Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Old School Cars > Masina mea Old School

Reply
 
Thread Tools
Old 02-11-11, 16:03   #211
b08ygs
Dacia Driver

Stage 5
 
b08ygs's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Si daca se toceste lantul ce faci? cum mai intinzi lantul? Ca aia cu patina teoretic are un piston hidraulic si cand face presiune in rampa apasa in patina....
__________________

Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie....
O batrana din '76
b08ygs is offline   Reply With Quote
Old 02-11-11, 18:32   #212
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

M-am exprimat ca e obicei gresit Deci lantul e intins de intinzator, care in cazul meu e 100% mecanic (i se mai zice si patron), nu hidraulic, si de patina mare (banana) respectiv de cea mica. Gaselnita asta inlocuieste patina mare, asa numita "banana", care din cauza frecarii si fortei cu care actioneaza asupra lantului, franeaza destul de tare motorul, si duce la uzarea prematura a lantului (se intinde). Citeam zilele trecute un articol prin revista Autoturism si ceva manual de Lada, unde scria ca prin folosirea experimentala a acestei gaselnite, s-a eliminat defectul ocazional major (dupa cateva mii de km patina ajungea la limita maxima de uzura, iar lantul rar trecea peste 40000 km) cauzat de unele loturi mai slabe de piese. Prin folosirea acestei gaselnite, la 75000 km alungirea lantului era doar 3mm, care in anumite cazuri la sistemul original aparea dupa nici 20000, iar la ~ 150000 km lantul atingea alungirea maxima de 5 mm, care aparea in unele cazuri la 40000 km
Iar al doilea argument pentru folosirea lui, e ca fara, nu pot intinde lantul suficient sa nu am probleme (din cauza planarilor repetate sa pot ajunge la raportul de comprimare necesar). Chiar si asa s-ar putea sa fiu nevoit sa utilizez un lant de Lada 1200, care e mai scurt cu 2 zale.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	img052.jpg
Views:	114
Size:	190.2 KB
ID:	2209167  
__________________
Lada 1500- under construction
Powered by 2xWeber DCOE 40 - Classic Power for Classic cars
Lada Club Romania

Last edited by k.lada; 02-11-11 at 18:35.
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 02-11-11, 22:58   #213
b08ygs
Dacia Driver

Stage 5
 
b08ygs's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Vad ca ti-ai facut temele Frumos, asa am facut si eu dupa ce am luat motoru, m-am documentat si am cautat manuale de reparatii repere, toate prostiile... Si dupaia m-am apucat sa-l fac bucati
b08ygs is offline   Reply With Quote
Old 03-11-11, 19:05   #214
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Salut. La frane nu ii faci ceva? Nu ai putea adapta de pe vre-un Fiat ceva ventilat? Ca suspensie, varianta celor 2 arcuri unul peste altul nu mi se apre cea mai buna. Oricum, imi place ceea ce faci cu motorul. Tine-o tot asa.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 03-11-11, 20:13   #215
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Salut !

La frane, cum am specificat mai demult (mult mai demult), am achizitionat pe spate sistemul de franare de pe Fiat 125, pe discuri. Am si curatat etrierii, dar ceea ce ma tine sa-i montez e timpul, spatiul, si banii, caci trebuie sa duc planetarele la strunjit (20 mm din cap, capul find mai mare decat diametrul interior al discului), sa fac o flansa de 15-20 mm intre planetara si disc sa-l centrez plus sa-mi incapa de suruburile ce vin pe "trompa" puntii/flansa planetarei, sa imi comand prezoane prezoane (repetitia vine de la faptul ca au ambele capete filetate, iar cei de la alsteel Cluj cica nu au auzit de asa ceva ) + piulite , si sa imi manufacturez un cablu de frana de mana. Multa munca ce mai Pe fata asa moare, s-ar putea sa potriveasca de la ceva dar habar n-am de la ce, pe langa disc trebuie alt etrier ca ala ventilat e mai gros, iar pentru ca am o pereche de etrieri noi nouti, ar fi pacat sa renunt la ele (oricum is cu 2 pistonase/etrier). In caz de forta majora imi comand discurile gaurite (razalitoarele) la uimitorul pret de 150 lei setul si placutele ceramice aferente la 40lei/set De asta e "fun" sa ai Lada... ca e SDELANO V CCCP, deci rezista, si rezista, si rezista, intotdeauna e loc de imbunatatit (ba cu pila, ba cu pasta, ba cu piese manufacturate) si unele piese (chiar daca trebuie sa ai ochi formati pentru rebuturi) sunt mega ieftine

Merci pentru apreciere, mai e mult de munca si va mai fii intotdeauna
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	download (1).jpg
Views:	81
Size:	74.8 KB
ID:	2210522   Click image for larger version

