Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Discutii generale

Reply
 
Thread Tools
Old 30-08-11, 12:22   #31
badea_laurentiu88
Renault Driver

Stage 5
 
badea_laurentiu88's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 536
Member of:
[RENAULT]
Default Re: condensator

niciun raspuns?pana la urma cum e treaba cu masuratorile alea?
badea_laurentiu88 is offline   Reply With Quote
Old 30-08-11, 16:28   #32
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Default Re: condensator

Quote:
Originally Posted by LexSanea View Post
Treaba sta astfel, deoarece e diesel, turatiile la relante e mai coborit decit la benzina asta face ca alternatorul sa nu incarce suficient la aceste turatii si toata alimentarea sa stea pe spatele acumulatorului, iar acumulatorul descarcindu-se treptat forteaza si mai mult alternatorul sa incarce ceea ce incetineste motorul dar asta ar trebui sa o simti doar la bassuri profunde de durata.
Pot fi citeva pricini.
Ai nevoie de un experiment simplu:
1. Ai nevoie de un voltmetru (setat la 20Volti)
2. Verifici tensiunea la bornele acumulatorului cu motor oprit >> trebuie sa arate in jurul a 12V (12.6 e perfect)
3. Pornesti doar muzica, motorul nu >> Tensiunea trebuie sa nu cada sub 11V
4. Verifici tensiunea la borne deja cu motorul pornit insa fara muzica >> tensiunea trebuie sa creasca treptat pina la 14V (maximal 14.5)
5. Pornesti muzica cu bassuri, motorul lucrind si verifici tensiunea la borne >> Tensiunea trebuie sa nu cada sub 13V
6. Opresti muzica si motorul si verifici tensiunea timp de citeva minute >> tensiunea trebuie sa scada incet pina in regiunea a 12.6V
Diagnoza in dependenta de rezultate:
a. Daca punctul 2 arata rezultate mai joase de 11.5V (la temperatura normala ~18g C), acumulatorul poate fi descarcat.
b. Daca punctul 3 arata ca tensiunea cade brusc sub 10.5V inseamna ca acumulatorul poate fi defect deoarece teoretic acest acumulator de 55Ah trebuie sa fie capabil sa ofere energie timp de 1.5 - 2 ore in conditiile de muzica la maxim.
c. Daca la punctul 4 se observa o crestere foarte brusca a tensiunii (ex. de la 12V la 14V in 30 secunde) atunci acumulatorul poate fi defect.
d. Daca la punctul 4 se observa ca tensiunea creste foarte greu (de la 12V la 13V in 5 minute) sau nu creste deloc, e clar ca alternatorul nu incarca, poate sa fie grifurile uzate sau o alta defectiune mai serioasa la alternator.
e. Daca la punctul 5 tensiunea scade la fiecare bas cu 1V sau mai mult, e clar ca este prea putina energie. Aceasta se poate suplini cel mai simplu schimbind alt Acumulator (unul de 72Ah) ceea ce te va face sa fii sigur ca iarna nu vei avea probleme si vei invirti motorul pina se inkalzeshte uleiul in el. Acest acumulator il vei putea pastra pentru urmatoarea masina unde la sigur vei instala la fel muzica puternica. Alta solutie este alternator mai puternic insa e mai scumpa solutia si odata cu alternatorul trebuie schimbat acumulatorul pentru a nu provoca incarcarea prea rapida a acumulatorului. Un condensator nu poate fi de folos aici nicicum asa cum el doar face consumul de energie sa fie mai liniar si sa nu creeze socuri acumulatorului. 350W nu are nevoie de condensator.
f. Daca la punctul 6 tensiunea nu scade nici dupa jumate de ora sub 13V, atunci poate fi defect acumulatorul.

Eu oricum cred ca problema este acumulatorul slabut si obosit deja de motorul diesel si in acelasi timp alternatorul fiind incapabil sa faca suficienta tensiune la rotatii mici. Condensatorul nu te poate ajuta cu nimic, doar sa depoziteze energie pentru socurile profocate de consum brusc asa cum se intimpla la basuri scurte si prelungeste putin viata acumulatorului.

Nota: daca pui un acumulator cu o deviere nu prea mare de la norme, nu se defecteaza absolut nimic. Conditia este sa aiba aceiasi tensiune (12V) si capacitate nu mai mult de 2 ori mai mare decit cea a alternatorului (la tine alternatorul are ~50Ah) deci poti pune orice acumulator de 12V pina la 100Ah.
Aoleooo!
Atentie la ceeace ai scris!
Un accumulator incarcat la 80% din capacitate iti va arata o tensiune la borne de 12,8V. Atunci cand iti indica 12,6 volti este aproape descarcat 50%.

