Eu am avut parte de lansarea Lastun-ului LIVE si am fost pe vremurile acelea si într-o vizita în Fabrica de la TIMISOARA
Lastunul este o realizare UNICAT din toate punctele de vedere. Lastun-ul este în vest, mult visata masina ecologica de 3 litri care n-au reusit s-o produca nici în ziua de azi fara costuri exorbitante de productie si materiale rare scumpe. aici a reusit românul în 85 ce n-a realizat vestul nici în ziua de azi.
Ok ar mai fi unele de spus la capitolul SIGURANTA PASIVA a caroseriei, da daca iei pomu cu lastunu îl aduni cu farasu sau aspiratoru deoarece la acest capitol s-au facut pe vremea acea niste greseli fundamentale. Sa nu uitam însa ca cam toate masinile de pe vremea acea erau cam pe acelasi calapod.
oricum acel motoras de 500 cmc / 21 CP racit cu aer si alimentat prin carburatorul SOLEX daca-mi aduc aminte, asa cum este el, este net superior motorului de trabant din toate punctele de vedere iar daca acum cu tehnica de azi, îl mai faci si pe injectie îi reduci consumul de 3,5 litri si mai mult. De facut si pe gaz nu mai vorbesc.
Ceea ce priveste interiorul, bordul are strictul necesar pt. o masina de mic litraj, scaunele scoica bat a RECARO si au aproape acelasi confort chit ca sînt din plastic tare cu un capitonaj aplicat partial de numai 20 mm.
Bancheta rabatabila din spate care amintesc de scaunele de prin tramvaiele si autobuzele vechi, le ignorez ca alea sînt pur si simplu în plus.
Înainte de a parasi România în anul 1990 pur si simplu am fost îndragostit de masinuta asta. Din pacate n-am mai ajuns sa-mi cumpar una.
Si înca ceva:
Daca ar fi dupa mine, parerea mea, Lastun-ul nu ar trebui dat uitarii.
Ar trebui cautat un sponzor, masina modernizata si reînceputa productia.
La situatia actuala cu preturile actuale de combustibil, masina asta ar intra pe piata ca o bomba, si ar fi un rival de temut pt. Tata Nano, Smart etc. Succesul ar fi garantat.
Cred ca asi fi printr-e primii care si-ar cumpara una sa am cu ce merge prin oras.
Sa am norocul sa-mi cumpar unul facut în 1985 în stare originala, sa-l restaurez, sa-i trag înmatriculare de Oldtimer si sa circul cu el zilnic pe strazile germana, este EXCLUS. Asta ramîne un vis IREALIZABIL la contingentul de Lastunuri existente în RO.