Re: pasionati de masini din BOTOSANI si forumul 4 tuning!
eu cred ca nici de asta nu prea se aduna lumea in bt...despre ce sa vb?
ca sa priceapa tata lumea ce e o turbina:
am pus o poza mai jos si incerc sa explic cat pot de usor..
cel din stanga e motorul(engine cylinder)...iar in dreapta turbosuflanta
totul incepe de la saxofon..unde se monteaza turbina...
gazele arse ce ies din motor (cu rosu), in drumul lor, trec prin turbina si rotesc o paleta(turbine wheel)..apoi se duc spre evacuare..
turbine wheel-u este pe acelasi ax cu compresor wheel ..adica daca se invarte turbina..se invarte si compresorul
compresorul este montat dupa filtru de aer..
deci aerul (albastru)trece prin filtru,apoi prin compresor..dar nu poate intra direct in motor pt ca este cald...de aia se monteaza un intercooler...care sa il raceasca..(aerul cu cat este mai rece cu atat este mai dens),apoi intra in motor..
turbosuflanta nu este decat un compresor actionat de gazele arse care parasesc motorul, contine o turbina care se invarte cand aceste gaze o traverseaza, rezultand lucru mecanic.
..mai multe molecule de oxigen in cilindru (aer comprimat), mai puternica explozia..
sunt mai multe feluri de turbine...dar TOATE sunt "roatative" si sunt in functie de turatia motorului...
ce ai zis tu cu 4 turbine...cam greu
de curiozitate da un search pe google la quad-turbo si vezi ce ai zis tu..
Last edited by claude307; 08-12-08 at 15:33.
|