Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Masina mea Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 27-01-14, 06:38   #256
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Confirm: pe franare este peste medie (comparativ cu alte masini fara ABS).
Pe acceleratie imi da un pic emotii. Eu am urcat iarna pe platou la bucegi cu:dacia 1310, Reneault 16 din 1967, seat cordoba - toate cu anvelope de vara (pe vreamea primelor nici nu existau anvelope de iarna ).
Cu porschele cu anvelope de iarna te misti bine doar in bucuresti, DN, etc (cu cele de vara te poti misca - dar periculos ).
Nu m-as simti confortabil sa urc cu ea pe munte. (ma refer strict pe partea de tractiune - nu de franare).
__________________
Porsche 924 1979 2.0 aspirat 125 CP
Seat leon 1.9 TDI 101 CP
Suzuki SX4 2011 1.9 120 CP

Ex: BMW 320D (150 CP); VW Bora TDI, Golf, Dacia, Renault 16 din 1967

Last edited by Motanul; 27-01-14 at 06:41.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 27-01-14, 09:52   #257
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Ce gume de iarna ai? Pune-ti goodyear ULTRAGRIP si o sa vezi ca e alta masina. Calitatea anvelopei de iarna face 70% din comportamentul masinii pe zapada si chiar si gheata.
Urmatorul an am pus alte gume de iarna(ceva mai ieftin) si aderenta era mult mai slaba, zgomot mai mare pe autostrada..etc..

Tin minte ca aveam ultragrip-uri pe golf 3 si urcam pe munte unde multi altii se impotmoleau.

Ai urcat cu dacia si alte masini cu maxim 50CP...asta are aproape de 3 ori mai multa putere si are cuplu mult mai mare la turatii joase...deci trebuie sa fii mult mai finut cu acceleratia.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 27-01-14, 11:19   #258
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

goodyear ULTRAGRIP le-am pus pe fata (au si an de fabricatie recent si ~ 6mm). Pot sa fac rocada cu ele sa le pun pe spate. (pe spate am unele foarte bune ca profil 7mm + an recent - dar nu sunt goodyear ultragrip).

PS: goodyear ULTRAGRIP am avut si pe BMW.

Cuplu mare chiar imi este de folos (am urcat ieri cu porschele o mica panta si nu murea motorul la turatie mica).
Cu inecatul asta de sx4 (care e adevarat ca are si tractiune mult mai buna) imi moare motorul la turatie mica. La orice ora as fi preferat motorul de pe porsche sau un diesel in loc de 1.6 benzina.

Azi mi-a trecut supararea cand am vazut ca BMW-urile si mercedesurile la semafor in loc sa plece in fata plecau cu spatele in dreapta

Ieri am dezapezit 3 masini; Am scos porschele din locul in care era sa mut masina sotiei acolo (e locul din care se iese cel mai usor si strada cel mai bine curatata) si l-am pus in fata unde nu mai iesise nimeni toata ziua pe vreo 15 metrii - aici am folosit cuplul mare al motorului 924 din plin. Dupa ce am facut rocada mi-am adus si sx4 pe care il lasasem la garaj


Last edited by Motanul; 27-01-14 at 11:22.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 27-01-14, 22:47   #259
Alex_cristocea

Stage 5
 
Alex_cristocea's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 671
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
Confirm: pe franare este peste medie (comparativ cu alte masini fara ABS).
Pe acceleratie imi da un pic emotii. Eu am urcat iarna pe platou la bucegi cu:dacia 1310, Reneault 16 din 1967, seat cordoba - toate cu anvelope de vara (pe vreamea primelor nici nu existau anvelope de iarna ).
Cu porschele cu anvelope de iarna te misti bine doar in bucuresti, DN, etc (cu cele de vara te poti misca - dar periculos ).
Nu m-as simti confortabil sa urc cu ea pe munte. (ma refer strict pe partea de tractiune - nu de franare).
La partea de urcat - este mult mai facila daca ai ceva greutate in masina dar conteaza mult si gumele. In general masinile cu tractiune fata au pe puntea tractoare motorul, cutia de viteze radiatoare cam toate lichidele si o parte din greautatea pasagerilor, ce puntea spate este mult mai usoara. ca sa ai tractioune buna, mai ales la urcat, ideal ar fi ca suspensia sa fie ceva mai moale si ceva greutate pe punte. Daca ai ceva greutate pe puntea spate ( in cazul nostru e bine ca avem cutia si rezervorul), atunci cand pleci de pe loc rotile nu mai patineaza si incep sa impinga masina inainte, iar cu o suspensie mai moale decat pentru asfalt uscat masina se lasa usor de spate si asta inseamna transfer de mase (spre spate) lucru care ajuta sa mai castigi ceva greutate pe spate. Acum in teorie e simplu in practica e ceva care implica mai multe variabile. De exemplu am observat la mine ca daca setez rebound-ul (forta cu care se extinde amortizorul) cat mai aprope de minim pe puntea fata se imbunatateste tractiunea pe puntea spate.Combinate cu niste amortizoare mai "confortabile" in spate se schimba mult masina si chiar merge sa urci la munte.
__________________
87' 944 Turbo
Alex_cristocea is offline   Reply With Quote
Old 28-01-14, 10:17   #260
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Eu m-am si trezit sa scot masina direct pe cod galben. Alta este sa mergi zilnic cu ea si sa stii cum influenteaza comportamentul tractiunii setarea diferita a unui amortizor de exemplu.
Adica connaisseur...

Principalii suspecti la mine sunt:
- amortizoarele spate (o sa fac un test la ele ca nu prea le simt cum trebuie)
- geometria spate (dupa ce am dat puntea jos nu am mai verificat unghiurile); Chiar si inainte (cand am controlat-o) roata din dreapta era la limita admisibilului.

Din ce se regleaza geometria pe spate?

Last edited by Motanul; 28-01-14 at 10:31.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 28-01-14, 11:27   #261
Alex_cristocea

Stage 5
 
Alex_cristocea's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 671
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

gaurile de la 7 si 8
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	punte spate1.jpg
Views:	27
Size:	230.6 KB
ID:	2931730  
Alex_cristocea is offline   Reply With Quote
Old 28-01-14, 11:43   #262
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Multumesc, - acum macar stiu de unde se regleaza; daca stiam de data trecuta lasam puntea reglata de atunci.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 28-01-14, 13:05   #263
ionut924

Stage 3
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 99
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

vezi ca mai este un reglaj si din excentricul 21.verifici ampatamentul stg, dr si daca este nevoie umblii de acolo.
parerea mea este ca masinile astea iarna trebuie tinute la garaj. este pacat de ele sa le umplii aripile cu zapada inghetata si toata mocirla de pe drumurile patriei, mai ales daca s-a muncit mult la procesul de reconditionare.
au totusi o varsta si rugina isi face aparitia mult mai repede, trebuie protejate putin pentru a ne bucura de ele multi ani de acum incolo.
ionut924 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-14, 13:07   #264
ionut924

Stage 3
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 99
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

scuze, nu ampatamentul se regleaza din 21 ci suspensia se poate intarii sau slabii un pic de acolo.
ionut924 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-14, 19:42   #265
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Data trecuta totul pe fata era verde si aveam o singura chestie rosu pe spate (convergenta dreapta).
Acum in 10 minute totul era pe verde pe spate (s-au dus direct unde trebuie): in schimb pe fata au lasat rosu caderea stanga. I-am spus ca nu am schimbat decat capetele de bara cu unele noi si inainte de operatiune totul era reglat pe verde.
Au spus ca e la maxim si mai mult nu se poate.
E posibil sa nu se poata sau le-a fost lor lene?

Cum se putea acum 2 luni si acum nu se mai poate nu inteleg....

Motanul is offline   Reply With Quote
Old 28-01-14, 19:46   #266
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Quote:
Originally Posted by ionut924 View Post
este pacat de ele sa le umplii aripile cu zapada inghetata si toata mocirla de pe drumurile patriei, mai ales daca s-a muncit mult la procesul de reconditionare.
au totusi o varsta si rugina isi face aparitia mult mai repede, trebuie protejate putin pentru a ne bucura de ele multi ani de acum incolo.
Am scos-o de nevoie ca trebuie mers cu ea la RAR ca imi expira ITP-ul. Si am fost la o verificare ca sa iau ITP-ul la RAR din prima si au zis ca desi nu trebuie schimbate daca vreau sa fiu sigur (sa nu aiba de ce sa se agate) sa schimb racordurile de frana spate cu unele noi si sa schimb capetele de bara. Si cum RAR-ul e vineri mi-am gasit de lucru pe zapada asta...
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 28-01-14, 22:00   #267
Alex_cristocea

Stage 5
 
Alex_cristocea's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 671
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Quote:
Originally Posted by ionut924 View Post
scuze, nu ampatamentul se regleaza din 21 ci suspensia se poate intarii sau slabii un pic de acolo.
de la 21 se regleaza inaltimea masini fata de sol pe puntea spate. Suspensia ramane la fel de tare sau moale indiferent de reglaj.
Alex_cristocea is offline   Reply With Quote
Old 28-01-14, 22:01   #268
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Probabil au intros de surub si mai mult nu merge.
Asta se intampla cand se uzeaza saibele de reglaj.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 29-01-14, 09:01   #269
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Daca erau uzate asa rau - erau uzate si acum 4 luni cand am facut directia pe fata. Nu ar fi o problema sa cumpar un surub excentric si niste saibe (asta ar fi cea mai mica problema). Doar ca ma gandesc ca e putin probabil sa fie de acolo.

Sa se fi asezat bascula un pic altfel; sau flansa sus la amortizor? Sau cand au batut cu ciocanul sa scoata rotula din fuzeta sa se fi miscat ceva?
Ce se putea intampla teoretic? Ceva s-a intamplat...

Ref. la excentricul 21: de acolo se face reglajul fin al inaltimii masinii pe spate (aveam si la R16 asa ceva). Ca sa o cobori / urci mult atunci trebuie sa umblii la bara de torsiune. Daca ai diferenta de 1-2 mm intre stanga si dreapta - atunci trebuie umblat acolo.
Aseara mecanicii cand au vazut surubul ala excentric (21) au vrut sa se infiga in el. Le-am spus sa nu umble acolo si sa umble la doar la 7-8 si de acolo au facut reglajul.

Last edited by Motanul; 29-01-14 at 09:25.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 29-01-14, 09:54   #270
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Sunt sigur ca daca ai re-aseza saibele alea ai putea sa reglezi unghiurile cat de cat, insa asa se intampla, se invarte surubul cu profil D in saiba deoarece filetul surubului si surubul in sine sapa in saiba.
Intreaba sa vezi un pret pe original la surub/saiba....desi doar saiba ti-o trebuie.

Ma indoiesc ca reglajul e la maxim din cauza ca s-a asezat bascula/flansa de amortizor altfel sau a dat careva cu ciocanu sa scoata capacul.
Inainte de productie se fac studii de tolerante si in timpul productiei se fac masuratori de calitate si sunt 100% sigur ca nu exista sansa ca o masina ne-lovita sa aiba asa probleme ca sa nu poti regla unghiurile din cauza ca s-a asezat ceva piesa altcumva.

Partea stupida e ca daca desfaci sa verifici saibele trebuie sa re-faci unghiurile.

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
Daca erau uzate asa rau - erau uzate si acum 4 luni cand am facut directia pe fata. Nu ar fi o problema sa cumpar un surub excentric si niste saibe (asta ar fi cea mai mica problema). Doar ca ma gandesc ca e putin probabil sa fie de acolo.

Sa se fi asezat bascula un pic altfel; sau flansa sus la amortizor? Sau cand au batut cu ciocanul sa scoata rotula din fuzeta sa se fi miscat ceva?
Ce se putea intampla teoretic? Ceva s-a intamplat...
morghen is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -