@ GT-R
Ironia era la adresa tehnologiei care fura placerea condusului, nu am probleme cu sisteme de siguranta pe o masina de familie, mai putin cele care te invita practic sa fi idiot si sa textuiesti in timp ca conduci "ca are grija masina de tine", vezi clipul de la Niss..ahh, Infiniti, care a starnit reactii puternice peste tot in lume (
https://www.youtube.com/watch?v=Id8CQ-vsojQ ). Apropo, sa citesti comment urile de pe Youtube e deja relevant.
Cand vine vorba de masini sport, drivers car(s), masini care trebuie sa inspire pasiune, placerea de a conduce, etc.. sistemele astea sunt ca o ciuma care ne mananca libertatea si placerea. Chiar e asa de greu de inteles? E ceva gresit in ceea ce spun? Bullshitu cu "ce, acum vrei carburator" nu tine, aia e chestie de performanta. Sau "vrei geamuri manuale" poate ca vreau - "Weight reduction Bro !"
Hai sa o scriu negru pe alb si poate o sa fie mai multi care o sa vada luminita:
TEHNOLOGIA DE DRAGUL TEHNOLOGIEI RUINEAZA PLACEREA CONDUSULUI !
Sper ca acum e clar mesajul. Iar GT-R ul actual este vectorul de imagine la ora actuala, mai ales intre cei tineri din pacate. Sau poate
chiar nu le place condusul si tot ce vor e sa se dea mari. Ca a lor e mai repede si ce pilot e el. Ca deh, si Adrian Copilu minune sau cum il cheama acum poate sa "piloteze".. "la extrem" o masina cu softul bine facut, cum se vede in filmul cu BMW ul sau cel in care nustiuce Audi "piloteaza" pe circuit. Nici o grija, Tesla vine tare din spate, o sa fie noul hit in curand pe ecrane..
Cat despre numerele tale draga GT-R, fastestlap are aceeasi credibilitate ca si Top Gear lap times, adica ceva fun de bazut, dar trebuie sa fi complet idiot sa crezi basme dintr un site care culege informatii de unde poate, cu cine poate, si le ajusteaza in functie de preferintele auto al celui care trage postul. E ca si cum ti ai cumpara masina bazat pe un review de la Consumer Reports
Faimosul N Attack Package e doar o incercare jenanta a celor de la marketing de justifica niste cifre ridicole pana si pt jurnalistii de la ProMotor, cand au fost luati la intrebari au admis ca NU sunt masini identice ce o sa cumperi din showroom ca N Attack Package si ce au rulat ei pe pista. Hai sa le lamurim, ca tot iti plac detaliile, si astea vin direct de la Nissan:
"Time Attack" car (alt nume, nu N Attack Package)
- bigger spoilers (OK de pus la comanda)
- different dampers (OK si astea, se pot pune Ohlins profesionale si aici, doar ca te rup la buzunar big time, mai dubioasa e setarea "dedicata" a amortizoarelor dar hai sa spunem ca iti vand in pachet exact setarea stricta pt Ring.. daca e legala ca inaltime pentru strada, dar treaca de la mine)
- other brake pads (OK din nou, chiar simplu si fara pret major)
Acum incepe partea cu Bullshitu:
- 110 lbs weight reduction .. pai stai nene ca asta e schimbare radicala si nu se face din geam mai subtire la luneta spate..
- si ca tot vorbim de greutate, cu rollcage u ce facem, e inclus la greutatea aia ? Si masina de strada nu are voie cu mai mult de half roll cage, asa zice legea, nu mere cu tocmeala. Ca amortizoarele se seteaza in functie de rigiditatea masinii coane, si daca pui un roll cage frumos, cu seam weld profesional, iti permite sa te joci cu niste setari de amortizoare care sunt vise pt orice masina de strada. Dar deh, amanunte, cine sta sa citeasca detaliile tehnice. Dar parol, asta fac toata ziua la munca si ma zgarie la ureche..
- cauciucuri. Sfintele Cauciucuri. "aahh, nu erau chiar ca alea din showroom"
.. vezi faza cu Ferrariul lui Chris H cand i s au lipit cauciucurile de role pe dyno .. he he .. Punem pariu ca sunt slick uri taiate la marginea pistei ? Punem ?
- acum cea mai zemoasa gogoasa..
ECU optimizat, rolf, astia ne cred chiar tampiti ..pai Dorele, pot sa ti fac la noi la munca ECU programat pt Mosport, sau Ring sau ce pista vrei tu daca ai track data, dapai un gigant cu milioane multe la dispozitie.. Ca sa fiu inteles, in curba X imi dai -exact- dar exact, nu mai mult, nu mai putin, cuplul asta, pe linia dreapta imi dai putere maxima cat suporta motorul pentru 1 minut (sa zicem 800- 1000 CP, easy, boost !) samd, samd.. Asta e ca si cum te ar face cineva bou in fata. Stock my ass. Cum scria in bord la Corvette ul ala celebru la test, "Welcome Autocar" ca si GM e renumit la deasta.. Curat stock, coane Fanica..
E negru pe alb ca masina aia minune este un
Ringer.
RINGER
Pentru cei mai tineri care nu erau nascuti cand Nissan.. ahem .. "dobora" recordul de 8 minute pt masini de strada pe Ring cu Skyline ul acum multi ani.. oh well, de acolo vine numele
Nissan a fost prins cu mana in bagata pana la cot in fabrica de minciunele. Si asa le a ramas numele. Dar in loc sa si faca seppuku/mea culpa ca un japonez de onoare si sa se apuce sa faca treaba pe bune (sa ia bani de la marketing si sa bage in ingineri, poate , poate scade greutatea la ceva mai apropiat de o masina sport, nu un break de familie), ei nu, ei aplica aceeasi tactica dar inzecita ca efort. Pana la urma nu i poti acuza, au adus rezultatele dorite, stiu si ei ca publicul tinta nu stie nici macar ce i aia raport putere greutate sau cuplu/greutate, dapai chestii de genul pachet aero, gume, rigiditate si setari de suspensie, etc. Publicul tinta e cel care crede ce vede la cinema in Fast & Furios, baietii de cartier care vor sa bata la liniute noaptea, cei carfe merg la drag strip aici in N America (si iau bataie de la o Miata veche modifcata cu un V8 de pickup), aia care verifica kebabul cand se dau pe pista, etc, etc..
De sute de ori am intrebat "car people" pe langa mine cum cred ca e posibil ca o masina mai grea cu jumatate de tona, jumatate de cuplu si 2/3 de putere, in avelope de strada, poate sa bata timpi scosi de supers/hypercars ba chiar si ceva race cars. Cel mai tare raspuns pana acum a fost ala cu: "are AWD"
pacat ca nu am smiley ul ala care se rostogoleste pe podea
Dar fiti fara teama fani GT-R, e o noua speranta la orizont, Tesla 85D ! Acum ca are 2200 de Kg nu conteaza, sau ca ia foc dupa 2 ture de pista si ramai fara juice cam in 15 minute la putere maxima.. oricum o sa bata si McLaren P1 GTR ! .. se vede analogia acum mai bine ?
In concluzie stimabile GT-R, scuteste ne cu timpii tai SF, macar pana gasesti testul ala independent cu timpi macar la 10 secunde apropiati, chestia aia de care intreb de ani de zile, la propriu! de ani de zile ..
@ DZ1
Chiar sunt curios ce ai luat, sau ce vrei sa ti iei pana la urma, poate ai spus deja si nu am vazut, ai vreo invitatie la GT3 RS ul nou ? Alocatiile se termina super repede nu de alta. Eu tremur de nerabdare sa pun mana pe unul, sper sa fie mai aspru un pic, GT3 ul (991) e super duper doar la viteze care te costa $10.000 in Ontario pe strada ..
Ca am inteles ca vrei jucarie de pista si partial pe strada. Sau daca vrei strict pista ..preowned race car, because Racecar