22-06-10, 12:58
|
#16
|
Stage 4
Join Date: Jun 2010
Posts: 175
|
Re: condensator
groowe are dreptate, nu mai da-ti cu "deodorant" .
Eu unul iti recomand sa te adresezi celor care se ocupa de garantia produsului. Normal el trebuia sa se opreasca automat cand nu mai existau fluctuatii de tensiune.
|
|
|
22-06-10, 15:07
|
#17
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: condensator
Quote:
Originally Posted by groowe
Cum sa modifici montajul sa pui un remote? Daca nu are borna de remote, nu poti modifica nimic, asta daca nu cumva stii sa modifici cablajul intern al voltmetrului sa ii pui un tranzistor/releu pe alimentare.
|
ai raspuns singur la problema,ca sa ii pui remote ii tai circuitul de alimentare,sa nu mai ia curent de pe borna de + ,si pui un fir de pe care dai curent,voltmetrul consuma foarte putin curent(50mA maxim) si atunci poate fi suportat de firul de remote din player
|
|
|
22-06-10, 18:56
|
#18
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 304
Member of: [CITROEN] [Competitor CNCA]
|
Re: condensator
Quote:
Originally Posted by julaikos
ai raspuns singur la problema,ca sa ii pui remote ii tai circuitul de alimentare,sa nu mai ia curent de pe borna de + ,si pui un fir de pe care dai curent,voltmetrul consuma foarte putin curent(50mA maxim) si atunci poate fi suportat de firul de remote din player
|
Nu as face asa ceva, fara un releu, nu ma bazez ca un voltmetru consuma chiar atata de putin. Ma gandesc la leduri. Un led consuma 10-20mA. 3 cifre * 7 segmente * 10mA/Led = 210mA, in varianta cu led slab. + alte circuite.
Sincer, nu as lega nici un consumator pe firul de remote, care in functie de player, poate sa suporte 300mA-1A.
Solutia ar fi remote -> releu -> amplifuri + condensatoare + beculetze+orice altceva. Asa mi-am facut eu pt 2 amplifuri + ventilator + ceva lumini.
__________________
Current: Android JB Tab | Audison bit one | PPI Phantom 900.4 | Helix HXA20X | Mach 5 MLI-65 | Faital 3FE20 Fullrange | JBL W10GTI | SilentCoat (Civic)
"Pseudoscience is often characterized by the use of vague, exaggerated or unprovable claims, an over-reliance on confirmation rather than rigorous attempts at refutation, a lack of openness to evaluation by other experts and a general absence of systematic processes to rationally develop theories."
|
|
|
22-06-10, 19:04
|
#19
|
Competitor CNCA
Stage 5
Join Date: Oct 2009
Posts: 697
Member of: [Competitor CNCA]
|
Re: condensator
Quote:
Originally Posted by groowe
Nu as face asa ceva, fara un releu, nu ma bazez ca un voltmetru consuma chiar atata de putin. Ma gandesc la leduri. Un led consuma 10-20mA. 3 cifre * 7 segmente * 10mA/Led = 210mA, in varianta cu led slab. + alte circuite.
Sincer, nu as lega nici un consumator pe firul de remote, care in functie de player, poate sa suporte 300mA-1A.
Solutia ar fi remote -> releu -> amplifuri + condensatoare + beculetze+orice altceva. Asa mi-am facut eu pt 2 amplifuri + ventilator + ceva lumini.
|
ce releu ai folosit.. ?
|
|
|
22-06-10, 19:27
|
#20
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: condensator
amplificatoarele au un consum infim de curent pe firul de remote,iar voltmetrul de la condensatorul meu consuma fix 45mA
asa-i,cand legi mai multi consumatori trebuie un releu si dupa el te joci cu cate legaturi vrei
releu poate fi folosit cel de proiectoaree,consuma in jur de 100mA
|
|
|
22-06-10, 23:46
|
#21
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 304
Member of: [CITROEN] [Competitor CNCA]
|
Re: condensator
Eu mi-am facut singur o placa cu releu, chiar pt chestia asta, intrare +, -, remote si iesire de 12v. Simplu si eficient. si 2 leduri sa arate bine, am poze pe topicul meu din semnatura.