Name:	download.jpg
Views:	101
Size:	636.2 KB
ID:	2210523   Click image for larger version

Name:	fektarcsa (1).jpg
Views:	129
Size:	125.3 KB
ID:	2210524  

Click image for larger version

Name:	2101fekbetet (1).jpg
Views:	72
Size:	119.8 KB
ID:	2210525  

Last edited by k.lada; 03-11-11 at 20:15.
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 05-11-11, 13:54   #216
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Cu intinzatorul m-ai spart - si mor de oftica ca nu incape si la harca mea asa o dracie! -, auzisem ceva ca ar fi facut Nea Marin (Dumitrescu) la Lada cu care alerga fiul sau o "inventie" acolo, dar am tot uitat sa cer amanunte, acuma m-am edificat!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-11, 15:38   #217
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Chiar ca e pacat ca nu incape, e foarte buna gaselnita asta
Intre timp am facut rost de cate-ceva, pe calea asta ii multumesc frumos bunului meu coleg, Subawoo (prietenii stiu de ce ) E vorba de ghiduri de supape TRW (care asteapta cu nerabdare sa ajunga la scurtat), simeringuri de supape fluor-viton Goetze, si rulmentul care intra in flansa cardanului. Chiulasa e dezechipata, scaunele de supape arata foarte ok, flacarile ieseau din carburatorul nr 2 din cauza unei neetanseitati la o supapa de admisie ( trebuie sa fac ceva masuratori si daca nu-i oabla treaba duc chiulasa sa imi frezeze scaunele supapelor, desii mare sens nu are). Supapele initial aratau bine, m-am speriat cand am vazut ce uzura au la coada, mai exact suprafata unde vine culbutorul... adancituri de ~2mm Asta e, se rezolva cu altele
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	111109-1726.jpg
Views:	82
Size:	359.9 KB
ID:	2217864  

Last edited by k.lada; 09-11-11 at 15:49.
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 09-11-11, 17:11   #218
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Rectificatul scaunelor supapelor are rolul lui,suprafata de contact intre supapa si scaunul ei nu trebuie sa fie foarte mare,ceva gen 1-1.5mm,iar in timp de la uzura aceasta devine 2-3 mm ,dar nu stiu sa-ti spun acum si de ce nu e bine sa fie asa mare
In plus de la uzura dispare si suprafata aceea plana care o au atat supapele cat si scaunele,iar modificarea acelui unghi paremise nu e tocmai de dorit
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 09-11-11, 20:53   #219
Silencer Power

Stage 5
 
Silencer Power's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Quote:
Originally Posted by k.lada View Post
Salut !

La frane, cum am specificat mai demult (mult mai demult), am achizitionat pe spate sistemul de franare de pe Fiat 125, pe discuri. Am si curatat etrierii, dar ceea ce ma tine sa-i montez e timpul, spatiul, si banii, caci trebuie sa duc planetarele la strunjit (20 mm din cap, capul find mai mare decat diametrul interior al discului), sa fac o flansa de 15-20 mm intre planetara si disc sa-l centrez
Eu am incercat si nu am reusit sa obtin un rezultat satisfacator, desi flansa avea cativa mm. Inainte sa asamblezi tot, iti recomand sa pui ceasul comparator pe disc dupa ce pui flansa sa te asiguri ca run out-ul este in parametri.
Silencer Power is offline   Reply With Quote
Old 12-11-11, 16:16   #220
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Binenteles ca va fi masurat tot. In principiu, nu ar trebui sa aiba nici un fel de bataie daca planetara e dreapta, ca asez suprafete plane una peste alta.
Cu venirea frigului, am facut sa functioneze sistemul de incalzire din masina, si am pus antigel in motor Dupa 4 ore de chin, jumatate de bord bombardat, pozitii care mai de care incomode, lucrari suplimentare neluate in calcul la inceput (robinetul nou a trebuit debavurat, ingustat un brat unde vine cablul de actionare) si alte cele am reusit, acuma functioneaza totul. Din pacate nu am putut sa scot de tot aeroterma (mai exact radiatorul), ca bowdenul ce merge la recirculare aer, e conectat la controale, care se pot scoate numai dupa ce e dat jos bordul de tot, ca sta pe traversa de sub bord In schimb am curatat toate componentele, iar radiatorul ca norocul nu era infundat Multumiri lui Subawoo care m-a ajutat foarte mult ,si fara cine timpul de lucru se dubla pe putin Poze cu vechiul robinet si cu ce era prin el...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	111112-1057(001).jpg
Views:	71
Size:	591.4 KB
ID:	2221043   Click image for larger version

Name:	111112-1057.jpg
Views:	76
Size:	396.2 KB
ID:	2221044   Click image for larger version

Name:	111112-1058.jpg
Views:	55
Size:	644.1 KB
ID:	2221045  

Click image for larger version

Name:	111112-1100.jpg
Views:	87
Size:	665.7 KB
ID:	2221046  

Last edited by k.lada; 12-11-11 at 16:21.
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 13-11-11, 09:02   #221
Silencer Power

Stage 5
 
Silencer Power's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Quote:
Originally Posted by k.lada View Post
Binenteles ca va fi masurat tot. In principiu, nu ar trebui sa aiba nici un fel de bataie daca planetara e dreapta, ca asez suprafete plane una peste alta.
Daca flansa nu este facuta la un strung capabil (adica nu unul de pe vremea lui nea Nicu), de preferat chiar unul cnc, garantat o sa aiba bataie.
Silencer Power is offline   Reply With Quote
Old 13-11-11, 14:09   #222
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Cnc pt strunjit o flansa de planetara, si nici macar suprafata de lucru ci exteriorul... C'm on, eu am facut la un nene, pe un strung luat la pret de fier vechi si n-are nik!
Tin minte ca prin '88-89 cand aveam eu Lada nu se gaseau robinete de calorifer de Lada, montam de Skoda cu adaptari si inventii
john17 is offline   Reply With Quote
Old 13-11-11, 18:24   #223
Silencer Power

Stage 5
 
Silencer Power's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Boss, eu am spus in ce conditii iese bine, iar una dintre variante este CNC (citeste cu atentie, te rog). Ca tu esti multumit de rezultat, e strict treaba ta, stii cum e, tine de pretentii.
E adevarat ca putem discuta necesitatea discurilor pe spate, dar daca o faci, o faci cum trebuie, ca nu vorbim despre cum apelam in anii '80 la diverse improvizatii din lipsa de altceva.

Last edited by Silencer Power; 13-11-11 at 18:31.
Silencer Power is offline   Reply With Quote
Old 16-11-11, 20:32   #224
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Sa mai animam un pic topicul, si sa nu deviem de la subiect, revin cu ceva noutati consistente Ieri am primit un pachet din Bulgaria, care continea senzorul Hall, si ceva stikere LKB Multumiri omologului meu Dragan Draganov, care mi-a trimis MOCA senzorul, cumparat nou din magazin, nici macar posta nu a trebuit s-o platesc Rar vezi asa omenie si parolism
Binenteles ca nu m-am putut abtine, ieri la ora 8 seara pe bezna si frig montam aprinderea, trageam la semne motorul, multumiri lui Subawoo pt bobina de inductie de rezerva de pe Subaru lui, fara ea era totul degeaba
Binenteles a pornit motorul, am reglat avansul si toate, sincer am ramas socat de atunci Cu toate ca aveam aprinderea pusa la punct calumea ,totul nou, schimbarile si imbunatatirile sunt fenomenale. In primul rand, am ralantiul foarte stabil, merge fenomenal de rotund motorul, nu mai trebuie sa stau atat cu socul tras, se stabilizeaza fenomenal de repede totul, in ture cand deschide camera a 2-a la carburator nu mai da in nas, accelereaza liniar si constant, nu se mai limiteaza pe la 5500 de ture In gol pot atinge turatia de 7500 rot/min, sub sarcina idem. Fantastic cat de bine accelereaza. Eram intr-a 3-a pe la 3500 rot, inferioara, a sarit pe la 5000 instant si fara sa scuture, ezite s-a dus liniar pana 6500 ca m-am speriat Inainte ezita si se ducea cam greu
Ca sa fie completa povestea, m-a facut de minune ieri seara, in mod misterios mi s-a intins cureaua de alternator care acasa inainte de pornire era ok, si in benzinarie am pornit-o impinsa
Concluzia edificatoare e ca platina si aprinderea clasica e caca maca...
Cateva poze edificatoare :
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	111115-1823.jpg
Views:	68
Size:	322.9 KB
ID:	2226831   Click image for larger version

Name:	111116-1701.jpg
Views:	92
Size:	474.8 KB
ID:	2226832   Click image for larger version

Name:	111116-1802.jpg
Views:	62
Size:	453.4 KB
ID:	2226833  

k.lada is offline   Reply With Quote
Old 16-11-11, 23:22   #225
b08ygs
Dacia Driver

Stage 5
 
b08ygs's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Asa este cand imbini motoarele vechi cu tehnologie mai noua rezultatele sunt geniale

Aprinderea dupa ce masina este? Sau este piesa OEM Lada
b08ygs is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -