Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Masina mea Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 11-12-09, 13:22   #31
White_Dragon
Dacia Driver

Stage 5
 
White_Dragon's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 949
Member of:
[DACIA]
[Oltcit]
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

Quote:
Originally Posted by pitibraila View Post
Motor cu 2 cilindri raciti cu aer, 499 cmc, 22,5 CP, consum 3,3 l/100 km, viteza maxima 106 km/h.
Doar 3,3 L/km? - perfecta pentru oras.
White_Dragon is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 13:34   #32
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

Quote:
Originally Posted by RRedman View Post
Fostul meu profesor de design industrial si ambiental, este creatorul Lastunului, Dl. Radu Teodorescu, masina este facuta din rasini sintetice, cu motor amplasat transversal.Ne-a povestit foarte multe despre aceasta masina.Am fost impresionat mai ales cand relata despre testele in "tunelul cu vant", unde aseza fasii inguste de bumbac pe suprafata caroseriei, pentru a-i indica zonele de turbulenta aerodinamica si cat de mult a lucrat la mentinerea unui cost scazut, testele de material, ergonomia masinii.
Ar fi frumos daca te-ai angaja in reconditionarea unei astfel de masini.Sunt din ce in ce mai rare.Bafta!
Sīnt īntr-adevar deosebit de rare. Mai este o cersiune de tabla dar aia a fost un veritabil esec ca ruginea ca dracu.

Daca chiar te pui sa restaurezi si faci din doua una, restaureaza-le īn stil ORIGINAL. Nu te apuca de ciobaneli cu spoilere si eleroane, roti de juma de metru si alte aberatii din astea.

Poti sa ai sanse la un moment dat s-o īnmatriculezi ca masina de epoca OLDTIMER daca e 1:1 originala. Īn afara de asta nu merita sa ciobanesti o astfel de raritate ca e pacat de ea.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 13:55   #33
RRedman
Banned

Stage 5
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 805
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

Proiectul "Lastun" a fost "inspirat" din proiectul Mini Morris al celebrului designer Sir Alec Issigonis.Un Mini Morris a fost adus din Marea Britanie, la Pitesti, unde a fost demontat din toate suruburile, unele componente au fost "reproduse" si aplicate.
Pentru nivelul la care era designul auto din Romania, la perioada respectiva, proiectul "Lastun" a fost o mare realizare, multe persoane inca nu cunosc detalii de design, mecanice, etc... si isi fac o parere proasta, preconceputa, despre masina.
Am avut ocazia sa studiez planse tehnice, sa citesc notite si astfel mi-am facut o parere despre proiectul asta.

"S-a pornit de la un far integrat īn caroserie, ceea ce acum 29 de ani era o apariţie. Pānă atunci maşinile aveau nişte faruri rotunde şi plane care erau adaptate cāt de cāt la caroserie prin nişte ochelari de plastic care făceau trecerea de la planul ăsta rotund la caroserie. Eu am făcut faruri prin vacuumare, astfel ca din far să curgă restul caroseriei, să fie integrate total īn formă. Īn producţie, ca să ieftinească costurile s-a renunţat la această opţiune şi s-a făcut un ochelar simplu, folosindu-se un far din producţia existentă". S-a continuat cu caroseria, unde s-a interzis importul de mase plastice de la BASF şi BAYER, folosindu-se produsele petrochimiei romāneşti: "

"Maşina scara 1:5 a avut un coeficient termodinamic absolut spectaculos, de 0.229. Comparativ, Fordul Probe avea 0.22, īnsă e drept pe maşina la scara reală. O parte din aerodinamicitate s-a pierdut prin detalii şi ridicarea cotelor la scară, un Lăstun real ajungānd la 0.32 coeficientul aerodinamic, similar cu al maşinilor de serie normală din lume, cum ar fi Volkswagen Golf". Douăzeci de prototipuri ale Lăstunului (de 100 de ori mai scumpe decāt modelele de serie) conduse de piloţi cu premii la concursuri auto au bătut pānă īn 1984 mai bine de 2 milioane de kilometri de drumuri asfaltate şi neasfaltate, īn teste de anduranţă, traversānd inclusiv Transfăgărăşanul şi urcānd la Babele. Mai mult, cānd două prototipuri de Lăstun au fost duse la centrul de īncercări de la Mioveni, unde le-au fost testate performanţele la capitolul securitate īn urma impactului frontal şi din spate: "La 52 km/oră s-au dovedit a fi mai bune decāt ale unei Dacii şi ale unui Oltcit",
Radu Teodorescu, intr-un interviu pentru "Gandul".
RRedman is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 16:32   #34
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

Eu am avut parte de lansarea Lastun-ului LIVE si am fost pe vremurile acelea si īntr-o vizita īn Fabrica de la TIMISOARA

Lastunul este o realizare UNICAT din toate punctele de vedere. Lastun-ul este īn vest, mult visata masina ecologica de 3 litri care n-au reusit s-o produca nici īn ziua de azi fara costuri exorbitante de productie si materiale rare scumpe. aici a reusit romānul īn 85 ce n-a realizat vestul nici īn ziua de azi.
Ok ar mai fi unele de spus la capitolul SIGURANTA PASIVA a caroseriei, da daca iei pomu cu lastunu īl aduni cu farasu sau aspiratoru deoarece la acest capitol s-au facut pe vremea acea niste greseli fundamentale. Sa nu uitam īnsa ca cam toate masinile de pe vremea acea erau cam pe acelasi calapod.

oricum acel motoras de 500 cmc / 21 CP racit cu aer si alimentat prin carburatorul SOLEX daca-mi aduc aminte, asa cum este el, este net superior motorului de trabant din toate punctele de vedere iar daca acum cu tehnica de azi, īl mai faci si pe injectie īi reduci consumul de 3,5 litri si mai mult. De facut si pe gaz nu mai vorbesc.

Ceea ce priveste interiorul, bordul are strictul necesar pt. o masina de mic litraj, scaunele scoica bat a RECARO si au aproape acelasi confort chit ca sīnt din plastic tare cu un capitonaj aplicat partial de numai 20 mm.
Bancheta rabatabila din spate care amintesc de scaunele de prin tramvaiele si autobuzele vechi, le ignorez ca alea sīnt pur si simplu īn plus.

Īnainte de a parasi Romānia īn anul 1990 pur si simplu am fost īndragostit de masinuta asta. Din pacate n-am mai ajuns sa-mi cumpar una.

Si īnca ceva:

Daca ar fi dupa mine, parerea mea, Lastun-ul nu ar trebui dat uitarii.
Ar trebui cautat un sponzor, masina modernizata si reīnceputa productia.
La situatia actuala cu preturile actuale de combustibil, masina asta ar intra pe piata ca o bomba, si ar fi un rival de temut pt. Tata Nano, Smart etc. Succesul ar fi garantat.
Cred ca asi fi printr-e primii care si-ar cumpara una sa am cu ce merge prin oras.

Sa am norocul sa-mi cumpar unul facut īn 1985 īn stare originala, sa-l restaurez, sa-i trag īnmatriculare de Oldtimer si sa circul cu el zilnic pe strazile germana, este EXCLUS. Asta ramīne un vis IREALIZABIL la contingentul de Lastunuri existente īn RO.

Last edited by CyberCSX; 11-12-09 at 16:47.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 20:14   #35
bz10enc
2 Roti

Stage 5
 
bz10enc's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 475
Member of:
[DACIA]
[Toyota]
[Suzuki]
[2 Roti]
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

Vesti mari!
A pornit Lastunul.
Niste filmulete de azi :
https://www.youtube.com/watch?v=pG-wkJ08bA8
https://www.youtube.com/watch?v=Q9AvzLJsxQM
https://www.youtube.com/watch?v=DSKVy8gXmVg

Dupa ce am curatat platina... minune ! Lastunelul a capatat viata.
Si spre mirarea mea) e economicos tare. Cu un litru si putin de benzina m'am plimbat cam jumatate de ora numai in talpa.
Eu invatat cu 82 de cai de la Vitara nu mi se pare ca trage Lastunul atat de bine, dar oricum daca ar fi sa ii dau asa... i'as da mai mult de 22 de cai cat are el.
Atasez si niste poze de azi.

Last edited by bz10enc; 11-12-09 at 20:24.
bz10enc is offline   Reply With Quote
Old 11-12-09, 22:08   #36
bz10enc
2 Roti

Stage 5
 
bz10enc's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 475
Member of:
[DACIA]
[Toyota]
[Suzuki]
[2 Roti]
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

Si pozele. Rog un moderator sa uneasca postul asta cu anteriorul deoarece imi dadea o eroare la incarcarea pozelor la postul anterior.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0374.JPG
Views:	411
Size:	2.35 MB
ID:	1216197   Click image for larger version

Name:	IMG_0382.JPG
Views:	470
Size:	2.23 MB
ID:	1216198   Click image for larger version

Name:	IMG_0383.JPG
Views:	390
Size:	2.40 MB
ID:	1216199  

bz10enc is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 00:13   #37
b-37-ssp

Stage 3
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 89
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

sa il stapanesti sanatos si sa te bucuri de el. personal nu prea stiu multe despre lastun dar o cunostinta de-a mea care a detinut unul zicea asa : dupa ce mi-am cumparat dacia 1310 am regretat lastunul pentru ca mi-am batut joc de el si refuza sa se strice. omul zicea ca a carat cu masina aia materialele necesare pentru a-si construi o casa la tara si masina a rezistat dar a vandut-o pentru ca nu avea spatiu suficient(ca si masina de famile).fiabilitatea si consumul erau punctele ei forte
b-37-ssp is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 08:16   #38
White_Dragon
Dacia Driver

Stage 5
 
White_Dragon's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 949
Member of:
[DACIA]
[Oltcit]
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

Sunt chiar tari masinutele astea.
White_Dragon is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 13:51   #39
bz10enc
2 Roti

Stage 5
 
bz10enc's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 475
Member of:
[DACIA]
[Toyota]
[Suzuki]
[2 Roti]
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

Am mai demontat azi ce am putut de pe ambele dar nu e vreme de umblat la Lastun acum. Poate vine vreme mai buna ca pe geru asta numa de dezmembrat nu e. Poate mici detalii : incuietori, macaralele la geamuri.
Si o poza de azi.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0394.JPG
Views:	231
Size:	2.40 MB
ID:	1216949  
bz10enc is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 16:06   #40
topser
Fiat Driver

Stage 5
 
topser's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 3,552
Member of:
[Fiat]
[DACIA]
[DAEWOO]
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

Salut si spor la treaba , e de apreciat ce faci tu...
Uite niste poze cu un Lastun restaurat in proportie de 100%...
sper sa arate tot asa si al tau , daca nu si mai bine..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	L%C3%A1stun%20k%C3%A9pek%20012%2C%20001.jpg
Views:	319
Size:	127.3 KB
ID:	1217211   Click image for larger version

Name:	L%C3%A1stun%20k%C3%A9pek%20013%2C%20002.jpg
Views:	363
Size:	119.8 KB
ID:	1217212   Click image for larger version

Name:	L%C3%A1stun%20k%C3%A9pek%20016%2C%20005.jpg
Views:	320
Size:	128.7 KB
ID:	1217213  

Click image for larger version

Name:	L%C3%A1stun%20k%C3%A9pek%20018%2C%20007.jpg
Views:	369
Size:	133.9 KB
ID:	1217214   Click image for larger version

Name:	L%C3%A1stun%20k%C3%A9pek%20019%2C%20008.jpg
Views:	343
Size:	135.1 KB
ID:	1217215   Click image for larger version

Name:	L%C3%A1stun%20k%C3%A9pek%20023%2C%20012.jpg
Views:	339
Size:	86.7 KB
ID:	1217216  

Click image for larger version

Name:	L%C3%A1stun%20k%C3%A9pek%20026%2C%20015.jpg
Views:	403
Size:	97.7 KB
ID:	1217217   Click image for larger version

Name:	L%C3%A1stun%20k%C3%A9pek%20027%2C%20016.jpg
Views:	434
Size:	119.8 KB
ID:	1217218  
__________________
Dacia Logan 1.4 - B 21 YNE
Fiat Grande Punto 1.2 - CT 25 SSS
Daewoo Tico SL - CT 40 SSM
BMW E30 Coupe 1989 320i - CT 88 SRH

BMW E30 Sedan 1991 320i - CT 50 AID

Peugeot 306 1994 1.8i - CC 6992 CB
topser is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 16:33   #41
bz10enc
2 Roti

Stage 5
 
bz10enc's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 475
Member of:
[DACIA]
[Toyota]
[Suzuki]
[2 Roti]
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

Mi'e cam greu sa cred ca asa va ajunge si al meu asa autentic. In primul rand cel ce l'ai prezentat tu are toate ornamentele de caroserie originale si in stare foarte buna. Nu stiu unde mai gasesc eu asa ceva. Oricum ceva ceva trebuie sa iasa .
bz10enc is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 17:43   #42
topser
Fiat Driver

Stage 5
 
topser's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 3,552
Member of:
[Fiat]
[DACIA]
[DAEWOO]
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

vezi ca lastunarii au si un forum...
topser is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 18:28   #43
bz10enc
2 Roti

Stage 5
 
bz10enc's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 475
Member of:
[DACIA]
[Toyota]
[Suzuki]
[2 Roti]
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

stiu stiu ... precum si o asociatie (ACLR) .
bz10enc is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 20:47   #44
cicisxn

Stage 5
 
cicisxn's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 469
Member of:
[DACIA]
[2 Roti]
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

Daca nu gasesti...fa din fibra
cicisxn is offline   Reply With Quote
Old 13-12-09, 15:59   #45
bz10enc
2 Roti

Stage 5
 
bz10enc's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 475
Member of:
[DACIA]
[Toyota]
[Suzuki]
[2 Roti]
Default Re: Mandru Posesor de Lastun(uri) !

Azi am rezolvat'o pe micutza si cu franele. Tin acum calumea. Pe parte mecanica mai ramane cutia de viteze si cam atat. Pe urma vine calvarul, mai ales ca pe partea pasagerului podeaua e putreda rau. Se rezolva toate dar la timpul lor. Deja masinutele si'au gasit admiratori toata lumea care trece pe strada intreaba de ele.
bz10enc is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -