07-03-09, 16:53
|
#16
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 510
Member of: [AUDI]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Iarna clar trebuie anvelope de iarna. Intr-o zi fara zapada, cu asfalt uscat, ar mai merge folosite si anvelopele de vara, cu toate k nu au nici pe departe proprietatile celor de iarna. Insa daca este zapada pe jos, nu as sfatui pe nimeni sa iasa cu masina echipata de vara, decat daca este pregatit sa aiba infipt un ditamai morcovul, cu iepure cu tot  , si daca are casco. Din pacate am simtit-o pe pielea mea ce inseamna sa mergi pe zapada, cu cauciucuri de vara(si V-uri)
|
|
|
07-03-09, 16:56
|
#17
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 510
Member of: [AUDI]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Si inca o precizare......multi sunt convins ca stiu, dar poate exista si persoane care ink nu au aflat: e recomandat la cauciucurile de iarna sa fie mai inguste decat cele de vara, si cu o talie mai mare(eventual si o janta mai mica daca se poate), bineinteles, respectandu-se circumferinta normala a rotii
|
|
|
07-03-09, 19:59
|
#18
|
PARTICIPANT CURSE
 Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [4Rally]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Eu la masina de drift, Corsa mea, am roti de iarna 165/70/13 (Biscuitzi) Mananca zapada ca la balamuc. Stie toata lumea cum mergeam pe la azuga pe ditamai zapada cu 80-100 km/h si franam aproape ca pe asfalt. Parca aveam cauciucuri cu pioneze care apropos, sunt interzise pe drumurile publice. Nu de alta dar omoara asfaltul.
__________________
If I win, I take the cash and I take the respect!™
2006 - VAUXHALL CORSA B - 1.2 45CP - Prima masina de DRIFT din Romania cu tractiune fata!
2006 - OPEL VECTRA - C20NE
2007 - 2009 - VW VENTO VR6
2009 - BMW E30 TURBO
2012 - VW GOLF MK5 GTI
PIESE TUNING PE COMANDA:
TURBINE, INJECTOARE, POMPE BENZINA, WASTEGATE, BLOW-OFF, INTERCOOLERE, DISCURI FRANA PERFORATE/STRIATE, KIT-URI AMBREIAJ SPORT SAU ORIGINALE, SUSPENSII, ETC.
CONTACT: donu_vr6@yahoo.com
|
|
|
10-03-09, 12:38
|
#19
|
 Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,292
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Opel]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
ai lasa-ma!
|
|
|
11-03-09, 11:54
|
#20
|
 Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,690
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [Suzuki] [BMW]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Eu folosesc 245/45 R18 si vara si iarna doar ca vara pun de vara si iarna de iarna ... vorba aia: iarna nu-i ca vara.
Drumuri bune sa avem ...
__________________
Oltcit 11 Club | Oltcit 11 RM | Dacia Supernova Clima 1.4 MPI | Opel Vectra Z22SE | Fiat Coupe 2.0 20V | Suzuki 750 GSXF | BMW E30 coupe 2.5 12V | BMW E30 coupe 2.5 24V | BMW E36 coupe 2.0 24V | BMW E36 318i cabrio | BMW E46 318i | BMW E30 coupe S50B30 | Mazda 323 coupe
www.streetlegal.ro
BBS - born to burn
|
|
|
11-03-09, 11:59
|
#21
|
 Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,023
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [DACIA]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
acum am pe super nova 170/65/13 asa de iarna .. pe cele de vara am 195/40/16 mai late nu au incaput... cele de vara is dunlop in v si astea de iarna nush
__________________
Mixt -->
|
|
|
11-03-09, 21:02
|
#22
|
PARTICIPANT CURSE
 Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [4Rally]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Quote:
Originally Posted by alexone
Eu folosesc 245/45 R18 si vara si iarna doar ca vara pun de vara si iarna de iarna ... vorba aia: iarna nu-i ca vara.
Drumuri bune sa avem ...
|
E recomandat sa ai talon mai mic la anvelope pe timp de iarna.
|
|
|
11-03-09, 23:44
|
#23
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 510
Member of: [AUDI]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Quote:
Originally Posted by DONU'
E recomandat sa ai talon mai mic la anvelope pe timp de iarna.
|
Talon mai mic iarna????
|
|
|
12-03-09, 11:15
|
#24
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,156
Member of: [Opel]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Quote:
Originally Posted by barladi
Talon mai mic iarna????
|
Da pentru a "taia"zapada daca ai talonu mai mare preseaza zapada si de aici rezulta ca nu ai aderenta prea buna...
|
|
|
12-03-09, 11:20
|
#25
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,217
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Quote:
Originally Posted by Bmw_E30dak
Da pentru a "taia"zapada daca ai talonu mai mare preseaza zapada si de aici rezulta ca nu ai aderenta prea buna...
|
Din cate stiu eu talonul la cauciuc=inaltimea...asta chiar nu conteaza...poate latzimea cauciucului de iarna trebuie sa fie cat mai mica!
|
|
|
12-03-09, 12:57
|
#26
|
PARTICIPANT CURSE
 Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [4Rally]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Scuze... Talon mare am vrut sa zic. Scuze inc-o data...
E vorba de distanta dintre pamant si janta. Iarna mai derapezi se mai intampla sa mushti dintr-o bordura... Asa, daca ai talon mai mare protejezi mai bine jantele.
|
|
|
12-03-09, 15:32
|
#27
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 510
Member of: [AUDI]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Quote:
Originally Posted by Bmw_E30dak
Da pentru a "taia"zapada daca ai talonu mai mare preseaza zapada si de aici rezulta ca nu ai aderenta prea buna...
|
Exact cum a zis si Bobi. Te refereai la latimea cauciucului care e bine sa fie mai ingust iarna, pentru a taia mai bine zapada, talia (talonul - distanta intre sol si janta) mai mare, si pentru ce a zis Donu si pentru a se "mula" mai bine pe zapada, si e bine ca si presiunea in roata sa fie mai mica, tocmai pentru a fi o suprafata mai mare de contact: am vazut un reportaj pe Discovery, mergeau cu rotile apropape pe pana, pentru aderenta maxima
|
|
|
12-03-09, 16:07
|
#28
|
Oltcit Driver
 Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
nici cu ele prea moi nu e bine sa mergi ca se distruge cauciucul pe margini
http://static.howstuffworks.com/gif/tire-problems.jpg
suprafata maxima de contact o ai cu presiunea corecta pentru respectivul cauciuc 
cum a scazut temperatura sub 0 grade noaptea,am trecut la gume de iarna michelin pe fata(145/80r13) si all season debita pe spate(155/70r13) si cand toti se chinuiau sa inainteze in zapada eu mergeam fara probleme
gumlele de iarna pe langa faptul ca au profil diferit,sunt facute din material mai moale,si se incalzesc mai usor ca sa aiba aderenta la temperaturi scazute,pe cand cele de vara si unele allseason sunt bocna la 0 grade...
in curand trec la cele de vara 185/50r14 si 185/55r14 dunlop sp sport :d
|
|
|
12-03-09, 17:14
|
#29
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,156
Member of: [Opel]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Quote:
Originally Posted by barladi
Exact cum a zis si Bobi. Te refereai la latimea cauciucului care e bine sa fie mai ingust iarna, pentru a taia mai bine zapada, talia (talonul - distanta intre sol si janta) mai mare, si pentru ce a zis Donu si pentru a se "mula" mai bine pe zapada, si e bine ca si presiunea in roata sa fie mai mica, tocmai pentru a fi o suprafata mai mare de contact: am vazut un reportaj pe Discovery, mergeau cu rotile apropape pe pana, pentru aderenta maxima
|
dap scuzele mele...
|
|
|
13-03-09, 10:17
|
#30
|
 Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,690
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [Suzuki] [BMW]
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Umila mea parere:
Cauciucurile de iarna mai inguste te ajuta mai bine la directie intrucat strapung zapada mai usor pe cand cele mai late te ajuta sa franezi, respectiv sa accelerezi mai bine. Daca sunt foarte late la viteze mari e destul de periculos intrucat suprafata de contact a cauciucului cu soseaua devine un dreptunghi cu lungimea mult mai mare decat latimea dispus pe lateralul masinii ... nu stiu cat am fost de explicit.
Ideea e ca intr-o seara ma intorceam de la munte pe DN1 si pe la 120 la ora am intrat pe la Baicoi de pe drum uscat direct in zapada de aprox 10 cm si a inceput sa danzeze masina pe sosea de zicea ca nu e adevarat. Habar nu am cum de s-a produs fenomenu asta ... poate astia de la drumuri nu au dat cu sare acolo ... habar nu am. Noroc ca nu era trafic ca m-am plimbat un pic pe vreo trei benzi.
Numai bine si asfalt usacat si neted.
P.S.: mai merge si umed pentru cunoscatorii drifteri ... stiu ei care
|
|
|
|
|