Astazi revin cu prezentarea unei reproduceri la scara 1/18, masina care in realitatea este istorie si este inregistrata si in cartea recordurilor.
Mazda 787B. Autoart. 1/18.
In 1991, Mazda a scris istorie in cadrul celei mai prestigioase si dificile curse de anduranta din lume, Le Mans 24 de ore, devenind primul (si inca singurul) constructor nipon castigator al acestui eveniment cu modelul 787B, prima (si inca singura) masina cu motor rotativ care a reusit aceasta performanta.
Dezvoltat de Mazdaspeed, divizia care a gestionat programul competitional pentru Mazda, 787B a primit un motor rotativ (Wankel) cu patru rotoare care dezvolta 700CP. Din cauza unei schimbări în regulamentul cursei, anul 1991 a fost ultimul în care un model echipat cu motor rotativ a mai putut participa în cursa de 24 de ore de la Le Mans.
Din 1991, modelul câştigător Mazda 787B a fost expus la Muzeul Mazda de la Hiroshima, Japonia.
Dupa 20 de ani, 787B a fost scos de la naftalina si restaurat de inginerii de la divizia de proiectare Mazda E&T. Mazda a publicat cateva videoclipuri oficiale cu 787B la Circuit de la Sarthe, unul din filmulete fiind cu Johnny Herbert, pilotul care a trecut linia de finish inaintea tuturor celorlalti acum 20 de ani.
Cea de-a 79-a cursă de 24 de ore Le Mans era programată să înceapă la ora 15:00, ora locală, sâmbătă, 11 iunie 2011, şi se va încheia la aceeaşi oră, ziua următoare. 787B si-a inceput demonstraţia la ora 12:30 şi ulterior a luat parte la Parada Piloţilor, organizată vineri 10 iunie în centrul oraşului Le Mans.
Dempsey a fost primul care a condus 787B joi, înainte de a se alătura paradei şoferilor de vineri, spre încântarea celor prezenţi. De asemenea, acesta a participat şi la conferinţa de presă Mazda alături de Seita Kanai, Vicepreşedintele executiv Mazda şi de numeroşi membri şi piloţi ai echipei câştigătoare din 1991, dar şi alături de Jean-Claude Plassart Preşedintele ACO, organizatorul Le Mans.
La parada şoferilor, 170.000 de spectatori au urmărit plini de uimire bolidul de 700 CP condus pe străzile din Le Mans de către Yojiro Terada (Japonia) şi David Kennedy (Irlanda), ambii piloţi Mazda la Le Mans.Defilarea a continuat cu Patrick Dempsey şi Seita Kanai împreună cu Pierre Dieudonné (Belgia) şi mulţi alţii.
Sâmbătă, ca încălzire a cursei, Johnny Herbert (Marea Britanie) s-a reîntors pentru prima dată la volanul modelului câştigător pentru două tururi de pistă pline de emoţie. În 1991, după ce a trecut primul linia de sosire, nu s-a putut alătura colegilor săi pe podium din cauza stării de slăbiciune şi a deshidratării. Anul trecut, după o punere în scenă a leşinului de atunci, Herbert a fost invitat să păşească pe podiumul de la Le Mans şi să celebreze victoria Mazda; primul şi singurul producător japonez care a câştigat cursa de 24 de ore de la Le Mans.