Indiferent de motorizarea unui automobil, fie Otto sau Diesel, fiecare alternator este secondat de o punte redresoare ce are sarcina de a stabiliza tensiunea de lucru la valoari cuprinse intre 14 si 14,4V, in functie de producator, indiferent de turatia de relanti.

Un accumulator incepe sa furnizeze curent numai cand alternatorul este complet depasit de consum si valoarea tensiunii in sistemul electric scade sub valoarea de 12,8 - 13V. Un accumulator bun incarcat va arata la bornele sale 12,86-12,9V.... pana la 13V in cazul accumulatorilor de inalta performanta.

Alternatorul nu produce Ah (Amperi/ora) ci A (Amperi) - Ah este o caracteristica a accumulatorilor!!
Un alternator capabil sa debiteze curent mai mult decat alternatorul montat de uzina pe automobil nu implica schimbarea accumulatorului instalat de uzina cu un accumulator de capacitate mult mai mare. Alternatorul va proteja accumulatorul pana la pragul de 13V prag sub care si accumulatorul incepe sa furnizeze curent in sistem.
Daca alternatorul produce 50A atunci poti pune un accumulator de pana la 100Ah.... ???... total gresit!!!
Daca accumulatorul este de 100Ah si alternatorul de numai 50A, chiar si cu motorul pornit alternatorul va fi solicitat in a mentine in parametri acumulatorul... si la o solicitare serioasa de curent in sistem cei 50A capabili sa fie produsi de catre alternator vor fi rapid consumati si atunci tensiunea va incepe sa scada pana la pragul de 13V, prag sub care accumulatorul de 100Ah va incepe sa sustina si el consumul de curent... "micutzului" alternator i se vor inmuia spirele de transpiratie!

Din documentatii si propria experienta:
- un condensator, asa zis stabilizator de tensiune, are un rol important intr-un sistem in care avem numai varfuri ocazionale de curent de controlat si bugetul nu permite un upgrade la alternator sau accumulator.
- un upgrade la alternator este intotdeauna de preferat inaintea unui upgrade la accumulator sau a achizitiei unui condensator. Condensatorul se instaleaza foarte aproape de bornele amplificatorului!
- un upgrade la accumulator, alegandu-se un accumulator de valori apropiate cu cel montat de uzina (in cazul in care nu se opteaza ulterior si pe upgradarea alternatorului) dar din gama deep cycle (descarcare profunda) & curent in scurt circuit foarte mare (1.800 - 5.000A). Acest accumulator va avea capacitatea de a mentine sub control inclusiv acele varfuri de curent care in mod normal nu pot sustinute de catre un accumulator de uzina.
- un upgrade la alternator (principala piesa ca importanta in sistemul electric al automobilului datorita faptului ca el produce curent) - PLUS - un upgrade catre un accumulator deep cycle si curent foarte mare in s/c - PLUS - corelarea cablurilor de curent in raport cu amperii care vor circula in sistem (upgrade cablu de legatura alternator/motor la caroserie - plus - upgrade cablu de legatura borna "+" a alternatorului catre borna de "+" a accumulatorului - plus - upgrade cablu de legare la masa "-" a bornei de minus a accumulatorlui - plus - cabluri adecvate de curent atat pe traseul de minus cat si pe traseul de plus al sistemului audio, respectand normele de protectie prin sigurante adecvate - - - toate acestea vor duce la o eficienta maxima in furnizarea de curent sistemului electric al automobilului si implicit al sistemului audio instalat pe automobil!

Pentru cei care se confrunta cu probleme cauzate de insuficienta curentului ( a amperilor ) in sistemul electric al automobilui datorita sistemului car-audio instalat, solicitati lamuriri la un centru de instalari car-audio unde aveti posibilitatea de a primi informatii utile, concrete!
De multe ori discutiile pe un forum pot creea confuzii si in acelasi timp pot induce grave erori din cauza superficialitatii sau a necunoasterii!!!
__________________
Pure Music
"The myth is stronger than the truth,
And the truth can sometimes lie
To see all from what it was
You need an uncorrupted eye..."
ionutmocioiu-on-facebook.com

Last edited by IM; 30-08-11 at 16:33.
IM is offline   Reply With Quote
Old 30-08-11, 22:28   #33
groowe

Stage 5
 
groowe's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 304
Member of:
[CITROEN]
[Competitor CNCA]
Default Re: condensator

