Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 04-01-07, 12:42   #76
BASU

Stage 5
 
BASU's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,503
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Arrow Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

Quote:
Originally Posted by puma rider View Post
si in sus imi schimba, nu ajungea niciodata motorul sa taie alimentarea, pana in 4500 parca, schimba el, daca nu schimbam eu...mi s-a parut foarte dubios, mai spun odata, felul in care se comporta acest dsg. Sper ca era defecta cea cu care m-am plimbat eu.
pai la un tdi 4500rpm e cam la limita... nu stiu exact la cat iti taie 4600-4800rpm.. depinde de motor
daca masina respectiva era dotata cu cutie manuala, schimbatul la 4500rpm este cam tarziu...
sa ma contrazica un posesor
__________________
'06 Skoda Octavia 2 vRS 2.0TFSI 250CP++ >ex '04 Renault Megane Sedan 1.9DCI Privilege >ex '04 Smart Fortwo 0.7 Turbo
'02 Renault Laguna 2 GrandTour 1.9dCi >ex '79 Dacia 1300 Old School
'99 Daewoo Nubira 1 1.6 16v Automata + GPL >ex '12 First Bike Curier >ex '10 Moto Bike 48cc
BASU is offline   Reply With Quote
Old 04-01-07, 13:08   #77
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

Quote:
Nu confundati cutia clasica mecanica in H cu cea secventiala, e mare diferenta de modul de sincronizare iar comanda e un mic amanunt.
Exista chituri de schibator de tip secvential pentru mai multe cuti mecanice dar asta nu insemna ca daca dai in lnie de schimbator poti face alta cutie.
Nu e nici o confuzie.O cutie e sau nu secventiala doar prin modul de schimbare.Atat.Indiferent ca are craboti sau sincroane,indiferent ca are dinti drepti sau oblici la pinioane.Intr-adevar secventialele de curse au dinti drepti si nu au sincroane,dar asta nu inseamna ca toate secventialele trebuie sa fie asa.Motivele pentru care nu se folosesc astfel de cutii pe strada sunt evidente,iar SMG nu face exceptie de la regula.

Quote:
La DSG e impropiu spus timp scurt de schimbare pentru ca ea le suprapune dar aici pierde cuplu enorm
De ce sa piarda cuplu ? Exceptand pierderile minime datorita faptului ca sunt ceva mai multe componente,DSG nu are pierderi suplimentare,ci dimpotriva.

Schimbarile automate pe mod manual sunt tehnicalitati,si apar la diverse cutii nu doar la DSG,fiind responsabil softul care le controleaza nu cutia in sine.In primul rand sunt gandite destul de bine (de ce sa turezi pana la 7500 un motor cu putere maxima la 5500 ? sau de ce sa retrogradezi la acelasi motor cand ai deja 5000 RPM si acceleratia in podea ?) In al doilea rand,dupa cum zicea SEBASTIAN,se pot reprograma.
Race is offline   Reply With Quote
Old 04-01-07, 14:36   #78
puma rider

Stage 3
 
puma rider's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 82
Member of:
[AfterDark Racing]
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

Intradevar cutia avea un senzor defect, am alfat acum dupa ce am vorbit cu propietarul, imi cer scuze daca am creat vreo confuzie. Totusi la DSG am aflat ca daca ajunge la o turatie foarte mare iti schimba singura in sus(adica nu poti sa o turezi pana sa iti taie benzina) nici nu stiu sa zic daca e bine sau rau.
puma rider is offline   Reply With Quote
Old 04-01-07, 15:08   #79
Bemelo
VW Driver

Stage 5
 
Bemelo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 621
Member of:
[VW]
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

La mine se tureaza pana la 7000. Adica putin peste linia rosie.Unde se taie benzina...
Bemelo is offline   Reply With Quote
Old 04-01-07, 20:33   #80
Loop

Stage 5
 
Loop's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 513
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

Asa e si la mine la step-tronic. Daca sunt pe manual schimba singura in sus daca ajung la 4.500 rpm (e diesel). Oricum cutia are niste intarzieri mari de tot pe manuala ... sa zic ca ii ia cam 2 secunde pana schimba
Loop is offline   Reply With Quote
Old 04-01-07, 23:22   #81
puma rider

Stage 3
 
puma rider's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 82
Member of:
[AfterDark Racing]
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

M-ai facut curios, cred ca o sa dau o tura la Porsche Bucuresti, sa testez un gti, sa vad si eu are e faza cu dsg-ul asta exact.
puma rider is offline   Reply With Quote
Old 07-01-07, 22:31   #82
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

Quote:
Originally Posted by Race View Post
Nu e nici o confuzie.O cutie e sau nu secventiala doar prin modul de schimbare.Atat.Indiferent ca are craboti sau sincroane,indiferent ca are dinti drepti sau oblici la pinioane.Intr-adevar secventialele de curse au dinti drepti si nu au sincroane,dar asta nu inseamna ca toate secventialele trebuie sa fie asa.Motivele pentru care nu se folosesc astfel de cutii pe strada sunt evidente,iar SMG nu face exceptie de la regula.
Pot avea si dinti in alte forme cum ar fi in V sau curbi. Totusi forma lor nu e relevanta.
Eu ma refer la modul de sicronizare, de franare a pinioanelor, cand se cupleaza diferitele trepte. Acolo e smenul de baza, pentru ca vrei secventiala pt timpul scurt de schimbare si brutalitate fara prea multa franare, la sicronizarea treptelor se pierde putere.



De ce sa piarda cuplu ? Exceptand pierderile minime datorita faptului ca sunt ceva mai multe componente,DSG nu are pierderi suplimentare,ci dimpotriva.
Pai e simplu sunt patinari, astea insemna daca nu multa uzura, ceva caldura produsa din forta motorului. Ca sa fie in doua viteze simultan ... Pierderea e clara!
Schimbarile automate pe mod manual sunt tehnicalitati,si apar la diverse cutii nu doar la DSG,fiind responsabil softul care le controleaza nu cutia in sine.In primul rand sunt gandite destul de bine (de ce sa turezi pana la 7500 un motor cu putere maxima la 5500 ? sau de ce sa retrogradezi la acelasi motor cand ai deja 5000 RPM si acceleratia in podea ?) Nu sunt de acord intrutotul. cat timp softul e de serie posibil sa fie bine etajata schimbarea dar apoi totul se modifica, daca cresti sau scazi turatia de putere, zona de cuplu... de obicei pe aici oameni tuneaza masinile si atunci ... te cam pipsu pe softul cutiilor automate de care or fi ele. exista si cuti automate inteligente la care se poate aplica invatare cu scule de service si invata sa fie prietenoase cu noua forta a motorului.In al doilea rand,dupa cum zicea SEBASTIAN,se pot reprograma.
Cutia secventiala veritabila e cam mecanica 1005 doar omanda e hidraulica sa fie usurata forta iar la schimbare are un modul care "fura o scanteie la aprindere".

Asta e un subiect de multe doctorarte si e greu de cumprins tot mai ales ca e nevoie macar de planse daca nu si de machete.

In 1992-1993 am construit fara ca sa existe la vanzare la vre un producator o macheta de cv cu variatie continua n fuctie de cererea de cuplu, sarcina si tipul de rulare, iar rezultatul e fantastic. o pot oricand reproiecta dar imi lipseste un anumit material pe care nu-l am si daca-l gasesc nu-l pot prelucra cu costuri omenesti.
Era o gaselnita misto cu multe gageturi sa zic pe jargo, puteam controla cuplul la roti in f de aderenta si puteam exploata un motor cu ardere interna mai ceva ca unul electric, obtinand tot ce ti-ai dori cu cea mai mica pierdere posibila.
se putea utiliza cu si fara ambreiaj ...
randamentu unui motor putea fi crescut cu peste 80-90% in ce priveste exploatarea lui.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 08-01-07, 18:40   #83
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

Vad ca nu ne intelegem cu cutia secventiala si sincronizarea,asa ca trecem peste.SMG are sincroane,care maresc timpul de schimbare,in timp ce la DSG cuplarea pinioanelor se face inainte de schimbare.Avantaj DSG.

Patinari nu sunt decat la actionarea simultana a ambreiajelor in sens invers,pe cand la SMG se actioneaza ambreiajul de doua ori pentru o schimbare.Iarasi avantaj DSG.

CVT e alta discutie.Daca (de fapt "cand") se vor putea face astfel de cutii care sa suporte puteri mari si sa reactioneze suficient de rapid cat sa pastreze turatia motorului cat mai aproape de a fi constanta,vor fi mai bune decat orice cutie actuala.Si vor fi cu adevarat mana cereasca pentru BMW si Honda si curbele lor de putere aproape verticale

De cateva posturi cam discutam despre altceva,fara nici o concluzie.Tu esti fan BMW si nu poti accepta ca VW a facut ceva mai bun.Insa mai multi constructori,printre care si BMW,au anuntat ca vor produce astfel de cutii.
Race is offline   Reply With Quote
Old 08-01-07, 23:11   #84
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

Gandesti gresit si in special despre mine.
A fi fan BMW nu e egal cu a fi limitat.
BMW este clar fara doar si poate o marca mult peste VW lafel si modelele de care vorbim.
Daca comparam o cutie automata bmw cu un dsg de vw poate tind sa inclin spre dsg dar un smg e aproape un smt derivat direct de la curse cu cea mai buna si rapida cuplare la acest gen de cutii.
Dsg este pentru cupluri si puteri mici iar f sus nu merge bine si cu cat puterea creste ea muceste sa faca fata aparand pierderi f mari.
Retine ca nici vw si nici bmw nu produce cutiile de capul lor au furnizori care de multe ori au subfurnizori comuni, totul depinzand de standardul de calitate impus si de caiteul de sarcini.

Am mers cu DSG pe 3 tipuri de vw cel mai puternic R32 si pe SMG pe M3.
M3 are un LC. mult mai bun schiba f bine si cupleaza brusc trimitand cuplul la roti in timp ce DSG e mai liniara, placuta la "pensionari".
Ultimele DSG de pe GTI au softuri mai bune insa daca ii ceri multe variatii o sa vezi pe pielea ta ce se simte.
Drum bun si vorbim dupa ce testezi.
La dsg cuplarea treptei superioare se face in timp ce inferioara e cuplata iar aici apare nevoia de a roti mai multe piese si de a crea diferente calculate de turatie pt cuplare, apar frecari, patinari si pierderi mecanice la DSG.

oricand as perfectiona un DSG ca sa inlocuiesc automata dar secventiala pt strada ar fi ideala mai ales ca un smt e f fiabila.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 09-01-07, 20:54   #85
b_m_r_02

Stage 3
 
b_m_r_02's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 96
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

bine punctat!
b_m_r_02 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-07, 00:52   #86
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

Quote:
smg e aproape un smt derivat direct de la curse
Nu stabilisem acum doua posturi ca are sincroane si dinti oblici la fel ca orice cutie de strada,SPRE DEOSEBIRE de cutiile de curse ?!

Quote:
La dsg cuplarea treptei superioare se face in timp ce inferioara e cuplata iar aici apare nevoia de a roti mai multe piese si de a crea diferente calculate de turatie pt cuplare, apar frecari, patinari si pierderi mecanice la DSG
Sa vedem.Cutia e intr-o treapta oarecare,sa ziceam a 2-a,se invarte axul de intrare,axul de iesire si pinionul pentru treapta a doua.Calculatorul hotaraste sa cupleze treapta 3.Se face cuplarea pe axul de iesire a pinionului pentru treapta a 3,cu ajutorul sincronizatorului care il aduce la aceeasi turatie cu axul de iesire,o data cu invartirea axului al doilea de intrare.Din momentul asta pana la schimbare efectiva (cuplarea/decuplarea celor doua ambreiaje),al doilea ax de intrare (cel pentru treapta 3) se invarte in gol,asta fiind SINGURA pierdere fata de o cutie normala cu un ambreiaj si un ax de intrare,restul de operatii (decuplare ambreiaj,cuplare pinion cu sincronizare,cuplare ambreiaj) fiind comune.Ce putere crezi ca se consuma pentru a invarti un amarat de ax cu cateva pinioane pe el ?! Repet,restul de frecari si patinari la ambreiaj si sincroane apar si la SMG.Iar DSG nu e ceva radical diferit de SMG ci doar are doua SMT-uri,deci chiar si fara a analiza modul de functionare nu exista motive sa mearga mai prost.
Toata teoria asta se verifica practic,faptul ca masinile cu DSG sunt mai rapide in nenumarate teste (desi sunt ceva mai grele) si ca schimba foarte repede fiind testat si ras-testat.

Quote:
bine punctat!
Posturi din astea,pline de substanta si utile pentru toata lumea sunt sarea si piperul acestui forum
Race is offline   Reply With Quote
Old 10-01-07, 07:22   #87
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

Asta era problema ca sa nu mai scriu mult.
Multe piese si mare greutate. Avand mai mullte piese care trebuiesc rotite...cu cat e mai simplu e mai bine.Cuplarea cu sicronizarea mananca mai multa putere, da este mai rapida dar nu din schimbari ci din rapoartele de transmisie hoteste smecherite...
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 10-01-07, 19:10   #88
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...


Bun,deci ramane stabilit.SMG e mai bun decat DSG,desi teoretic DSG e in avantaj si schimba de 10 ori mai repede in sus.Ignoram si faptul ca M3 manual e mai rapid decat M3 SMG,in timp ce GTI manual e mai lent decat GTI DSG.SMG are "rapoartele de transmisie hoteste smecherite",ceea ce habar n-am ce inseamna,dar se pare ca e avantajul decisiv fata de DSG.
Race is offline   Reply With Quote
Old 10-01-07, 22:45   #89
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

Quote:
Originally Posted by Race View Post

Bun,deci ramane stabilit.SMG e mai bun decat DSG,desi teoretic DSG e in avantaj si schimba de 10 ori mai repede in sus.Ignoram si faptul ca M3 manual e mai rapid decat M3 SMG,in timp ce GTI manual e mai lent decat GTI DSG.SMG are "rapoartele de transmisie hoteste smecherite",ceea ce habar n-am ce inseamna,dar se pare ca e avantajul decisiv fata de DSG.
sunt alte rapoarte de treansmisie. masina arunca cuplu diferit la roti, ce e asa de greu.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 11-01-07, 17:20   #90
puma rider

Stage 3
 
puma rider's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 82
Member of:
[AfterDark Racing]
Default Re: DSG vs SMG vs Cambiocorsa vs Tiptronic vs G-tronic vs Ferrari&co...

Am si eu o intrebare, poate fi oarecum stupida, la Gti, cand au scos timp mai bun cu masina, de la 0-100, cutia era pe modul manual sigur???
puma rider is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -