Eu am avut parte de lansarea Lastun-ului LIVE si am fost pe vremurile acelea si īntr-o vizita īn Fabrica de la TIMISOARA
Lastunul este o realizare UNICAT din toate punctele de vedere. Lastun-ul este īn vest, mult visata masina ecologica de 3 litri care n-au reusit s-o produca nici īn ziua de azi fara costuri exorbitante de productie si materiale rare scumpe. aici a reusit romānul īn 85 ce n-a realizat vestul nici īn ziua de azi.
Ok ar mai fi unele de spus la capitolul SIGURANTA PASIVA a caroseriei, da daca iei pomu cu lastunu īl aduni cu farasu sau aspiratoru deoarece la acest capitol s-au facut pe vremea acea niste greseli fundamentale. Sa nu uitam īnsa ca cam toate masinile de pe vremea acea erau cam pe acelasi calapod.
oricum acel motoras de 500 cmc / 21 CP racit cu aer si alimentat prin carburatorul SOLEX daca-mi aduc aminte, asa cum este el, este net superior motorului de trabant din toate punctele de vedere iar daca acum cu tehnica de azi, īl mai faci si pe injectie īi reduci consumul de 3,5 litri si mai mult. De facut si pe gaz nu mai vorbesc.
Ceea ce priveste interiorul, bordul are strictul necesar pt. o masina de mic litraj, scaunele scoica bat a RECARO si au aproape acelasi confort chit ca sīnt din plastic tare cu un capitonaj aplicat partial de numai 20 mm.
Bancheta rabatabila din spate care amintesc de scaunele de prin tramvaiele si autobuzele vechi, le ignorez ca alea sīnt pur si simplu īn plus.
Īnainte de a parasi Romānia īn anul 1990 pur si simplu am fost īndragostit de masinuta asta. Din pacate n-am mai ajuns sa-mi cumpar una.
Si īnca ceva:
Daca ar fi dupa mine, parerea mea, Lastun-ul nu ar trebui dat uitarii.
Ar trebui cautat un sponzor, masina modernizata si reīnceputa productia.
La situatia actuala cu preturile actuale de combustibil, masina asta ar intra pe piata ca o bomba, si ar fi un rival de temut pt. Tata Nano, Smart etc. Succesul ar fi garantat.
Cred ca asi fi printr-e primii care si-ar cumpara una sa am cu ce merge prin oras.
Sa am norocul sa-mi cumpar unul facut īn 1985 īn stare originala, sa-l restaurez, sa-i trag īnmatriculare de Oldtimer si sa circul cu el zilnic pe strazile germana, este EXCLUS. Asta ramīne un vis IREALIZABIL la contingentul de Lastunuri existente īn RO.