Quote:
Originally Posted by IM View Post
Daca alternatorul produce 50A atunci poti pune un accumulator de pana la 100Ah.... ???... total gresit!!!
Daca accumulatorul este de 100Ah si alternatorul de numai 50A, chiar si cu motorul pornit alternatorul va fi solicitat in a mentine in parametri acumulatorul... si la o solicitare serioasa de curent in sistem cei 50A capabili sa fie produsi de catre alternator vor fi rapid consumati si atunci tensiunea va incepe sa scada pana la pragul de 13V, prag sub care accumulatorul de 100Ah va incepe sa sustina si el consumul de curent... "micutzului" alternator i se vor inmuia spirele de transpiratie!
Un acumulator mai descarcat va lua mai mult curent din alternator pana se incarca. Acumulatoarele plumb acid e recomandat sa fie descarcate pana la minim ~80%. Cat timp nu descarci acumulatorul pana jos de tot, poti pune 100Ah pe alternator de 50A. Va consuma putin mai mult imediat dupa pornirea motorului.
Deci daca folosesti un plumb acid in limite decente, poti sa ai de capacitate mai mare decat poate genera alternatorul, dar daca vrei sa tragi de situatie, e recomandat un deep cycle.
__________________


Current: Android JB Tab | Audison bit one | PPI Phantom 900.4 | Helix HXA20X | Mach 5 MLI-65 | Faital 3FE20 Fullrange | JBL W10GTI | SilentCoat (Civic)

"Pseudoscience is often characterized by the use of vague, exaggerated or unprovable claims, an over-reliance on confirmation rather than rigorous attempts at refutation, a lack of openness to evaluation by other experts and a general absence of systematic processes to rationally develop theories."
groowe is offline   Reply With Quote
Old 31-08-11, 12:05   #34
badea_laurentiu88
Renault Driver

Stage 5
 
badea_laurentiu88's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 536
Member of:
[RENAULT]
Default Re: condensator

pfuuu, deci pana la urma ce fac?ca m-ati bagat de tot in ceata. alternator mai mare?sau acumulator mai mare?treaba cu cablurile am inteleso, le voi schimba.
badea_laurentiu88 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-11, 14:47   #35
LexSanea

Stage 2
 
LexSanea's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 46
Exclamation Re: condensator

Quote:
Originally Posted by badea_laurentiu88 View Post
pfuuu, deci pana la urma ce fac?ca m-ati bagat de tot in ceata. alternator mai mare?sau acumulator mai mare?treaba cu cablurile am inteleso, le voi schimba.
Asa este cind posteaza tot felul de experti care spun lucruri corecte fireste insa nu intotdeauna raspund direct la intrebarea pusa.
Rog sa nu ma luati drept expert, nu sunt electrician, si accept ca pot gresi in unele lucruri insa credeti-ma ca m-am jucat suficient cu alternatoarele, bateriile si voltmetrul.
In ceea ce tine de upgrade sunt complet deacord cu @IM insa privind realitatii in ochi eu mereu optez pentru un acumulator, de ce?
- Un condensator doar ajuta un acumulator si nu produce energie, deci banii pot fi investiti in acumulator. Nu te pune nimeni sa il arunci pe cel care il ai, pur si simplu iti cumperi unul mai puternic pentru tine si sistemult tau care dupa cum spui tu, va creste curind. Pe de alta parte tu alternator poti pune desigur, si el va incarca foarte bine acumulatorul de fiecare data cind acela va avea nevoie, insa la un sistem de muzica mai puternica, acumulatorul va pierde din tensiune iar alternatorul va carea in sarcina la incercare grea, incercind sa incarce si acumulatorul si sa tina fiecare bass pe capul lui asa cum acumulatorul are capacitatea mai mica. Parerea mea este ca in cazul upgrade-ului alternatorului este necesar si un condensator cit de cit sa nu creeze shocuri nimanui, insa e mult mai usor si ieftin deja de procurat un acumulator si nici nu este nevoie sa schimbi cablurile in masina. Despre capacitatea acumulatorului eu am spus 100Ah este limita de sus pentru un alternator de 50A, nu ma bazez pe careva date, este parerea mea la configuratia sistemului tau curent si la cel ce te astepti pe viitor, doar nu vei pune mai mult de 1.5KW pe ea, nu?
Eu un am postat de mult timp aici, si din practica iti spun ca am ramas cu sistemul meu de 1.2KW in 2 woofere care la inceput se alimentau din baterie de 65Ah + doua alternatoare de 55A fiecare, apoi am scos un alternator ca era prea stranie de tot masina iar cureaua nu stringea bine, si pe garantie am adaugat 10Euro pe o baterie de 72Ah care deja erau cam suficienti insa nu mult timp . Acum am acelasi sitem pe o baterie de 83Ah care pare sa reziste mai bine.

