Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 16-04-06, 00:08   #256
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Talking Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Quote:
Originally Posted by RA_2fast4u
care e treaba cu a/c am vazut explicat si prin primele pagini dar tot nu m-am prins.... am vazut si eu ca el se aprinde automat cand se pund dezaburirea la parbriz, deci banuiesc ca este ceva legat de climatizare.... initial am crezut ca ajuta la dezaburire..........

pejo 206 hdi

butonul de a/c se porneste/opreste de catre sofer.
conform manualului de intretinere: AC-ul vine de la air conditioned si presupune incalzirea mai rapida sau racirea mai rapida, adica iti baga mai repede caldura, sau rece(frig) fata de normal. AC-ul face ca masina sa consume cu ceva mai mult. Daca ai doar AC, trebuie ca tu sa reglezi temperatura de la butonul obisnuit de reglaj temperatura(acel buton cu albastur pt rece si rosu pentru cald), deci nu poti sa reglezi sa ai FIX xx grade. Daca ai clima...setezi cate grade vrei sa fie si atatea o sa ai(clima prespune sa ai si AC).

cam asta am inteles eu...
valib is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 21:07   #257
orlando

Stage 5
 
orlando's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,595
Member of:
[Hyundai]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

vad ca nimeni nu mi-a rasp la intrebare...
mai am una daca se ofera cineva sa imi raspunda si mie...
ce este si la ce ajuta cat-back-ul?
orlando is offline   Reply With Quote
Old 20-04-06, 12:24   #258
cryo

Stage 4
 
cryo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 240
Member of:
[Honda]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Cat-back exhaust (sau, versiunea lunga, catalyst back exhaust system) reprezinta modificarile la sistemul de evacuare facute dupa catalizator, si anume: tevi de esapament cu diametru marit, rezonatoare cat mai putin restrictive. Rezultatul este o rezistenta mai mica intampinata de gazele de esapament, tradusa "pe sosea" in cativa CP in plus, un pic de cuplu, un sunet mai agresiv (datorita rezonatoarelor mult simplificate), si in acelasi timp ramai legal din punctul de vedere al emisiilor de noxe (pentru ca toate modificarile se fac dupa echipamentele de control al emisiilor)
__________________
The name's Dover. Ben Dover
https://forum.4tuning.ro/showthread.p...812#post819812
cryo is offline   Reply With Quote
Old 21-04-06, 00:32   #259
orlando

Stage 5
 
orlando's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,595
Member of:
[Hyundai]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Quote:
Originally Posted by orlando
ce este unichipul,remaparea,chipul propriu zis,power box-ul?
si care ar fi diferentele dintre acestea...ptr ca eu mai mereu le confund..
CRYO iti multumesc mult
stiam ca este un fel de catalizator dar eu nu sar ca altii inainte cu gura...imi place sa ma documentez...

este cineva care imi poate rasp la intrebarea citata?
orlando is offline   Reply With Quote
Old 24-04-06, 14:22   #260
EvLSant0S
BMW Driver

Stage 5
 
EvLSant0S's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 12,416
Member of:
[BMW]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Quote:
Originally Posted by GabiByte
Motorul in H, se mai numeste si Flat Engine.
Aici e o animatie a unui Flat 4.

Problema cu el din cate stiu e ca ocupa destul spatiu. De aceea mai mult de 6 cilindri nu vei gasi pe o masina.
In schimb cele cu 12 sau 16 cilindri sunt folosite pentru unele avioane sau locomotive.
Acest motor in "H" mai este numit si Boxer , nu ?
Si acum o serie de intrebari , capacitatea cilindrica, de ex. luam un motor VR6 de 2.8 .. stiu ca se poate face 2.9 , cum ? si ce reprezinta mai exact capacitatea cilindrica, eu banuiesc dar.. again , vreau sa fiu sigur ..
next
Supapele.. de obicei sunt 2 supape pe cilindru , supapele sunt.. una ptr admisie , alta ptr evacuare ? si se poate sa fie si 2 supape pe admisie, 2 pe evacuare ? care-s avantajele ptr 2 supape pe cilindru , 4 supape pe cilindru ?
next
Pe supapa/supapele de admisie intra aer+benzina ? In cazul in care masina e pe injectie , cine calculeaza cat aer/benzina sa dea ? computerul ? de unde daca pui un cip isi modifica parametrii automat iti da mai mult aer/benzina de unde masina trage mai bine ?
Exista masini care folosesc mai mult de 4 supape p cilindru ?
Ce sunt valvele, sunt masini 12v,8v,16v , la fel , 2 valve pe cilindru , so .. ? valvele sunt = cu supapele ? adica sunt aceiasi chestie sau ma insel ?
Cum se traduce... "piston ring" ... ? Cand motorul papa ulei se presupune ca aceste piston ringuri sunt duse si atunci .. scapa ulei , el arde automat se consuma mult mai rpd si se considera ca masina papa ulei ? Din ce alte motive masina poate sa pape ulei mult ?
destule intrebari ptr un post, restul d intrebari in urmatorul ca sa nu se incurce
__________________
EvLSant0S is offline   Reply With Quote
Old 24-04-06, 14:31   #261
EvLSant0S
BMW Driver

Stage 5
 
EvLSant0S's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 12,416
Member of:
[BMW]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

so.. in poza avem un motor in 4 cilindrii - 2 valve pe cilindru, right ?

now..supapa de admisie baga aer+benzina... pistonu se duce-n jos .. urca .. poc .. si pleaca pe cealalta supapa - evacuare.. explozia il face sa o ia in jos si tot asa right?
supapele sunt controlate de axa cu came, right ?
acum , intrebarea mea e , deasupra pistoanelor se afla supapele axa/axele cu came, dar... sub ? adica.. ce invart pistoanele?ah da, si ce e vibrochenul ?

exista motor cu o singura axa cu came si totusi 4 supape p cilindru ? sau e nevoie de 2 axe cu came ? am citit udneva ca ar fi nevoie de 2 axe cu came

aud p multi ca-si cumpara axa cu came mai tare.. de la nush ce firme.. ca sa.. castige cai .. imi explica si mie cineva cam ce insemna chestia asta? adica.. axa cu came e facuta altfel ?modifica parametrii ? sincronizarile dintre supape piston bla bla ? sau .. care e treaba ? astept cu nerabdare raspunsuri ms
Attached Images
File Type: gif engine-cam.gif (167.3 KB, 36 views)
EvLSant0S is offline   Reply With Quote
Old 24-04-06, 14:44   #262
EvLSant0S
BMW Driver

Stage 5
 
EvLSant0S's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 12,416
Member of:
[BMW]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

aha.. usor usor imi gasesc raspunsuri la intrebari si raspund cu alte intrebari aveti idee? e adevarat ca.. undeva la 4000 d rotatii p minut , supapele se deschid/inchid de 2000 de ori pe minut , de 33 de ori pe secunda? mi se pare incredibil d mult/rapid ..


haha gata am gasit si raspunsul ptr axele cu came , axa normala si axa .. tare look ... it`s interesting " ...how a regular cam and a performance cam have different valve timing. Notice that the exhaust (red circle) and intake (blue circle) cycles overlap a lot more on the performance cam. Because of this, cars with this type of cam tend to run very roughly at idle. "
din cauza axelor .. masina nu mai sta cum trebuie la relanti , right ?

alta chestie interesanta ,look , cum arata un piston care a lovit o supapa ramasa deschisa...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	camshaft-damage.jpg
Views:	89
Size:	22.6 KB
ID:	92950  
EvLSant0S is offline   Reply With Quote
Old 25-04-06, 15:49   #263
pdw

Stage 3
 
Join Date: May 2005
Posts: 125
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Quote:
Originally Posted by EvLSant0S
Acest motor in "H" mai este numit si Boxer , nu ?
Si acum o serie de intrebari , capacitatea cilindrica, de ex. luam un motor VR6 de 2.8 .. stiu ca se poate face 2.9 , cum ? si ce reprezinta mai exact capacitatea cilindrica, eu banuiesc dar.. again , vreau sa fiu sigur ..
next
...
Ce sunt valvele, sunt masini 12v,8v,16v , la fel , 2 valve pe cilindru , so .. ? valvele sunt = cu supapele ? adica sunt aceiasi chestie sau ma insel ?
Cum se traduce... "piston ring" ... ? Cand motorul papa ulei se presupune ca aceste piston ringuri sunt duse si atunci .. scapa ulei , el arde automat se consuma mult mai rpd si se considera ca masina papa ulei ?...
Da, un motor in H este Boxer.
Capacitatea cilindrica reprezinta alezajul (diamentrul cilindrilor) x cursa pistonului (cat se misca in sus si in jos). Ca sa faci dintr-un motor de 2.8 unul de 2.9 maresti diametrul cilindrilor.
Valvele=supape.
Piston ring=segmenti, adica niste inele care se afla pe piston. Cand acestea sunt uzate, uleiul ajunge in camera de ardere si normal ca arde.
pdw is offline   Reply With Quote
Old 25-04-06, 17:52   #264
EvLSant0S
BMW Driver

Stage 5
 
EvLSant0S's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 12,416
Member of:
[BMW]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

ms d raspunsuri ,aseara am mai aflat ca da ,exista si mai mult de 4 supape p cilindru, 5 , 3 de admisie , 2 de evacuare
10xz anyway
EvLSant0S is offline   Reply With Quote
Old 26-04-06, 06:40   #265
pdw

Stage 3
 
Join Date: May 2005
Posts: 125
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Quote:
Originally Posted by pdw
Capacitatea cilindrica reprezinta alezajul (diamentrul cilindrilor) x cursa pistonului (cat se misca in sus si in jos).
Am gresit un pic aici de fapt e (pi la patrat/4)*alezajul*cursa pistonului*nr de cilindri, pi fiind aprox 3,14159.

Last edited by RoSonic; 27-04-06 at 09:49.
pdw is offline   Reply With Quote
Old 26-04-06, 08:19   #266
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Quote:
Originally Posted by EvLSant0S
............

alta chestie interesanta ,look , cum arata un piston care a lovit o supapa ramasa deschisa...


acela este un piston care a lovit o supapa rupta si nu una ramasa deschisa.O supapa ce bate in piston va descrie doar un cerc sapat in piston.In poza ta se vede ca un corp liber a lovit pistonul in miscare in repetate rinduri.Daca asa arata pistonul,vai de ea chiulasa.In astfel de cazuri chiulasa este irecuperabila,pistonul la fel,si poti avea si biele indoite,intr-un cuvint motorul este bun de fier vechi.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 26-04-06, 10:40   #267
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Maseratti au avut si motoare cu 6 supape/cilindru. Gaura aia putea fi si de la o bucata de scaun de supapa.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 26-04-06, 14:30   #268
cryo

Stage 4
 
cryo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 240
Member of:
[Honda]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Quote:
Originally Posted by orlando
CRYO iti multumesc mult
stiam ca este un fel de catalizator dar eu nu sar ca altii inainte cu gura...imi place sa ma documentez...
Pai tocmai, ca nu e un fel de catalizator, ci se monteaza dupa catalizator, si fara sa-l afecteze, de unde si numele
cryo is offline   Reply With Quote
Old 26-04-06, 23:31   #269
cipri4n

Stage 4
 
cipri4n's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 171
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Quote:
Originally Posted by cryo
RoSonic, citeste din nou intrebarea mea. cum distruge Heel &Toe ambreiajul la masinile cu tractiune fata (spre deosebire de cele cu tractiune spate), dupa cum a afirmat Psycho?

In al doilea rand, manevra Heel&Toe se face cu ambreiajul apasat, sau, daca vrei double-clutching, cu schimbatorul in punctul mort. Insasi esenta H&T-ului este potrivirea turatiei, astfel incat sa nu uzezi prea mult sincronizatorul. Dimpotriva, daca sincronizarea turatiei este foarte buna, vei putea baga in viteza fara sa folosesti pedala de ambreiaj (dar asta e cazul ideal, la care noi, soferii amatori, doar visam). Insa prin aceasta manevra, se reduce foarte mult stresul asupra ambreiajului.

Nu inteleg de ce spui ca iti patineaza ambreiajul. Tot ce faci este sa modifici turatia cand transmisia este decuplata de motor.

Un articol in care este explicata destul de bine manevra:
http://www.edmunds.com/ownership/how...2/article.html
poate nu stiu eu bine da downshift inseamna sa schimbi dintr`o treapta superioara intr`una inferioara, ori la burn....nu po` sa schimbi dintr`antaia in -1.......sh` ca sa intelegi sh` tu cum distruge ambreajul:
rotile din fata sunt blocate de frana iar tu ii dai blana.....ce crezi k o sa se intample????....o sa patineze ambreajul normal.....
__________________
Inchei scarbit, ai legatura, Andreea/Sa ne bucuram ca traim intr-o tara dīn lumea a 3-a.
cipri4n is offline   Reply With Quote
Old 26-04-06, 23:33   #270
George_P.
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 5
 
George_P.'s Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,393
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[DAEWOO]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Quote:
Originally Posted by EvLSant0S
care-s avantajele ptr 2 supape pe cilindru , 4 supape pe cilindru ?
Am citit undeva pe un site despre istoria motorului DOHC adica Dual Over Head Cam adica cel cu 4 valve/cilindru.
Era o comparatie acolo intre SOHC(Single Over Head Cam) si DOHC si zicea ca motorul tip DOHC are viata mult mai lunga ca SOHC la acceasi turatie,sau,are viata la fel de lunga ca SOHC dar la o turatie mai mare.
Deci avantajul este ca DOHC este mult mai fiabil ca SOHC


Apropo,am si eu o intrebare:Motorul VR6 cate valve/cilindru are ??
Ms frumos.
George_P. is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -