![]() |
Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Cauciucurile, nu stiu cat de mult conteaza ptr voi, dar este un element esential la masina ta. Hai sa discutam putin despre cum ar trebui incaltata masina :-)
Ce marca/dimensiune folosesti? Cat de importante consideri ca sunt aceste gume? Schimbi dupa sezon? Mergi pe all-season/winter/summer? Alte pareri/sugestii/recomandari ? |
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
215-40-16.......firma nu stiu......
fata noi........spate....ATZA..........:)):)) |
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Spune ma Jakale cat de importante sunt gumele pt. siguranta ta si pentru siguranta pasagerilor care se afla,sa fie in masina ta.
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
205/40/17 goodyear eagle F1 V de vara...de iarna 175/65/14 care sunt de fapt all season. :) tot goodyear
diferente...zgomot mai mic la rulare pentru cele de vara...franare mai buna si pt ca sunt mai late. am avut si 195/45/16 si desi nu erau cine stie ce firma...Barum...tot erau mai silentioase si mai rezistente decat cele de 14. In rest...azot in ele...si cu grija la gropi :) |
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Eu din cauza ca am avut gume de vara pe vreme rece si cu mazga am facut masina dauna totala. Este foarte bun topicul.
Momentan pe Corsa am acum roti de iarna si in general pun roti de vara atunci cand se schimba vremea si incepe sa mai creasca temperatura afara. Anvelopele sunt foarte importante atunci cand ai o masina puternica spre exemplu fiindca au aderenta la rulare la viteza mare si la plecarile de pe loc. O anvelopa buna (si aici ma refer la cele de firma, nu batai de joc) e si confortabila la drum, nu face zgomot (masina pur si simplu fashaie pe shosea), poti rula cu viteza mare (si aici vorbesc de la 160 km/h in sus), si franezi foarte bine (aici e nevoie si de discuri si placute bune). De obicei cand iti cumperi anvelope noi, inainte de toate te duci sa-ti faci directia si unghiul de fuga, apoi montezi noile roti, mergi vreo 2-3 zile cu ele asa pana se asheaza ca lumea pe jante dupa care le echilibrezi. O anvelopa de iarna daca mergi vara cu ea, masina nu se opreste la fel de bine ca pe zapada, se toceste mai repede si nu are aderenta unei anvelope de vara. De exemplu incerci sa ocolesti o groapa brusc o sa simti ca masina derapeaza. Anvelopele de vara, spre exemplu "V"-urile (TOYO Proxes T1R, Goodyear Eagle F1 sau Marangoni Zetta Linea) nu au nicio treaba cu zapada. O sa stai si o sa invarti rotile pe loc pana o sa te plictisesti. Ele sunt bune pe asfalt uscat sau pe ploaie, desenul "V"-ului ajutand ca apa sa fie dispersata de sub roti impiedicandu-te sa acvaplanezi. Unele modele de anvelope au aderenta dupa o anumita temperatura, adica dupa ce le incalzesti nitel, sau sunt foarte bune pana la o anumita temperatura cand nu-si mai fac treaba asa bine si fac masina sa derapeze. Anvelopele sunt singurul contact al soferului cu asfaltul si iti tin viata la distanta de pericole. Sper ca ati inteles cate ceva... |
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
varu` donu are dreptate si eu mam sucit cu kadettu anu` trecut si lam lovit tot din cauza ca naveam gume... ideea e simpla.. sa nu apesi acceleratia mai mult decat trebe atunci stii ca nu ai gume pt o franare buna...acum pot intra in calcul multe variante( tractiunea, greutatea,jante..etc).. dar cam asta e baza din punctul meu de vedere..
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
1 Attachment(s)
Va recomand astea...le am pe 5 si cata chinuiala le-am dat.....curbe pe Bucureshti ploieshti abordate cu 240 si alte chestii de genul, nu am avut nici o problema, mashina a stat lipita cu superglue de strada....singura problema care am avut-o a fost ca unul din ele a avut defect de fabricatzie si a bubuit in Turcia din cauza temperaturii ridicate.
In orice caz, va recomand intodeauna cauciucuri noi in cazul nostru(raceri);)...nu folositzi cauciucuri second...e cea mai mare prostie!!!! (dai un ban dar stai in fatza) |
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
dar Vredestein Sessanta nu se produc in dimensiunile 195/50/15 , 205/50/15, 215/40/16 care sunt cele mai folosite de "raceri" ...
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Ceva mai bun decat Sessenta http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Un...ainsport-2.htm
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Am simtit si eu acum ceva vreme diferenta la caucucuri... Cum bine zicea si MoM`u, dai un ban dar stai linistit.
Momentan merg pe Continental 185/55/r15 all season.. si le sta bine celor 75 cp :-) |
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Anvelopa noua face legea.
La Bobby MOM mai e o chestie. 5-ar-ul lui sta si altfel pe drum, se comporta altfel la viteza mare si in curbe. Are o gramada de senzori de stabilitate... Cum sta 5-ul lui fatza de un 5 E34 de exemplu. Eu cred ca cu aceleasi anvelope un E34 nu sta atat de bine pe drum. E vorba de masina. ;) Dar una peste alta, nu va zgarcitzi niciodata sa va luati anvelope noi. E vorba de vietile si masinile voastre. |
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
:D luati-va cauciucuri noi ca p urma cine stie prin ce borduri...garduri intrati :rolleyes2:rolleyes2..da intradevar difera si de masina...cat de noua/veche e...bine..degeaba e masina de 2006 dau un exemplu ..ai cauciucuri noi..dar directia e praf...acelasi lucru ..ai o masina de 90' fara atatea butoane si electronica...dar cu cauciucuri bune si bine pusa la punct....deci conteaza si starea masinii...intretinerea ei...;)...
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
kast vrei sa faci posturi :P!!!
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
:D nu droopel...doamne fereste...mi-am exprimat umila parere...;)
|
Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni
Quote:
Masinile noi chiar si cu motoare de 1.2 ies mai nou cu jante pe 17 etc... Sessanta ai sa gasesti de 17 in sus!;) Pentru dimensiunile amintite de tine exista Vredestein SportTrack 3 foarte bun. Si da anvelopele sunt foarte importante la capitolul franare,aceeleratie,echilibrul masinii in curbe,rezistenta la greutate. Un lucru foarte important care nu s-a amintit si multi nu il cunosc il reprezinta indicele de greutate! Multi merg cu anvelopele care teoretic ar fi bune insa cumpara fara sa stie anvelope cu indice de greutate mai mic decat ce ar trebui doar pentru simplul fapt ca sunt mai ieftine si apoi se plang ca apar galme sau deformarii ale zonei de rulare . Iar foarte important este indicele de aderenta care nu este deloc proportional sau in functie de forma anvelopei.Va dau exemplu anvelopele Nankang care au niste foarte foarte noi "v-uri" cum cauta toata lumea insa ca si coeficient de aderenta sunt praf aproape de 3. Coeficientul de aderenta se masoara unitar iar cu cat este mai apropiat de 1 este spre perfectiune(toyo R888 de exemplu are indice de aderenta 1 adik maxim). Alt sfat nu cumparati imaginea profilul (vezi cazul "v-uri") cumparati in functie de brand una la mana 2 la mana in functie de gradul de aderenta verificat in prealabil pe net . Alt exemplu este Continental care are un profil radial foarte urat de altfel dar care ofera aderenta execelenta,stabilitate cat si zgomot foarte scazut la rulare. Pentru a gasi anvelope bune puteti sa cautati si modele ale marcilor mai putin consacrate cum ar fi Matador,Sava,Hankook,Kumho. De exemplu profilul MP43 de la Matador este cu mult peste profile consacrate de la marci consacrate,sau profilul Rapidex de la Sava sau Kumho Ku31 care sunt relativ ieftine in comparatie cu celelalte si cu performante peste. Sper ca nu v-am plictisit si va astept cu comenzi !:lol::twisted: |
All times are GMT +2. The time now is 09:06. |
- Copyright 2025 4Tuning