraordinar fata de scaunul de tractor din Logan..si totul fara tuning. Intrebarea mea cheie este acum : de ce un Ford amarit de acum 20 ani si de 3 ori mai ieftin face mai mult la orice capitol decit Dacia din 2005 ? Poate faptul ca Dacia are Airbag va consoleaza acum.... dar sint 20 ani totusi.
Loganul e o masina care se preteaza in Romania, pina la un punct in care anumite modele incep deja sa coste mult prea mult pentru ce stiu sa faca (vezi logan diesel de 10.700 euro fara optionale) si cu un motor jenant 1.5 de numai 85CP, tipic Renault. Adica la 1.6D Ford putea scoate amaritii aia de 55 CP acum 20 ani si acum in 2009, Renault/Dacia poate scoate doar 85CP dintr o cilindree de 1.5L ? Common' ...e bullshit.
Deci, cum am spus, Loganu e bun pt tarisoara noastra, atita timp cit dai o suma echitabila, un 5000-6000 euro maxim si stii ca ce ai luat e doar magar si nu o sa devina armasar cu un chip ieftin de tuning made in china si care mai mult creste consumul decit performanta.
Mai important e un cauciuc safe si de calitate, nu aspectul cu care intri in gard cind vrei sa pari mai smecker ca un Golf de 1.6 (asta ca un mic apropos la vitejia/prostia din ziua de azi).
Tema pt.acasa : cititi datele tehnice despre mega motoarele Renault pt Logan si aruncati va privirile pe cuplul "formidabil" oferit de aceleasi performante cutii de viteze de pe Logan . Deasemenea, de revazut stabilitatea, frinele performante.... scaunele de 2 lei de tractor cu o pozitie de sofer de tir intr o cutie suprainailtata...etc.
Semnat : un om normal, dar cu experienta..