|
|
|
23-06-10, 00:22
|
#22
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: condensator
foarte frumos lucrata jucaria
|
|
|
25-08-11, 19:35
|
#23
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 536
Member of: [RENAULT]
|
Re: condensator
salut, scuze ca ma bag in topicul tau, dar am si eu o intrebare legata de condensatoare: am statie si subwoofer de 350W iar cand dau mai tare imi trepideaza turometrul(vreo 200-300 de turatii aproximativ) chestia asta se rezolva cu condensator?daca da, de cat sa fie??? cineva mi-a zis ca nu fac nicio treaba pana nu schimb bateria + alternatorul cu ceva mai mare(bateria este de 55 ah iar masina este un clio 1.5 dci)
|
|
|
26-08-11, 13:04
|
#24
|
Stage 5
Join Date: Aug 2010
Posts: 842
Member of: [VW] [Competitor CNCA]
|
Re: condensator
Quote:
Originally Posted by badea_laurentiu88
salut, scuze ca ma bag in topicul tau, dar am si eu o intrebare legata de condensatoare: am statie si subwoofer de 350W iar cand dau mai tare imi trepideaza turometrul(vreo 200-300 de turatii aproximativ) chestia asta se rezolva cu condensator?daca da, de cat sa fie??? cineva mi-a zis ca nu fac nicio treaba pana nu schimb bateria + alternatorul cu ceva mai mare(bateria este de 55 ah iar masina este un clio 1.5 dci)
|
55Ah pt un diesel este mult prea putin... Ma mir ca mai porneste, ia o baterie de vre-o 75Ah si va fi ok.
|
|
|
27-08-11, 01:19
|
#25
|
Stage 2
Join Date: May 2008
Posts: 46
|
Re: condensator
Quote:
Originally Posted by badea_laurentiu88
salut, scuze ca ma bag in topicul tau, dar am si eu o intrebare legata de condensatoare: am statie si subwoofer de 350W iar cand dau mai tare imi trepideaza turometrul(vreo 200-300 de turatii aproximativ) chestia asta se rezolva cu condensator?daca da, de cat sa fie??? cineva mi-a zis ca nu fac nicio treaba pana nu schimb bateria + alternatorul cu ceva mai mare(bateria este de 55 ah iar masina este un clio 1.5 dci)
|
Treaba sta astfel, deoarece e diesel, turatiile la relante e mai coborit decit la benzina asta face ca alternatorul sa nu incarce suficient la aceste turatii si toata alimentarea sa stea pe spatele acumulatorului, iar acumulatorul descarcindu-se treptat forteaza si mai mult alternatorul sa incarce ceea ce incetineste motorul dar asta ar trebui sa o simti doar la bassuri profunde de durata.
Pot fi citeva pricini.
Ai nevoie de un experiment simplu:
1. Ai nevoie de un voltmetru (setat la 20Volti)
2. Verifici tensiunea la bornele acumulatorului cu motor oprit >> trebuie sa arate in jurul a 12V (12.6 e perfect)
3. Pornesti doar muzica, motorul nu >> Tensiunea trebuie sa nu cada sub 11V
4. Verifici tensiunea la borne deja cu motorul pornit insa fara muzica >> tensiunea trebuie sa creasca treptat pina la 14V (maximal 14.5)
5. Pornesti muzica cu bassuri, motorul lucrind si verifici tensiunea la borne >> Tensiunea trebuie sa nu cada sub 13V
6. Opresti muzica si motorul si verifici tensiunea timp de citeva minute >> tensiunea trebuie sa scada incet pina in regiunea a 12.6V
Diagnoza in dependenta de rezultate:
a. Daca punctul 2 arata rezultate mai joase de 11.5V (la temperatura normala ~18g C), acumulatorul poate fi descarcat.
b. Daca punctul 3 arata ca tensiunea cade brusc sub 10.5V inseamna ca acumulatorul poate fi defect deoarece teoretic acest acumulator de 55Ah trebuie sa fie capabil sa ofere energie timp de 1.5 - 2 ore in conditiile de muzica la maxim.
c. Daca la punctul 4 se observa o crestere foarte brusca a tensiunii (ex. de la 12V la 14V in 30 secunde) atunci acumulatorul poate fi defect.
d. Daca la punctul 4 se observa ca tensiunea creste foarte greu (de la 12V la 13V in 5 minute) sau nu creste deloc, e clar ca alternatorul nu incarca, poate sa fie grifurile uzate sau o alta defectiune mai serioasa la alternator.
e. Daca la punctul 5 tensiunea scade la fiecare bas cu 1V sau mai mult, e clar ca este prea putina energie. Aceasta se poate suplini cel mai simplu schimbind alt Acumulator (unul de 72Ah) ceea ce te va face sa fii sigur ca iarna nu vei avea probleme si vei invirti motorul pina se inkalzeshte uleiul in el. Acest acumulator il vei putea pastra pentru urmatoarea masina unde la sigur vei instala la fel muzica puternica. Alta solutie este alternator mai puternic insa e mai scumpa solutia si odata cu alternatorul trebuie schimbat acumulatorul pentru a nu provoca incarcarea prea rapida a acumulatorului. Un condensator nu poate fi de folos aici nicicum asa cum el doar face consumul de energie sa fie mai liniar si sa nu creeze socuri acumulatorului. 350W nu are nevoie de condensator.
f. Daca la punctul 6 tensiunea nu scade nici dupa jumate de ora sub 13V, atunci poate fi defect acumulatorul.
Eu oricum cred ca problema este acumulatorul slabut si obosit deja de motorul diesel si in acelasi timp alternatorul fiind incapabil sa faca suficienta tensiune la rotatii mici. Condensatorul nu te poate ajuta cu nimic, doar sa depoziteze energie pentru socurile profocate de consum brusc asa cum se intimpla la basuri scurte si prelungeste putin viata acumulatorului.
Nota: daca pui un acumulator cu o deviere nu prea mare de la norme, nu se defecteaza absolut nimic. Conditia este sa aiba aceiasi tensiune (12V) si capacitate nu mai mult de 2 ori mai mare decit cea a alternatorului (la tine alternatorul are ~50Ah) deci poti pune orice acumulator de 12V pina la 100Ah.
|
|
|
27-08-11, 18:51
|
#26
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 536
Member of: [RENAULT]
|
Re: condensator
Am un electrician bun aici in oras, o sa ma duc la el sa imi verifice chestiile zise de tine mai sus si sa-mi zica exact ce acumulator imi trebuie ca sa faca fatza si la consumul sistemului si sa nu imi afecteze cu ceva alte instalatii, cu timpul voi apela si la un alternator mai bun, am mai auzit varianta asta de la cineva si nu prea l-am crezut, dar vad ca avea dreptate. multumesc pentru sfaturi!!!!
|
|
|
27-08-11, 19:27
|
#27
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 536
Member of: [RENAULT]
|
Re: condensator
si referitor la baterie ce marca imi recomandati? care sunt mai durabile?
|
|
|
27-08-11, 19:49
|
#28
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 304
Member of: [CITROEN] [Competitor CNCA]
|
Re: condensator
Turatiile la diesel nu sunt cu mult mai mici din punct de vedere al alternatorului decat la benzina. La 1000-1500rpm deja alternatoarele genereaza maxim. Din cate ma gandesc eu, nu se circula cu mai putin decat turatia asta in mod normal. Incarcarea trebuie sa fie intre 13.5 si 14.4. Poate fi o problema de acumulator.In cazul asta un acumulator de 60-65Ah ajunge lejer. Nu trebuie schimbat alternatorul pt 350w(consum maxim aprox 20A), tinand cont ca alternatoarele sunt de 50-60A sau mai mult.
Mai exista o varianta pe care o poti incerca, tinand cont ca la multe masini nu apare problema asta, curata bornele de la baterie BINE, asigura-te ca ai cabluri suficient de groase pt amplificator, toate contactele sa fie perfecte, eventual pune cabluri mai groase baterie-alternator(+), motor-baterie(-), motor-caroserie(-).
|
|
|
28-08-11, 12:35
|
#29
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 536
Member of: [RENAULT]
|
Re: condensator
Quote:
Originally Posted by groowe
Poate fi o problema de acumulator.In cazul asta un acumulator de 60-65Ah ajunge lejer. Nu trebuie schimbat alternatorul pt 350w(consum maxim aprox 20A), tinand cont ca alternatoarele sunt de 50-60A sau mai mult.
