Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 15-11-12, 17:43   #1
mountaniac

Stock
 
Join Date: May 2012
Posts: 7
Default Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

Am si eu o problema cu masina mea, si nu i-a dat de cap nici un meserias pana acum!
Am un Golf 4 combi, motor 1,6 benzina. Mi-am dat mai bine seama de problema ce o am, conducand o Skoda, cu acelasi motor, care mergea fara probleme...
Deci: Golful meu, isi ia mai greu demaraj, si in depasiri, cam greu ma pot baga, ca zici ca merge cu incetinitorul, chiar daca apas la max pe acceleratie.
Cel mai bine am vazut problema in rampa. Cei care cunoasteti drumul din Cristian (langa Sibiu)- Spre Sacel (deci drumul de la Sibiu, la Alba Iulia) - unde e drumul in panta - este o rampa mai lunga (cred ca are aprox. 500 m). Am mers pe acest drum acum 2 luni (dupa aceea am mers mai multe ori, si aceeasi problema), si chiar daca inainte de rampa imi iau viteza, pe la jumatatea rampei, incetineste masina, si chiar daca dau in viteza inferioara (a 3-a din a 4-a), tot mai incet merge la deal... tot scade viteza si spre sfarsitul rampei are cam 60 km/ora (si daca era rampa mai lunga, poate scadea viteza si mai mult..) si sunt nevoit sa merg pe prima banda, in spatele tirurilor.
Intr-o zi, pe drumul ala, chiar si un tir m-a depasit la deal!
Deci masina mea nu trage la deal!

Am fost la Cheile Turzii, si cei care stiti, inainte de chei e un drum abrupt tare (la vale). Si cand m-am intors de acolo, pe rampa, uram cu a 1-a, am turat-o bine, am bagat in a 2-a, si se scutura de numa, si mi-a murit motorul.
Am pornit-o iar, am turat-o bine in a 1-a, am bagat in a 2-a, si degeaba, ca iar imi murea motorul, si doar cu a 1-a am putut urca acea rampa. Alti 2 prieteni, care erau cu alte 2 masini diferite, au urcat acea rampa cu a 2-a si a 3-a.
Si pe sosea, unde era rampa, eu ramaneam in urma lor...
Le-am spus si lor ca nu imi trage masina la deal, ca nu are demaraj bun... si mi-au zis ca nu stiu eu sa conduc... si i-am dat unuia din prieteni sa conduca si mi-a zis si el ca intr-adevar, are o problema.

La service, nu s-a bagat nimeni sa se uite la ea, decat a pus testerul, si nu le arata nimic!
Am schimbat filtre, bujii, am bagat aditiv in rezervor, si tot asa merge.
La drum drept merge (am mers si cu 170 km/h), doar ca apas pe acceleratie, si parca cu o mica intarziere se accelereaza. Dar la deal, e DEZASTRU!

Am dus-o la un service, care cica are programul ala de testare original (se zice ca nu toti il au cel original, si de-asta nu le apare nici o eroare la tester), si a pus testerul, a turat-o el, verifica el pe acolo (din laptop) si mi-a zis ca sonda Lambda da erori, ea are ceva probleme. Apoi (mi-a zis el) ca a testat direct sonda Lambda (tot din laptop), si mi-a zis ca nu ii arata nici o eroare, si functioneaza bine!! Mi-a zis ca ar putea sa imi zica sa schimb sonda, dar nu stie sigur daca e ea. A salvat rezultatele testelor in laptop, si mi-a zis sa revin dupa ce fac cel putin 100 km, si apoi sa puna iar testerul si sa vada ce schimbari ii apare.....
Deci eu nu stiu ce sa ii mai fac, ca asta e al 4-lea service la care am mers. Urmeaza sa merg la ala sa compare rezultatele, dar nici nu stiu daca sa mai am incredere in el... Mi-e sa nu schimb degeaba sonda!
In bord nu imi apare nici o eroare sau beculet aprins, dar mi se pare (deci nu stiu sigur) ca masina consuma putin mai mult decat inainte. (Spun ca mi se pare pt ca doar la CB am vazut ca in oras, la pornirile cu a 1-a imi arata un consum imens, care inainte nu il arata. Spun "inainte" - adica inainte sa imi puna testerul).
Vroiam sa mai zic ca un meserias de la un service, a pus testerul, si mi-a zis ca nu stie ce are, nu are ce ii face... Si mi-a zis ca as putea sa scot mufa de la sonda Lambda, si sa merg asa, sa vad daca e vreo diferenta, si apoi ma intorc la el, si vedem. Am scos mufa, si masina mergea le fel, si m-am intors la nenea, si el era plecat, si am pus eu mufa la loc, si nu am mai mers la el.
Eu nici nu ma prea pricep cum e cu sonda asta, dar nici el nu mi-a zis daca trebuie sau nu sa se simta o diferenta daca scot mufa si merg asa...

Voi ce parere aveti, ce credeti ca as putea sa fac? Please help me! Nu stiu ce sa mai fac!
Nu ati patit nici unul asa ceva?
mountaniac is offline   Reply With Quote
Old 16-11-12, 08:10   #2
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

Quote:
Originally Posted by mountaniac View Post
Am si eu o problema cu masina mea, si nu i-a dat de cap nici un meserias pana acum!
Am un Golf 4 combi, motor 1,6 benzina. Mi-am dat mai bine seama de problema ce o am, conducand o Skoda, cu acelasi motor, care mergea fara probleme...
....................................
Deci: Golful meu, isi ia mai greu demaraj, si in depasiri, cam greu ma pot baga, ca zici ca merge cu incetinitorul, chiar daca apas la max pe acceleratie.
Cel mai bine am vazut problema in rampa.....
, am turat-o bine in a 1-a, am bagat in a 2-a, si degeaba, ca iar imi murea motorul, si doar cu a 1-a am putut urca acea rampa. Alti 2 prieteni, care erau cu alte 2 masini diferite, au urcat acea rampa cu a 2-a si a 3-a.
Si pe sosea, unde era rampa, eu ramaneam in urma lor...
...................
Voi ce parere aveti, ce credeti ca as putea sa fac? Please help me! Nu stiu ce sa mai fac!
Nu ati patit nici unul asa ceva?
Din ce spui tu cel mai probabil ai probleme cu ambreiajul (este uzat si patineaza). Daca la toate verificarile pe tester motorul a iesit bine e clar ca nu la motor e necazul.

Ai spus ca ai schimbat filte si bujii. Ai avut grija sa fie cele recomandate pt tipul tau de motor sau ai pus doar niste ''bujii pt Golf 4''?
Filtru de combustibil (cel de sub masina- de la iesirea din rezervor) l-ai schimbat ? Poate are depuneri si la sarcini mai mari nu asigura debit suficient din cauza ca este imbacsit...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 16-11-12, 09:50   #3
raduku

Stage 5
 
raduku's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 384
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
Filtru de combustibil (cel de sub masina- de la iesirea din rezervor) l-ai schimbat ? Poate are depuneri si la sarcini mai mari nu asigura debit suficient din cauza ca este imbacsit...
Aceleasi simptome le-am avut si eu:demaraj slab,probleme mari la urcarea in panta sau in curbe.Am rezolvat problema prin curatarea rezervorului,schimbarea filtrului de la pompa de benzina si suflarea conductelor de benzina cu aer comprimat.Daca ai posibilitatea sa demontezi pompa de benzina diin interiorul masinii,nu ar strica o inspectie.
__________________
Proud Suzuki owner.
Future owner of Lancia Delta-Meravigliosa Creatura.
raduku is offline   Reply With Quote
Old 16-11-12, 10:45   #4
ariel

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 969
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

daca ai si consumul mai mare este clar ambreiajul.
foloseste-l mai putin.
ariel is offline   Reply With Quote
Old 16-11-12, 10:51   #5
ariel

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 969
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

daca o turezi,pleca cu scirtiit de roti dupa loc?
ariel is offline   Reply With Quote
Old 16-11-12, 13:37   #6
mountaniac

Stock
 
Join Date: May 2012
Posts: 7
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
Ai avut grija sa fie cele recomandate pt tipul tau de motor sau ai pus doar niste ''bujii pt Golf 4''? Filtru de combustibil (cel de sub masina- de la iesirea din rezervor) l-ai schimbat ?
Da, la service unde au schimbat filtrele si bujiile, mi-au cerut cartea de identitate a masinii, ca sa caute codurile, si au zis ca mi-au pus care trebuie. Doar bujiile nu erau exact acelasi model.
Am schimbat si filtrul de benzina.

Quote:
Originally Posted by raduku View Post
Daca ai posibilitatea sa demontezi pompa de benzina din interiorul masinii,nu ar strica o inspectie.
Am uitat sa spun ca pompa de benzina am schimbat-o acum vreo 2 luni, ca mi s-a stricat originala, si nu mai mergea! Se poate sa fie vreo legatura? Oricum, si inainte, si dupa schimbarea pompei, tot asa merge!

Problema asta am observat-o prima data la deal. Si apoi mi-am dat seama si la drum drept, ca isi ia avant cu o mica intarziere, atunci cand accelerez.

Quote:
Originally Posted by ariel View Post
daca ai si consumul mai mare este clar ambreiajul.
foloseste-l mai putin.
Nu stiu sigur daca consuma mai mult, dar cam asa mi se pare. Se poate sa ma insel.
Cu privinta la ambreiaj, asa mi-a zis un meserias de la un service, cand i-am explicat simptomele. I-am lasat-o sa o probeze, si dupa aceea mi-a zis ca ambreiajul nu are nici o problema, si ca trebuia sa miroase ciudat daca ar fi fost vreo problema ambreiajul.

Quote:
Originally Posted by ariel View Post
daca o turezi,pleca cu scirtiit de roti dupa loc?
Daca plec de pe loc, scartaie fara probleme rotile.

Deci: pe drum drept, cam greu iti dai seama ca are probleme (cel putin pt altii, ca unul de la un service mi-a zis ca nu are nici o problema dupa ce a probat-o pe drum drept, chiar daca i-am zis sa o probeze in rampa), dar in rampa, mai ales daca e mai incarcata masina, se vede foarte clar ca trage foarte rau!
mountaniac is offline   Reply With Quote
Old 16-11-12, 17:30   #7
ariel

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 969
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

ai verificat din curiozitate teperatura rotilor ?
scuipa pe ele,daca sfiirie...........imi dai 2 metri de palinca buna.
ariel is offline   Reply With Quote
Old 16-11-12, 21:31   #8
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

Quote:
Originally Posted by mountaniac View Post
.................






Nu stiu sigur daca consuma mai mult, dar cam asa mi se pare. Se poate sa ma insel.
Cu privinta la ambreiaj, asa mi-a zis un meserias de la un service, cand i-am explicat simptomele. I-am lasat-o sa o probeze, si dupa aceea mi-a zis ca ambreiajul nu are nici o problema, si ca trebuia sa miroase ciudat daca ar fi fost vreo problema ambreiajul.


Daca plec de pe loc, scartaie fara probleme rotile.
...............................
Ambreiajul nu miroase decat daca e foarte solicitat la efort mare; eu am patit asa ceva in urma cu vreo 4 ani, cand l-am tractat mai bine de un km pe un idiot intrun Scorpio care avea probleme si nu vroia nici cum sa-i porneasca masina aia. Atunci s-a intamplat sa simt miros de la ambreiaj de la masina mea si i-am zis la om sa mearga la un mecanic dar el vroia ''sa mai incercam un pic''

Anul trecut am schimbat ambreiajul la masina mea pt ca la demaraje foarte rapide in tr 2 sau tr 3 simteam ca masina intarzia 1-2 secunde sa accelereze desi turatia motorului crestea. La porniri din loc scrasneau cauciucurile dar la schimbarea rapida a treptelor se simtea o intarziere care ma irita.
Cand am dat jos discul se vedea pe el o culoare usor albastruie semn ca ''era putin ars'' dar mecanicul a zis ca nu e foarte uzat si ca mai putea merge, mai zicea ca a vazut discuri mult mai uzate dacat ala al meu.
Pe mine insa ma enerva pt ca eu am un mod de conducere mai rapid si momentele de inarziere in reactiile masinii ma scoteau din sarite.

Dupa ce am schimbat discul masina nu a mai avut nici o intarziere la acceleratie.

Din cele spuse de tine eu am convingerea ca e de vina discul de ambreiaj de la Golful tau.
Poti incerca sa verifici treaba asta calcand brusc acceleratia in mers in tr 3 sau 4 si daca vezi pe turometru ca turatia creste brusc dar viteza intarzie sa crasca inseamna ca trebuie schimbat discul. Daca la accelerare brusca motorul nu se tureaza in gol, inseamna ca ambreiajul e ok.

(Da cautare pe 'goagal' la ''Probleme ambreiaj'' si gasesti mai multe detalii)

Last edited by capricosti; 16-11-12 at 21:35.
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 18-11-12, 12:49   #9
mountaniac

Stock
 
Join Date: May 2012
Posts: 7
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

@capricosti: nu cred ca e de vina ambreiajul, pt ca am citit pe net urmatoarele (de fapt ceea ce mi-ai zis si tu):
"Ca sa ne dam seama daca avem un ambreiaj pe duca, putem sa mergem cu masina in viteza a 2-a sau a 3-a, pana cand ajungem la o turatie de 3000 rpm, si o calcam brusc. Daca masina accelereaza normal, ambreiajul este bun. Daca insa motorul se tureaza si masina ramane pe loc, ambreiajul este pe moarte."

Masina mea se accelereaza aprope normal, pe drum drept, dar la deal, cand pierde din viteza, chiar daca apas acceleratia la maxim, motorul nu se tureza mai tare, ci incetul cu incetul tot mai putin se tureaza! Si schimb in treapta inferioara, si apas la maxim pe acceleratie, se tureaza mai tare motorul, dar iar - incetul cu incetul pierde din avant! Deci nu se tureaza in gol, ci dimpotriva: apas la maxim pe acceleratie, dar incetineste si turatia, si viteza de deplasare! Deci e vorba cand merg la deal, ca pe drum drept este aproape ok - are doar o mica intaziere de raspuns cand accelerez, intarziere care nu ar fi o mare problema, doar in depasiri...
mountaniac is offline   Reply With Quote
Old 18-11-12, 13:51   #10
raduku

Stage 5
 
raduku's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 384
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

Eu daca as fi in situatia ta as verifica urmatoarele:supapa EGR(banuiesc ca este motorul echipat cu asa ceva,nu am foarte multe cunostiinte despre motoareleVW).si catalizatorul.Putere scazuta la urcarea in rampa plus consum mare de benzina duc spre cele doua cauze enumerate mai sus.
raduku is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 20:46   #11
Ruffy RUF

Stage 5
 
Ruffy RUF's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,643
Member of:
[FORD]
[VW]
[BMW]
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

Quote:
Originally Posted by ariel View Post
ai verificat din curiozitate teperatura rotilor ?
scuipa pe ele,daca sfiirie...........imi dai 2 metri de palinca buna.
Nu zice nici colegu rau, sa nu mearga infranata de la rulmenti sau sa ramana blocata ori frana de mana ori toate rotile si de aici se poate ca nici masina sa nu traga ... insa luai foc pana acum daca ziceai ca ai mers cu ea pe drum drept si cu 170 ...
Ruffy RUF is offline   Reply With Quote
Old 08-01-13, 11:37   #12
gianyp

Stage 2
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 55
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

Hai sa-ti spun eu ce are si poate bem o bere cand trec prin Sibiu cu TIR-ul daca rezolvi problema.Aceeasi problema am avut-o si eu Unde inainte urcam pana si cu Dacia in viteza a 3-a, abia urcam cu a 2-a cu Golful. 6 luni m-a frecat de aproape ca albisem.I-am facut segmentare,schimbat,semeringuri supape,egr,filtre,bujii,etc.Intr-un final am descoperit ca primul catalizator se tocase si ajunsese intr-al doilea, pe care il bloca atunci cand aveai nevoie de putere. Pe autostrada mergea brici.Asa ca am taiat teava de esapament inaintea celui de-al doilea catalizator si ce a iesit de acolo nu mi-a venit sa cred Dupa ce tai teava, ca sa nu sudezi, cumpara un colier de teava pentru Golf acest model.La fel am patit si eu nicio eroare si niciun mecanic care sa banuiasca ce ar putea avea.Daca nu descopeream, ajungeam sa schimb motorul si tot la fel ar fi facut.Bafta si apuca-te de treaba.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	my_sample_image.jpg
Views:	145
Size:	9.1 KB
ID:	2654198  
gianyp is offline   Reply With Quote
Old 26-01-13, 14:52   #13
covesanu

Stage 4
 
covesanu's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 208
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

Si eu zic ca este tot catalizatorul.Este infundat.
covesanu is offline   Reply With Quote
Old 04-02-13, 11:50   #14
mountaniac

Stock
 
Join Date: May 2012
Posts: 7
Default Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

Dupa vreo 5 luni de umblat pe la vreo 5 service-uri, si chiar la reprezentanta, nu am rezolvat cu masina. Si chiar daca nu ma pricep la masini, doar stiu sa o conduc, eu a trebuit sa ii spun unui meserias la ce sa se uite la masina, unde poate fi problema!!!
Intre sarbatori, am lasat masina in parcare, cu frana de mana lasata jos, si doar in viteza 1-a. A stat in parcare 3 zile, si a 4-a zi, cand sa plec undeva, masina nu pleca de pe loc, ci o tinea ceva pe spate, si se lasa de spate cand acceleram putin, exact ca si cand ar fi fost frana de mana trasa. Am accelerat-o mai tare, si a pocnit ceva in spate, si si-a dat drumul. Si mi-am dat seama ca placutele de frana de pe spate ar putea sa nu isi revina in pozitia normala, si fiind foarte frig cand am lasat-o in parcare, au inghetat si s-au lipit de discul de frana.
Imediat dupa sarbatori am fost la un service si i-am zis ce am patit, si i-am zis sa ridice masina sa se uite la rotile din spate. Si rotile de pe spate, intr-adevar, se invarteau greu, doar o rotatie faceau daca invarteam de ele.
Si s-a dovedit ca placutele de frana chiar nu isi reveneau, ci ramaneau stranse pe disc. (Probabil nu stranse chiar de tot, ca altfel nu se mai invarteau rotile deloc!) Cauza: cel care a pus placutele de frana, a pus si cele 2 placute mici de tabla (nu stiu cum le zice, nu ma pricep), ce se pun deasupra si dedesupt la placute. Si meseriasul de la service-ul asta, la care am fost acum, mi-a zis ca nici nu stie cum a pus ala placutele, cum le-a fortzat in halu ala sa intre! Mi-a zis ca nu la toate masinile este nevoie sa fie puse ambele tablite la o placuta de frana, ceea ce era valabil si la Golful meu.
Si dupa ce a umblat pe acolo, se invartea roata foarte bine!

Toti m-au intrebat, cand mergeam la service-urile astea pt a gasi problema, daca nu am simtit ceva miros de incins ... si le-am zis ca nu am simtit niciodata nimic. Dar nici unul macar nu mi-a ridicat masina sa vada daca se invart rotile. Acum toti cu testerul: nu apare nimic pe tester -> "masina nu are nimic!" Chiar si cei de la reprezentanta mi-au zis asta, si m-au considerat asa mai prostut, ca nu stiu sa o turez cum trebuie... Meseriasi de Romania, ce sa mai zic?

Multumesc tuturor celor care au postat aici pentru a-mi veni in ajutor!
Drumuri bune sa aveti!
mountaniac is offline   Reply With Quote
Old 10-02-13, 15:04   #15
ev-do
Skoda Driver

Stage 3
 
ev-do's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 157
Member of:
[SKODA]
Default Re: Problema demaraj - Golf IV motor 1,6 pe benzina - nu trage la deal!

Quote:
Originally Posted by ariel View Post
ai verificat din curiozitate teperatura rotilor ?
scuipa pe ele,daca sfiirie...........imi dai 2 metri de palinca buna.
@mountaniac Se pare ca esti dator cu 2 metri de palinca
ev-do is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -