19-12-11, 22:54
|
#2131
|
Stage 5
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,121
Member of: [DACIA] [RENAULT] [Old School Cars]
|
Re: Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN
Sunt ceasurile standard pentru modlele de r12 din prima generatie dar mai echipate TS fiind una din variantele sportivizate.
Pt cine nu stie urmatoarea varianta de 12TS a introdus motorul de 1397cc, adica cel de 1400 de Dacia, lafel si cutia in 5 trepte.
Motorul de TS dar cu alta axa, raport de compresie si carburator s-a pus pe multe masini ulterior inclusiv pe Volvo.
|
Desi nu stiu cate Dacii ai avut sau n-ai avut pana acum, din ce ai scris acolo stii mai multe decat multi asa zisi cunoscatori, mancatori, proprietari, pasionati etc. din sectiunea Dacia. Din pacate genul asta de oameni sunt din ce in ce mai rari. Va rog sa nu stergeti postul pe motiv de off-topic. Ati da dovada de mult mai multa ignoranta.
|
|
|
19-12-11, 23:05
|
#2132
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Aproape in permanenta am avut acasa o masina romaneasca si slabiciunea mea a fost Dacia.
8 Dacia incepand de la 1300, 1410 berlina, combi, nova, logan, chiar noua daca lui Aro 10 ii spun Dacia 10.
In curse, in tuning, preparari am deschis ochii cu Dacia. Asta era masina la care se lucra la noi cel mai mult.
Last edited by SEBASTIAN; 19-12-11 at 23:20.
|
|
|
20-12-11, 15:57
|
#2133
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 837
Member of: [Oltcit] [DAEWOO] [SKODA]
|
Re: Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN
Aproape in permanenta am avut acasa o masina romaneasca si slabiciunea mea a fost Dacia.
8 Dacia incepand de la 1300, 1410 berlina, combi, nova, logan, chiar noua daca lui Aro 10 ii spun Dacia 10.
In curse, in tuning, preparari am deschis ochii cu Dacia. Asta era masina la care se lucra la noi cel mai mult.
|
Aro 10 in anii '80 a fost comercializat in UK sub denumirea de Dacia Daster asa ca nu gresesti cand ii spui Dacia.
|
|
|
20-12-11, 16:31
|
#2134
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 983
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Aia-i altceva. Omul nu greseste pentru ca Aro 10 a fost comercializat la inceput sub denumirea de Dacia 10.
|
|
|
21-12-11, 12:54
|
#2135
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN
Aproape in permanenta am avut acasa o masina romaneasca si slabiciunea mea a fost Dacia.
8 Dacia incepand de la 1300, 1410 berlina, combi, nova, logan, chiar noua daca lui Aro 10 ii spun Dacia 10.
In curse, in tuning, preparari am deschis ochii cu Dacia. Asta era masina la care se lucra la noi cel mai mult.
|
tin minte ca acum vreo 10 ani a-ti venit la braila cand s-au facut liniutele pe faleza dunarii cu o dacia! ce show a fost atunci... ce vremuri!
sper sa vedem si loganul pe la vreo etapa in TL.
__________________
Dacia 1310 TURBO 1.7
Volvo 480 TURBO 1.7
|
|
|
22-12-11, 20:19
|
#2136
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,730
Member of: [DACIA]
|
Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
|
|
|
22-12-11, 20:36
|
#2137
|
Stage 5
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,999
Member of: [Old School Cars]
|
Re: Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Quote:
Originally Posted by popasan
|
se numeste specula.... o sa trebuiasca sa ne obisnuim cu ea...
ps: cand ajung si la masina o sa-ti dau cotele alea...
|
|
|
22-12-11, 20:37
|
#2138
|
Stage 4
Join Date: Oct 2006
Posts: 243
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
|
|
|
22-12-11, 22:37
|
#2139
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Quote:
Originally Posted by Sirius
tin minte ca acum vreo 10 ani a-ti venit la braila cand s-au facut liniutele pe faleza dunarii cu o dacia! ce show a fost atunci... ce vremuri!
sper sa vedem si loganul pe la vreo etapa in TL.
|
Da imi amintesc f bine pe 1 Martie facem pe faleza la Braiala.
Superbe etape si locatii de vis si de lux.
Daca primaria ar vrea sa amenajeze locul ala pt asa ceva cred ca ...
Dar ce scrie pe numarul de la masina din avatarul tau?
|
|
|
22-12-11, 23:26
|
#2140
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,730
Member of: [DACIA]
|
Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Si ca sa fiu, off topic la mine pe topic , niste poze de pe afara, acolo unde motoarele astea de generatie veche nu sunt aruncate la "gunoi" asa usor.... enjoy
|
|
|
23-12-11, 00:11
|
#2141
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Rostul rolelor de pe culbutori nu-l vad, oricat de mare turatia.
Iar tachetii din duraluminiu n-au sa aiba viata lunga, parerea mea.
Dai un link cu povestea?
|
|
|
23-12-11, 21:33
|
#2142
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,730
Member of: [DACIA]
|
Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Quote:
Originally Posted by Muttley
Iar tachetii din duraluminiu n-au sa aiba viata lunga, parerea mea.
Dai un link cu povestea?
|
Sincer nu cred ca tachetii sunt din dural, iar link inca nu am gasit inca, pozele fiind luate de pe flickr
Iar daca tot se apropie Craciunul, un mic cadou pentru mica sportiva, ca n'a putut'o uita moshu
|
|
|
23-12-11, 23:53
|
#2143
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Interesante pozele...
capacele care tin simeringurile de supapa folosite si pe post de distantier pentru un arc mai comprimat se folosesc pe la noi de multa vreme,si alea isi au rostul,iar culbutorii aia ce sa zic,cred ca se misca bine o vreme,ca apoi intervine uzura,pe cand un culbutor pe axul lui,teoretic are frecarea mai mica fiindca intre piese este pelicula de ulei ,pe cand asa e fier pe fier,oricat de lubrifiat ar fi...plus ca miscarea oscilatorie nu continua intr-un sens
Ar fi fost mai interesant un culbutor cu rola acolo unde urmareste cama ,din cate stiu exista asa ceva,pe la noi n-am vazut n-am auzit la nimeni de o asemenea modificare,culbutorii aia cred ca ar diminua extraordinar de mult zgomotul motorului...
|
|
|
24-12-11, 02:22
|
#2144
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,211
Member of: [VW] [Old School Cars]
|
Re: Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Quote:
Originally Posted by julaikos
Interesante pozele...
capacele care tin simeringurile de supapa folosite si pe post de distantier pentru un arc mai comprimat se folosesc pe la noi de multa vreme,si alea isi au rostul,iar culbutorii aia ce sa zic,cred ca se misca bine o vreme,ca apoi intervine uzura,pe cand un culbutor pe axul lui,teoretic are frecarea mai mica fiindca intre piese este pelicula de ulei ,pe cand asa e fier pe fier,oricat de lubrifiat ar fi...plus ca miscarea oscilatorie nu continua intr-un sens
Ar fi fost mai interesant un culbutor cu rola acolo unde urmareste cama ,din cate stiu exista asa ceva,pe la noi n-am vazut n-am auzit la nimeni de o asemenea modificare,culbutorii aia cred ca ar diminua extraordinar de mult zgomotul motorului...
|
Frecarea dinpotriva, este mai mica. Frecarea in rulment, de orice fel ar fi el, e mai mica decat intr-un lagar de alunecare. Asta e scopul lor. (frecare de rostogolire<frecare de alunecare)
|
|
|
24-12-11, 10:37
|
#2145
|
Stage 5
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia Sport No.281 '84 (cu planuri pe termen lung)
Da dar uzura intervine mult mai repede, pentru ca la acei rulmenti, asa zisele ace o sa prinda joc imediat, deoarece culbutorul nu executa o miscare de rotatie ci una oscilatorie. Decat cateva din ace vor fi puse "la munca", si acelea se vor uza imediat (ca sa va dau un exacplu, puntea spate de la anumite modele de Peugeot, de tip H, are la brate in loc de bucse rulmenti; acei rulmenti se uzeaza si in 50.000 km au joc imens si nu se pot schimba, se poate doar inlocui bratul, care este foarte scump si pe deasupra nu au prevazut lagarul cu vre-un gresor; tata la masina lui a trebuit sa isi faca singur un gresor ca sa introduca vaselina in rulment, pentru a-i mai lungi viata, si luati in considerare ca la culbutor forta este mult mai mare decat cea din bratu suspensiei de la Peugeot). Plus ca nu stiu de ce a inlocuit acele arcuri care tin la locul lor culbutorii cu niste bucse. Chiar nu era o problema aceasta, acele arcuri isi faceau foarte bine treaba. Un plus are pentru ca a executat tijele impingatoare din teava, pentru ca au o rezistenta la ondoire mult mai mare, dar trebuie vazut cum a realizat capetele tevii pentru ca trebuie sa fie facute dintr-un material extrem de rezistent si eventual tratat acel material.
|
|
|
|
|