Sa revenim la problema ta. Rezultatele tale sunt foarte urite, iti spun de ce.
Se stie ca o baterie 12V cu acid (obisnuita) este formata din 6 celule a cite 2.1V fiecare cind electronii incarcati se afla in repaus, rezulta ca o baterie incarcata in stare de repaus (pastrata la temperatura normala in vid) va avea 12.6V (si nu 50% cum spune @IM sau 12.8V, @IM documenteaza-te aici ), la fel se stie ca acidul in baterie va "fierbe" la ~16.5V, iar exploatare bateriei in aceste conditii duce la evaporarea apei din acid si scaderea nivelului lichidului in celulele bateriei si ca rezultat pierderea suprafetei de contact prin care circula electronii si astfel bateria scade in Amperi. Efectul de fierbere il stiu multi, cind iese gaze albe din acumulator dupa ce au mers mult timp in turatii mari, asta se intimpla la masinile vechi unde se deregla regulatorul de tensiune sau podul de diode a alternatorului si fierbea acumulatorul. El nu va exploda deoarece modelele noi au gauri pentru a scoate gazele la presiune mare.
Din ce este format alternatorul? este o dinama care produce curent alternativ + pod de diode pentru a face curentul continu + regulator de tensiune pentru a limita tensiunea la ~14.4V, daca acestea iese din functiune, tensiunea va creste peste aceste limite si va defecta instalatiile electrice ale automobilului.
Ceea ce este la tine in sistem este foarte urit si este cel mai probabil din cauza regulatorului de tensiune a alternatorului care posibil se se fi defectat din cauza podului de diode care cel mai des cedeaza primul. Iar ca rezultat obtii tensiune mare care fierbe acumulatorul mereu, acumulatorul ne putind sa permita o tensiune mai mare de ~16.5V nu permite sa arda ceva in masina (sa nu scoti borna la baterie cit timp lucreaza masina).
Trebuie sa mergi de urgenta la un electric sa verifice tensiunea de excitatie a alternatorului (de regula ~5V) si curentul la iesire (~13.2~14.4V fara sarcina). Sa verifici nivelul lichidului in acumulator si sa completezi cu apa distelata. Daca nivelul a fost scazut mult, este de preferat de verificat densitatea lichidului pentru a intelege starea acumulatorului si rezerva de viata (daca nu s-a oxidat complet).
Tu ai indicat peste 16V cu motorul stins, probabil l-ai pornit inainte de asta. Daca acumulatorul e viu, tensiunea va scadea repede pina la 13V cel putin (in 10 minute) daca el e consumat sau un are lichid, tensiunea va ramine mult timp peste 14.5V (masurarile se fac fara sarcina pe acumulator).
Fii atent si mergi la un electrician pentru o diagnoza exacta. si sa afli care a fost cauza defectiunii.
Tine-ne la curent. Succes!
LexSanea is offline   Reply With Quote
Old 01-09-11, 15:11   #36
LexSanea

Stage 2
 
LexSanea's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 46
Red face Re: condensator

Quote:
Originally Posted by badea_laurentiu88 View Post
masuratori facute:
la punctul 2: 14.94
punctul 3: fluctueaza, dar nu scade sub 14V
punctul 4: 16,35V
punctul 5: minim 15,2V-maxim 16,3V
punctul 6: 15V

masurat si pe un logan cu motorul oprit si fara nici un consumator arata tot in jurul a 15V (punctul 6)
Am mai citit odata rezultatele si ma tot mir, cum poate sa fie asa ceva si tu inca sa mergi cu ea. Si inca un observasem fraza cu loganul, logan-ul nu e autobus din cite tin minte si merge pe acelasi acumulator de 12V. Eu presupun ca voltmetrul tau este defect . Am si eu unul de asta care dupa ce l-am setat ca ampermetru si din greseala l-am pus pe + si - pe acumulator, i s-au muiat picioarele (a facut scurtcircuit intern) siguranta lui nu s-a ars si dupa asta imi arata ca un acumulator de 12 V are 18V . Am fost nevoit sa cumpar altul, acela sta pe post de donator in caz ca am nevoie de ceva pentru asta nou. Verifica inca odata te rog cu alt voltmetru.
Sper din toata inima ca voltmetrul era defect si nu alternatorul .
LexSanea is offline   Reply With Quote
Old 01-09-11, 22:02   #37
badea_laurentiu88
Renault Driver

Stage 5
 
badea_laurentiu88's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 536
Member of:
[RENAULT]
Default Re: condensator

sa stii ca mi-a mai zis cineva ca s-ar putea sa aiba ceva probleme voltmetrul nu bateria. masina are 2 ani si porneste foarte bine chiar si iarna. o sa iau alt voltmetru sa fac alte masuratori cand am timp ca acum incep restantele
badea_laurentiu88 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -