Salutări, poate îi e cuiva de ajutor informația asta! Timp de vreo 5 ani am avut aceeași problemă. O Bora 1.9 TDI ASV. Mașina din senin nu mai pornea deși electomotorul lucra bine, bateria la fel. În primii ani apărea la câteva multe luni, apoi frecvența creștea. În ultimul timp, aproape zilnic nu pornea, cel mai frecvent când era cald afară sau când motorul era cald. Cred că niciodată iarna. Pe VAGCOM, nici o eroare. Pe bord, nici un martor luminos.
Am trecut în toți anii ăștia pe la mulți mecanici (9, chiar i-am numărat) cu diverse ocazii: revizii, reparații, etc. Toți au emis diverse ipoteze și sfaturi: pompa de înalte, să pun gheață prin diverse locuri, electromotorul uzat de la praf de ambreiaj, să schimb diverse componente pe încercate, etc. Problema era că la mecanic nu apărea problema, pentru că intervalele erau lungi, puteam doar să arat filmări cum face mașina.
Când în sfârșit problema a apărut când mașina era în curtea mecanicului, în cadrul altei vizite la service, la un schimb de fulie alternator, am zis că în sfârșit am găsit salvarea, că un mecanic în sfârșit poate vedea live situația. Acesta a încercat s-o pornească timp de două zile, încercând să diagnosticheze problema, dar NU a reușit să găsească problema, iar mașina a pornit de la sine, defectul nemanifestandu-se ulterior, făcând imposibila căutarea problemei. Am luat mașina, am plecat acasă, erau temperaturi de +35. A doua zi aceeași problemă, nu mai pornea. Am reușit să găsesc un mecanic care teoretic ar fi fost foarte bun, am decis să duc mașina la el imediat ce reușesc să pornesc motorul. Pentru că nu am reușit, am căutat singur, iarăși, pe net problema. Și pe youtube, am găsit într-un final:
Problema era infamul releu 109 și se află sub volan, se accesează prin demontarea simplă a plasticelor de la bord. El comanda Fuel Shut-off Valve, o valva ce comandă alimentarea cu combustibil. Cică cu puțină atenție s-ar fi observat că martorul luminos de bujii nu se aprindea la punerea contactului, dar cine observă asemenea detalii. Releul avea un picioruș de-cositorit și când se încălzea, de la temperaturi exterioare sau de la contactul imperfect variabil, se dilata și nu mai făcea contact, lăsând închisă valva. Am rezolvat cei 5 ani de stres, singur, cu un pistol de lipit, și zero investiții. De atunci pornește perfect, de fiecare data.
Am detaliat atât, poate cineva se regăsește în problema asta și face economie de timp și...