Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 19-01-10, 22:52   #1
BULLDOG

Stage 5
 
BULLDOG's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,211
Member of:
[VW]
[Old School Cars]
Default Conversie carburatoare moto

Salutare. Cautand modalitati de a creste performantele motorului meu, am dat peste variante de conversie la carburatoare de motocicleta. La mine, motorul fiind original pe carburator, ar fi mult mai usor de modificat. M-ar interesa mai multe detalii legate de aceasta modificare, in principal de vacuumu de servo, cum se poate lua de pe galeria de admisie astfel incat sa nu fie daunator. Galeria am inteles ca se poate folosi cea originala sau daca nu se poate construi una special pentru carburatoarele respective. Un alt aspect ar fi pompa de benzina/regulator de presiune, si din cate am citit, pompa de benzina de pe motorul de pe care sunt carb-urile este cea mai simpla varianta. Astept detalii si sfaturi de la cei care sunt in tema. Sper ca cei care vor zice "nu merita pe vechitura aia", "nu are rost pe motoru' ala" etc sa se abtina. Multumesc!
BULLDOG is offline   Reply With Quote
Old 20-01-10, 22:53   #2
Yo87_xXx

Stage 5
 
Yo87_xXx's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 417
Default Re: Conversie carburatoare moto

salut. hai ca vad ca imi esti vecin ca altfel poate nu raspundeam acum, sau deloc
Cu vacumul nu ai nici o treaba, il iei de pe galerie, sau daca nu o schimbi lasi unde e;
pompa de benzina...ai golf 1, e pompa electrica la tine sau mecanica? daca e mecanica poti pune una submersibila electrica, sau una exterioara, nu e stres, dar s-ar putea sa faca si a ta fata, cel putin pana una alta. cu reglajul poate o sa ai batai de cap, sincronizarea, dar daca au fost reglate ok sunt sanse mari sa se comporte ok.
acum intrebarea mea? o faci pentru mersul de zi cu zi? pentru curse? sau ambele?
Yo87_xXx is offline   Reply With Quote
Old 20-01-10, 23:01   #3
BULLDOG

Stage 5
 
BULLDOG's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,211
Member of:
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Conversie carburatoare moto

Vreau sa o fac pt satisfactia mea personala. Vacumu il iau de pe galerie, dar cum ? Ca am inteles ca daca il iau de pe un sg cilindru ii cu stres. Pompa de benzina am vazut ca se poate folosi una electrica de crb 600 f3-4 de exemplu da intrebarea mea ii cum cobor amperaju la intrare in pompa la 9A? Mere cu o rezistenta de valoarea adecvata pe + inainte de pompa?
BULLDOG is offline   Reply With Quote
Old 20-01-10, 23:18   #4
Yo87_xXx

Stage 5
 
Yo87_xXx's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 417
Default Re: Conversie carburatoare moto

aham. bun deci sa inteleg ca atunci o sa schimbi galeria, fiecare carb individual pe cilindru.
pompa de benzina electrica e ok de pe orice motor, ca nu iti trebuie presiune mare. iei una adecvata. si in cazul asta regulator de presiune tot de pe motocicleta. sau alegi o pompa de presiune joasa sa nu iti forteze cuiul ponton sa inece motorul, dar nu stiu daca dai peste asa ceva.
cu rezistenta nu faci nimic, ori o arzi, ori nu iti ajunge ce trebuie la pompa. si de ce anume vrei sa ii cobori amperajul.nu prea vad cum ii faci limitare de amperaj. faci alimentarea exact ca si pe motocicleta, iei releul si ce mai e acolo si ai nevoie.
vacumul. pai daca e pana acolo, de ce nu poti lua vacum de pe toti cilindrii? cu stut pe fiecare intrare din carb in motor si legate impreuna, cu aceeasi lungime de traseu si la capat legat la servo. e ok asa?
Yo87_xXx is offline   Reply With Quote
Old 20-01-10, 23:22   #5
BULLDOG

Stage 5
 
BULLDOG's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,211
Member of:
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Conversie carburatoare moto

poi limitare de amperaj pentru ca moto nu are 45 A cat are bateria de masina. Nu m-am uitat sa vad pompa mea de benzina la cat functioneaza dar oricum, nu la 9
BULLDOG is offline   Reply With Quote
Old 20-01-10, 23:46   #6
Yo87_xXx

Stage 5
 
Yo87_xXx's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 417
Default Re: Conversie carburatoare moto

nu iti trebuie limitare. folosesti releul care comanda pompa dat jos de pe aceeasi "dracie" de unde iei pompa
oricum nu iti ajung 9A pe pompa, mai ales pe cele submersibile, ca la 9A pe mufa de conectare la pompa, daca iti faci o scanteie...nu iese frumos; foloseste curenti mult mai mici.
sa iti dau un exemplu: masinile cu pompa electrica de benzina care au sa zic baterie de 66A, pompa nu o sa foloseasca tot pentru functionare, isi ia cat ii trebuie la fel si la tine.
Yo87_xXx is offline   Reply With Quote
Old 21-01-10, 09:44   #7
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Conversie carburatoare moto

si daca pui baterie de 100 amperi arzi totul de pe masina?
fiecare consumator ia cat ii trebuie,nu conteaza capacitatea acumulatorului
nu poti pune o rezistenta de limitare ca sa mearga pompa mai incet,prin trecerea unei cantitati de benzina prin ea,se asigura si racirea ei

se poate lua un regulator de presiune reglabil,aftermarker nu neaparat de pe motocicleta de pe care sunt carburile,dar e bine sa stii la ce presiune au lucrat

treaba cu vacumurile ma depaseste putin si pe mine,dar cred ca poti lua de pe 2 cilindri prin niste stuturi si apoi un T-eu

exista pompe de benzina,electrice,dar de joasa presiune
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 21-01-10, 10:13   #8
Yo87_xXx

Stage 5
 
Yo87_xXx's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 417
Default Re: Conversie carburatoare moto

mai mult de un 0.5 bari presiune benzina nu cred sa aiba nevoie, trebuie sa ajunga si in sarcina. ca doar carbu presurizat nu sare de un 1bar presiune benzina in sarcina si boost mare.
orice pompa electrica "obosita" o sa tina pasu cu carburile.
Yo87_xXx is offline   Reply With Quote
Old 21-01-10, 12:19   #9
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Conversie carburatoare moto

0.5 bari e prea mult,are nevoie de ceva debit,probabil putin mare decat al pompei originale,cu care in sarcina prelungita s-ar putea sa nu faca fata
ma rog,alimentarea cu benzina nu-i asa grea in comparatie cu adaptarea lor pe motor

ceva poze cu carburile si cu motorul?
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 21-01-10, 12:19   #10
BULLDOG

Stage 5
 
BULLDOG's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,211
Member of:
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Conversie carburatoare moto

Tocmai pentru a evita bataia de cap cu regulator si presiune benzina ma gandeam sa merg pe ideea cu pompa de pe motocicleta de pe care iau carburile. Am citit mai multe DIY si asa s-a folosit pentru a evita eventuala inundare a camerelor carburatoarelor si nu mai e nevoie de regulator de pres. Motorul e motorul meude 1.5 din pacate cu adm si evacuarea pe ac parte si carburile sper sa fie de pe un cbr600 f4. Acum sunt la faza de "proiectare" sa zic asa. Fac un plan de atac, un plan de cost si vad de unde apuc prima data problema. Daca ati citit topicu ati vazut ca sunt student si na, mai greu cu banile)

Last edited by BULLDOG; 21-01-10 at 12:22.
BULLDOG is offline   Reply With Quote
Old 21-01-10, 22:21   #11
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Conversie carburatoare moto

1. Dacă ţii neapărat ca pompa de benzină să aibă acelaşi amperaj ca pe motorul ei original, nu văd de ce n-ai folosi un simplu releu;
2. Soluţia unei ţevi de vacuum īn formă de T sau Y sau dublu Y, mai ales artizanală, e foarte riscantă, mai devreme sau mai tārziu tot va crăpa. E preferabil să cuplezi vacuumul la o singură galerie şi să reglezi īn mod diferit carburatorul respectiv (prin metoda folosită de mecanicii noştri tradiţionalişti cānd aveau motoare multi-carburator şi niciun aparat de măsură īn era comunistă, scoteau fişele de la toţi cilindrii īn afară de cei alimentaţi direct de carburator, şi reglau pānă cānd motorul avea o funcţionare aproximativ corectă )
3. Alimentarea unui motor "economic" cu un debit sporit de aer şi benzină permite funcţionarea la turaţii mai mari decāt īn mod obişnuit şi e păcat să nu profiţi de asta... caută şi un ax cu came mai sportiv

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 21-01-10, 22:44   #12
BULLDOG

Stage 5
 
BULLDOG's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,211
Member of:
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Conversie carburatoare moto

Nu tin neaparat sa functioneze la acelasi amperaj dar nu vreau sa "crape" foarte repede. Nu vad de ce ar fi asa de riscanta varianta cu ramificarea cond de vacum. Am vazut mai multe cazuri in care s-a procedat asa, ce-i drept nu scria si cat l-a tinut
BULLDOG is offline   Reply With Quote
Old 26-01-10, 19:07   #13
bil1706

Stage 5
 
bil1706's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,658
Default Re: Conversie carburatoare moto

Pt motorul ala de 1,5...trebuie sa pui carburi' de 36 (maxim). Atentie la dimensiunea galeriilor de admisie (poti pierde sau castiga cuplu)....
Castigul de putere din carburi' de moto' + alezarea porturilor de admisie+marit RCul ai un aport de cca 30-35% din puterea initiala a motorului.
Bafta
__________________
Ford Power
bil1706 is offline   Reply With Quote
Old 26-01-10, 19:12   #14
BULLDOG

Stage 5
 
BULLDOG's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,211
Member of:
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Conversie carburatoare moto

Poi cam asta aveam si eu in cap. Problema cea mai mare sunt banii, ca de-obicei
BULLDOG is offline   Reply With Quote
Old 04-02-10, 13:30   #15
ment

Stage 3
 
ment's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 107
Default Re: Conversie carburatoare moto

Ma interesez si eu de asta de ceva vreme, am strans ceva linkuri ..

Din ce am inteles, pentru servofrana nu iti trebuie vacuum de pe toti cilindrii, si merge doar de pe unul singur. Are sens, ca pe servofrana nu o intereseaza "sarcina" motorului data de vacuum, nici ca o sa fie mai "pulsatoriu" vacuumul de la un singur cilindruu, ca va strange vacuum in incinta ei unde se va amortiza.. Sper ca am dreptate .
Asa i-am vazut pe mai multi ca au facut, si asta si la carburatoare orizontale clasice, si la bike carbs. Posibil in unele situatii de franare repetata sa mearga putin mai "lean" cilindrul respectiv ..

Insa daca ai avans vacuumatic la delcou, atunci daca vrei avansul vacuumatic (care cam trebuie la un motor de strada si nu numai) trebuie sa conectezi cu furtune vacuumurile de la fiecare cilindru, si eventual intr-un "vacuum tank" pentru amortizarea pulsurilor, si dupaia la delcou. De asemenea la fel trebuie facut si ca sa folosesti unele ECU-uri cu MAP ca in poza de mai jos..

Pe net la multe nu vezi asa ceva, pentru ca nu mai merg cu delcou / avans vacuumatic, au ECU-uri standalone gen Megajolt care altereaza avansul in functie de pozitia clapetei de acceleratie.

In rest, ce am scris si pe threadul tau, trebuie alese pentru motorul tau sa nu fie prea mari, cum zice si bil1706. Si jetarea ma gandesc ca ar fi una din problemele principale.. dar intai sa porneasca si dupaia detalii d-astea .
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	httpwww.autosportlabs.netimagesbb7Adapting_map_sensor_for_multiple_runners.png
Views:	238
Size:	20.3 KB
ID:	1298719  

Last edited by ment; 04-02-10 at 13:33.
ment is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -