Quote:
Originally Posted by badea_laurentiu88
pfuuu, deci pana la urma ce fac?ca m-ati bagat de tot in ceata. alternator mai mare?sau acumulator mai mare?treaba cu cablurile am inteleso, le voi schimba.
|
Asa este cind posteaza tot felul de experti care spun lucruri corecte fireste insa nu intotdeauna raspund direct la intrebarea pusa.
Rog sa nu ma luati drept expert, nu sunt electrician, si accept ca pot gresi in unele lucruri insa credeti-ma ca m-am jucat suficient cu alternatoarele, bateriile si voltmetrul.
In ceea ce tine de upgrade sunt complet deacord cu @IM insa privind realitatii in ochi eu mereu optez pentru un acumulator, de ce?
- Un condensator doar ajuta un acumulator si nu produce energie, deci banii pot fi investiti in acumulator. Nu te pune nimeni sa il arunci pe cel care il ai, pur si simplu iti cumperi unul mai puternic pentru tine si sistemult tau care dupa cum spui tu, va creste curind. Pe de alta parte tu alternator poti pune desigur, si el va incarca foarte bine acumulatorul de fiecare data cind acela va avea nevoie, insa la un sistem de muzica mai puternica, acumulatorul va pierde din tensiune iar alternatorul va carea in sarcina la incercare grea, incercind sa incarce si acumulatorul si sa tina fiecare bass pe capul lui asa cum acumulatorul are capacitatea mai mica. Parerea mea este ca in cazul upgrade-ului alternatorului este necesar si un condensator cit de cit sa nu creeze shocuri nimanui, insa e mult mai usor si ieftin deja de procurat un acumulator si nici nu este nevoie sa schimbi cablurile in masina. Despre capacitatea acumulatorului eu am spus 100Ah este limita de sus pentru un alternator de 50A, nu ma bazez pe careva date, este parerea mea la configuratia sistemului tau curent si la cel ce te astepti pe viitor, doar nu vei pune mai mult de 1.5KW pe ea, nu?
Eu un am postat de mult timp aici, si din practica iti spun ca am ramas cu sistemul meu de 1.2KW in 2 woofere care la inceput se alimentau din baterie de 65Ah + doua alternatoare de 55A fiecare, apoi am scos un alternator ca era prea stranie de tot masina iar cureaua nu stringea bine, si pe garantie am adaugat 10Euro pe o baterie de 72Ah care deja erau cam suficienti insa nu mult timp
. Acum am acelasi sitem pe o baterie de 83Ah care pare sa reziste mai bine.
Sa revenim la problema ta. Rezultatele tale sunt foarte urite, iti spun de ce.
Se stie ca o baterie 12V cu acid (obisnuita) este formata din 6 celule a cite 2.1V fiecare cind electronii incarcati se afla in repaus, rezulta ca o baterie incarcata in stare de repaus (pastrata la temperatura normala in vid) va avea 12.6V (si nu 50% cum spune @IM sau 12.8V, @IM documenteaza-te
aici ), la fel se stie ca acidul in baterie va "fierbe" la ~16.5V, iar exploatare bateriei in aceste conditii duce la evaporarea apei din acid si scaderea nivelului lichidului in celulele bateriei si ca rezultat pierderea suprafetei de contact prin care circula electronii si astfel bateria scade in Amperi. Efectul de fierbere il stiu multi, cind iese gaze albe din acumulator dupa ce au mers mult timp in turatii mari, asta se intimpla la masinile vechi unde se deregla regulatorul de tensiune sau podul de diode a alternatorului si fierbea acumulatorul. El nu va exploda deoarece modelele noi au gauri pentru a scoate gazele la presiune mare.
Din ce este format alternatorul? este o dinama care produce curent alternativ + pod de diode pentru a face curentul continu + regulator de tensiune pentru a limita tensiunea la ~14.4V, daca acestea iese din functiune, tensiunea va creste peste aceste limite si va defecta instalatiile electrice ale automobilului.
Ceea ce este la tine in sistem este foarte urit si este cel mai probabil din cauza regulatorului de tensiune a alternatorului care posibil se se fi defectat din cauza podului de diode care cel mai des cedeaza primul. Iar ca rezultat obtii tensiune mare care fierbe acumulatorul mereu, acumulatorul ne putind sa permita o tensiune mai mare de ~16.5V nu permite sa arda ceva in masina (sa nu scoti borna la baterie cit timp lucreaza masina).
Trebuie sa mergi de urgenta la un electric sa verifice tensiunea de excitatie a alternatorului (de regula ~5V) si curentul la iesire (~13.2~14.4V fara sarcina). Sa verifici nivelul lichidului in acumulator si sa completezi cu apa distelata. Daca nivelul a fost scazut mult, este de preferat de verificat densitatea lichidului pentru a intelege starea acumulatorului si rezerva de viata (daca nu s-a oxidat complet).
Tu ai indicat peste 16V cu motorul stins, probabil l-ai pornit inainte de asta. Daca acumulatorul e viu, tensiunea va scadea repede pina la 13V cel putin (in 10 minute) daca el e consumat sau un are lichid, tensiunea va ramine mult timp peste 14.5V (masurarile se fac fara sarcina pe acumulator).
Fii atent si mergi la un electrician pentru o diagnoza exacta. si sa afli care a fost cauza defectiunii.
Tine-ne la curent. Succes!