Mai exista o varianta pe care o poti incerca, tinand cont ca la multe masini nu apare problema asta, curata bornele de la baterie BINE, asigura-te ca ai cabluri suficient de groase pt amplificator, toate contactele sa fie perfecte, eventual pune cabluri mai groase baterie-alternator(+), motor-baterie(-), motor-caroserie(-).
|
Pai 60A e siguranta de pe statie(3 sigurante de 20) si statia e de fix 350W in punte, bornele de la baterie sunt curate(masina are 2 ani si m-am uitat de mai multe ori pe la baterie si sunt curate), cablurile de alimentare sunt destul de groase cred eu(din ce am vazut in magazine mai e decat un singur model de cablu mai gros ca asta care il am eu) cablurile de la baterie-alternator, motor-baterie si motor-caroserie nu le-am verificat. dar dupa cum ziceti voi cred ca bateria e slaba, asa mi-a zis si ralph cand l-am intrebat prima data. iar pentru viitor ma gandeam sa ii bag un subwoofer pioneer putin mai mare decat asta, ala de 400W RMS(am vazut la cineva pe un golf si e senzatie, personal mi-a placut mai mult decat JBL). deci cam cat sa fie bateria ca sa nu am probleme??? ca s-ar putea sa fac rost de niste bani peste vreo 2 saptamani asa
|
|
|
28-08-11, 19:19
|
#30
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 536
Member of: [RENAULT]
|
Re: condensator
Quote:
Originally Posted by LexSanea
Treaba sta astfel, deoarece e diesel, turatiile la relante e mai coborit decit la benzina asta face ca alternatorul sa nu incarce suficient la aceste turatii si toata alimentarea sa stea pe spatele acumulatorului, iar acumulatorul descarcindu-se treptat forteaza si mai mult alternatorul sa incarce ceea ce incetineste motorul dar asta ar trebui sa o simti doar la bassuri profunde de durata.
Pot fi citeva pricini.
Ai nevoie de un experiment simplu:
1. Ai nevoie de un voltmetru (setat la 20Volti)
2. Verifici tensiunea la bornele acumulatorului cu motor oprit >> trebuie sa arate in jurul a 12V (12.6 e perfect)
3. Pornesti doar muzica, motorul nu >> Tensiunea trebuie sa nu cada sub 11V
4. Verifici tensiunea la borne deja cu motorul pornit insa fara muzica >> tensiunea trebuie sa creasca treptat pina la 14V (maximal 14.5)
5. Pornesti muzica cu bassuri, motorul lucrind si verifici tensiunea la borne >> Tensiunea trebuie sa nu cada sub 13V
6. Opresti muzica si motorul si verifici tensiunea timp de citeva minute >> tensiunea trebuie sa scada incet pina in regiunea a 12.6V
Diagnoza in dependenta de rezultate:
a. Daca punctul 2 arata rezultate mai joase de 11.5V (la temperatura normala ~18g C), acumulatorul poate fi descarcat.
b. Daca punctul 3 arata ca tensiunea cade brusc sub 10.5V inseamna ca acumulatorul poate fi defect deoarece teoretic acest acumulator de 55Ah trebuie sa fie capabil sa ofere energie timp de 1.5 - 2 ore in conditiile de muzica la maxim.
c. Daca la punctul 4 se observa o crestere foarte brusca a tensiunii (ex. de la 12V la 14V in 30 secunde) atunci acumulatorul poate fi defect.
d. Daca la punctul 4 se observa ca tensiunea creste foarte greu (de la 12V la 13V in 5 minute) sau nu creste deloc, e clar ca alternatorul nu incarca, poate sa fie grifurile uzate sau o alta defectiune mai serioasa la alternator.
e. Daca la punctul 5 tensiunea scade la fiecare bas cu 1V sau mai mult, e clar ca este prea putina energie. Aceasta se poate suplini cel mai simplu schimbind alt Acumulator (unul de 72Ah) ceea ce te va face sa fii sigur ca iarna nu vei avea probleme si vei invirti motorul pina se inkalzeshte uleiul in el. Acest acumulator il vei putea pastra pentru urmatoarea masina unde la sigur vei instala la fel muzica puternica. Alta solutie este alternator mai puternic insa e mai scumpa solutia si odata cu alternatorul trebuie schimbat acumulatorul pentru a nu provoca incarcarea prea rapida a acumulatorului. Un condensator nu poate fi de folos aici nicicum asa cum el doar face consumul de energie sa fie mai liniar si sa nu creeze socuri acumulatorului. 350W nu are nevoie de condensator.
f. Daca la punctul 6 tensiunea nu scade nici dupa jumate de ora sub 13V, atunci poate fi defect acumulatorul.
|
masuratori facute:
la punctul 2: 14.94
punctul 3: fluctueaza, dar nu scade sub 14V
punctul 4: 16,35V
punctul 5: minim 15,2V-maxim 16,3V
punctul 6: 15V
masurat si pe un logan cu motorul oprit si fara nici un consumator arata tot in jurul a 15V (punctul 6)
|
|
|
|
|